Net weer lekker naar het bos op het loslaatveld met Laila, Shira en Nola (Buck, Dino en Balou gaan ook maar ik heb het in twee groepen verdeeld). Is omheind dus veilig dacht ik. Zit er ergens een gat onder het hek.
Laila weg, twee pups er achter aan, zoon en ik over het hek geklommen. Shira en Nola kwamen gelijk terug, maar Laila maakte een rondje sloot met bananen in haar oren. Ik hield mezelf voor om niet te roepen, geen enkele zin. Maar het zweet brak me uit. Het is wel een hond die drie jaar heeft gezworven, en ze weet heel goed dat ze nu bij mij hoort maar ja, bloed kruipt waar het niet gaan kan denk ik dan.
Ik hield mezelf voor dat ik niks gewend meer ben met drie oudjes die op een sukkeldrafje meelopen en niks meer uithalen. En dat de afstand waarop ze van ons was best meeviel voor een hond die voor m'n gevoel met drie seconden door het bos heen is qua snelheid. Ze kan echt heel hard. Maar ze was wel ver weg.
Uiteindelijk kwam ze weer terug en heb ik haar een frolicje gegeven (wat een afknapper ipv een eend
Maar hoe pak je zoiets het beste aan, dat ze niet zoveel ruimte neemt, zonder zelf met een eend onder je arm te gaan lopen. Overal zitten eenden. Ik ben tot nu toe met m'n honden dit niet gewend dus geen ervaring mee.