Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbulls afgemaakt na aanval op eigenaar

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Pitbulls afgemaakt na aanval op eigenaar

Ongelezen bericht door M@scha »

Ingrid48 schreef:ik vraag me af wat die dieren is overkomen dat ze hun eigen baas aanvallen? Wat ik begrijp zijn zulke honden vooral toch hond agressief en niet richting de mens?
zulke honden daarmee bedoel je waardchijnlijk de originele rassen en dat klopt.

ik weet niet wat voor honden dit zijn. als je hier een staff/pit gekruisd hebt met een lekkere manbijter zoals een herder krijg je een vasthoudende, loeisterke, niet omkoopbare, stronteigenwijze mensenbijter in het "goeiste" geval.

have fun dan...
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Van de site van RTV Rijnmond
In het raamkozijn van de woning in de Beverwaard staat een bordje: 'Pas op voor de waakhond'. Verder liggen in de achtertuin kapotte kleding, een jas, sokken en schoenen. Ook zijn bloedvlekken te zien.
Het zijn de restanten van het drama dat zich dinsdagavond afspeelde aan de Rhijnauwensingel in Rotterdam-Beverwaard. Twee mensen werden aangevallen door twee pitbulls.

Een van hen raakte zwaargewond en overleefde het ternauwernood. De man kan de rest van zijn leven zijn arm niet meer gebruiken.

Volgens de politie mag het zwaargewonde slachtoffer van geluk spreken dat een van de buren zijn arm afgebonden had. Was dat niet gebeurd, dan was het slachtoffer mogelijk doodgebloed.

Een dag later staat een van de buren toe te kijken bij de plek van het drama.

"Ik kwam met de scooter en hoorde iemand in de tuin", vertelt hij aan verslaggever Jelle Gunneweg. "Ik zag Willie (het slachtoffer, redactie). Ik pakte een steen en ik bleef gooien. Ik gooide vuurwerk. De ene hond ging toen naar binnen, maar de ander bleef doorgaan."

Meer hulp
Het slachtoffer gilde het uit, en dat zorgde ervoor dat meer mensen te hulp schoten. Onder wie een bekende van de buurman.

"Die hond bleef maar trekken aan die arm. Het beest was gewoon doorgedraaid. Vanaf het dak heb ik stenen gegooid, maar dat mocht niet baten."

Een van de buren slaagde erin de schuttingdeur in te trappen, en ging de tuin binnen. Het lukte hem om het slachtoffer bij de hond weg te trekken. Ook hij raakte gewond.

De twee pitbulls waren volgens buurtbewoners van de vriendin van het zwaargewonde slachtoffer. Volgens hen ging aan de aanval van de honden een ruzie van het stel vooraf.

Niet het eerste geval
Beide dieren zijn inmiddels afgemaakt. Volgens de buurt is het maar goed dat dat is gebeurd.
"Het is namelijk niet de eerste keer keer dat de honden zo agressief zijn", zegt een van hen.

"Een van de honden heeft al een keer een chihuahua doodgebeten en iemand anders aangevallen. Iedereen wist dat de honden agressief waren."

Omdat met name veel kinderen het drama hebben gezien, is Slachtofferhulp ingeschakeld voor nazorg.
Bron:http://www.rijnmond.nl/nieuws/135704/Pi ... an-die-arm
Afbeelding
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

mosquito1980 schreef: Maar kan de agressiviteit eruit gefokt worden na een X-aantal jaar? Is er een "trend" dat PB's minder agressief worden?
Er zitten verschillende PB eigenaren op HF, wat vinden jullie?
Volgens http://www.animals24-7.org/2015/11/10/t ... sive-dogs/kan dat niet zonder dat het uiterlijk meeverandert:
"As Belyaev bred his foxes into the petable creatures he wanted, they began to have an increasingly floppy-eared mutt exterior. Belyaev’s discoveries suggest that the interface of physical and behavioral conformation mean it is not possible to breed out the impulsive aggressive behavior of fighting dogs while retaining their shape and appearance.
Form follows function: one cannot have a dog whose entire body and brain are adapted to executing the killing bite, without having a dog who will execute the killing bite."
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik weet 1 ding, ik wordt duizend keer liever aangevallen door een Chi of een herder bijvoorbeeld dan door een stafford. In die zin geef ik men wel gelijk eigen schuld. Elke hond kan een keer hap zeggen, Waar het bij de meeste rassen ook bij een hap of snauw zal blijven gaat de stafford door dan slaat de vlam in de pan zoals Nanna het mooi omschrijft. Je weet als je aan zulke honden begint wat je in huis haald en dat als het fout gaat het goed fout gaat. Dus ja dan is het eigen schuld als het fout gaat, en ook jou schuld als staff eigenaar als ze iemand anders bijten! Bezint eer gij begint.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Na het lezen van de inzet van Kaiou, afschuwelijk.

Je moet als honden eigenaar wel de verantwoording nemen en de beslissing wanneer je je hond laat gaan na aanhoudende agressie.
Ik weet het uit ervaring, ik had een hond die ik nooit losliet, altijd 100% onder controle. 's Morgens in de tuin vermoord hij de buur HD pup door de omheining.
Dat gebeurde om 7 uur, om 12 uur was ik bij de DA om hem te laten gaan. Keihard is dat :jank:
In het Topic over "waar is je hond aan overleden" zijn er meerdere die hun honden hebben laten gaan ivm agressie. Bij sommige honden gaat het scheef hoeveel het baasje ook doet om hem op te voeden :ugh:

Toevallig hier vorige week op de radio: kind doodgebeten door een DH die achter het huis aan de ketting lag :(
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

toots schreef:Ik weet 1 ding, ik wordt duizend keer liever aangevallen door een Chi of een herder bijvoorbeeld dan door een stafford. In die zin geef ik men wel gelijk eigen schuld. Elke hond kan een keer hap zeggen, Waar het bij de meeste rassen ook bij een hap of snauw zal blijven gaat de stafford door dan slaat de vlam in de pan zoals Nanna het mooi omschrijft. Je weet als je aan zulke honden begint wat je in huis haald en dat als het fout gaat het goed fout gaat. Dus ja dan is het eigen schuld als het fout gaat, en ook jou schuld als staff eigenaar als ze iemand anders bijten! Bezint eer gij begint.

Dus als je een stafford in huis neemt is het hoe dan ook eigen schuld dikke bult. Wat een poep weer.
Pitbull is een verzamelnaam voor alles wat er op lijkt. Een stafford is een stafford en daar van verwacht je een enorm hoge bijtdrempel naar mensen.
Je moet in kunnen grijpen mocht het onverhoopt toch misgaan met andere honden en gewoon alle tien je vingertjes houden.
Een flinke scheut molosser (en dat zie je helaas belachelijk vaak) en je hebt al een heel ander type hond.

Agressie/een bedreiging voor de baas vormen is met mijn honden ook nooit een strak plan geweest.
Pjotr en Tibbe zijn de enige waarvan ik durf te zeggen dat ze bij serieuze ruzie echt niets doen. Puur uit gebrek aan zelfverzekerdheid.
De rest (ook mijn inmiddels overleden honden) blokken, geven kalmerende signalen af en worden heel dwingend wanneer dat genegeerd wordt.
Nu heb ik niet dat soort liefjes, maar met een glaasje op of een tik uitdelen en vervolgens niet naar waarschuwingen luisteren ben je waarschijnlijk flink de lul.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Dus je hebt ruzie met elkaar ( wellicht met een duw oid) en dan is dat reden voor die honden om je uit elkaar te scheuren? Er zullen meer honden zijn die grommen of misschien bijten in zo'n geval, maar dit gaat duidelijk veel verder dan dat. Vreselijk, en maar goed dat die honden een spuitje hebben gehad.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mensen zonder verstand moeten gewoon geen moeilijke honden nemen. Zo simpel is het. Als die pitbulls van mij waren was dit nooit gebeurd. Misschien wel als ze mijn eerste honden waren geweest. Nu neem ik met een gerust hart twee pitbulls in huis. Als ik merk dat ik bang wordt voor de honden omdat ze verkeerd gefokt zijn dan laat ik ze inslapen. Dus zover als hier kwam het dan niet. Helaas nemen mensen zonder verstand dit soort honden en dan zien ze niks aankomen totdat alles volledig uit de hand loopt.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

dagmar88 schreef: De rest (ook mijn inmiddels overleden honden) blokken, geven kalmerende signalen af en worden heel dwingend wanneer dat genegeerd wordt.
Nu heb ik niet dat soort liefjes, maar met een glaasje op of een tik uitdelen en vervolgens niet naar waarschuwingen luisteren ben je waarschijnlijk flink de lul.
Wat versta jij onder flink de lul? Net als deze 2 honden? Je dus letterlijk dood willen scheuren? Ik vind het nogal wat..
Sulluna
Zeer actief

Doet mij trouwens denken aan dit filmpje: ( geen schokkende beelden)

Ik vond hem wel sterk, al zal ik misschien het forum over mij heen krijgen. Het zij zo.

Overigens niks tegen de stafford hoor, want ik ben een liefhebber van het ras. Echter dat dit een soort modehond voor tokkies is geworden, vind ik erg zorgelijk.
laeken
Zeer actief

Ik heb wel meer filmpjes gezien op YouTube waarin je ziet dat honden die gehitst worden echt doordraaien. Pitbulls dus. Dus als vriendin lief de honden op hem af gestuurd heeft dan snap ik het wel. Dat is wat die honden doen als er een scheutje ambull of cane corso doorheen zit. Die gaan ervoor als de baas het wil.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

laeken schreef:Ik heb wel meer filmpjes gezien op YouTube waarin je ziet dat honden die gehitst worden echt doordraaien. Pitbulls dus. Dus als vriendin lief de honden op hem af gestuurd heeft dan snap ik het wel. Dat is wat die honden doen als er een scheutje ambull of cane corso doorheen zit. Die gaan ervoor als de baas het wil.
Prima, maar zo'n hond hoort dan dus bij een zéér ervaren hondenbaas óf niet in de maatschappij. En helaas is voor deze 2 honden nu het laatste gebeurd. Misschien maar beter ook, hoe sneu ook voor die honden.

( overigens filmpje van mij is geen vechtfilmpje oid. meer een boodschap)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tara schreef:
Marco88 schreef:de pitbulls zijn van hem, dus hij is er ook verantwoordelijk voor, dus ja, het is zijn eigen schuld.
Verantwoordelijkheid en schuld zijn niet hetzelfde.
Bouvierpoedel schreef: Waarom , jij bent toch ook verantwoordelijk voor je eigen honden.
Wat als jij aangevallen was door die honden.? Was jij of de baas er dan verantwoordelijk voor.?
Wederom: verantwoordelijkheid en schuld zijn niet hetzelfde.
Tuurlijk maar mag er van vanuit gaan dat je weet wat je in huis haalt zoniet ben je naast een domme lul ook zelf schuld.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Tara schreef:
Marco88 schreef:de pitbulls zijn van hem, dus hij is er ook verantwoordelijk voor, dus ja, het is zijn eigen schuld.
Verantwoordelijkheid en schuld zijn niet hetzelfde.
Bouvierpoedel schreef: Waarom , jij bent toch ook verantwoordelijk voor je eigen honden.
Wat als jij aangevallen was door die honden.? Was jij of de baas er dan verantwoordelijk voor.?
Wederom: verantwoordelijkheid en schuld zijn niet hetzelfde.
Tuurlijk maar mag er van vanuit gaan dat je weet wat je in huis haalt zoniet ben je naast een domme lul ook zelf schuld.
Jammere is dat er genoeg zwak begaafde mensen rondlopen met alle rechten van iemand met een volledig verstand. Dus ook een zwak begaafde mag een pitbull nemen. Eigenlijk mag iedereen dat. Ook een bange oma, een kind van 18 jaar dat op straat woont en noem het maar op. Dus met andere woorden, omdat het mag gebeurd het. Daarom ben ik helemaal niet zo tegen een verbod. Geen RAD of afmaakgedoe maar gewoon in beslag nemen als er iets mis is met de baas. Zoals hier in Duitsland. Als je een strafblad hebt, geen papier dat je capabel bent en geen goede veilige omgeving kan bieden nemen ze je hond in beslag. Die wordt ook gewoon herplaatst en niet gedood. Verder moeten al die honden een muilkorf. Behalve als je daar een cursus mee doet en ze een MAG test halen. Dan mag je zonder muilkorf. Dus wat ze hier doen is het kaf van het koren scheiden. En daar is niks mis mee. Liefhebbers kunnen gewoon een pitbull nemen maar aso's en debielen dan gelukkig weer niet. En lieve pitbulls lopen zonder korf, zure of honden die nooit getest zijn dus gewoon niet. Sluit je een heleboel gezeik mee uit. :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:Ik heb wel meer filmpjes gezien op YouTube waarin je ziet dat honden die gehitst worden echt doordraaien. Pitbulls dus. Dus als vriendin lief de honden op hem af gestuurd heeft dan snap ik het wel. Dat is wat die honden doen als er een scheutje ambull of cane corso doorheen zit. Die gaan ervoor als de baas het wil.

Was jij dat nou met dat stripper verhaal?
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Was jij dat nou met dat stripper verhaal?

Yep, collega met amstaff. Stripper voor haar verjaardag gekregen en die man begint zijn act, gaat voor die meid dansen en die Amstaff vliegt er vol in en dat ging helemaal mis. :schrik: Was ook nog een wat dikke gecastreerde huishond. Met stamboom zover ik weet. Maar hij was niet van die kerel af te krijgen is wat ik gehoord heb. En die hond was sowieso heel waaks en beschermend. Dus eigenlijk was die griet nogal dom bezig. Drankje op, vriendinnen erbij en dan zo'n vreemde opdringerige vent op haar laten rijden met die toch al pittige hond erbij. Moest je denk ik bij Eva ook niet doen en bij Wuilus ook niet. Denk dat zelfs Dapper zou opspringen en blaffen tegen zo'n vent.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Sulluna schreef:
dagmar88 schreef: De rest (ook mijn inmiddels overleden honden) blokken, geven kalmerende signalen af en worden heel dwingend wanneer dat genegeerd wordt.
Wat versta jij onder flink de lul? Net als deze 2 honden? Je dus letterlijk dood willen scheuren? Ik vind het nogal wat..
:U: Ik heb altijd grote waakhonden gehad. Mijn tosa kruising was in wezen een heel relaxed dier, maar accepteerde geen gedoe rond huis en gezin.
Aard van het beestje.
Pluis net zo. Die is nooit volwassen geworden, maar werd de laatste maanden aardig scherp bij "onraad".
Charlie heeft een aantal terechte waarschuwingen gegeven. Ik weet dat ze haar bek durft te gebruiken in heel vervelende situaties of bij vreemden zonder mij er bij.
Meer dan dat hoef ik niet te weten.

Vrouwen zijn eigenlijk nooit een probleem, maar ik houd haar bewust weg wanneer ik een leuke man op huis aan sleep.
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Weer zo'n verhaal dat alleen maar slachtoffers kent. Niet dat het iets aan dit verhaal veranderd, maar tegenwoordig wordt elke hond met een dikke kop een pitbull genoemd. Vermoedelijke is de hond in deze kwestie zelfs een bordeauxdog. Maar dat verkoopt niet blijkbaar dus zet je in iedere krantenkop PITBULL zo weet iedereen dat het om een levensgevaarlijk moordend monster gaat...... :blauwoog: :hmmm:

Want tja iedere staffordeigenaar heeft dit ras om te patsen hebben natuurlijk allemaal een bijzonder laag IQ
:blah:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Melissa schreef:Weer zo'n verhaal dat alleen maar slachtoffers kent. Niet dat het iets aan dit verhaal veranderd, maar tegenwoordig wordt elke hond met een dikke kop een pitbull genoemd. Vermoedelijke is de hond in deze kwestie zelfs een bordeauxdog. Maar dat verkoopt niet blijkbaar dus zet je in iedere krantenkop PITBULL zo weet iedereen dat het om een levensgevaarlijk moordend monster gaat...... :blauwoog: :hmmm:

Want tja iedere staffordeigenaar heeft dit ras om te patsen hebben natuurlijk allemaal een bijzonder laag IQ

Lopen hier ook een hoop kruisingen van rond, staff x bordeaux :piew: Dat zou van mij nou echt verboden mogen worden.

:19: Degenen die zo reageerden vallen toch niet serieus te nemen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Melissa schreef:Weer zo'n verhaal dat alleen maar slachtoffers kent. Niet dat het iets aan dit verhaal veranderd, maar tegenwoordig wordt elke hond met een dikke kop een pitbull genoemd. Vermoedelijke is de hond in deze kwestie zelfs een bordeauxdog. Maar dat verkoopt niet blijkbaar dus zet je in iedere krantenkop PITBULL zo weet iedereen dat het om een levensgevaarlijk moordend monster gaat...... :blauwoog: :hmmm:

ken jij die honden?
Ik bedoel dus die twee die gebeten hebben en zijn afgemaakt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

laeken schreef:Mensen zonder verstand moeten gewoon geen moeilijke honden nemen. Zo simpel is het. Als die pitbulls van mij waren was dit nooit gebeurd. Misschien wel als ze mijn eerste honden waren geweest. Nu neem ik met een gerust hart twee pitbulls in huis. Als ik merk dat ik bang wordt voor de honden omdat ze verkeerd gefokt zijn dan laat ik ze inslapen. Dus zover als hier kwam het dan niet. Helaas nemen mensen zonder verstand dit soort honden en dan zien ze niks aankomen totdat alles volledig uit de hand loopt.
Ga d'r maar eens aan om bij een dierenarts een -verder gezonde- hond in te laten slapen omdat je er bang voor bent. Zo makkelijk werkt dat niet.
laeken
Zeer actief

Dat gaat natuurlijk ook niet gebeuren. Maar wat ik wil zeggen is dat ik zoals ik nu ben dus gerust twee van die honden durf te nemen zonder dat ik bang ben dat ze mij gaan aanvallen. Dat zie je gewoon aankomen. Denk trouwens wel dat een dierenarts bij zo'n ras meewerkt als je zegt dat je ermee naar een gedragstest bent geweest en dat je als hij niks doet aangeeft dat hij mensen gaat aanvallen ondanks je goede begeleiding. Zoiets zie je wat mij betreft gewoon aankomen. Dat komt sowieso niet als donderslag bij heldere hemel als je een beetje naar je hond kijkt met verstand.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

laeken schreef:Mensen zonder verstand moeten gewoon geen moeilijke honden nemen. Zo simpel is het. Als die pitbulls van mij waren was dit nooit gebeurd. Misschien wel als ze mijn eerste honden waren geweest. Nu neem ik met een gerust hart twee pitbulls in huis. Als ik merk dat ik bang wordt voor de honden omdat ze verkeerd gefokt zijn dan laat ik ze inslapen. Dus zover als hier kwam het dan niet. Helaas nemen mensen zonder verstand dit soort honden en dan zien ze niks aankomen totdat alles volledig uit de hand loopt.
Dus is er toch sprake van dierenleed?
Die honden hebben nergens om gevraagd, niet om gefokt te worden en niet om samen bij de verkeerde mensen terecht te komen.
Neemt niet weg dat ik het wel met je eens ben dat ze moesten worden afgemaakt. Maar om te stellen dat er vooral sprake is van mensenleed vind ik een beetje......eh, kort door de bocht.
laeken
Zeer actief

Tara schreef:
laeken schreef:Nu neem ik met een gerust hart twee pitbulls in huis..
Bel je even als het zover is? Dat wil ik wel zien. :engel:
Dat gaat nooit gebeuren. Maar ik zou totaal niet bang zijn dat ze mij gaan aanvallen. Jij toch ook niet? Als jij nu een pitbull neemt dan weet je toch ook zeker dat je eigen hond zich niet tegen je gaat keren? Ik vraag me echt af wat die honden bezield heeft en vooral hoe die mensen met die honden omgingen. Ik denk dat die dieren opgehitst zijn.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ophitsen is heel erg link. Ik heb Wuilus wel eens opgehitst. Ik was puber. Toen kon ik haar zover krijgen om een goede vriend van mij aan te vallen en zelfs van een klimrek af te trekken aan zijn broek. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat dat heel erg lullig was. Snap ook niet waarom ik het deed. Puberhormoontjes denk ik. Vriend was woest en ik kreeg mijn hond niet meer goed onder controle. Was nogal een beest en ze werd onverwacht fanatiek. Was niks grappigs meer aan. Ze gromde woest, beet in zijn schoenen en hij begon te trappen. Toen trok ze hem letterlijk aan zijn been van de klimrek en wilde hem bijten. Zwaar niet ok. Maar die hond was prima verder en kende mijn vriend ook goed. Puur hitsen.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Je moet een hond van dat kaliber ook een beetje voor je laten werken, anders worden ze te speels.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Triest weer, ik kan er niets aan doen maar ik heb echt medelijden met die honden. Worden zo bij nitwits geplaatst en moeten maar afwachten hoe de rest van hun leven eruit gaat zien.

En, misschien ligt dat wel aan mij, ik heb moeite met het woord afgemaakt, ze worden, net als onze eigen honden, ingeslapen. De uitkomst is hetzelfde maar ik vind afgemaakt zo bruut klinken :ugh:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Tiny schreef:Triest weer, ik kan er niets aan doen maar ik heb echt medelijden met die honden. Worden zo bij nitwits geplaatst en moeten maar afwachten hoe de rest van hun leven eruit gaat zien.

En, misschien ligt dat wel aan mij, ik heb moeite met het woord afgemaakt, ze worden, net als onze eigen honden, ingeslapen. De uitkomst is hetzelfde maar ik vind afgemaakt zo bruut klinken :ugh:
Je bent niet de enige.... ingeslapen of laten gaan
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De honden hadden al een hondje doodgebeten in de buurt en stonden er bekend als agressief. Een `accident waiting to happen`, dat waren ze. Nu is dat dan eindelijk gebeurd. Was al gebeurd met een klein hondje maar dat was niet erg genoeg kennelijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:
Tara schreef:
laeken schreef:Nu neem ik met een gerust hart twee pitbulls in huis..
Bel je even als het zover is? Dat wil ik wel zien. :engel:
Dat gaat nooit gebeuren. Maar ik zou totaal niet bang zijn dat ze mij gaan aanvallen. Jij toch ook niet? Als jij nu een pitbull neemt dan weet je toch ook zeker dat je eigen hond zich niet tegen je gaat keren? Ik vraag me echt af wat die honden bezield heeft en vooral hoe die mensen met die honden omgingen. Ik denk dat die dieren opgehitst zijn.

:mrgreen: Ik vond het enge beesten, maar m'n eigen pup toch echt niet.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”