Moderator: moderatorteam
Sjon wordt volgende maand Hond van het Jaar let maar opmosquito1980 schreef:Mooie Kangal.![]()
Toen ik de titel las dacht ik: Oh, Sjonnie
Kijk, nog een stemNanna schreef:De achterhand is me nóg te steil maar als je het vergelijkt met veel kangals die je ziet is dit een droomachterhand.
Wat mij betreft heeft Sjonnie overigens een nog betere.
Waar komt die stijlheid vandaan? ergens moet toch iemand (fokker?) gedacht hebben "dit is mooi, zo moet een Kangal eruit zien"Tara schreef:Eenser dan eens.Nanna schreef:Ik zou persoonlijk de noodklok luiden.
Die achterhanden lijken negen van de tien keer echt helemaal nergens op...
het moet echt deze kant op
je kan moeilijk zeggen dat de voorborst niet ontwikkeld is tochTara schreef:Oh, in die eerste foto zie je trouwens ook weer zo'n voorbeeld van de nuance helemaal kwijt zijn!
In de rasstandaard van de Weimaraner staat het volgende:
Moet jij eens kijken naar die Weimaraner, en zeg me wat je daar ziet.Borst : krachtig, niet overdreven breed, met voldoende diepte - bijna tot de elleboog reikend - en voldoende lengte, Gewelfd, zonder tonvormig te zijn, met lange ribben. Voorborst goed ontwikkeld.
OK, ja bij Chows zie je ook de steile achterpootjes.Tara schreef:Steil. Stijl is iets anders.mosquito1980 schreef:Waar komt die stijlheid vandaan? ergens moet toch iemand (fokker?) gedacht hebben "dit is mooi, zo moet een Kangal eruit zien"Tara schreef:Eenser dan eens.Nanna schreef:Ik zou persoonlijk de noodklok luiden.
Die achterhanden lijken negen van de tien keer echt helemaal nergens op...
het moet echt deze kant op![]()
Ik krijg kramp in m'n tenen als ik naar die foto kijk![]()
Er is gewoon ooit een keer een rasstandaard opgesteld op basis van een toen beschikbaar type. Helaas kunnen mensen soms niet zo goed nuances lezen, dus wordt een matig gehoekte achterhand zoals hij in de rasstandaard staat ineens een steile achterhand. En als iedereen dat doet, en dat wordt beloond of er wordt niet op geselecteerd, dan krijg je op enig moment alleen nog maar van die stokkenpoten. Heel erg slecht en onnuttig, maar ja, iedereen doet dat, dus zien die honden er allemaal nu zo uit, en dan horen ze er dus blijkbaar zo uit te zien. Ik denk dat dat laatste dan een beetje de redenatie is.
Bij die Oosterse rassen zie je dat echt heel veel, bij de Shar-Pei, bij de Chow-Chow...
Níet goed.
mosquito1980 schreef:Heel zeker, mijn stem heb je![]()
vandaag gekiekt, hier staat hij redelijk maar hij is ook steil hoorNanna schreef:De achterhand is me nóg te steil maar als je het vergelijkt met veel kangals die je ziet is dit een droomachterhand.
Wat mij betreft heeft Sjonnie overigens een nog betere.
Als die borst niet overdreven is kan hij dat ook niet lijken op een foto. Ieder z'n ding maar ik vind dit absoluut niet normaal en mooi in balans ofzo_Inge_ schreef:Een prachtige weim die niet voordelig op deze foto staat maar waar in stand niks overdreven aan is;) Maar goed.. dat is weer een andere discussie:)
pff, wennen aan dat nieuwe Mac-toetsenbordNanna schreef:Ik heb alvast niets met kanalen*Wolf* schreef: dit topic zal kanaalliefhebbers trekken
Bij die Weim is het alsof ze zijn nek te ver naar achter op zijn romp hebben geplaatst.Tara schreef:Oh, in die eerste foto zie je trouwens ook weer zo'n voorbeeld van de nuance helemaal kwijt zijn!
Moet jij eens kijken naar die Weimaraner, en zeg me wat je daar ziet.Borst : krachtig, niet overdreven breed, met voldoende diepte - bijna tot de elleboog reikend - en voldoende lengte, Gewelfd, zonder tonvormig te zijn, met lange ribben. Voorborst goed ontwikkeld.
Die Kangal zit er ook al heel verbaasd naar te kijken_Leonie schreef:Bij die Weim is het alsof ze zijn nek te ver naar achter op zijn romp hebben geplaatst.Tara schreef:Oh, in die eerste foto zie je trouwens ook weer zo'n voorbeeld van de nuance helemaal kwijt zijn!