Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedrag van Kenzo en Amy

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Gedrag van Kenzo en Amy

Ongelezen bericht door Demi »

Zoals de meeste wel weten is Amy een hond met een flinke gebruiksaanwijzing. In de roedel doet ze het goed, nooit geen gedonder, maar buiten is het een heel ander verhaal.
Ik vond net een kort filmpje terug van ongeveer 2,5 jaar geleden.
Amy was daar bijna 4 jaar en Kenzo 10 jaar. Kenzo reu gecastreerd, Amy teef ook gecastreerd.

Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie zien in het gedrag van Amy hier. Amy is door een voorval in het verleden heel erg angstig geweest, maar dat is nu helaas angst agressie (buiten). Ik vind haar binnen onzeker naar de andere honden toe. Maar goed, misschien kijk ik wel door een roze bril naar mijn honden, vandaar dat ik echt benieuwd ben wat jullie hier zien.

En let niet op mijn stomme gebrabbel :engel: en vooral niet op de troep, ik zat toen midden in een verhuizing :schrik: :F:

Afbeelding
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Re: Gedrag van Kenzo en Amy

Ongelezen bericht door Marco88 »

ze wilde dat speeltje hebben, had een dominante houding, toen het niet werkte droop ze af.
Opa negeerde het voor het grootste gedeelte.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Oren strak naar achteren, grote ogen, hijgen, korte kwispels, spanning in de bek bij Amy. Kenzo snuffelt, loopt weg, komt wat zijwaarts weer terug, zie hem ook tongelen, staart tegen het einde vrij stijf en hoog.
Bij Amy zie ik dus vooral stress, mogelijk angst. Bij Kenzo zie ik dat hij contact wil maken, maar niet door durft te zetten door de signalen van Amy. Hij probeert haar met diverse signalen te kalmeren, maar dat lijkt weinig effect op Amy te hebben. Hij raakt daardoor ook wat gespannen.
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Marco88 schreef:ze wilde dat speeltje hebben, had een dominante houding, toen het niet werkte droop ze af.
Opa negeerde het voor het grootste gedeelte.
Zo zie ik dat ook, hier noemen we zo'n gestaar met een strakke kop altijd 'HET hoofd' :LOL: .
Gebeurt ook regelmatig tussen mijn teef en die van mijn zus (meestal als de een of de ander een bot heeft), dan is er even spanning en normaal interpreteert de ander het goed en druipt dan af (net als hier). Als 'het hoofd' genegeerd wordt wil er wel eens een lipje omhoog gaan, wordt dat ook genegeerd dan volgt er een snauw. De labrador van een kennis heeft zo de neiging dit soort signalen te negeren en dan haal ik maar gewoon alle botten weg want anders gaat dat niet goed komen.
Echt onzekerheid vind ik het niet, wel een beetje bezitterig over de speeltjes waar ze natuurlijk wel zenuwachtig van kunnen worden als een ander steeds probeert de speeltjes te stelen. :tongue:
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zie hoe dan ook geen angst.
Wel veel spanning. (hoog op de poten, tongelen, staart strak omhoog)
Het gaat inderdaad om dat speeltje, haar tactiek werkt niet, dus laat ze het er maar bij.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zie ook geen angst. Volgens mij wil ze het speeltje, maar Kenzo wil het duidelijk niet afstaan. Na een korte blik van Kenzo kijkt ze weg, beweegt langzaam, draait weg en tongelt ze (ze heeft dus wel respect voor zijn signalen dat hij het niet af gaat geven, wil er geen conflict over aangaan).
Ik vind dit geen onzeker gedrag en haar houding is ook niet onzeker. Volgens mij is het gewoon passende communicatie.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”