Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sommige mensen hebben werkelijk geen benul...AAARGH!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Sommige mensen hebben werkelijk geen benul...AAARGH!

Ongelezen bericht door Neeltje »

Shiloh86 schreef:Mjah, mijn frustratie zit júist in aanlijn gebied. Er zijn een hele hoop mensen die gewoon echt niet snappen dat anderen niet willen dat hun aangeljinde honden kennis maken en hun trekkende drukte maker overal op af laten gaan. "Ze mogen toch wel even spelen?"

Kijk ik snap ook wel dat die mensen heel anders denken, en ik zie ook wel dat ze het overduidelijk dus niet zien, anders zou het niet zo vaak gebeuren he... maar waarom ze het niet zien, daar begrijp ik geen drol van, terwijl mijn hele lichaamstaal uitstraalt "ik heb geen zin in jou en je hond". Het zal wel weer aan mijn eigen autisme liggen, maar ik snap daar dus helemaal niks van. Heb ik wel vaker last van hoor, dat ik mensen totaal niet begrijp. Doe mij maar honden.

En ik vind dat dus geen kwestie van "anders met je hond bezig zijn", ik vind dat gewoon het compleet negeren van lichaamstaal. Als ik je notabene de rug toe keer, je nog geen seconde aankijk en alleen maar contact met mijn eigen hond zoek, lijkt het me logisch dat ik geen contact met je zoek en dat ook niet wil.
Het gros van de mensen let daar niet op en kennis van de lichaamstaal van honden is meestal 0,0. Voor dat soort honden werkt hier het beste een flinke stem opzetten en een terug of move is voldoende.
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sientje »

Allereerst allemaal bedankt voor jullie reactie!
Inmiddels kan ik wel weer een beetje lachen om gisteren.
Nanna schreef:Verreweg de meeste mensen zijn lang niet zo bezig met hun hond als jij en ik.
Verdiepen zich er niet in, trainen nooit van gehoord, hij wordt mee naar buiten genomen om te schijten en als het ff kan met andere hondjes te spelen en dat was dan weer helemaal dat.
Ze weten NIETS van hondengedrag, interpreteren alles verkeerd en alles bij elkaar genomen interesseert het ze ook niet bijster veel.
En daar moet jij dus tussendoor laveren :LOL:

Kun je je een partij kwaad gaan lopen maken, dat helpt weinig. Ik weet er alles van.
Ik word ook alleen nog maar echt kwaad als die stupiditeit gevaarlijke vormen aanneemt, zoals laatst met die schijtpitbull. Voor de rest laat ik het maar zo'n beetje gaan :lol1:
Nou, precies. Me kwaad maken helpt niet echt. En Amy is zo gevoelig, die ervaart het dan nog meer als negatief. En die mevrouw, tja, ze was zich echt niet bewust van haar domme actie. Achteraf blijft de frustratie wel even hangen omdat ik zoveel tijd stop in het minder angstig maken van Amy en dat dit soort ervaringen zorgen voor een stapje terug. Daar baal ik dan van.
_Leonie schreef:
Shiloh86 schreef:Ik snap dat dus echt niet dat mensen dat niet zien. Hoezo heb je dan een bord voor je kop....
Omdat sommige mensen het hele concept 'honden' niet boeit. Zo'n één is mijn moeder. Die interesseert honden 0,0, alleen de mijne vind ze wel prima.
Gelukkig ontloopt ze daardoor alle honden in ons dorp, maar die denkt echt niet als mensen met een brokje in hun handen staan: 'goh, misschien is die erg druk aan het trainen.' Hooguit denkt ze: 'wat aardig, die hond krijgt wat lekkers.'
Driekwart Nederland is helemaal niet bezig met honden, en al helemaal niet met honden trainen. Is denk ik geen onwil, maar desinteresse. :ok:
Dat is denk ik in de meeste gevallen zo, ja. Is ook niet erg, maar wat ik in mijn vorige opmerking al zei, het heeft veel impact. En dat is voor mij even slikken dan.
jvanringen schreef:
ranetje schreef:
jvanringen schreef:Dat kan ik me voorstellen, het is ook mateloos irritant. Je ziet toch dat iemand met zijn hond bezig is, onbegrijpelijk zoiets. Ik heb het ook regelmatig hoor en ik snap er niks van. Maar het is net als in het verkeer: mensen zitten in hun auto alsof ze helemaal alleen op de wereld zijn, denken totaal niet na en doen maar wat. Zo lopen er ook veel mensen met hun hond en dan krijg je dit soort dingen.
Dat heb ik ook altijd gedacht maar dat is niet zo :?
Mensen die zelf niets hebben met trainingen zien het helemaal niet als jij aan het trainen bent.
Ik weet ook dat het niet zo is. Maar zelfs als je het zegt helpt het vaak niet. Zie ik een groot lomp dolenthousiast labradorachtig gevaarte aankomen in de verte, lijn ik Pol kort aan, laat haar netjes naast lopen en MELD dan ook nog dat ze niet zo dol is op grote enthousiaste honden, en dan wordt er lachend gezegd: oh, maar die van mij doet niks hoor, en dan wordt ze voor de zoveelste keer onder de voet gelopen met haar (helaas) brakke skeletje. Ik heb weleens vriendelijk gevraagd waarom ze dat doen. Nou, die van mij doet toch niks, mag toch wel spelen?! Maar die van mij wil 't niet, die is nogal kwetsbaar wat dat betreft, daarom lijn ik haar juist aan en ga ik aan de kant lopen, dat ziet u toch wel? En weer dat die van hun toch niks doet en toch wel mag spelen en als mijn hond zo sneu moet ik misschien maar ergens anders gaan lopen, enz enz enz.

Dus ik zeg niks al tijden niks meer want het is zinloos en ik frustreer mezelf er alleen maar mee. Je doet er toch niks aan.
Dat is echt vervelend he, dat als je ook nog probeert duidelijk te maken hoe en wat, mensen dat zomaar terzijde schuiven en vinden dat je overdrijft en betuttelend bent.
Ik neem verdorie mijn hond alleen maar in bescherming omdat ze het niet trekt en op mij vertrouwt en moet blijven vertrouwen dat ik de situatie in de hand heb. Anders blijft dat ongewenste gedrag voortduren en verergert het alleen maar.
korthaar schreef:
_Leonie schreef:
Shiloh86 schreef: Ja, ze kijken anders, namelijk met een bord ertussen, waardoor ze dus niks zien.
Overigens moet ik dan wel weer om deze zin lachen. Hoezo lekker zwart/wit en in je eigen waarheid denken.
Maar zeik vooral verder, wordt het leven leuker van hoor.:wink:
Als er een loslopende hond tijdens het trainen aankomt, kun je ook even een speelkwartiertje inlassen i.p.v. in de kramp te schieten.
Nou, het is nu net dat 'speelkwartiertje' wat voor Amy echt verschrikkelijk is. Ze speelt niet met andere honden die ze zo even tegenkomt. Ze is doodsbang en vlucht weg of duikt in elkaar en knijpt de ogen toe en hoopt dat haar belager (hoe vriendelijk ze ook zijn) snel verdwijnt. Ze heeft echt eerst veel tijd nodig een hond te leren kennen. En dan nog is het spelen al snel te bedreigend.
Echt ik zou willen dat ze lekker uit haar dak kon gaan met veel honden, maar dat is nu eenmaal niet zo. Dus ik moet daar echt heel zorgvuldig mee omgaan.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

TessaThomas schreef:Ligt er maar helemaal aan waarom je aan het trainen bent en of beide honden dat speelkwartiertje wel zo leuk vinden. :D

Ik heb een tuigje met TRAINING erop. Dat werkt wel, maar dat is misschien in combinatie met die puntoren dat mensen toch altijd roepen dat het politiehonden zijn.
Precies :ok:
Mijn hond kan er geen waardering voor opbrengen als haar training wordt onderbroken.

Een loslopende hond die een trainingsgroepje binnen stormt maakt haar behoorlijk giftig.
Dan is er nog maar één belang voor haar.............
Zorgen dat die hond zo snel mogelijk vertrokken is (dus wegjagen).
En daar word ik dan weer niet zo blij van, niet van de storing en ook zeker niet van het wegjagen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

jvanringen schreef:
ranetje schreef:
jvanringen schreef:Dat kan ik me voorstellen, het is ook mateloos irritant. Je ziet toch dat iemand met zijn hond bezig is, onbegrijpelijk zoiets. Ik heb het ook regelmatig hoor en ik snap er niks van. Maar het is net als in het verkeer: mensen zitten in hun auto alsof ze helemaal alleen op de wereld zijn, denken totaal niet na en doen maar wat. Zo lopen er ook veel mensen met hun hond en dan krijg je dit soort dingen.
Mensen die zelf niets hebben met trainingen zien het helemaal niet als jij aan het trainen bent.
Ik weet ook dat het niet zo is. Maar zelfs als je het zegt helpt het vaak niet. Zie ik een groot lomp dolenthousiast labradorachtig gevaarte aankomen in de verte, lijn ik Pol kort aan, laat haar netjes naast lopen en MELD dan ook nog dat ze niet zo dol is op grote enthousiaste honden, en dan wordt er lachend gezegd: oh, maar die van mij doet niks hoor, en dan wordt ze voor de zoveelste keer onder de voet gelopen met haar (helaas) brakke skeletje. Ik heb weleens vriendelijk gevraagd waarom ze dat doen. Nou, die van mij doet toch niks, mag toch wel spelen?! Maar die van mij wil 't niet, die is nogal kwetsbaar wat dat betreft, daarom lijn ik haar juist aan en ga ik aan de kant lopen, dat ziet u toch wel? En weer dat die van hun toch niks doet en toch wel mag spelen en als mijn hond zo sneu moet ik misschien maar ergens anders gaan lopen, enz enz enz.

Dus ik zeg niks al tijden niks meer want het is zinloos en ik frustreer mezelf er alleen maar mee. Je doet er toch niks aan.
Het is ook ontzettend frustrerend.
Ik wil ook geen woest spelende honden meer bij Ita in de buurt.
Ze kan dat helemaal niet hebben en ik zie haar graag nog een hele tijd doen wat ze graag doet zonder dat een bulldozer haar een ernstige blessure oplevert waardoor het einde verhaal zou worden.

Toch wil ik haar niet bij alles en iedereen weghouden, want daar zou ze niet bepaald socialer van worden.
Maar ik zoek wel graag zelf uit wat kan en wat niet :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Sientje
Zeer actief

ranetje schreef:
jvanringen schreef:
ranetje schreef:

Ze kan dat helemaal niet hebben en ik zie haar graag nog een hele tijd doen wat ze graag doet zonder dat een bulldozer haar een ernstige blessure oplevert waardoor het einde verhaal zou worden.

Toch wil ik haar niet bij alles en iedereen weghouden, want daar zou ze niet bepaald socialer van worden.

Dat dus.
Ik ga ook heus niet alles uit de weg en stel haar juist veel bloot aan dingen die haar stress opleveren, maar bewaak daarbij erg haar grenzen zodat de stress niet zodanig hoog wordt dat ze er niet meer van leert. Op deze manier is ze al zoveel makkelijker geworden in veel situaties en heeft ze meer eelt op haar ziel gekregen. En ik laat Amy het af en toe ook zelf even uitzoeken. Maar ik wil bepalen waar, hoe, met wie en wanneer.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sientje schreef: Dat is echt vervelend he, dat als je ook nog probeert duidelijk te maken hoe en wat, mensen dat zomaar terzijde schuiven en vinden dat je overdrijft en betuttelend bent.
Ik neem verdorie mijn hond alleen maar in bescherming omdat ze het niet trekt en op mij vertrouwt en moet blijven vertrouwen dat ik de situatie in de hand heb. Anders blijft dat ongewenste gedrag voortduren en verergert het alleen maar.

Je moet niet proberen, je moet doen. Meestal is het genoeg tussen de andere hond en de jouwe in te gaan staan en die ander eens even flink de wind van voren te geven.
Opsodemieteren.
En domme mensen luisteren het best naar commando's. Aanlijnen. Doorlopen. Afblijven. NU.
ranetje
Zeer actief

Sientje schreef:
ranetje schreef:Het is ook ontzettend frustrerend.

Dat dus.
Ik ga ook heus niet alles uit de weg en stel haar juist veel bloot aan dingen die haar stress opleveren, maar bewaak daarbij erg haar grenzen. Ik wil er niet overheen gaan. En ik Amy het heel soms ook zelf even uitzoeken. Maar ik wil bepalen hoe, wat en wanneer.
Lijkt mij redelijk, maar ja ........... ik zit in hetzelfde soort schuitje :tongue:
Afbeelding
Sientje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Sientje schreef: Dat is echt vervelend he, dat als je ook nog probeert duidelijk te maken hoe en wat, mensen dat zomaar terzijde schuiven en vinden dat je overdrijft en betuttelend bent.

Je moet niet proberen, je moet doen. Meestal is het genoeg tussen de andere hond en de jouwe in te gaan staan en die ander eens even flink de wind van voren te geven.
Opsodemieteren.
En domme mensen luisteren het best naar commando's. Aanlijnen. Doorlopen. Afblijven. NU.
Ja, maar als ik flink de wind van voren ga geven en zeg dat de hond moet opsodemieteren, schiet Amy nog meer in de stress. Blijkbaar vind het baasje de situatie ook vreselijk. Ik bevestig met zulk gedrag haar angst. Dat is wat ik juist wil voorkomen. Ik ga inderdaad wel tussen haar en de andere hond proberen te komen, maar zeg niks. Ik maak me groot en drijf met mijn lichaam de honden uiteen. Als ik mijn stem gebruik, klinkt daar toch weer spanning en stress in door.
Bij zo'n gevoelige hond als Amy is dat al genoeg aanleiding voor meer stress bij haar.
Bij veel andere honden zou het misschien best werken, maar in mijn geval bewaar ik liever de kalmte en zorg dat de situatie zonder geschreeuw en provocatie zo snel mogelijk voorbij is.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Sientje schreef:
dagmar88 schreef:

Opsodemieteren.
Ja, maar als ik flink de wind van voren ga geven en zeg dat de hond moet opsodemieteren, schiet Amy nog meer in de stress. Blijkbaar vind het baasje de situatie ook vreselijk. Ik bevestig met zulk gedrag haar angst. Dat is wat ik juist wil voorkomen. Ik ga inderdaad wel tussen haar en de andere hond proberen te komen, maar zeg niks. Ik maak me groot en drijf met mijn lichaam de honden uiteen. Als ik mijn stem gebruik, klinkt daar toch weer spanning en stress in door.
Bij zo'n gevoelige hond als Amy is dat al genoeg aanleiding voor meer stress bij haar.
Bij veel andere honden zou het misschien best werken, maar in mijn geval bewaar ik liever de kalmte en zorg dat de situatie zonder geschreeuw en provocatie zo snel mogelijk voorbij is.
:wink: Tibbe is extreem bang en in het begin wel wat onder de indruk geweest ja. Maar ook die had heel snel door dat dat betekent dat hij zelf niets hoeft te doen en me kan vertrouwen.
En ik ben kalm hoor, héél kalm. Je komt er niet langs en klaar met je gedonder.
Met paniekerig gedoe lopen ze alsnog over je heen.
Nu leveren dat soort geintjes toch steeds weer een slechte ervaring op.
Heb er geen zin meer in door idioot nummer zoveel weer opnieuw te kunnen beginnen.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

ranetje schreef:
jvanringen schreef:Ik weet ook dat het niet zo is. Maar zelfs als je het zegt helpt het vaak niet. Zie ik een groot lomp dolenthousiast labradorachtig gevaarte aankomen in de verte, lijn ik Pol kort aan, laat haar netjes naast lopen en MELD dan ook nog dat ze niet zo dol is op grote enthousiaste honden, en dan wordt er lachend gezegd: oh, maar die van mij doet niks hoor, en dan wordt ze voor de zoveelste keer onder de voet gelopen met haar (helaas) brakke skeletje. Ik heb weleens vriendelijk gevraagd waarom ze dat doen. Nou, die van mij doet toch niks, mag toch wel spelen?! Maar die van mij wil 't niet, die is nogal kwetsbaar wat dat betreft, daarom lijn ik haar juist aan en ga ik aan de kant lopen, dat ziet u toch wel? En weer dat die van hun toch niks doet en toch wel mag spelen en als mijn hond zo sneu moet ik misschien maar ergens anders gaan lopen, enz enz enz.

Maar ik zoek wel graag zelf uit wat kan en wat niet
:wink:
Dat willen wij ook niet, integendeel, en ze speelt echt heel veel, maar met bepaalde honden niet, omdat dat voor haar heel verkeerd kan aflopen. Maar ik verwacht niet meer dat mensen het snappen, ik ben blij als ik een uitzondering tegenkom die het wel snapt of in elk geval respecteert, en de rest leg ik maar naast me neer.
ranetje
Zeer actief

jvanringen schreef:
ranetje schreef:
jvanringen schreef:Ik weet ook dat het niet zo is. Maar zelfs als je het zegt helpt het vaak niet. Zie ik een groot lomp dolenthousiast labradorachtig gevaarte aankomen in de verte, lijn ik Pol kort aan, laat haar netjes naast lopen en MELD dan ook nog dat ze niet zo dol is op grote enthousiaste honden, en dan wordt er lachend gezegd: oh, maar die van mij doet niks hoor, en dan wordt ze voor de zoveelste keer onder de voet gelopen met haar (helaas) brakke skeletje. Ik heb weleens vriendelijk gevraagd waarom ze dat doen. Nou, die van mij doet toch niks, mag toch wel spelen?! Maar die van mij wil 't niet, die is nogal kwetsbaar wat dat betreft, daarom lijn ik haar juist aan en ga ik aan de kant lopen, dat ziet u toch wel? En weer dat die van hun toch niks doet en toch wel mag spelen en als mijn hond zo sneu moet ik misschien maar ergens anders gaan lopen, enz enz enz.

Maar ik zoek wel graag zelf uit wat kan en wat niet
:wink:
Dat willen wij ook niet, integendeel, en ze speelt echt heel veel, maar met bepaalde honden niet, omdat dat voor haar heel verkeerd kan aflopen. Maar ik verwacht niet meer dat mensen het snappen, ik ben blij als ik een uitzondering tegenkom die het wel snapt of in elk geval respecteert, en de rest leg ik maar naast me neer.
Dat is het enige dat je kan doen :ok:

Dat merkte ik een kwartier geleden ook weer toen ik drie honden heb weggestuurd, maar waarvan de bazen zelfs dat niet begrepen.
Drie tellen later had ik weer een van die grommerige honden er bij op een moment dat dat echt niet uitkwam :blauwoog:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

ranetje schreef:
TessaThomas schreef:Ligt er maar helemaal aan waarom je aan het trainen bent en of beide honden dat speelkwartiertje wel zo leuk vinden. :D

Ik heb een tuigje met TRAINING erop. Dat werkt wel, maar dat is misschien in combinatie met die puntoren dat mensen toch altijd roepen dat het politiehonden zijn.
Precies :ok:
Mijn hond kan er geen waardering voor opbrengen als haar training wordt onderbroken.

Een loslopende hond die een trainingsgroepje binnen stormt maakt haar behoorlijk giftig.
Dan is er nog maar één belang voor haar.............
Zorgen dat die hond zo snel mogelijk vertrokken is (dus wegjagen).
En daar word ik dan weer niet zo blij van, niet van de storing en ook zeker niet van het wegjagen :mrgreen:
Tay is voor een herder (of andere serieuze hond) nog heel mild. Die draait om, geeft een snauw met veel volume, draait om en gaat verder waar hij mee bezig was. Maar goed, ook dat heb ik liever niet inderdaad. ;)

Hier werkte het bij Tessa wel om de andere hond weg te jagen met strenge commando's, of om de eigenaar te vertellen wat te doen. Tessa trok zich daar even iets van aan (werd tijdelijk, als in de eerste weken, heftiger), maar toen ze doorhad dat ik het daardoor oploste en zij dus veilig bleef was dat snel over. Juist omdat elke slechte ervaring haar ook terug wierp, ben ik gewoon doorgegaan met wegsturen, omdat het resultaat daarvan was dat die slechte ervaringen echt heel minimaal werden en de training dus beter bleef werken zonder bijna elke dag wel een keer een terugslag te krijgen door mensen die niet snappen dat je aan het trainen bent.
dagmar88
Zeer actief

TessaThomas schreef: Hier werkte het bij Tessa wel om de andere hond weg te jagen met strenge commando's, of om de eigenaar te vertellen wat te doen. Tessa trok zich daar even iets van aan (werd tijdelijk, als in de eerste weken, heftiger), maar toen ze doorhad dat ik het daardoor oploste en zij dus veilig bleef was dat snel over. Juist omdat elke slechte ervaring haar ook terug wierp, ben ik gewoon doorgegaan met wegsturen, omdat het resultaat daarvan was dat die slechte ervaringen echt heel minimaal werden en de training dus beter bleef werken zonder bijna elke dag wel een keer een terugslag te krijgen door mensen die niet snappen dat je aan het trainen bent.
:ok: Precies.
ranetje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
TessaThomas schreef: Hier werkte het bij Tessa wel om de andere hond weg te jagen met strenge commando's, of om de eigenaar te vertellen wat te doen. Tessa trok zich daar even iets van aan (werd tijdelijk, als in de eerste weken, heftiger), maar toen ze doorhad dat ik het daardoor oploste en zij dus veilig bleef was dat snel over. Juist omdat elke slechte ervaring haar ook terug wierp, ben ik gewoon doorgegaan met wegsturen, omdat het resultaat daarvan was dat die slechte ervaringen echt heel minimaal werden en de training dus beter bleef werken zonder bijna elke dag wel een keer een terugslag te krijgen door mensen die niet snappen dat je aan het trainen bent.
:ok: Precies.
Zeker :ok:
.................Als je het eerder ziet dan de hond.
En ik ben bij trainingen ook nogal geconcentreerd bezig.
Dus een hond die bijvoorbeeld achter mij vandaan komt heeft Ita heel wat eerder in de gaten dan ik.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

ranetje schreef: Zeker :ok:
Dus een hond die bijvoorbeeld achter mij vandaan komt heeft Ita heel wat eerder in de gaten dan ik.
Zit wel in je systeem wanneer je honden als Charlie en Tibbe gewend bent.
Maakt ook niet uit of zij het eerder zien, ze reageren niet meer eerder.
ranetje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Het zit ook in mijn systeem, maar niet zo sterk dat ik het tijdens trainingen waarneem.
Dan ben ik met iets anders bezig :wink:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:

Opsodemieteren.
Loop je altijd in je latex pakje met zweep de honden uit te laten. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

ranetje schreef:.................Als je het eerder ziet dan de hond.
Altijd goed naar je jachthond kijken: dat zijn je extra zintuigen in het veld.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

ranetje schreef:
dagmar88 schreef:
Het zit ook in mijn systeem, maar niet zo sterk dat ik het tijdens trainingen waarneem.
Dan ben ik met iets anders bezig :wink:
Met Tessa kan ik het wel tijdens trainingen, maar met Tay ben ik drukker bezig met het trainen. Dat is serieuzer en voor hem is het geen ramp als er een hond de training verstoord. Ja, hij snauwt, maar reageert daarna niet anders op honden. Dat maakt het makkelijker om je volledig op het trainen te richten. Tessa wel, dus daar ben ik altijd ook half bezig met de omgeving. Bij mij is er dus verschil tussen de honden, de intensiteit van de training en de reacties van de honden of ik zelf op tijd de andere hond zie of niet. :D
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
dagmar88 schreef:

Opsodemieteren.
Loop je altijd in je latex pakje met zweep de honden uit te laten. :LOL:
:mrgreen: Kennen wij elkaar?
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik vrees dat sommige mensen zoiets nodig hebben eer ze het snappen:
Afbeelding

:mrgreen:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

-Saskia- schreef:Ik vrees dat sommige mensen zoiets nodig hebben eer ze het snappen:
Afbeelding

:mrgreen:
En de baas in een trainings- of groenpak schept ook wat meer duidelijkheid.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”