Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schrokken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Chica
Actief

schrokken

Ongelezen bericht door Chica »

Max eet zo vreselijk snel dat hij het niet eens weg krijgt en ik over zijn keel moet aaien om hem te helpen.
Nou ben ik al begonnen om bij zijn bak te gaan zitten en hem met mijn stem te laten wachten totdat hij zijn mond leeg heeft en dan mag hij weer een hap nemen en ga zo maar door net zolang tot zijn bak leeg is.
Ben benieuwd of er mensen zijn die mij een ander idee aan kunnen brengen misschien wel wat vriendelijker voor hem niet dat ik hem aanraak of zo maar hij is zo bang voor een corigerende stem.
biba
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door biba »

erg vervelend zo'n schrokkop vooral voor hemzelf.
wat hier goed geholpen heeft is wat water over de brokken doen zodat hij moet slobberen.

succes ;)
groetjes biba
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Kleine beetjes geven?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Chica
Actief

biba schreef:erg vervelend zo'n schrokkop vooral voor hemzelf.
wat hier goed geholpen heeft is wat water over de brokken doen zodat hij moet slobberen.

succes ;)
Maar hij sl :mrgreen: obberd al van zichzelf
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Water bij de brokken doen is een manier, maar gebruik dan wel zoveel water dat hij ze er echt uit moet vissen.

Het kan ook helpen om zijn voer in een hééle wijde bak te geven. Hoe meer verspreidt, hoe meer hij van brokje naar brokje moet gaan. Hij zal dan nog steeds wel snel blijven eten, maar schrokken wordt dan erg moeilijk.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb weleens gehoord van een steen in de bak.

hoe het werkt weet ik niet precies, maar het blijkt te werken.

er is hier vast wel een knappe kop om dat uit te leggen
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

De laatste tijd gooit ik het hier altijd over de grond. Doen ze wat langer over het eten :-D , misschien helpt het wel bij onze kleine slobberkop max ;)
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Bij Bulles strooi ik het ook over de grond...
En verspreid het :-D
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

zet hem met bak en al in een afgesloten ruimte, de gang of de wc. hij heeft er dus geen vertrouwen in dat je zijn eten niet af wil pakken, ze hem in de gang geef het voer en doe de deur achter je dicht en laat hem daar een minuut of 10 zitten, velen worden er vanzelf rustiger van.

van erbij blijven e.d. worden ze alleen maar onzekerder van met als gevolg dat het nog sneller weg moet want misschien pakken ze het wel af.
Chica
Actief

speurneus carola schreef:zet hem met bak en al in een afgesloten ruimte, de gang of de wc. hij heeft er dus geen vertrouwen in dat je zijn eten niet af wil pakken, ze hem in de gang geef het voer en doe de deur achter je dicht en laat hem daar een minuut of 10 zitten, velen worden er vanzelf rustiger van.

van erbij blijven e.d. worden ze alleen maar onzekerder van met als gevolg dat het nog sneller weg moet want misschien pakken ze het wel af.
Ik heb hem dus ook regelmatig alleen te eten gegeven in dekeuken zonder dat Chica en Banjer in huis waren ben zelf in de kamer gaan zitten mara dan nog gaat het in bijna 1 hap naar binnen omdat hij dan weer vlug naar mij toe wil.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Een zware steen in zijn bak leggen, en zorgen dat zijn voer dus niet makkelijk te pakken is.
Wat ik het nadeel vind van brokken in water is dat een grote schrokop met zijn voer dan grote happen water meeneemt.. of zijn voer in een voerbal doen en hem dan daar even lekker alleen mee laten.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
droopy
Actief

Ongelezen bericht door droopy »

zo'n kubus werkt perfect.
is ie gelijk aan het werk voor zijn eten.
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Waarom mag de hond niet snel eten?
Doen ze in de natuur toch ook? Snel weg ermee, voor een ander het opeist........Als het goed is krijgt je hond toch een makkelijk verteerbare brok en is het niet erg dat het snel gaat...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

joe schreef:Waarom mag de hond niet snel eten?
Doen ze in de natuur toch ook? Snel weg ermee, voor een ander het opeist........Als het goed is krijgt je hond toch een makkelijk verteerbare brok en is het niet erg dat het snel gaat...
Chica schreef:Max eet zo vreselijk snel dat hij het niet eens weg krijgt en ik over zijn keel moet aaien om hem te helpen.
Te snel kan wel eens ongezond snel blijken, en dat kun je beter bijsturen, ter voorkoming van erger.
joe
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Chica schreef:Max eet zo vreselijk snel dat hij het niet eens weg krijgt en ik over zijn keel moet aaien om hem te helpen.
Te snel kan wel eens ongezond snel blijken, en dat kun je beter bijsturen, ter voorkoming van erger.
Maar wat is er ongezond aan en hoe kan het erger?
Wij mensen eten veel "ruw voer" en moeten dat met veel speeksel voorverteren, maar een hond heeft daar toch geen last van?????
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

joe schreef:
Wil de hond schreef:
Maar wat is er ongezond aan en hoe kan het erger?
Wij mensen eten veel "ruw voer" en moeten dat met veel speeksel voorverteren, maar een hond heeft daar toch geen last van?????
hier schrokken ze ook alles naar binnen, heb al van alles geprobeerd, maar niets helpt... ik laat ze maar, ze krijgen alles gewoon weg maar dan supersnel... ze hebben er nog nooit last van gehad dus het zal wel meevallen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rataplan
Zeer actief

Ik heb weleens gehoord dat het de kans op maagtorsies vergroot.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
joe
Zeer actief

Rataplan schreef:Ik heb weleens gehoord dat het de kans op maagtorsies vergroot.
Dat heeft toch alleen met de hoeveelheid voer, in combinatie met directe activiteit te maken?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

joe schreef:
Rataplan schreef:Ik heb weleens gehoord dat het de kans op maagtorsies vergroot.
Dat heeft toch alleen met de hoeveelheid voer, in combinatie met directe activiteit te maken?
en de hoeveelheid lucht geloof ik...hij hapt natuurlijk een behoorlijke hoeveelheid lucht naar binnen op die manier... maar wat ik al zei, heb er nog nooit echt problemen ofzo mee gehad het is alleen supersnel weg...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
joe
Zeer actief

malinois schreef:
joe schreef:
en de hoeveelheid lucht geloof ik...hij hapt natuurlijk een behoorlijke hoeveelheid lucht naar binnen op die manier... maar wat ik al zei, heb er nog nooit echt problemen ofzo mee gehad het is alleen supersnel weg...
Misschien is het iets te lekker????
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Onze Beau eet heel rustig, die pakt met zijn bekkie wat brokjes uit zijn bak, legt die op de grond en eet ze dan een voor een op, terwijl ik hem duidelijk hoor knabbelen, dus hij bijt ze netjes kapot.
Onze vorige hond at ook heel rustig.
Misschien als je bij Max gaat zitten dat hij bang is dat je zijn eten afpakt. :U
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

joe schreef:
malinois schreef:
joe schreef:
Misschien is het iets te lekker????
waarschijnlijk wel :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

vinkje schreef:Onze Beau eet heel rustig, die pakt met zijn bekkie wat brokjes uit zijn bak, legt die op de grond en eet ze dan een voor een op, terwijl ik hem duidelijk hoor knabbelen, dus hij bijt ze netjes kapot.
Onze vorige hond at ook heel rustig.
Misschien als je bij Max gaat zitten dat hij bang is dat je zijn eten afpakt. :U
ik weet niet of hij meerdere honden heeft, maar dan zullen ze dit dus niet snel vertonen want dan vreet de rest het op... dus het kan best dat hij dat denkt. Bij mij hebben ze nog nooit eten van elkaar gejat (ik ben er ook nog :mrgreen: ) maar ze hebben als pup wel gewoon uit 1 puppytrog gegeten gelukkig dus het zijn zeker geen moeilijke eters...
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

In de natuur eten ze geen brokken, maar scheuren ze stukken vlees van de prooi.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Toen Sandro nog brokken at deed ik ze regelmatig in een voerkubus.
Hij was er meestal wel een halfuurtje zoet mee :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Chica
Actief

Mij maakt het niet uit dat hij snel eet maar hij stikt er dus gewoon net niet in.
Hij komt dan naar me toe met zijn hoofd omlaag, in getrokken buik, een bolle rug en naar adem snakkend.
Lijkt mij toch niet echt gezond als hij er in stikt :roll:

Verder heb ik hier wel zo'n bal waar voer uitkomt maar daar snapt dat eitje weer niets van natuurlijk heb het hem al vaak aangeboden en er zelf mee gaan rollen maar nee hoor geen enkele reactie.
Ik heb nu een ovenschaal als voerbak voor hem gebombardeerd eens kijken hoe het daarmee gaat.
Alle tips zijn natuurlijk nog steeds van harte welkom.
Rataplan
Zeer actief

Je kan het beste de voerbak op kop hoogte zetten. Misschien heb je dat al hoor :mrgreen: En ja een baksteen erin leggen deden wij ook wel eens. Brokjes verspreiden over de vloer en apart van de anderen laten eten. ;)
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

joe schreef:
Dat heeft ook te maken met de hoeveelheid lucht die ze binnen krijgen tijdens het eten!
Senna eet brokken en 2 keer in de week vlees.
Op de 5 brokkendagen staan z'n bak de hele dag vol met brokken. Dit hebben we gedaan vanaf pup en dat gaat prima. Hij eet dus gewoon de hele dag en heeft niet de neiging te gaan schrokken. Hij eet kleine beetjes de hele dag door!
Z'n vleesdagen zijn lastiger want als ik z'n vlees in z'n bak doe schrokt hij het ook op. Dus z'n vlees voer ik uit de hand. Plakje voor plakje en zo eet hij het ook redelijk rustig!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Senna1 schreef:
joe schreef:
Dat heeft ook te maken met de hoeveelheid lucht die ze binnen krijgen tijdens het eten!
Senna eet brokken en 2 keer in de week vlees.
Op de 5 brokkendagen staan z'n bak de hele dag vol met brokken. Dit hebben we gedaan vanaf pup en dat gaat prima. Hij eet dus gewoon de hele dag en heeft niet de neiging te gaan schrokken. Hij eet kleine beetjes de hele dag door!
Z'n vleesdagen zijn lastiger want als ik z'n vlees in z'n bak doe schrokt hij het ook op. Dus z'n vlees voer ik uit de hand. Plakje voor plakje en zo eet hij het ook redelijk rustig!
haha... dat wil misschien wel met 1 hond maar niet met meerdere :mrgreen: dan is het bakkie zo leeg...
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Sam doet het ook, is niet normaal zo snel als die eet....hij stikte er soms zowat in...

Ik gooi zijn eten nu dus door de tuinkamer heen en dan moet hij het dus bij elkaar zoeken en gaat het brokje voor brokje, soms 3 tegelijk maar niet zoals hij eerst deed een handvol in 1x naar binnen....

Als hij met de uitlaatservice meegaat gooi ik het op het gras en moet hij het ook bij elkaar zoeken....
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”