Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hebben jullie honden ook een favoriet ras?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2

Hebben jullie honden ook een favoriet ras?

Ongelezen bericht door MirjamV »

Die van mij vindt heel veel honden leuk, maar de absolute favoriet zijn Husky's en andere poolhond-achtigen. Als hij er eentje ziet op afstand gaat hij al helemaal uit zijn dak *stuiter stuiter*! Wist niet dat hij zo hard kon kwispelen, en hij gaat piepen en trekken. Hij is dan helemaal blij :lol1:
Ook onbekende Husky's, maakt hem niet uit, hij vindt ze allemaal geweldig.
Terwijl hij de vaak hele kleine hondjes soms gewoon voorbij loopt en er helemaal niet naar kijkt.

Hebben jullie honden dat ook bij een bepaald ras?
Laatst gewijzigd door MirjamV op 23 nov 2015 19:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Hebben jullie honden ook een favoriet ras?

Ongelezen bericht door Feather__ »

Snoopy heeft een tijdje samen gewoond met een labrador. Nu vind hij elke labrador helemaal geweldig. Spelen :cheer: Kusjes geven :cheer:
Koekjes delen :cheer: alles is leuk met een labrador.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Golden Retrievers en Labradors.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Suske is gek op Kutkooikers :cheer:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou hij is gek op andere CC `s en retrievers, en heeft een pest hekel aan goldens en herders vraag me niet waarom het is nu eenmaal zo
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 23 nov 2015 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Drentsche Patrijshonden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Bo vond Staffords en Bulldogs het einde. Eerst ook labradors, maar na een aanvaring met een bruine vond hij de bruine niks meer.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila is gek op stabijs en tollers, en andere collies, border collies en shelties.

Amy vindt andere podenco's altijd leuk en bij Amoz heb ik nog nooit iets gemerkt van een voorkeur voor een bepaald ras.
Laatst gewijzigd door DeDiana op 23 nov 2015 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Beuk (Vizsla) is gek op honden uit zijn eigen rasgroep, want die spelen vaak op dezelfde manier als hij. Ik merk dat hij soms moeite heeft om honden die te veel van hem verschillen goed te lezen. De rest heeft niet echt een voorkeur geloof ik.
Bellaatje
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Bellaatje »

niet zozeer een ras, maar een kleur. Op zich is hij niet zo van de andere honden, maar zwarte honden zijn leuk!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Finn vindt alles leuk, met een kleine voorkeur voor hondjes van zijn formaat. Maar hij doet niet moeilijk, groter mag ook.

Joris (markiesje) trekt wel veel naar (Belgische) herders. Dat merkte ik wel eens als ik hem meenam naar een show. Komt denk ik doordat hij als pup natuurlijk is opgegroeid met Biry en daarnaast had onze club een hoog gehalte aan Belgische herders. Toen ik eenmaal G&Gb en hoger liep met hem, bestond de groep alleen nog uit herders en hij.

Biry vindt niks echt interessant tenzij het reu is en groot, slettebak :engel:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzy discrimineert niet. Die vindt ze allemaal maar zo-zo tenzij ze écht lief zijn :mrgreen: Dan maakt kleur/geslacht/grootte geen bal meer uit voor d'r.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Poolhonden en kleine jachthondjes zijn hier wel favoriet.
Die zijn vaak heerlijk speels zonder recht door mijn honden te willen beuken.
Mijn honden zijn meer van het rennen dan van het lichamelijk contact tijdens spel.
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Labradors :mrgreen:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nilo is dol op Beagles. Zo dol dat ik hem dan beter kan aanlijnen :mrgreen: Waar we eerder woonden kwamen we vaak een Beagle teefje tegen dat zo'n beeje volcontinu loops was, elke keer als hij haar zag rook ze weer heel lekker en sindsdien wordt hij helemaal vrolijk van alle Beagles, want loops! :cheer: Ook de reuen vindt hij leuk, want Beagle dus loops :pffff:

Coda heeft sinds ze Cayuga van Miranda en JJW heeft ontmoet een zwak voor Tervuerense Herders. Ook op het obsessieve af, ze maakt normaal gesproken geen contact met andere honden maar zodra ze een Tervueren spot holt ze er op af en laat zich vlak voor z'n voeten op haar rug vallen :piew: De teleurstelling is bij haar wel enorm als het dan een teef blijkt te zijn :mrgreen:

Bizzy heeft nog niet echt een voorkeur, al vindt ze honden van haar grootte wel het leukst.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Jura is dol op poolhonden en vaak ook op honden uit Spanje/Portugal/Griekenland.
Mahru is vooral dol op grote volwassen reuen, ras maakt dan niet uit verder. :P
Lemuria

Maeve schreef:Nilo is dol op Beagles. Zo dol dat ik hem dan beter kan aanlijnen :mrgreen: Waar we eerder woonden kwamen we vaak een Beagle teefje tegen dat zo'n beeje volcontinu loops was, elke keer als hij haar zag rook ze weer heel lekker en sindsdien wordt hij helemaal vrolijk van alle Beagles, want loops! :cheer: Ook de reuen vindt hij leuk, want Beagle dus loops :pffff:

Coda heeft sinds ze Cayuga van Miranda en JJW heeft ontmoet een zwak voor Tervuerense Herders. Ook op het obsessieve af, ze maakt normaal gesproken geen contact met andere honden maar zodra ze een Tervueren spot holt ze er op af en laat zich vlak voor z'n voeten op haar rug vallen :piew: De teleurstelling is bij haar wel enorm als het dan een teef blijkt te zijn :mrgreen:

Bizzy heeft nog niet echt een voorkeur, al vindt ze honden van haar grootte wel het leukst.
:LOL: :LOL: Gek stel.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Lemuria schreef:
Maeve schreef:Nilo is dol op Beagles. Zo dol dat ik hem dan beter kan aanlijnen :mrgreen: Waar we eerder woonden kwamen we vaak een Beagle teefje tegen dat zo'n beeje volcontinu loops was, elke keer als hij haar zag rook ze weer heel lekker en sindsdien wordt hij helemaal vrolijk van alle Beagles, want loops! :cheer: Ook de reuen vindt hij leuk, want Beagle dus loops :pffff:

:LOL: :LOL: Gek stel.
Vooral Coda is best gênant :LOL: Onze GG groep bestaat grotendeels uit herder reuen, waar ze dan als kleine takketeef tussendoor loopt als ware alpha bitch. Haar mannen :pffff:
Tijdje geleden werd er een nieuwe hond toegevoegd aan de groep, een Tervueren reu :ugh: :mrgreen: Na een rondje keurig (los) volgwerk langs de groep herders kwamen we bij de Tervueren en zag je haar houding veranderen: "Oooooh daar issie! :80: :cheer: " Geen land meer mee te bezeilen! En die arme reu wist niet wat hem overkwam :LOL:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Rani word helemaal waus van allerlei soorten herders, Gollum vind rustige Labradors het leukste en Mika houd alleen van hele kleine hondjes, het liefste reutjes. En als het een beetje een stoer klein reutje is gaat ze gillen :LOL:
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Miek heeft geen favoriet ras, die vind alles prima als het maar rustig is en niet te opdringerig is.
Jop vind alleen chihuahua teefjes en het markiesje dat in de buurt woont leuk. Verder is alles eng, eng en nog enger.. :roll:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Lemuria

Wahaha, ik heb er helemaal beeld bij :LOL:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Teckels, corgi's en ander laagbenig grut. :mrgreen:
Oh en ze is verliefd op een X BC castraat
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 23 nov 2015 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Chihuahua's, alle drie dus ook Kiwi. Maar Kiwi denkt geloof ik dat ze ook een chihuahua is.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau heeft geen voorkeur voor een ras, maar wel een uitgesproken hekel aan husky's, malamutes en witte herders. Vooral de eerste twee moeten écht dood wat hem betreft. Behalve Akira van Tiny, die vindt hij wel oké. Witte herders vindt hij vooral spannend.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco is dol op newfoundlanders en berners. Herders moet hij tegen blaffen (onzekerheid... werken we aan). Labradors, met name blonde (en daardoor ook goldens), vindt hij in eerste instantie niet echt wat omdat hij al een paar keer van zo'n onbehouwen blonde lab een beuk gekregen heeft. Hondjes van z'n eigen formaat vindt hij over het algemeen echt het einde. Hoe wolliger, hoe leuker, geloof ik.
En we hebben tegenwoordig een jong rottweiler-teefje in de buurt (nu 8 maanden oud), daar is hij ook dol op, maar dat kan ook komen doordat ze net loops is geweest ;)
Gisteravond kwamen we twee poolhonden tegen waar Elco enorm ontzag voor heeft, dus daar liep hij met een zo wijd mogelijke bocht omheen. Ik moet toegeven: die twee hebben een enorm mooie energie, erg indrukwekkend, dus ik begrijp Elco op dat punt volkomen.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Labradors en hun grootste vriendin een witte herder :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Bordercollies, Stabijs en Kelpies :) Omdat dat de honden zijn waar hij het beste mee kan spelen en in het verleden het meeste mee heeft gespeeld. Hoewel er ook een kruising Chihuahua in de buurt rond loopt waar hij dol op is.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva is gek op bijna alle hondjes van haar maat of kleiner. Verder kleine herders en bv border collies en aussies vind ze leuk. Met de Belgische herders heeft ze minder.
Dumas vind teefjes leuk en Luca vind veel ok, alleen met labradors kan ie helemaal niks.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Maylo vind zolang het geen intacte reu van boven een jaar is alles wel leuk. Maar met name puppy's, Maylo is dol op puppy's en ook extreem lief en voorzichtig, maar wel eerlijk naar ze. En ik ben tot nog nu maar 1 pup tegen gekomen die eerste 7 kleuren bagger voor hem scheet maar dat deed ze voor alles. Toen is hij een keer goed boos geworden (ze moest maar eens gewoon normaal doen, aldus Maylo) en zijn we elkaar daarna keurig aangelijnd nog tegen gekomen en nu vinden ze elkaar het einde en kunnen ze heerlijk spelen.

Izzy vind over het algemeen teefjes niet zo boeiend die negeert ze tenzij er naar dr gehapt wordt dan slaat ze terug en laat het daar ook bij. Voor de rest vind Izzy grote reutjes(kilo of 30 minimaal) het leukste want die kunnen lekker ruw spelen en die kleintjes slaan op de vlucht en ze mag ze van mijn niet opjagen wat ze dan al snel wil doen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Fribbel is helemaal gek van Jack Russels, reu of teef maakt niet uit, hij vindt ze fantastisch.
Laatst vloog eentje hem vanuit het niets aan. Hij stond alleen maar met een beteuterd hoofd te kijken "gaan we niet spelen dan?"
En hij is helemaal niet zo makkelijk met vreemde honden, maar JR's kunnen niks fout bij hem doen.
Laatst gewijzigd door Floortje op 23 nov 2015 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”