Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boos of blij

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Boos of blij

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Als je (zonder hond) loopt en er stormt een onbekende hond op je af, hoe zie je nou of ie je wil aanvallen of alleen maar een ontzettende begroeting wil geven. Waar moet je dan op letten en hoe moet je erop reageren.
Hoe hou je eventueel een hond die agressief is van je lijf.

Ik heb dat meegemaakt met een staffie en toen ik hem aan zag denderen ben ik doodstil gaan staan( deze wilde een mega knuffel hebben)
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk dat je gevoel zegt wat zo een hond van plan is. Een hond die zomaar aanvalt loopt op een andere manier dan een hond die wil knuffen, zijn uitstraling is anders. Tja, leg het maar uit. Moeilijk.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Dat zie je meestal snel genoeg aan de houding van de hond. Een blije hond zal een neutrale of lage houding hebben en je niet aankijken. Een echte agressieve hond blaft al vaak en nadert vaak al borstelen en kijkt je aan, maar die naderen je vaak ook niet op de meter. De twijfelgevalletjes zijn de honden die kalm naderen, je net niet of net wel aankijken met een iets gedrukte houding...daar hou ik mijn handjes bij thuis totdat duidelijk is wat ze willen. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
bakker
geregistreerd lid

boos of blij?

Ongelezen bericht door bakker »

Hoi,

wat ik mijn dochter altijd vertel, is dat je het soms niet kunt zien aan een hond. Vroeder hadden wij een echte alfareu, zeer trouw voor ons maar totaal onbetrouwbaar voor andere mensen en honden, daarbij woog hij ook nog eens rond de 50 kilo! Als zoiets tegen je aanspringt kun je geen kant meer op.

Als je niet weet of een hond betrouwbaar is, negeer hem gewoon. Doe gewoon alsof hij er helemaal niet is, loop door en kijk niet naar hem. blijf gewoon rustig lopen en ademhalen, want als je gespannen gaat lopen doen, voelt hij dat echt wel.

Bij mijn dochter helpt het, na een aantal ervaringen die voor haar niet zo leuk waren, lopen de honden nu meestal gewoon langs haar heen. Omdat zij niet reageert op hun, is ze niet interessant voor ze.

Groetjes Carla.
met een poot van mijn 2 mannen: Bandit en Uzzi!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”