Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sam belaagd door akelige hond. Ben zelf erg geschrokken.
Moderator: moderatorteam
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Sam belaagd door akelige hond. Ben zelf erg geschrokken.
Ik ben zo geschrokken met het laatste rondje Sam uitlaten. Ik liep met hem hier in de uitlaatstrook, aangelijnd ivm ook wel nog drukke straat.
Ineens kwam van de overkant een niet aangelijnde hond op Sam afgerend, los, vloog straat over richting uitlaatstrook naar Sam, al grauwend.
Ik herkende hem direct als zijnde:'de kruizing pitbull stafford van de parallelstraat achter mijn woonadres. Ze schreeuwde naar haar hond dat hij moest komen, maar hij had maar 1 focus en dat was Sam.
Ik blokte de hond met de onderkant/zijkant van mijn been. Hij vloog even 2 meter weg, draaide zich weer om en zette weer de aanval in. Ik heb hem toen 1 meter vanaf Sam nog, weggetrapt met mijn schoen. Hij deinsde weer 2 meter verder en toen heb ik Sam toch hoog opgetild. Misschien niet goed, maar ik was zo bang dat hij grip op Sam zou krijgen met zijn tanden.
Eindelijk had de bazin hem te pakken. Ik was woest en gaf aan, dat ze die hond moest aanlijnen omdat die niet spoort (of bazin niet). Zij boos op mij, dat ik zo lelijk naar haar hond deed. Dat het kwam door Sam.
Nou pardon, Sam liep aan de overkant, aangelijnd en was druk met koppie omhoog naar mij, hopend op een snoepje uit mijn jaszak. Die deed compleet niks en had niet eens door dat aan de overkant een loslopende hond liep. Tjeetje zeg, zit vol adrenaline.
Ineens kwam van de overkant een niet aangelijnde hond op Sam afgerend, los, vloog straat over richting uitlaatstrook naar Sam, al grauwend.
Ik herkende hem direct als zijnde:'de kruizing pitbull stafford van de parallelstraat achter mijn woonadres. Ze schreeuwde naar haar hond dat hij moest komen, maar hij had maar 1 focus en dat was Sam.
Ik blokte de hond met de onderkant/zijkant van mijn been. Hij vloog even 2 meter weg, draaide zich weer om en zette weer de aanval in. Ik heb hem toen 1 meter vanaf Sam nog, weggetrapt met mijn schoen. Hij deinsde weer 2 meter verder en toen heb ik Sam toch hoog opgetild. Misschien niet goed, maar ik was zo bang dat hij grip op Sam zou krijgen met zijn tanden.
Eindelijk had de bazin hem te pakken. Ik was woest en gaf aan, dat ze die hond moest aanlijnen omdat die niet spoort (of bazin niet). Zij boos op mij, dat ik zo lelijk naar haar hond deed. Dat het kwam door Sam.
Nou pardon, Sam liep aan de overkant, aangelijnd en was druk met koppie omhoog naar mij, hopend op een snoepje uit mijn jaszak. Die deed compleet niks en had niet eens door dat aan de overkant een loslopende hond liep. Tjeetje zeg, zit vol adrenaline.

- Iris-Marie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
Re: Sam belaagd door akelige hond. Ben zelf erg geschrokken.
Wat zijn sommige mensen dan self centered, hè. Goed aangepakt, ik had haar ook nog wel een trap na willen geven. Houd je hond gewoon in de tang of begin er niet aan.
Hoe reageerde Sam?
Hoe reageerde Sam?
♥- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Goed gedaan!
Oh man, ik zou niet weten hoe ik me hieruit zou moeten redden, en jij doet het gewoon!
Maar die adrenaline snap ik, brrr.
Oh man, ik zou niet weten hoe ik me hieruit zou moeten redden, en jij doet het gewoon!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Hilly45
- Zeer actief
Nou, normaliter zou Sam dan heel boos worden, maar nu helemaal niet, hij trok ook niet aan de riem ofzo, hij leek het gewoon toe te laten dat ik me alleen met die hond bemoeide. Ik ging met het afweren van die andere hond dan voor Sam staan en dat liet hij toe zonder dus zelf te ontploffen. Pas toen baas hem eindelijk te pakken had en boos op mij reageerde toen ze tegelijkertijd ook van me wegliep, toen ging Sam blaffen.Iris-Marie schreef:Wat zijn sommige mensen dan self centered, hè. Goed aangepakt, ik had haar ook nog wel een trap na willen geven. Houd je hond gewoon in de tang of begin er niet aan.
Hoe reageerde Sam?

- Hilly45
- Zeer actief
Nou, door de verhalen van hier, zoals met de hond van Thom, die letterlijk verscheurd werd, had ik wel iets van: als mij dat gebeurd ga ik misschien wel de andere hond wegtrappen. Nu vind ik dat heel akelig dat ik dat dan doe, omdat ik eigenlijk altijd aardig ben naar honden, maar ik vertrouwde dit 100% niet. Dacht nog wel: misschien gaat hij dan in mijn kuiten hangen, maar goed, je handelt dan toch blijkbaar.Fabiola17 schreef:Goed gedaan!

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Goed gehandeld! En heel terecht dat je boos op die vrouw was. Ik blijf me maar verbazen dat mensen dit soort honden maar wat los laat rondlopen. Met alle gevolgen van dien. Je hebt het goed gedaan, wie weet was je hondje anders ook wel verscheurd. En dan nog jouw hond de schuld geven
Pff ik zou geloof ik tot alles in staat zijn als ik zulke mensen en honden tegen kwam.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Goed gedaan, fijn dat Sam op je bescherming kan rekenen als het nodig is en dat je gewoon goed handelt, en de bazin, laat maar lullen- zou in het vervolg wel heel goed kijken of ze in de buurt is...... ja dan nee
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Yep. goed gedaan!Hilly45 schreef:Nou, door de verhalen van hier, zoals met de hond van Thom, die letterlijk verscheurd werd, had ik wel iets van: als mij dat gebeurd ga ik misschien wel de andere hond wegtrappen. Nu vind ik dat heel akelig dat ik dat dan doe, omdat ik eigenlijk altijd aardig ben naar honden, maar ik vertrouwde dit 100% niet. Dacht nog wel: misschien gaat hij dan in mijn kuiten hangen, maar goed, je handelt dan toch blijkbaar.Fabiola17 schreef:Goed gedaan!
En tegen een sputterende eigenaar: als mijn oplossing je niet aanstaat, zorg er dan voor dat het niet mijn probleem is.
Wiel
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Wat een enorme schrik Hilly. Goed en snel gehandeld.Hilly45 schreef:Nou, door de verhalen van hier, zoals met de hond van Thom, die letterlijk verscheurd werd, had ik wel iets van: als mij dat gebeurd ga ik misschien wel de andere hond wegtrappen. Nu vind ik dat heel akelig dat ik dat dan doe, omdat ik eigenlijk altijd aardig ben naar honden, maar ik vertrouwde dit 100% niet. Dacht nog wel: misschien gaat hij dan in mijn kuiten hangen, maar goed, je handelt dan toch blijkbaar.Fabiola17 schreef:Goed gedaan!

- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Zo ik kan me voorstellen dat je daarvan schrikt.
Maar goed opgelost!
Maar goed opgelost!

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wat heftig! Maar super goed gehandeld. Respect. Hopelijk ben je snel weer een beetje tot rust.
- Nikkielvis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie - Aantal honden: 2
Ik kan hier zo boos om worden. Omdat die vrouw haar hond los laat lopen moet jij haar hond uiteindelijk van je hond weg schoppen en wordt ze nog boos ook.
Snappen mensen het nou echt niet 
- Marloes1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herplaatsers
En waarschijnlijk zat jij je nog klote te voelen ook omdat dat mens boos werd. Niet doen hoor! Je hebt niets fout gedaan en Sam ook niet. Dat zij boos werd heeft het nog vervelender gemaakt dan het al was.
Heb je nog wel geslapen?
Echt, hoe gaat dat rekensommetje in dat hoofd? Mijn hond rent weg + mijn hond valt aan + mijn hond blijft doorgaan = jouw schuld.
Nu ben ik niet zo goed in rekenen, maar bij mij was de uitkomst toch echt = sorrysorrysorry, gaat het? Ben jij oké? Is jouw hond oké?
Heb je nog wel geslapen?
Echt, hoe gaat dat rekensommetje in dat hoofd? Mijn hond rent weg + mijn hond valt aan + mijn hond blijft doorgaan = jouw schuld.
Nu ben ik niet zo goed in rekenen, maar bij mij was de uitkomst toch echt = sorrysorrysorry, gaat het? Ben jij oké? Is jouw hond oké?
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Goed gedaan!
Had ze haar hond maar bij moeten houden.
Niks van die reactie aantrekken, sommige mensen hebben nu eenmaal helaas het IQ van een tomaat...
Had ze haar hond maar bij moeten houden.
Niks van die reactie aantrekken, sommige mensen hebben nu eenmaal helaas het IQ van een tomaat...
- Iris-Marie
- Zeer actief
Het arme schaap. Waarschijnlijk was hij net zo verbijsterd als jij, en dat kan ik me ook goed voorstellen. Je hebt juist gehandeldHilly45 schreef:Nou, normaliter zou Sam dan heel boos worden, maar nu helemaal niet, hij trok ook niet aan de riem ofzo, hij leek het gewoon toe te laten dat ik me alleen met die hond bemoeide. Ik ging met het afweren van die andere hond dan voor Sam staan en dat liet hij toe zonder dus zelf te ontploffen. Pas toen baas hem eindelijk te pakken had en boos op mij reageerde toen ze tegelijkertijd ook van me wegliep, toen ging Sam blaffen.Iris-Marie schreef:Wat zijn sommige mensen dan self centered, hè. Goed aangepakt, ik had haar ook nog wel een trap na willen geven. Houd je hond gewoon in de tang of begin er niet aan.
Hoe reageerde Sam?
♥- Hilly45
- Zeer actief
Ik heb wel onrustig geslapen. Sam gelukkig niet, snurkte en ook niet onrustig dromen ofzo.
Ik zit er niet mee, dat zij daarna boos op mij was, zit er wel wat mee, dat ik die hond zo weerde. Ik denk totaal niet dat ik die hond eigenlijk zeer heb gedaan, want het was niet uit alle kracht wegblokken of trappen, maar eigenlijk toch vrij geconcentreerd rustig, want ik dacht alleen maar 'ik moet hem echt geen enkele kans geven op ook maar enig houvast aan Sam'. Ik was daarom gewoon heel geconcentreerd op waar ik hem moest blokken. Maar ik zat er nog wel mee, dat ik het heb gedaan, omdat ik het wel naar voor de hond vind en het wat associeer met tokkie-gedrag. Alsof ik dan denk dat je alles wel pratend moet kunnen oplossen. Maar goed, op dat moment deed ik wat ik deed en heel bewust.
Ik let idd nog beter op, want ik wil echt niet weer zo'n confrontatie. Ik vind die honden gewoon echt niet koosjer. Sorry voor die honden, maar teveel akelige dingen over gehoord.
Ik zit er niet mee, dat zij daarna boos op mij was, zit er wel wat mee, dat ik die hond zo weerde. Ik denk totaal niet dat ik die hond eigenlijk zeer heb gedaan, want het was niet uit alle kracht wegblokken of trappen, maar eigenlijk toch vrij geconcentreerd rustig, want ik dacht alleen maar 'ik moet hem echt geen enkele kans geven op ook maar enig houvast aan Sam'. Ik was daarom gewoon heel geconcentreerd op waar ik hem moest blokken. Maar ik zat er nog wel mee, dat ik het heb gedaan, omdat ik het wel naar voor de hond vind en het wat associeer met tokkie-gedrag. Alsof ik dan denk dat je alles wel pratend moet kunnen oplossen. Maar goed, op dat moment deed ik wat ik deed en heel bewust.
Ik let idd nog beter op, want ik wil echt niet weer zo'n confrontatie. Ik vind die honden gewoon echt niet koosjer. Sorry voor die honden, maar teveel akelige dingen over gehoord.

- Iris-Marie
- Zeer actief
Logisch dat je die hond hebt geweerd. En je hebt het ook nog eens gecontroleerd gedaan, niet overhaast gehandeld en in het wilde weg trappen uitgedeeld. Jij hoeft je niet schuldig te voelen hoor, het is de schuld van die tokkie dat jij Sam moest beschermen.Hilly45 schreef:Ik heb wel onrustig geslapen. Sam gelukkig niet, snurkte en ook niet onrustig dromen ofzo.
♥- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Klinkt alsof je heel netjes assertief aan het afweren geweest bent: met genoeg kracht om hem weg te houden, zonder agressief te hoeven worden/onnodig pijn te doen.
Als zij haar hond bij zich gehouden had, had jij ook niets hoeven doen. En als jij niet gedaan had wat je nu deed, was Sam er waarschijnlijk minder goed van afgekomen dat die hond nu. Blijf er alsjeblieft niet mee zitten. Zoals jij het nu opgelost hebt, heb je gezorgd voor zo min mogelijk schade bij alle partijen.
Als zij haar hond bij zich gehouden had, had jij ook niets hoeven doen. En als jij niet gedaan had wat je nu deed, was Sam er waarschijnlijk minder goed van afgekomen dat die hond nu. Blijf er alsjeblieft niet mee zitten. Zoals jij het nu opgelost hebt, heb je gezorgd voor zo min mogelijk schade bij alle partijen.
- Hilly45
- Zeer actief
Nee, ik moet dat ook loslaten, dat gevoel. Dit was het enige wat ik heb kunnen doen en het beste. Ik kan wel heel lief blijven en proberen, de hond verbaal weg te laten blijven bij Sam of baas te sommeren hem weg te houden, maar dan was ik mooi te laat geweest, want de hond kwam immers al niet op schreeuwen van de baas.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Goed gehandeld, en gelukkig alles goed afgelopen! 
Ik denk niet dat je met praten ver was gekomen bij deze hond (en baas)
Ik denk niet dat je met praten ver was gekomen bij deze hond (en baas)
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Ben eigenlijk vooral maar heel tevreden met jezelf dat je in die stress-situatie kalm en beheerst kon reageren.Hilly45 schreef:Ik heb wel onrustig geslapen. Sam gelukkig niet, snurkte en ook niet onrustig dromen ofzo.
Is het allerbeste wat je kan doen.
En ondanks dat, als ik erover zou vertellen, het waarschijnlijk heb over een klotebeest, zou ik vooral kwaad zijn op de betreffende eigenaar, die me in een positie zet waarin ik iets moet doen wat ik helemaal niet wil doen.
Wiel
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Jeetje Hilly wat een schrik. En wat heb je adequaat gehandeld!
Jij hoeft jezelf niets kwalijk te nemen hoor. Geef Sam maar een dikke knuffel en hopelijk was dit de laatste keer dat je ze tegenkwam.
- Hilly45
- Zeer actief
Oh, dat heb ik eigenlijk ook. Tenminste, ik merk niet boosheid richting de hond, meer boosheid en grote verbazing, naar die eigenaresse.Biet schreef:Ben eigenlijk vooral maar heel tevreden met jezelf dat je in die stress-situatie kalm en beheerst kon reageren.Hilly45 schreef:Ik heb wel onrustig geslapen. Sam gelukkig niet, snurkte en ook niet onrustig dromen ofzo.
Is het allerbeste wat je kan doen.
En ondanks dat, als ik erover zou vertellen, het waarschijnlijk heb over een klotebeest, zou ik vooral kwaad zijn op de betreffende eigenaar, die me in een positie zet waarin ik iets moet doen wat ik helemaal niet wil doen.

- Hilly45
- Zeer actief
Dat ga ik ook nog proberen, ik weet dat ze in de straat achter mij woont en w.s. kan ik er wel achter komen via evt. navraag bij anderen, want er zijn er meer die lastig zijn gevallen door die hond en er huiver voor hebben.Nanna schreef:Ik zou zien uit te vogelen waar ze woont en een gesprek erover aangaan. Is ze voor rede vatbaar, oké, maar als het tokkengekrijs wordt zou ik hetzelfde doen. Zeg maar dat je voortaan bewapend over straat gaat en dat die hond een mes in zijn donder kan verwachten.
Dat jij niet met een mes rondloopt hoeft zij niet te weten
Wil ook geen ruzie ofzo veroorzaken, maar wel kijken, of ze in ieder geval kan zorgen, dat ze haar hond niet onaangelijnd mee laat lopen, ook al is het 's avonds laat.
Haha, over dat bewapenen noem ik niet, dat durf ik niet eens te benoemen. Maar een evt. volgende keer handel ik wel weer net zo, als me dat lukt. Ik laat Sam gewoon niet grijpen door zo'n hond, als het in mijn vermogen ligt.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik zou ook melding maken bij je wijkagent. Zonder meldingen kunnen ze ook weinig als het eens echt mis gaat. Als bij een incident blijkt dat de hond vaker losloopt en problemen veroorzaakt, zij het nog zonder schade, hebben ze meer handvat om die dame aan te pakken. Met meldingen is in ieder geval meer aannemelijk te maken dat eventuele schade verwijtbaar is: ze had kunnen weten dat haar hond op een andere hond zou kunnen klappen
- Hilly45
- Zeer actief
Dat is idd ook een optie, al zou ik dan eerst moeten kijken, wie hier de wijkagent is, heb daar nooit mee te maken gehad, maar ik ga er zeker over denken.Fotogravinnetje schreef:Ik zou ook melding maken bij je wijkagent. Zonder meldingen kunnen ze ook weinig als het eens echt mis gaat. Als bij een incident blijkt dat de hond vaker losloopt en problemen veroorzaakt, zij het nog zonder schade, hebben ze meer handvat om die dame aan te pakken. Met meldingen is in ieder geval meer aannemelijk te maken dat eventuele schade verwijtbaar is: ze had kunnen weten dat haar hond op een andere hond zou kunnen klappen

-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Goed gehandeld!
Mooi voor je hond opgekomen, en wat maakt het uit dat je hem optilt.
Doel is geen schade, en dat heb je uitstekend weten voorkomen
Mooi voor je hond opgekomen, en wat maakt het uit dat je hem optilt.
Doel is geen schade, en dat heb je uitstekend weten voorkomen
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Knap van je. Ik zou het je denk ik niet nadoen, ik ben dan denk ik vooral heel erg voorzichtig voor mijn eigen hachje.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Hilly45
- Zeer actief
Daar dacht ik niet over na. Ik dacht alleen nog wel in fractie, als die hond mij in de kuiten hangt, terwijl ik Sam optil, kan ik dan Sam hoog houden of laat ik hem door evt. mijn pijn los? Gelukkig had op dat moment de bazin haar hond eindelijk vast en liep ermee weg.gonnie schreef:Knap van je. Ik zou het je denk ik niet nadoen, ik ben dan denk ik vooral heel erg voorzichtig voor mijn eigen hachje.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Gelukkig. Voor hetzelfde geld trekt die hond Sam uit je armen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.