vorige zomer zijn we zoals altijd 3 weken op vakantie geweest, hondjes naar pension.
Maar bij thuiskomst bleek dat de 2 jonge honden het prima hadden gehad, alleen onze oude jack russel, dus helemaal niet...
Hij was zeer vermagerd, en heeft volgens ons erg heimwee gehad, en moeite met leven in het pension versus thuis .
Ook was zijn hartruis....omgeslagen naar een echt hartprobleem, en daar slikt hij nu medicatie voor....
Zoals jullie begrijpen voelde wij ons enorm schuldig..wij hadden hem immers naar pension gebracht....gelukkig is hij weer redelijk op gewicht, en ondanks dat het een oud mannetje is 14 jaar, doet hij het nog best goed.
Maar hier komt mijn vraag.....Kunnen we komend jaar nog wel op vakantie??
Hij gaat zeker niet meer naar pension...maar wat dan??
Zoals ik al zei is het voor mijn gezondheid van belang dat ik 3 weken in een warm land ben.....en de hond niet mee kan met ons (hij kan slecht tegen warmte).
Het is een gecastreerde reu , lief voor mens en kind, maar zeker niet lief tegen iedere hond, het moet maar net klikken

We zitten hier zo mee in ons maag...we zouden natuurlijk thuisblijven mocht het gezondheid probleem van mijn kant niet spelen...
Hoe zouden jullie dit oplossen??
Familie wil of kan niet oppassen....en in kenniskring hebben er veel honden waarbij het niet klikt, of ze gaan ivm kids in dezelfde periode ook op vakantie..HELP!!!!