Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Royal canin/hill's urinary
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 2
Royal canin/hill's urinary
Hallo,
Ik heb even een vraagje. Mijn hondje heeft vaak last van blaasontstekingen en struviet. Nu wordt mij aangeraden om royal canin urinary te voeren. Maar ik zag dat je het ook van hill's hebt. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze twee soorten voeding? Ze krijgt nu vers vlees. Ze heeft alleen wel een voedselallergie dus ik denk dat het dan niet handig is om 1 van die 2 te voeren, omdat er in beide wel graan zit.
Alvast bedankt!
Ik heb even een vraagje. Mijn hondje heeft vaak last van blaasontstekingen en struviet. Nu wordt mij aangeraden om royal canin urinary te voeren. Maar ik zag dat je het ook van hill's hebt. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze twee soorten voeding? Ze krijgt nu vers vlees. Ze heeft alleen wel een voedselallergie dus ik denk dat het dan niet handig is om 1 van die 2 te voeren, omdat er in beide wel graan zit.
Alvast bedankt!
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Royal canin/hill's urinary
Dan kun je denk ik beter op barfplaats vragen wat je het beste kunt voeren of aan supplementen geven.Poedel123 schreef:Hallo,
Alvast bedankt!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik heb er geen ervaring mee, kan je helaas niet helpen.
Maar wat is struviet?
Maar wat is struviet?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Rauw voeren helpt al om de zuurgraad in de blaas hoger te houden dan met de gemiddelde brok. Als je hond op rauw vlees al last heeft van struviet, zul je verzurende supplementen moeten gaan geven. Ik meen dat vit C toevoegen kan helpen. Maar inderdaad weten ze op barfplaats daar meer van
-
- Actief
Oke bedankt, dagmar88
Je hebt struvietkristallen en struvietstenen. Ook wel blaasgruis en blaasstenen. Daarom raden ze dit voer aan, maar omdat ze dus allergisch is en er wel graan in zit weet ik niet of het gaag werken, mosquito1980
Je hebt struvietkristallen en struvietstenen. Ook wel blaasgruis en blaasstenen. Daarom raden ze dit voer aan, maar omdat ze dus allergisch is en er wel graan in zit weet ik niet of het gaag werken, mosquito1980
-
- Actief
Ja dat klopt, maar ik had ook verhalen gelezen dat hun honden op vers er ook nog steeds last van had en dat als ze deze brokken gingen voeren, dat het wel goed ging. En bij 1 waren de stenen zelfs verdwenen door het voer zonder operatie. Iniedergeval bedankt voor je reactie. Zal even uitzoeken van die vitamine cFotogravinnetje schreef:Rauw voeren helpt al om de zuurgraad in de blaas hoger te houden dan met de gemiddelde brok. Als je hond op rauw vlees al last heeft van struviet, zul je verzurende supplementen moeten gaan geven. Ik meen dat vit C toevoegen kan helpen. Maar inderdaad weten ze op barfplaats daar meer van

- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Onze corgi heeft cystine stenen en staat op de hills ud. Precies het tegenovergestelde voer van wat jij moet hebben. Bij mijn hond moet de urine minder zuur en bij jou hond zuurder. Hij doet het super op de brok. Ik zeg je eerlijk ik zou niet zelf gaan rommelen ik zou doen wat je dierenarts je aanraad.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
-
- Actief
Ja mij da raadde aan voor royal canine en kan ik ook daar kopen, maar had deze ook gevonden http://m.zooplus.nl/shop/honden/hondenv ... iet/223429 en daar staat ook bij voor struviet. Daarom vroeg ik mij af of dat ook kon.Shari schreef:Onze corgi heeft cystine stenen en staat op de hills ud. Precies het tegenovergestelde voer van wat jij moet hebben. Bij mijn hond moet de urine minder zuur en bij jou hond zuurder. Hij doet het super op de brok. Ik zeg je eerlijk ik zou niet zelf gaan rommelen ik zou doen wat je dierenarts je aanraad.
- Shari
- Zeer actief
Ons werd hills aangeraden komt denk ik op hetzelfde neer. Wij bestellen ook via de zooplus.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
- Aantal honden: 1
Mijn hondje heeft ook een lange tijd op Royal Canin Urinary gestaan i.v.m. steeds terugkerend struviet. Een weekje op ander voer zorgde al voor een blaas vol struviet. Maar Jet heeft ook voedselallergie en is allergisch voor dat voer. Wij zijn ontelbare keren bij onze eigen dierenarts geweest, bij de Uroloog van de WagenRenk, bij een holistisch dierenarts, maar niemand had een verklaring of oplossing voor Jet haar blaasproblemen.
Sinds begin dit jaar heb ik dé oplossing gevonden voor Jet, namelijk: Eurologist van http://www.huisdierendokter.nl. In het begin heb ik dit in combinatie met Vit. C (van Roter 70 mg, 2 á 3 tabletjes per dag. Jet woog toen 6 kilo), Puur Cranberry Compleet en Puur Blaas en Nieren gegeven. Tevens deed ik (en doe ik nog steeds) bij elke maaltijd een flinke slomp water zodat de blaas steeds goed doorgespoeld wordt, dat is erg belangrijk namelijk.
Toen ik begon met Eurologist ben ik Jet ook direct ander voer dan de RC Urinary gaan geven. Na 1 week had ze 'gewoon' weer blaasgruis. Na 2 weken was het gruis al een heel stuk minder. Na 3 weken was er geen gruisje meer te bekennen!
Daarna ben ik de Vit. C. en de Puur Blaas en Nieren gaan afbouwen. En later ook de cranberry. Inmiddels krijgt ze voor haar blaas alleen dus nog Eurologist, en hier ga ik dan ook niet mee stoppen.
Als je bovenstaande wilt gaan proberen, raad ik je wel aan om zelf urine test stripjes te kopen. Op deze manier kun je zelf goed de pH bijhouden en bepalen of je meer of minder Vit. C. moet geven. Vit. C. verzuurt de urine namelijk.
Biologische appelazijn wordt vaak ook aangeraden om de urine te verzuren. Maar Jet vond dit heel erg vies en werd er behoorlijk misselijk van.
Sinds begin dit jaar heb ik dé oplossing gevonden voor Jet, namelijk: Eurologist van http://www.huisdierendokter.nl. In het begin heb ik dit in combinatie met Vit. C (van Roter 70 mg, 2 á 3 tabletjes per dag. Jet woog toen 6 kilo), Puur Cranberry Compleet en Puur Blaas en Nieren gegeven. Tevens deed ik (en doe ik nog steeds) bij elke maaltijd een flinke slomp water zodat de blaas steeds goed doorgespoeld wordt, dat is erg belangrijk namelijk.
Toen ik begon met Eurologist ben ik Jet ook direct ander voer dan de RC Urinary gaan geven. Na 1 week had ze 'gewoon' weer blaasgruis. Na 2 weken was het gruis al een heel stuk minder. Na 3 weken was er geen gruisje meer te bekennen!

Als je bovenstaande wilt gaan proberen, raad ik je wel aan om zelf urine test stripjes te kopen. Op deze manier kun je zelf goed de pH bijhouden en bepalen of je meer of minder Vit. C. moet geven. Vit. C. verzuurt de urine namelijk.
Biologische appelazijn wordt vaak ook aangeraden om de urine te verzuren. Maar Jet vond dit heel erg vies en werd er behoorlijk misselijk van.
- Shari
- Zeer actief