Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand ervaring over een hondenhotel?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Kangal

Re: Iemand ervaring over een hondenhotel?

Ongelezen bericht door Kangal »

Ivanneke schreef:
Kangal schreef:
Ivanneke schreef:
Kangal schreef:Hij doet het slechter en slechter op Cavom ook als ik het week in warm water...
Zou ik eens proberen om vloeibare schapenvet over zijn brokken te doen of schapenvet bonbons tussen zijn brokjes? Of zalmolie over zijn brokjes
Eet hij het slecht of verteert hij het slecht?
Niet alle honden doen het goed op Cavom. Mijn herder vond er niks aan en raakte er ook al zijn energie van kwijt dus daar ben ik snel mee gestopt. Soms moet je gewoon een aantal soorten voer proberen voordat je het juiste voor je hond hebt. Zoek een soort brok dat een groot vleesaandeel in zijn samenstelling heeft.

Alleen vers vlees is te eenzijdig voor de hond, dan heeft hij binnen de kortste keren tekorten van voedingsstoffen met allerlei gezondheidsrisico's die daardoor komen. Je kunt wel bijvoorbeeld 1x per week vers vlees geven. Schapenvet of zalmolie is ook prima om wat over het voer te doen maar ook met mate. Olie laxeert :wink:

Voor het hondenhotel zou ik als ik jou was gewoon eens langs gaan en vragen wat zij zoal voeren, misschien hebben zij nog goede tips voor jouw Kangal (heeft die eigenlijk een naam?).
Ja die heeft een naam maar ik wil dat niet meedelen, ik heb jouw advies gevolgd en kwam de brokjes tegen van orijen waar het vleespercentage 80% is maar voor een prijs van 72 euro voor 13 kilo wat hij(als hij het lekker vind) in 2 weken op krijgt :80: :80: :80: :80: :80: :80: :80:
Er zijn nog wel meer merken :U:
Met 13 kilo doe je toch wel een maand hoor....
Wat gaf jij weer aan je hond
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vlees wat in brokken zit is ook niet halal. En als je vlees erbij wil voeren doe je dat toch . Gaat hij naar het pension kunnen ze daar brokken voeren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Kangal schreef:
*Wolf* schreef:Probeer hem een kant en klaar vers vlees voor de hond te geven, zoals Duck of Smuldier. Grote kans dat ie daarvan smult. Je kunt er altijd nog wat cavom doorheen mengen.
Ik weet dat hij gek is op vlees maar het hoofdgerecht moeten de brokjes zijn ik wil niet dat hij enkel vlees eet zoals zijn moeder
Ik heb liever dat mijn hond met smaak eet dan dat ik vasthoud aan iets wat ze niet lekker vind
Kangal

Cindy52 schreef:
Kangal schreef:
*Wolf* schreef:Probeer hem een kant en klaar vers vlees voor de hond te geven, zoals Duck of Smuldier. Grote kans dat ie daarvan smult. Je kunt er altijd nog wat cavom doorheen mengen.
Ik weet dat hij gek is op vlees maar het hoofdgerecht moeten de brokjes zijn ik wil niet dat hij enkel vlees eet zoals zijn moeder
Ik heb liever dat mijn hond met smaak eet dan dat ik vasthoud aan iets wat ze niet lekker vind
Dat doe ik ook niet meer, hij heeft misschien in sinds gisteren tot nu 50 gram brokjes gegeten omdat hij het niet lekker vind maar dat is zijn probleem want IK KIES wat hij zal eten of hij het wilt of niet.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Als je nu eens 10 monster zakjes van verschillende goede voersoorten mee naar huis neemt dan kan je kijken wat Fikkie het lekkerst vindt.
Die zakjes, voor reclame, zijn toch wel te krijgen bij dierenwinkels e.d.?
mosquito1980
Zeer actief

Ik begrijp trouwens niet goed hoe moeilijk het kan zijn om voer te vinden voor hem.
Als ik zo mee lees heeft ieder forum lid een ander voersoort (bijna dan), jij leeft in een land waar ze allerlei verschillende voersoorten hebben voor iedere maat, ras en kleur hond.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Nee, heb geen ervaring met hondenhotels. Ook niet met gewoon hondenpensions trouwens, maar moest ik mijn honden onder moeten brengen in een pension dan gaf ik ze gewoon het eten mee waar zij het goed op doen. Echt niet dat ik mijn honden ergens heen ga brengen waar zij moeten vreten wat daar de norm is.
Kangal

Marion. schreef:Nee, heb geen ervaring met hondenhotels. Ook niet met gewoon hondenpensions trouwens, maar moest ik mijn honden onder moeten brengen in een pension dan gaf ik ze gewoon het eten mee waar zij het goed op doen. Echt niet dat ik mijn honden ergens heen ga brengen waar zij moeten vreten wat daar de norm is.
Ik begin nu echt zenuwen te krijgen over het voer wat hij niet lekker vind, ik het begin was hij er gek op en naderhand minder maar toen ik zijn brokjes met warm water ging weken deed hij het terug goed erop maar vervolgens(dus nu) doet hij het er ZEER SLECHT op terwijl ik pas die nieuwe cavom zak van 20kg heb besteld, dat heeft mij het meest gestoord
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Kangal schreef:
Marion. schreef:Nee, heb geen ervaring met hondenhotels. Ook niet met gewoon hondenpensions trouwens, maar moest ik mijn honden onder moeten brengen in een pension dan gaf ik ze gewoon het eten mee waar zij het goed op doen. Echt niet dat ik mijn honden ergens heen ga brengen waar zij moeten vreten wat daar de norm is.
Ik begin nu echt zenuwen te krijgen over het voer wat hij niet lekker vind, ik het begin was hij er gek op en naderhand minder maar toen ik zijn brokjes met warm water ging weken deed hij het terug goed erop maar vervolgens(dus nu) doet hij het er ZEER SLECHT op terwijl ik pas die nieuwe cavom zak van 20kg heb besteld, dat heeft mij het meest gestoord
Wat wil je nu horen? Ervaringen met hondenhotels, zoals in je topictitel staat? Daar heb ik op gereageerd namelijk.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Meng er dan gewoon wat vlees door, is toch al vaker gezegd :roll:
Kangal

*Wolf* schreef:Meng er dan gewoon wat vlees door, is toch al vaker gezegd :roll:
dan eet hij alleen het vlees op en laat hij de brokken staan
Ivanneke
Actief
Mijn ras(sen): Herderig, Kangalachtig en een knappe kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ivanneke »

Kangal schreef: Wat gaf jij weer aan je hond
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... voer/26494
Ik doe 2 weken met 1 zak van 15 kilo. En dan voer ik een grote herder en een kangal.
Afbeelding
Kangal

Ivanneke schreef:
Ik doe 2 weken met 1 zak van 15 kilo. En dan voer ik een grote herder en een kangal.
En hoe doet ze het erop? voeg je er iets aan toe? week je de brokjes? of geef je ze gewoon droog en hoeveel kg per dag geef je haar brokjes?
Ivanneke
Actief
Mijn ras(sen): Herderig, Kangalachtig en een knappe kruising

Ongelezen bericht door Ivanneke »

Ze doet het er erg goed op. Mooie vacht, lekker actief zonder gestrest te zijn en ze blijft mooi op gewicht. Ze krijgt 2x per dag 250 gram dus 500 gram per dag per hond. Ik doe er altijd een half kopje water over maar laat de brokjes niet weken.
Afbeelding
Kangal

Ivanneke schreef:
Er zit maar 27% vlees in die brokken en ik cavom 20%, ik denk niet dat mijn Kangal dat gaat lusten maar brokken met een hoge vleespercentage kosten ook zeer veel in tegendeel, mijn vriend werkt bij een slachthuis en hij zei tegen mij dat hij mij gratis vlees kon bezorgen iedere week maar ik wou dat niet omdat ik schrik heb dat men kangal zoals zijn moeder gaat worden en alleen vlees en rijst gaat eten
Kangal

Ivanneke schreef:Ze doet het er erg goed op. Mooie vacht, lekker actief zonder gestrest te zijn en ze blijft mooi op gewicht. Ze krijgt 2x per dag 250 gram dus 500 gram per dag per hond. Ik doe er altijd een half kopje water over maar laat de brokjes niet weken.
warm of koud water
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Kangal schreef:
*Wolf* schreef:Meng er dan gewoon wat vlees door, is toch al vaker gezegd :roll:
Maak de brokken en beetje nat en prak ze goed door het vlees. Zodat het één geheel wordt en hij het vlees er niet meer tussenuit kan halen.
Kangal

*Wolf* schreef:
Kangal schreef:
Maak de brokken en beetje nat en prak ze goed door het vlees. Zodat het één geheel wordt en hij het vlees er niet meer tussenuit kan halen.
Dat zou ik eventueel ook kunnen proberen maar wat ik wel wil toelichten is dat ik zijn brokjes altijd week met warm water
mosquito1980
Zeer actief

Kangal schreef:
mosquito1980 schreef:Als je nu eens 10 monster zakjes van verschillende goede voersoorten mee naar huis neemt dan kan je kijken wat Fikkie het lekkerst vindt.
Ja met geld en het is niet goedkoop vriend
Nee, proefzakjes zijn gratis, die gebruiken ze om reclame te maken.
Kangal

mosquito1980 schreef:
Kangal schreef:
mosquito1980 schreef:Als je nu eens 10 monster zakjes van verschillende goede voersoorten mee naar huis neemt dan kan je kijken wat Fikkie het lekkerst vindt.
Ja met geld en het is niet goedkoop vriend
Nee, proefzakjes zijn gratis, die gebruiken ze om reclame te maken.
Dan haal ik iedere dag een proefzak van de brokken die ze lekker vindt lekker gratis
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

alinelaila schreef:
Ivanneke schreef: Alleen vers vlees is te eenzijdig voor de hond, dan heeft hij binnen de kortste keren tekorten van voedingsstoffen met allerlei gezondheidsrisico's die daardoor komen. Je kunt wel bijvoorbeeld 1x per week vers vlees geven.
Welnee. Als je maar zorgt dat je complete kvv voert of voldoende diersoorten.
Dit dus
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kangal

Ma wat KVV ik zei toch dat mijn vriend in een slachthuis werkt, waarom zou ik dan nog "veel" geld moeten uitgeven aan een andere bedrijf? Ik ga eerst schapenvet, zalmolie, schapenvet vloeibaar over zijn brokjes doen en afwachten
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tja en straks moet je een complete supermarkt in huis hebben om iets te laten eten.
En ja ik weet nu erg goed hoe t is een lastige eter te hebben. De mijne eet inmiddels nu alles met smaak wat ik hem voorzet maar dat was tot een kleine anderhalve maand geleden wel anders.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mosquito1980
Zeer actief

Pas op met afval van het slachthuis, hond kan er ziek van worden (volgens mij)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Als je maar weet wat je doet... dat is hier niet t geval dus niet doen.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

malinois schreef:Als je maar weet wat je doet... dat is hier niet t geval dus niet doen.

Ja, precies dat bedoel ik
Kangal

Ik ga die slobbersaus en die runds slobbersaus + kip slobbersaus proberen uit de kruidvat omdat mijn vriend zijn werk geen vloeibare sauzen verkopen moet ik (helaas) meer betalen voor iets uit de kruidvat
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je ieder dag een ons vlees door zijn brokken doet dan zal je hond daar niets aan overhouden of tekorten opbouwen hoor.
Wat ik begrijp wil je je hond toch als hoofdzaak brokken voeren.
Ik weet niet waarom dat vlees dan weer halal moet zijn want het vlees in de brokken is slachtafval van verschillende slachthuizen en dat is geen halal geslacht vlees.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

In brok zit ook varken trouwens ;)
Afbeelding
Kangal

Mijn Kangal is vreselijk ziek vandaag, gisteren voordat hij ging slapen heeft hij gekotst en vandaag vanaf 10 u's morgens tot nu heeft hij al 5x overgegeven, 1x kwam er iets geels uit(eten wat ik hem 5 dagen terug had gegeven) en 1x de brokjes en de andere gewoon soort spuw. Zijn maag maakt verschrikkelijk veel geluiden en dan kotst hij (angst) :( Ik heb hem binnen gezet
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”