We hebben deze chip iom de diernarts laten zetten omdat hij steeds wegliep als er een loops teefje in de buurt was en omdat hij een erg dominante houding heeft naar andere reuen en soms ook teefjes.
We hopen dat hij hierdoor betrouwbaarder wordt in omgang met andere honden maar vooral dat hij bij ons blijft tijdens de wandelingen als hij los is en geen gevaarlijke situaties meer veroorzaakt door het ineens op een lopen te zetten
Nu weet ik dat het gedrag waarschijnlijk eerst erger wordt voordat het beter wordt...
Gisteren was hij al erg zenuwachtig tijdens het lopen en het commando 'naast' wat eerder eindelijk begon te werken was totaal vergeten. Maar vandaag...
Trekken (zo hard als ie kan) snuffelen maar dan niet gewoon snuffelen maar als een op hol geslagen stofzuiger de hele tijd over de grond en tijdens het lopen (of eigenlijk trekrennen) loopt hij de hele tijd zachtjes te janken en als ik hem laat zitten of een commando geef om rustig en naast te lopen (die nu compleet zinloos zijn) begint hij piepend te blaffen. Niet hard maar heel zacht en hoog. Nu in huis eet hij niet maar ligt te piepen voor de deur. Commando 'hup in je mandje' wordt ook niet naar geluisterd.
Heeft iemand ervaring met dergelijk gedrag en beter nog....hoe lang duurt die periode dat het erger wordt tijdens de beginfase van Suprelorin??
Ik blijf hem de normale commando's geven tijdens de wandeling en gewoon doen zoals ik altijd met hem doe (behalve belonen e.d. nu echt niet) Maar heeft iemand tips wat ik nu het beste kan aanhouden?
Alle hulp, tips en ervaringen zijn welkom

TARAK