Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jas ja of nee...?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Jas ja of nee...?

Ongelezen bericht door Nawosh »

In januari komt mijn pup vanuit de zomer van Zuid Afrika naar de winter van Nederland. Nou ben ik normaalgesproken niet zo van de jassen voor mijn honden ( hebben de Zuidrussen ook niet nodig :mrgreen: ) maar dit vind ik wel een groot contrast dus ik twijfel.
Wat zouden jullie doen, wel of geen jas..? Het gaat om een Ierse wolfshond pup van dan 4 maanden.
Groetjes, Marjan
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Jas ja of nee...?

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kan daar s'nacht ook behoorlijk koud zijn en lijkt mij dat hij genoeg vacht heeft en gewoon in huis komt te wonen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Kan daar s'nacht ook behoorlijk koud zijn en lijkt mij dat hij genoeg vacht heeft en gewoon in huis komt te wonen.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik zou geen jas aan doen, hond past zich snel aan.
Sommige delen van Z. Afrika is het ook koud. Waar in Z. Afrika komt die vandaan?
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Denk niet dat het nodig is. Die pups hebben wel flink wat haar toch?
Xavi heeft gewoon geen haar op zn onderkant, op wat dunne haartjes na en die krijgt het daarom gewoon koud. Als ze een goede vacht hebben en niks mankeren hoeven ze denk ik geen jas aan.
Afbeelding
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Gewoon nieuwsgierigheid hoor maar waarom een ier uit Z Afrika.? En waarom geen foto's.?
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Ik had bij mijn verhuizing naar Noorwegen toendertijd voor mijn toenmalige hond wel een jas (we gingen van +10 naar -10 graden en dat vond ik gewoon een te groot verschil), uiteindelijk bleek het absoluut niet nodig.

Ik zou een adres achter de hand houden waar je als het nodig blijkt te zijn gelijk een jasje kan halen, maar ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt :wink:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

dre schreef:Ik had bij mijn verhuizing naar Noorwegen toendertijd voor mijn toenmalige hond wel een jas (we gingen van +10 naar -10 graden en dat vond ik gewoon een te groot verschil), uiteindelijk bleek het absoluut niet nodig.

Ik zou een adres achter de hand houden waar je als het nodig blijkt te zijn gelijk een jasje kan halen, maar ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt :wink:
Hier in NL kan het ook aardig schommelen van onder naar boven en terug , van de week nog dat iedereen in eens met kouwe klauwen staat te krabben en smiddags een heerlijk zonnetje.
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Ik denk dat het niet nodig is, het is daar 's nachts ook koud. Je kunt er ook gewoon één aanschaffen vlak voor de aankomst van je pup, dat je even kijkt hoe de pup het zonder jas doet. Mocht het niet nodig zijn kun je die jas altijd nog retourneren. Dan heb je er in ieder geval één voor het geval dat.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

nou, in onze winter is het wel hartje zomer in Zuid Afrika, het is dus best een temperatuur verschil als de pup in januari komt.

Ik zou het even aan zien, denk niet dat het nodig is.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb destijds een jasje gekocht omdat Joris de boerenfox het gewoon echt koud had. Nu maakt Elco gebruik van dat jasje als ik hem op de fiets meeneem en het is vrij koud. Stilzitten op de fiets zonder ondervacht vind ik gewoon niet verstandig zonder jasje, zeker niet als meneer ook nog eens lekker nat geworden is ;) Maar zolang hij in beweging is, zie ik geen reden voor een jasje: hij loopt/rent zich maar warm!
dre
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
dre schreef:Ik had bij mijn verhuizing naar Noorwegen toendertijd voor mijn toenmalige hond wel een jas (we gingen van +10 naar -10 graden en dat vond ik gewoon een te groot verschil), uiteindelijk bleek het absoluut niet nodig.

Hier in NL kan het ook aardig schommelen van onder naar boven en terug , van de week nog dat iedereen in eens met kouwe klauwen staat te krabben en smiddags een heerlijk zonnetje.
Dat mag zo zijn, maar ik vond (en vind nog steeds) het verschil tussen +10 met een zonnetje en -10 met een meter sneeuw gewoon te groot om niet in elk geval rekening mee te houden :wink:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

dre schreef:
bouvierpoedel schreef:

Dat mag zo zijn, maar ik vond (en vind nog steeds) het verschil tussen +10 met een zonnetje en -10 met een meter sneeuw gewoon te groot om niet in elk geval rekening mee te houden :wink:
En jij verwacht hier een meter sneeuw?? Kan me niet herinneren dat dat hier ooit is gevallen en zo ja, niet erg lang heeft gelegen.

Denk ook niet dat het nodig is. De hond heeft al een aardig vachtje, dus zal best wel warm blijven. Ik heb ook voor mijn Franse Bulldog nooit een jasje gebruikt en erg veel vacht had ze ook niet, al helemaal niet op haar buikje. Mocht het koud zijn in januari (voor hetzelfde geld is het gewoon 10 graden buiten) houd je de wandelingen gewoon kort.

Maar goed, ik ben ook niet zo van de jasjes.
dre
Zeer actief

Neeltje schreef:
dre schreef:
bouvierpoedel schreef:

En jij verwacht hier een meter sneeuw?? Kan me niet herinneren dat dat hier ooit is gevallen en zo ja, niet erg lang heeft gelegen.
Nee, ik refereerde naar mijn verhuizing naar Noorwegen waar toendertijd wel 1 meter sneeuw lag
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Gewoon nieuwsgierigheid hoor maar waarom een ier uit Z Afrika.? En waarom geen foto's.?
Haha, een Ier uit Zuid Afrika omdat deze pup gefokt is door vrienden van me en omdat de voorouders voor een heel groot deel gezond een redelijk hoge leeftijd bereikt hebben. Een foto staat wel ergens in het topic wie krijgt een hond in 2015. Maar ik zal binnenkort wat recentere foto's plaatsen.
Groetjes, Marjan
Nawosh
Zeer actief

Bedankt iedereen voor de reacties. Ze komt uit de buurt van de kaap. Het kan er in de zomer toch aardig warm zijn ( al zijn er warmere gebieden in ZA) zo'n 30 graden is geen uitzondering. Ik ga in de gaten houden wat de verwachting is voor dan, voorspellen ze kou, dan koop ik voor de zekerheid toch maar een jas denk ik.. Pup heeft al heel wat te verstouwen natuurlijk met de vliegreis en het gemis van de rest en dan is de weerstand toch iets minder.. Als daar dan ook nog zo'n temperatuurverschil bij komt.. Ik weet het niet.. En vergeleken met mijn Zuidrussen vind ik zo'n Ierenvacht helemaal niet dik :engel:
Groetjes, Marjan
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik zou even kijken of je ergens een jasje kan lenen voor de eerste paar dagen. Het temperatuurverschil kan wel behoorlijk zijn, maar wennen gaat snel denk ik. Zou zonde zijn om voor die korte tijd een nieuw jasje te kopen.
Nawosh
Zeer actief

Dat is ook een goed idee!
Groetjes, Marjan
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

wat onwijs geweldig, een ier!! :I:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Nederland kennende zal het wel niet zo extreem koud worden. Zou dus niks doen qua jas etc. Als je buiten bent is de hond toch wel in beweging.
Je kan er altijd nog voor kijken mocht pupje echt gaan trillen etc buiten.
Maar temperatuurverschillen zal je altijd houden in de winter. (binnen lekker 21 graden en buiten rond de 0)
We verwachten uiteraard wel foto's :mrgreen: :cheer:
Nawosh
Zeer actief

Afbeelding

Niet een echt mooie foto maar beter heb ik niet
Groetjes, Marjan
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik ben in februari-maart naar zuidafrika geweest en kwam van +30 thuis in -10. Afschuwelijk! Ik zou gewoon voor de zekerheid iets in huis hebben. Voor als het heel nat en koud is.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik zou zeker iets klaar willen hebben liggen. Eventueel gewoon een fleecedeken waar je een schaar in kan zetten. Een dekentje door aan de voor- en achterkant een steekje zetten is al snel klaar en kost weinig. Eventueel nog twee inkepinkjes een stukje achter de oksel waar je een riempje of touwtje doorheen kan halen en klaar.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Whaha wat een grappige foto. Die enorme klauwen in verhouding met dat sprieterige dijbeentje en dunne kontje.

:love:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Domor schreef:Ik zou zeker iets klaar willen hebben liggen. Eventueel gewoon een fleecedeken waar je een schaar in kan zetten. Een dekentje door aan de voor- en achterkant een steekje zetten is al snel klaar en kost weinig. Eventueel nog twee inkepinkjes een stukje achter de oksel waar je een riempje of touwtje doorheen kan halen en klaar.
Jup, zo zou ik het ook doen. Een pup van zo'n groot ras groeit als kool en als je nu een duur jasje gaat kopen, loop je het risico dat hij het helemaal niet nodig heeft of er binnen no-time uit groeit.

Het ligt ook aan het karaktertje van de pup. Is ie een lekkere stuiter die de hele wereld wil ontdekken, dan krijgt ie het buiten niet snel koud. Maar een meer observerend, beschouwend pupje wat eerst 10 minuten op zn gat wil zitten voordat hij de straat door durft, die zal het sneller koud krijgen.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik zou zeggen leg hem/haar (?) onder een fleece dekentje, als het dan te warm is kruip ie er vanzelf onderuit.
In Z. Afrika is het nu voorjaar en in Januari hoog zomer, maar in het zuiden wordt het niet zo warm ... voor Afrikaanse begrippen dan :mrgreen: een graad of 25-30

Leuke Ier is dat :cheer:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ohhh snoezig :I:

Ik zou gewoon een dik kinder-tshirtje/truitje aandoen hoor, da's goed zat. Dat kost bij de Zeeman toch helemaal niets...Als het niets is, dan is het ook prima en laat je 't uit. Ik bedoel, je haalt die hond uit Afrika. Dat tientje voor een truitje moet er nog wel af kunnen :mrgreen:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Qua advies heb ik niets toe te voegen, maar ik ben wel erg benieuwd naar je foto's straks en je verhalen. Ik vind ze geweldig die Ieren! :I:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”