Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Suprelorin na drie weken...onhandelbaar monstertje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Suprelorin na drie weken...onhandelbaar monstertje

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

*Petra* schreef:
ellen en de birmanen schreef:
*Petra* schreef:Sjoerd heeft ook een chip gehad en hij werd de eerste 6 weken inderdaad erger in gedrag en daarna was hij zichzelf weer.

Wij hebben hem een chip gegeven omdat wij geen zin hadden in loopse gedoe, onze jongste teef moest namelijk voor het eerst loops worden. Na haar loopsheid heeft zij een ritssluiting gekregen.
En wij wisten dat we Sjoerd in ieder geval nooit hoeven te laten castreren zolang het medisch niet nodig is, hij is dezelfde jandoedel gebleven tijdens de chip als daarvoor.
maar een teef laat je wel steriliseren ondanks dat het niet medisch nodig was? dan zal ik eerder voor castratie reu kiezen want dat is iets mindere zware operatie dan een sterilisatie van een teef.
ellen
ja, want aangezien ik meer last heb van een loopse hond(minstens 3 weken niet trainen en als ze last hebben van schijnzwangerschap nog langer) dan van een reu, een reu kan je nog trainen dat hij loopse honden met rust moet laten dat gaat zo moeilijk met een loopse teef. En nestjes willen wij niet meer.
En mijn ervaring is toch dat een teef na een ritssluiting niet veel veranderd van karakter en vacht, mijn gecastreerde reuen hebben regelmatig last van reuen die op hun willen rijden, behalve Sjoerd dan. Dus dan is mijn keuze snel gemaakt.
ik weet niet wat je voor training doet, maar ik ga gewoon door met trainen ook al is 1 van de dames loops en daarna schijnzwanger. ooit 1 golden gehad die erg veranderd was qua karakter na haar sterilisatie, dus als het medisch niet noodzakelijk is doe ik het niet. als ik een hekel aan een loopsheid zou hebben had ik geen 5 teven moeten nemen.
ellen
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

crutz schreef:
Nanna schreef:Plus dat het nu super loopse teventijd is. Overal zijn loopse dames.
Ik merk het ook aan mijn reuen.:
Kan je dat ff zeggen tegen m'n dame waar ik op wacht die nu al een maand te laat is ;)
Ik wacht al bijna twee maanden.
Ik geloof dat er hier een paar de hele boel hebben afgeschaft :oeps:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

ranetje schreef:
*Petra* schreef:Sjoerd heeft ook een chip gehad en hij werd de eerste 6 weken inderdaad erger in gedrag en daarna was hij zichzelf weer.

Wij hebben hem een chip gegeven omdat wij geen zin hadden in loopse gedoe, onze jongste teef moest namelijk voor het eerst loops worden. Na haar loopsheid heeft zij een ritssluiting gekregen.
En wij wisten dat we Sjoerd in ieder geval nooit hoeven te laten castreren zolang het medisch niet nodig is, hij is dezelfde jandoedel gebleven tijdens de chip als daarvoor.
maar een teef laat je wel steriliseren ondanks dat het niet medisch nodig was? dan zal ik eerder voor castratie reu kiezen want dat is iets mindere zware operatie dan een sterilisatie van een teef.
ellen
Het is waar dat de castratieoperatie bij een reu wat minder heftig is dan bij een teef ................ hoewel, een laparoscopie valt qua belasting ook wel mee als je ziet hoe snel een teef daarna weer fit en vrolijk is.

Ik zou zelf veel meer moeite hebben met castratie van een reu dan van een teef.
Vast onzin, maar reuen zonder ballen zien er in mijn ogen vreemd uit.
Ik lees ook vaak dat bij teven er nog medische voordelen zijn (voorkomen van baarmoeder ontsteking) maar dat bij reuen de negatieve effecten op de ontwikkeling van kanker groter zijn dan de voordelen op medisch gebied.

Zo'n operatie zou ik ook niet groter maken dan het is. Mayke is de dag van de operatie wat suf geweest, liep de dag erna alweer rond alsof er niets aan de hand was. Drie dagen erna stoof ze achter een haas aan in de weilanden om vervolgens een heel klein stipje te worden.
T zat haar allemaal niet echt in de weg geloof ik.
Afbeelding
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

*Petra* schreef:

ellen
ja, want aangezien ik meer last heb van een loopse hond(minstens 3 weken niet trainen en als ze last hebben van schijnzwangerschap nog langer) dan van een reu, een reu kan je nog trainen dat hij loopse honden met rust moet laten dat gaat zo moeilijk met een loopse teef. En nestjes willen wij niet meer.
En mijn ervaring is toch dat een teef na een ritssluiting niet veel veranderd van karakter en vacht, mijn gecastreerde reuen hebben regelmatig last van reuen die op hun willen rijden, behalve Sjoerd dan. Dus dan is mijn keuze snel gemaakt.
ik weet niet wat je voor training doet, maar ik ga gewoon door met trainen ook al is 1 van de dames loops en daarna schijnzwanger. ooit 1 golden gehad die erg veranderd was qua karakter na haar sterilisatie, dus als het medisch niet noodzakelijk is doe ik het niet. als ik een hekel aan een loopsheid zou hebben had ik geen 5 teven moeten nemen.
ellen
als mijn teven zichzelf in de weg zitten, is dat vooral thuis. Training zet ik ook wel door met schijnzwangerschap, zolang er geen reuen van op de hobbel raken.
Wij hebben altijd reuen en teven gehad, vroeger fokte wij er ook mee, maar sinds een paar jaar niet meer, maar dat weerhoud mij er niet van om geen teven meer te nemen, ze mogen dan een keer loops worden en daarna gaat gewoon de ritssluiting eruit. Zowel voor ons eigen gemak en voor onze reu.
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay heeft toen hij 2 jaar was ook de suplorin gehad. Drama. Bij mij zijn trouwens 4 tot 6 weken bekend, zelfde als bij echte castratie zeg maar. Dus in die tijd kan gedrag verergeren. Kay heeft dat ook gehad. Week of 3 voor dogtrail gezet, terwijl hij met zijn aartsrivaal halfbroer in een team zat. Die dogtrail heeft hij gillend doorlopen. Zonder chip nooit op loopse teven gereageerd, met chip een drama. De gehele 6 maanden een hele onzekere en onstabiele hond. Voor ons wel het idee hem niet te laten castreren. En wat ben ik daar blij om.
Afbeelding
Cooperfrance
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising herder/griffon
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cooperfrance »

Nou aankomende woensdag is het 5 weken geleden dat Cooper de chip heeft gehad en er is nu al een heel verschil merkbaar. Gisteren en zojuist hebben we heerlijke wandelingen gehad en hij heeft super goed meegelopen (los) luisterde direct als hij moest komen, zelfs bij het zien van een andere hond in de verte. Dit was voorheen echt een regelrecht drama. Hij is veel meer gefocust op ons en loopt ook niet meer zo ver vooruit.

De jank en gilbuien en klapkaakpraktijken zijn ook voorbij, god-zij-dank :cheer:
Het markeren is een heel stuk minder en het vernielen van complete plantsoenen door zijn dominante grastrapgedrag is zo goed als verdwenen. Ook (en dit was de hoofdreden) loopt hij niet meer weg :E:

Hij benaderd andere honden nog steeds door wat te gaan sluipen maar eenmaal aangekomen bij de hond gaat het direct over tot spelen en rennen samen.

Gisteren was het hier autoloze zondag en hebben we zelfs een stuk zonder riem naar huis gelopen. Bleef op de stoep....hield in om bij ons te blijven en luisterde heel goed.

Als het zo blijft ben ik enorm blij dat we het gedaan hebben en kunnen we hem met een gerust hart definitief laten castreren.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat de zwaarste dagen achter de rug zijn :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”