Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sommige mensen hebben werkelijk geen benul...AAARGH!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

Sommige mensen hebben werkelijk geen benul...AAARGH!

Ongelezen bericht door Sientje »

Amy is nogal onderdanig en wat angstig voor andere honden. Ze heeft er een hekel aan als een vreemde hond zomaar naar haar toe komt en haar signalen negeert. Met name aan de lijn wil ik dat zeker niet hebben.
Aan de lijn gaat ze ook bij voorbaat al blaffen en grommen om de 'eventuele belager' af te schrikken.

Nu ben ik dat al een tijdje proberen eruit te trainen. Voornamelijk door haar zoveel mogelijk positieve ervaringen op te laten doen met rustige en betrouwbare honden. Ook ga ik bepaalde situaties met andere honden uit de weg die ze nog niet aan kan.

Het gaat al stukken beter met haar en het lukt steeds vaker om andere honden te passeren zonder dat ze uit haar dak gaat. Ben ik echt superblij mee.

Helaas heb je natuurlijk niet alle situaties in de hand en er zijn natuurlijk wel incidenten geweest met loslopende honden met plaat voor hun kop. Oké, dan maar weer een stapje terug en verder gaan met de training. Shit happens....

Maar wat ik net meemaakte sloeg werkelijk alles.....y :oohja:
Ik had besloten een rondje te maken met extra aandacht voor het passeren van andere honden.
Ben naar het park gelopen en kwam al wat honden tegen waar ze vrij gemakkelijk voorbij ging :cheer:
Ik helemaal in mijn nopjes loop het park in, en zie een vrouw met een labrador ons tegemoet komen. Labrador liep keurig aangelijnd naast de mevrouw. Mooi, daar gaan we dan ook even zonder herrie langs dacht ik. Amy zag de labrador, maar focuste zich toen weer op mij en ik beloonde haar met mijn stem en snoepjes en was haar duidelijk aan het trainen die hond te negeren. Labrador wilde dolgraag naar Amy toe, maar was aangelijnd.
Op een paar meter afstand van ons klikt die mevrouw ineens haar labrador los :gvd: :gvd: :piew:
Die stort zich natuurlijk gelijk op Amy op de welbekende labradormanier :schrik:
Gloeiende, gloeiende :boos:
Die mevrouw helemaal verbaasd "O, die hond is wel een beetje bang hè?" :80:
Gelukkig kom ze de hond snel weer meeslepen, maar jeetje, waarom klik je die hond
zomaar los??? :piew:
Ik ben maar geen confrontatie aangegaan, want dat geeft dat moment alleen maar meer spanning.
Mevrouw had volgens mij zelf al wel in de gaten dat het niet zo'n handige actie was....

Is een heel verhaal geworden, maar wilde even mijn frustratie kwijt
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Re: Sommige mensen hebben werkelijk geen benul...AAARGH!

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Snap ik! :knuffel:
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)

Ongelezen bericht door Mina2006 »

Pff zelfs al zou je je hond niet aan het trainen zijn, was het wel zo beleefd geweest om het even te vragen zeg.
Pasgeleden had ik ook een situatie waarbij de ander haar hond aan het trainen was, dat was wel duidelijk door ook haar stemgebruik en woorden. Op zo'n moment weet je toch dat je je hond niet los moet laten..
Ik snap je frustratie. Sommige hondenbezitters denken enkel aan 'ja leuk spelen!' en beseffen niet dat er ook mensen zijn die daadwerkelijk met hun honden werken.
Afbeelding

9,5 jaar
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sientje schreef: :gvd: :gvd:

:ok: Had dat die hond even precies op die manier laten weten.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ben je zo lekker aan het trainen! Grr... goed dat je je hebt in kunnen houden zou inderdaad waarschijnlijk voor meer spanning hebben gezorgd voor Amy
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Dat heb ik ook regelmatig aan de hand gehad, mensen kunnen zó dom reageren. Izzy was net uit d'r buggy en bezig met revalideren en kefte ook naar elke andere hond. Dus ik was net als jij aan het belonen als ze er stilletjes voorbij liep. Even lekker de berm in en dan van een afstandje kijken hoe de hond voorbij sjokt. Dat ging een aantal keer goed, tot er een vrouw met een aangelijnde Berner Sennen langsliep. Ik zat met m'n rug naar hun toe en Izzy had alle aandacht voor mij, maar opeens klapte ik voorover omdat die vrouw d'r beer losgeklikt had en die dus in m'n nek dook om te zien of er wat te snaaien viel. Gotsamme zeg.

Ze zegt sinds die tijd geen goeiedag meer tegen me :mann:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Sommige mensen lijken echt achterlijk te zijn, mooi balen voor jou.
Ik maak dat soort dingen ook regelmatig mee, geen idee wat die mensen nou willen.
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Sientje schreef:Amy is nogal onderdanig en wat angstig voor andere honden. Ze heeft er een hekel aan als een vreemde hond zomaar naar haar toe komt en haar signalen negeert. Met name aan de lijn wil ik dat zeker niet hebben.
Aan de lijn gaat ze ook bij voorbaat al blaffen en grommen om de 'eventuele belager' af te schrikken.

Nu ben ik dat al een tijdje proberen eruit te trainen. Voornamelijk door haar zoveel mogelijk positieve ervaringen op te laten doen met rustige en betrouwbare honden. Ook ga ik bepaalde situaties met andere honden uit de weg die ze nog niet aan kan.

Het gaat al stukken beter met haar en het lukt steeds vaker om andere honden te passeren zonder dat ze uit haar dak gaat. Ben ik echt superblij mee.

Helaas heb je natuurlijk niet alle situaties in de hand en er zijn natuurlijk wel incidenten geweest met loslopende honden met plaat voor hun kop. Oké, dan maar weer een stapje terug en verder gaan met de training. Shit happens....

Maar wat ik net meemaakte sloeg werkelijk alles.....y :oohja:
Ik had besloten een rondje te maken met extra aandacht voor het passeren van andere honden.
Ben naar het park gelopen en kwam al wat honden tegen waar ze vrij gemakkelijk voorbij ging :cheer:
Ik helemaal in mijn nopjes loop het park in, en zie een vrouw met een labrador ons tegemoet komen. Labrador liep keurig aangelijnd naast de mevrouw. Mooi, daar gaan we dan ook even zonder herrie langs dacht ik. Amy zag de labrador, maar focuste zich toen weer op mij en ik beloonde haar met mijn stem en snoepjes en was haar duidelijk aan het trainen die hond te negeren. Labrador wilde dolgraag naar Amy toe, maar was aangelijnd.
Op een paar meter afstand van ons klikt die mevrouw ineens haar labrador los :gvd: :gvd: :piew:
Die stort zich natuurlijk gelijk op Amy op de welbekende labradormanier :schrik:
Die mevrouw helemaal verbaasd "O, die hond is wel een beetje bang hè?" :80:
Gelukkig kom ze de hond snel weer meeslepen, maar jeetje, waarom klik je die hond
zomaar los??? :piew:
Ik ben maar geen confrontatie aangegaan, want dat geeft dat moment alleen maar meer spanning.
Mevrouw had volgens mij zelf al wel in de gaten dat het niet zo'n handige actie was....

Is een heel verhaal geworden, maar wilde even mijn frustratie kwijt
Dat kan ik me voorstellen, het is ook mateloos irritant. Je ziet toch dat iemand met zijn hond bezig is, onbegrijpelijk zoiets. Ik heb het ook regelmatig hoor en ik snap er niks van. Maar het is net als in het verkeer: mensen zitten in hun auto alsof ze helemaal alleen op de wereld zijn, denken totaal niet na en doen maar wat. Zo lopen er ook veel mensen met hun hond en dan krijg je dit soort dingen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Dat is één van de zegeningen als je met een vrolijke hond loopt: iedereen wil komen spelen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

jvanringen schreef:Dat kan ik me voorstellen, het is ook mateloos irritant. Je ziet toch dat iemand met zijn hond bezig is, onbegrijpelijk zoiets. Ik heb het ook regelmatig hoor en ik snap er niks van. Maar het is net als in het verkeer: mensen zitten in hun auto alsof ze helemaal alleen op de wereld zijn, denken totaal niet na en doen maar wat. Zo lopen er ook veel mensen met hun hond en dan krijg je dit soort dingen.
Dat heb ik ook altijd gedacht maar dat is niet zo :?
Mensen die zelf niets hebben met trainingen zien het helemaal niet als jij aan het trainen bent.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ooh ik ken dat zo goed! Nu is Duke niet bang, maar wel erg enthousiast en ik ben dus ook druk bezig met het passeren van mensen en honden. En dan altijd weer die mensen die hun hond vrolijk naar je toe laten komen, al dan niet aangelijnd. "Ze mogen toch wel even kennis maken?" ... NEE! Je ziet toch dat ik bezig ben.

Ik kan je frustratie echt heel goed begrijpen. Sommige mensen zou je achter het behang willen plakken.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Shiloh86 schreef:NEE! Je ziet toch dat ik bezig ben.
Nee, dat zien ze niet.
Heel maf, maar dat hebben mensen dus echt niet door.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Shiloh86
Zeer actief

Ik snap dat dus echt niet dat mensen dat niet zien. Hoezo heb je dan een bord voor je kop....
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Shiloh86 schreef:Ik snap dat dus echt niet dat mensen dat niet zien. Hoezo heb je dan een bord voor je kop....
Nee. Ze kijken gewoon anders dan jij en ik.

Ik vind dat jij ook een bord voor je kop hebt trouwens als je je zulke dingen niet realiseert.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Shiloh86
Zeer actief

Mag je vinden, word ik niet warm of koud van. Ik ben niet degene die alle signalen compleet negeert... Ja, ze kijken anders, namelijk met een bord ertussen, waardoor ze dus niks zien.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Shiloh86 schreef:Ik snap dat dus echt niet dat mensen dat niet zien. Hoezo heb je dan een bord voor je kop....
Omdat sommige mensen het hele concept 'honden' niet boeit. Zo'n één is mijn moeder. Die interesseert honden 0,0, alleen de mijne vind ze wel prima.
Gelukkig ontloopt ze daardoor alle honden in ons dorp, maar die denkt echt niet als mensen met een brokje in hun handen staan: 'goh, misschien is die erg druk aan het trainen.' Hooguit denkt ze: 'wat aardig, die hond krijgt wat lekkers.'
Driekwart Nederland is helemaal niet bezig met honden, en al helemaal niet met honden trainen. Is denk ik geen onwil, maar desinteresse. :ok:
_Leonie
Zeer actief

Misschien is er nu wel op een fietsforum of ANWB forum een discussie over mensen met honden die hun signalen missen. Weet jij veel. :tongue: Maar omdat dat mij niet interesseert zal ik daar veel signalen missen. Tja, that's life.
Shiloh86
Zeer actief

Daar valt meestal niet zo veel aan te missen... "Houd die kut hond bij je" door de gemiddelde wielrenner is vrij duidelijk :D
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

Shiloh86 schreef:Daar valt meestal niet zo veel aan te missen... "Houd die kut hond bij je" door de gemiddelde wielrenner is vrij duidelijk :D
Ik noemde maar een voorbeeld. Kan ook wel om autoliefhebbers gaan, of kikkerliefhebbers, of vissers. :wink:
Mina2006
Zeer actief

Of iemand het nu wel of niet snapt (het zien van hondentraining), als honden eigenaar moet je gewoon snappen dat als je beide een hond aan de lijn hebt, dat je niet zonder het te vragen je hond moet losmaken.
Dat wel doen is gewoon dom.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Nanna schreef:
Mina2006 schreef:Of iemand het nu wel of niet snapt (het zien van hondentraining), als honden eigenaar moet je gewoon snappen dat als je beide een hond aan de lijn hebt, dat je niet zonder het te vragen je hond moet losmaken.
Dat wel doen is gewoon dom.
Ja, er moet zoveel. En er zijn zoveel domme mensen. Wat nu?
Je eraan frustreren en het op een hondenforum zetten waar menig mens het wel zou snappen?
Oh wacht.. :schrik:
Afbeelding

9,5 jaar
Shiloh86
Zeer actief

Nou dat... Soms is het gewoon heerlijk ergens samen even je hart te luchten en te frustreren over die irritante mensen en dat je elkaars irritatie begrijpt.

Niks lekkerders dan af en toe ongeneerd zeiken. Daar zijn we Nederlanders voor. Dat lucht op.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

Shiloh86 schreef: Ja, ze kijken anders, namelijk met een bord ertussen, waardoor ze dus niks zien.
Overigens moet ik dan wel weer om deze zin lachen. Hoezo lekker zwart/wit en in je eigen waarheid denken.
Maar zeik vooral verder, wordt het leven leuker van hoor.:wink:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

ranetje schreef:
jvanringen schreef:Dat kan ik me voorstellen, het is ook mateloos irritant. Je ziet toch dat iemand met zijn hond bezig is, onbegrijpelijk zoiets. Ik heb het ook regelmatig hoor en ik snap er niks van. Maar het is net als in het verkeer: mensen zitten in hun auto alsof ze helemaal alleen op de wereld zijn, denken totaal niet na en doen maar wat. Zo lopen er ook veel mensen met hun hond en dan krijg je dit soort dingen.
Dat heb ik ook altijd gedacht maar dat is niet zo :?
Mensen die zelf niets hebben met trainingen zien het helemaal niet als jij aan het trainen bent.
Ik weet ook dat het niet zo is. Maar zelfs als je het zegt helpt het vaak niet. Zie ik een groot lomp dolenthousiast labradorachtig gevaarte aankomen in de verte, lijn ik Pol kort aan, laat haar netjes naast lopen en MELD dan ook nog dat ze niet zo dol is op grote enthousiaste honden, en dan wordt er lachend gezegd: oh, maar die van mij doet niks hoor, en dan wordt ze voor de zoveelste keer onder de voet gelopen met haar (helaas) brakke skeletje. Ik heb weleens vriendelijk gevraagd waarom ze dat doen. Nou, die van mij doet toch niks, mag toch wel spelen?! Maar die van mij wil 't niet, die is nogal kwetsbaar wat dat betreft, daarom lijn ik haar juist aan en ga ik aan de kant lopen, dat ziet u toch wel? En weer dat die van hun toch niks doet en toch wel mag spelen en als mijn hond zo sneu moet ik misschien maar ergens anders gaan lopen, enz enz enz.

Dus ik zeg niks al tijden niks meer want het is zinloos en ik frustreer mezelf er alleen maar mee. Je doet er toch niks aan.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Shiloh86 schreef:Daar valt meestal niet zo veel aan te missen... "Houd die kut hond bij je" door de gemiddelde wielrenner is vrij duidelijk :D
Kuthond. Aan elkaar :hmmm:
Gekoppelde/neukende honden dus. :engel: :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

_Leonie schreef:
Shiloh86 schreef: Ja, ze kijken anders, namelijk met een bord ertussen, waardoor ze dus niks zien.
Overigens moet ik dan wel weer om deze zin lachen. Hoezo lekker zwart/wit en in je eigen waarheid denken.
Maar zeik vooral verder, wordt het leven leuker van hoor.:wink:
Als er een loslopende hond tijdens het trainen aankomt, kun je ook even een speelkwartiertje inlassen i.p.v. in de kramp te schieten.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ligt er maar helemaal aan waarom je aan het trainen bent en of beide honden dat speelkwartiertje wel zo leuk vinden. :D

Ik heb een tuigje met TRAINING erop. Dat werkt wel, maar dat is misschien in combinatie met die puntoren dat mensen toch altijd roepen dat het politiehonden zijn.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Was het in een losloopgebied? Want dan is het alsnog wel dom, om je hond los te klikken als je een aangelijnde hond tegen komt.. Maar, kan je dat soort dingen wel verwachten. Niet iedereen is met honden(taal) bezig, zoals de meeste op het forum.. Dat is nu eenmaal zo..

Ik zou dan dus met Amy dit soort oefeningen doen in een gebied waar aanlijnplicht is. Dan is de kans dat zoiets gebeurd minder groot. Want het is juist zo fijn dat het zo goed gaat, dus jammer dat er dan zoiets gebeurd.
Shiloh86
Zeer actief

Mjah, mijn frustratie zit júist in aanlijn gebied. Er zijn een hele hoop mensen die gewoon echt niet snappen dat anderen niet willen dat hun aangeljinde honden kennis maken en hun trekkende drukte maker overal op af laten gaan. "Ze mogen toch wel even spelen?"

Kijk ik snap ook wel dat die mensen heel anders denken, en ik zie ook wel dat ze het overduidelijk dus niet zien, anders zou het niet zo vaak gebeuren he... maar waarom ze het niet zien, daar begrijp ik geen drol van, terwijl mijn hele lichaamstaal uitstraalt "ik heb geen zin in jou en je hond". Het zal wel weer aan mijn eigen autisme liggen, maar ik snap daar dus helemaal niks van. Heb ik wel vaker last van hoor, dat ik mensen totaal niet begrijp. Doe mij maar honden.

En ik vind dat dus geen kwestie van "anders met je hond bezig zijn", ik vind dat gewoon het compleet negeren van lichaamstaal. Als ik je notabene de rug toe keer, je nog geen seconde aankijk en alleen maar contact met mijn eigen hond zoek, lijkt het me logisch dat ik geen contact met je zoek en dat ook niet wil.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 08 dec 2015 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Shiloh86 schreef:Mjah, mijn frustratie zit júist in aanlijn gebied. Er zijn een hele hoop mensen die gewoon echt niet snappen dat anderen niet willen dat hun aangeljinde honden kennis maken en hun trekkende drukte maker overal op af laten gaan. "Ze mogen toch wel even spelen?"

Kijk ik snap ook wel dat die mensen heel anders denken, en ik zie ook wel dat ze het overduidelijk dus niet zien, anders zou het niet zo vaak gebeuren he... maar waarom ze het niet zien, daar begrijp ik geen drol van, terwijl mijn hele lichaamstaal uitstraalt "ik heb geen zin in jou en je hond". Het zal wel weer aan mijn eigen autisme liggen, maar ik snap daar dus helemaal niks van. Heb ik wel vaker last van hoor, dat ik mensen totaal niet begrijp. Doe mij maar honden.
Pff in een aanlijngebied snap ik er al helemaal niks van. Daar heb je je hond gewoon áltijd aan de lijn te houden. :blauwoog:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”