Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw voer, hypoallergeen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jo-Ellen
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder x Friese Stabij
Aantal honden: 1

Nieuw voer, hypoallergeen

Ongelezen bericht door Jo-Ellen »

Hallo!

Mijn hondje heeft een lange tijd voer gehad van de Discus bij ons in de buurt, maar die winkel is weggegaan. Er zit geen andere Discus in de buurt dus zijn we met het hondje overgestapt op ander voer.
Nu heeft mijn stiefvader een zak Prince voer gekocht, maar gelijk een grote zak (heel handig). Hier reageert ze niet heel goed op. Ze vindt het niet alleen niet heel lekker (wat apart is voor haar, ze lust bijna alles) maar ze krabt zichzelf ook weer open (dit maal op haar bil). Het is kennelijk wel hypoallergeen voer maar niet het juist voer voor haar.

Ik vroeg mij af of mensen hier nog een bepaald soort voer aanraden. Het gaat dus om een allergisch hondje. Ze is ook al een dagje ouder, ze is alweer 10 jaar.
M'n ouders willen niet (meer) enkel vlees voeren omdat dit stukken duurder was en zelfs met dat voer niet zonder haar prednison kon (krijgt ze tegen haar allergieën).

Mijn ma heeft nu een probeerzak Nutro gehaald, heeft iemand hier ervaring mee?

Heeft iemand nog andere goeie aanbevelingen voor een hondje met allergie??

Groetjes! :jump1:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Nieuw voer, hypoallergeen

Ongelezen bericht door veertje »

Welk voer kreeg ze eerst?
Jo-Ellen
Actief

Was een eigen merk van Discus. :)
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Bestellen?

Discus
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Het oude voer bestellen via internet en thuis laten bezorgen? Ik weet niet welk voer je gaf en waar ze allemaal allergisch voor is?
Jo-Ellen
Actief

Mijn stiefvader wil om de één of andere (wazige) reden liever niet bestellen (heeft misschien met generatie te maken?). Hij haalt het liever zelf, maar dat weer liever niet te ver (?). Mijn moeder en ik proberen er nu het beste van te maken door op zoek te gaan naar het juiste voer, vandaar dat ze al een zakje had meegenomen om te testen, want dat Prince is niks.
Ik ben financieel niet in staat om de hond te onderhouden in voer, dus ik kan hoog of laag springen maar het moet vanuit hemzelf komen.

Waar ze precies allergisch voor is weten we niet? Dat is volgens de dierenarts zoeken naar een naald in een hooiberg omdat je dan alles moet gaan testen. Daarom hebben we wel al veel soorten voer geprobeerd in het verleden.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik zou dan kijken naar een voer zonder graan of gevogelte, dat zijn toch vaak de meest voorkomende allergieën.

Daarnaast kun je misschien eens een allergietest laten doen via http://www.maasduyn.nl/?allergietest-vo ... -katten,19
Meerdere mensen uit mijn omgeving hebben dit laten doen voor hun hond en waren daar erg mee geholpen. :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Jo-Ellen
Actief

Shibby schreef:Ik zou dan kijken naar een voer zonder graan of gevogelte, dat zijn toch vaak de meest voorkomende allergieën.

Daarnaast kun je misschien eens een allergietest laten doen via http://www.maasduyn.nl/?allergietest-vo ... -katten,19
Meerdere mensen uit mijn omgeving hebben dit laten doen voor hun hond en waren daar erg mee geholpen. :ok:

Oh, da's wel een goeie, thanks! :mrgreen:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

voeg rund er ook maar aan toe, dan ben je compleet :wink:
Linda van Veen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): teckel en grote poedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Linda van Veen »

Wat raar dat de dierenarts zo redeneert? Het is in de meeste gevallen prima te achterhalen, maar standaard prednison is natuurlijk wel zo makkelijk (en goed voor de portomonee...). Echter alleen vele malen ongezonder dan de oorzaak aanpakken.

Ik heb ook lang getobd, uiteindelijk via een holistisch arts de best passende voeding achterhaald en met een allergietest desensibilisatie op de allergenen kunnen inzetten. Nu is hij nagenoeg constant jeukvrij :) op www.allergie-bij-honden.nl vind je veel info.

De juiste voeding is lastig aan te geven aangezien dit voor elke allergische hond anders is. Een voeding op basis van vis is denk ik wel het meest safe (en helpt ook de huid) denk aan Dog Lovers Gold Passion of Proplan Sensitive Zalm desnoods (die is meestal wel goed verkrijgbaar)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”