ik weet niet wat je voor training doet, maar ik ga gewoon door met trainen ook al is 1 van de dames loops en daarna schijnzwanger. ooit 1 golden gehad die erg veranderd was qua karakter na haar sterilisatie, dus als het medisch niet noodzakelijk is doe ik het niet. als ik een hekel aan een loopsheid zou hebben had ik geen 5 teven moeten nemen.*Petra* schreef:ja, want aangezien ik meer last heb van een loopse hond(minstens 3 weken niet trainen en als ze last hebben van schijnzwangerschap nog langer) dan van een reu, een reu kan je nog trainen dat hij loopse honden met rust moet laten dat gaat zo moeilijk met een loopse teef. En nestjes willen wij niet meer.ellen en de birmanen schreef:maar een teef laat je wel steriliseren ondanks dat het niet medisch nodig was? dan zal ik eerder voor castratie reu kiezen want dat is iets mindere zware operatie dan een sterilisatie van een teef.*Petra* schreef:Sjoerd heeft ook een chip gehad en hij werd de eerste 6 weken inderdaad erger in gedrag en daarna was hij zichzelf weer.
Wij hebben hem een chip gegeven omdat wij geen zin hadden in loopse gedoe, onze jongste teef moest namelijk voor het eerst loops worden. Na haar loopsheid heeft zij een ritssluiting gekregen.
En wij wisten dat we Sjoerd in ieder geval nooit hoeven te laten castreren zolang het medisch niet nodig is, hij is dezelfde jandoedel gebleven tijdens de chip als daarvoor.
ellen
En mijn ervaring is toch dat een teef na een ritssluiting niet veel veranderd van karakter en vacht, mijn gecastreerde reuen hebben regelmatig last van reuen die op hun willen rijden, behalve Sjoerd dan. Dus dan is mijn keuze snel gemaakt.
ellen