Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De grijs/blauwe Labrador

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: De grijs/blauwe Labrador

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ach dat gelul over kleurtjes die ergens anders vandaan komen is al net zolang aan de gang alsdat er rashonden zijn. Niemand wil dat zijn lijn "besmet" is en werd er wat op los gelogen en gedraaid want ohh guttegut zo zouden eens geen puppen meer bij je kopen of een dekking komen halen.
Soort van publiek geheim waar dan ook iedereen in ging geloven zolang iedereen maar zijn miskleurtjes onder de grond liet verdwijnen. Jee en toen kwamen er in ene van die gekke kleurtjes te voorschijn dus moet er haast wel gesjoemeld zijn met andere rassen. Jaja je moet wat liegen en fantaseren om je eigen leugen in stand te houden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Goldylocks schreef:zilveren of blauwe labradors bestaan niet. wel kruisingen van labrador met iets anders.
op het labradorforum kwamen we ze ook wel eens tegen,die waren a snel weer weg haha.

En die zg stamboom die daar dan bij hoort die is hier nergens geldig.Je kunt dus nooit naar een show met dat dier.
maar ach je hebt wel iets aparts voor op de hei om te vertellen over je charcoal grey bleu labrador uit Amerika.
Gezellige site lijkt me dat , niet de juiste kleur bij je hond wordt je weggepest door de ''rasliefhebbers'' :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief

Tineke schreef:
Goldylocks schreef:zilveren of blauwe labradors bestaan niet. wel kruisingen van labrador met iets anders.
op het labradorforum kwamen we ze ook wel eens tegen,die waren a snel weer weg haha.

En die zg stamboom die daar dan bij hoort die is hier nergens geldig.Je kunt dus nooit naar een show met dat dier.
maar ach je hebt wel iets aparts voor op de hei om te vertellen over je charcoal grey bleu labrador uit Amerika.
Gezellige site lijkt me dat , niet de juiste kleur bij je hond wordt je weggepest door de ''rasliefhebbers'' :ugh:
De IS van de hondenwereld . :LOL: :engel: :engel:
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Goldylocks »

nee hoor,niks weggepest.die hebben we vriendelijk naar dit forum verwezen, :pffff:net als iemand met een boxador,zal best leuke hond zijn maar dan kom je niet op een forum waar de ras liefhebbers zitten
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Goldylocks schreef:nee hoor,niks weggepest.die hebben we vriendelijk naar dit forum verwezen, :pffff:net als iemand met een boxador,zal best leuke hond zijn maar dan kom je niet op een forum waar de ras liefhebbers zitten
Ach hebben ze hier tenminste iets aparts te vertellen over een stel zure mutsen op een ander forum :pffff:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Goldylocks schreef:nee hoor,niks weggepest.die hebben we vriendelijk naar dit forum verwezen, :pffff:net als iemand met een boxador,zal best leuke hond zijn maar dan kom je niet op een forum waar de ras liefhebbers zitten
Als je nou eens goed het topic leest, kan het blijkbaar dus wél raszuiver zijn als een lab grijs/blauw is. :mann:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ow lekker van die arrogante fokkers... brrr... al zou ik geld toe krijgen dan zou ik daar nooit een pup kopen!
Zie dat op fb ook regelmatig voorbij komen van andere rassen. Zal iedereen waarschuwen daar ver van weg te blijven...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Lieske1977 schreef:
Sulluna schreef:Ooh echt joh? Ik ga zo eens googlen, nu wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Ik gok, hartstikke leuk!
Had je http://www.woodhavenlabs.com/mismarks.html al gezien?
Nee, nog niet. Wel boeiend om te zien zeg!
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

ja want op dit forum wordt iedereen wel in zn waarde gelaten bedoel je. :hmmm:
over wegpesten gesproken zeg.
Ik moet me bijna schamen dat mijn honden zorgvuldig uitgezochte ouders hebben,dat ze niet mishandeld zijn en gewoon hier in Nederland zijn geboren.
T is goed. :ok:
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dan ga je lekker naar je elite forum....
Daar pas je dan precies tussen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Slaat ook nergens op, maar ik erger me juist weer aan de mensen met honden zonder stamboom, die op de fb pagina van de rasvereniging zitten en zeuren dat ze niet mee mogen doen aan activiteiten georganiseerd door de rasvereniging. :LOL: Maar meepraten, geen probleem. Leuk juist.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Goldylocks schreef:ja want op dit forum wordt iedereen wel in zn waarde gelaten bedoel je. :hmmm:
Ik moet me bijna schamen dat mijn honden zorgvuldig uitgezochte ouders hebben,dat ze niet mishandeld zijn en gewoon hier in Nederland zijn geboren.

Voor bovenstaande uitspraak en lopen katten op een kleurtje, en dan niet bijna.
Jij bakken is natuurlijk veel makkelijker dan lezen :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief

Goldylocks schreef:ja want op dit forum wordt iedereen wel in zn waarde gelaten bedoel je. :hmmm:
Zou er maar vanuit gaan dat er ook wel eens iets anders doorheen is gegaan en dat jouw honden ook niet alleen uit bruin ,geel en zwart bestaan en er iets anders recessief aanwezig is wat hun stamboom niet vermeld.
dagmar88
Zeer actief

Tara schreef:Dat snap ik dan wel weer, een boxador is immers geen labrador. :wink:
Maar dat arrogante "ze bestaan niet" terwijl toch gewoon bekend is dat ze wel degelijk bestaan vind ik ook weer niet zo nodig.
Ik vind zo'n charcoal lab eigenlijk wel mooi trouwens, als ik al een labrador zou willen (wat ik niet wil) zou ik het zomaar kunnen overwegen. Mits karakter en werklust niet significant zouden afwijken van wat is voorgeschreven in de rasstandaard.

Moet dat dan? Mag ik ook niet op een stafford forum omdat ik er met mijn halve bullterrier geen zak van snap?
Stel dat er een forum voor jouw ras zou zijn en iemand zich meldt met een kruising die veel dezelfde trekken heeft en die hij/zij beter wil begrijpen.
Dan lijkt het me vrij apart daar je neus voor op te halen omdat het geen rashond is.
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Raszuivere Toller in verdunningskleur, met stamboom :mrgreen: Ik vind ze geweldig :I:
Afbeelding

Die labjes in die verdunningskleuren vind ik ook wel érg mooi!
Groetjes Eva
bouvierpoedel
Zeer actief

*Eva* schreef:Raszuivere Toller in verdunningskleur, met stamboom :mrgreen: Ik vind ze geweldig :I:
Afbeelding

Die labjes in die verdunningskleuren vind ik ook wel érg mooi!
Das helegaar nie raszuiver die heeft gewoon in de gloor gelegen of te weinig worteltjes gegeten. :pffff:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat hondenfokkers van honden houden (op de gemene broodfokkers na natuurlijk).
Het legt een knoop in m'n maag dat hondenliefhebbers puppy's wegmoffelen. Gaan die echt de emmer in? Of gaan die meestal voor een klein prijsje via de achterdeur?
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Zo zijn er blijkbaar zwarte Airedales. Best leuk om te zien, maar ze worden weggepest van de Airedale groep op FB. Best sneu vind ik dat.
bouvierpoedel
Zeer actief

Manuma schreef:Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat hondenfokkers van honden houden (op de gemene broodfokkers na natuurlijk).
Het legt een knoop in m'n maag dat hondenliefhebbers puppy's wegmoffelen. Gaan die echt de emmer in? Of gaan die meestal voor een klein prijsje via de achterdeur?
Beide.
dagmar88
Zeer actief

Tara schreef:Jaren geleden las ik eens over een nest Duitse Staande Langharen geloof ik, of Flatcoats.
Die persoon fokte voor het eerst een nestje, en groot was de verbazing toen er ineens allemaal blonde pups tussen lagen. Ze wist niet wat ze meemaakte. In volle naïveteit meldde ze het bij de rasvereniging, en schoorvoetend kwam daar toen uit dat deze ongewenste kleur inderdaad wel eens in dat ras voorkwam, maar dat zulke pups altijd weggemoffeld werden. Deze fokker had daar werkelijk nog nooit van gehoord en had dus ineens een nest met meerdere NEKen liggen. Volgens mij zijn er uiteindelijk wel stappen ondernomen om hier meer onderzoek naar te doen. Door jarenlange struisvogelpolitiek had men zichzelf wijsgemaakt dat het niet meer voorkwam, maar de werkelijkheid bleek anders te zijn.
Dat gaat zo, recessieve dingetjes die altijd verzwegen zijn kunnen zomaar ineens het kopje opsteken. Ontkennen dat ze bestaan heeft dus niet zoveel nut.
Met dat soort dingen zijn die dna tests van nu wel ideaal.
Valt in ieder geval niet meer te ontkennen dat dat inderdaad in het ras zit en de teef niet stiekem is gedekt door de golden van de buren.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

bouvierpoedel schreef:
Manuma schreef:Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat hondenfokkers van honden houden (op de gemene broodfokkers na natuurlijk).
Beide.
:ugh:
dagmar88
Zeer actief

Tara schreef: Ik zeg niet dat ik dat zou doen, maar ik snap die afkerigheid wel. Of althans, ik snap wel waarom mensen zo reageren.
:mrgreen: Die heb ik sowieso bij dat soort namen. Noem gewoon de kruising.
Maar het maakt de hond en eigenaar natuurlijk niet minderwaardig.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nou als ik teksten van sommige (noem ze maar even voor t gemak zo ivm de air die ze tentoonspreiden) elitefokkers lees.... dan zijn t totaal geen hondenliefhebbers maar papiertjesliefhebbers... alles wat ze niet heeft is onrein... echt mn haren gaan af en toe rechtop staan en dan t fanatisme... gewoon eng.
Lijkt me duidelijk dat ik t niet over alle fokkers heb maar over diegene die imo over lijken gaan voor een papiertje
Afbeelding
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Mij zou het net zo vergaan zijn als die beginnende flatcoated- of langhaarfokker. Ik weet niet wat ik lees. Pups wegmoffelen :80: :jank:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vind JUIST de NEK'jes enig vaak.
En waar hebben we het helemaal over. Een kléurtje.
Laatst was er op dat forum ook al zo'n heibel over een blauwe Franse Bulldog. Jezuis Christis, ga eerst eens een zorgen voor meer kniehoeking, een normale rug en een neus alvorens je gaat liggen mauwen over dat hullie een foute kleur fokken :roll:

Kijk, herdernekjes ;-)
Ik vind ze dolletjes en van mij mag het bestaan hoor :ok: Donder toch op met je 'veurgeschreven kleuren'

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zolang je er niet specifiek op gaat lopen selecteren zal het mij gevoeglijk worst zijn.
Waarom zou je niet zo'n kleurtje mogen fokken dan.?
Lieske1977

Nanna schreef: Afbeelding
Wat een plaatje :I:
Ik zou echt totaal geen probleem hebben met een NEK. Ik heb geen show- of fokambities, maar kies een hond/ras op karaktereigenschappen en op wat ik met de hond wil gaan doen (en daar ben ik allesbehalve uniek in).
Die blonde flatcoated vind ik ook prachtig!
Lieske1977

Nanna schreef:
Lieske1977 schreef: Die blonde flatcoated vind ik ook prachtig!
Ik ook. En ik snap prima dat je een pup in laat slapen die iets mankeert dat onverenigbaar is met een goed leven.
Maar vanwege een kleurtje tegen de muur of in een emmer laten verdwijnen? (want ik schat zomaar dat de dierenarts er niet aan meewerkt).
Vind het Hitleriaanse praktijken.
+1
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb een keer gewandeld met Streep, een raszuivere stamboom Labrador met een genetisch geintje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Lieske1977 schreef: Die blonde flatcoated vind ik ook prachtig!
Ik ook. En ik snap prima dat je een pup in laat slapen die iets mankeert dat onverenigbaar is met een goed leven.
Maar vanwege een kleurtje tegen de muur of in een emmer laten verdwijnen? (want ik schat zomaar dat de dierenarts er niet aan meewerkt).
Vind het Hitleriaanse praktijken.
+1
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ligt maar net aan de fokker, maar wel vaak de emmer in.
Nanna schreef:
TessaThomas schreef:Slaat ook nergens op, maar ik erger me juist weer aan de mensen met honden zonder stamboom, die op de fb pagina van de rasvereniging zitten en zeuren dat ze niet mee mogen doen aan activiteiten georganiseerd door de rasvereniging. :LOL: Maar meepraten, geen probleem. Leuk juist.
Welke activiteiten dan? Bij de teckelclub is het geen enkel probleem als je met je teckels zonder stamboom, of andere rassen überhaupt, meedoet aan georganiseerde wandelingen of zo.
Ja, aan een clubmatch van de RV kun je dan niet meedoen, maar dat lijkt me evident.
Volgens mij was het een CM met een seminarachtig iets waar je aan mee kon doen.

Ik vind de blauwe duitse herders die net geboren zijn ook enig. Ze zijn nu net naar nieuwe baasjes, het bizarre is dat ik nog niemand tegengekomen ben die weet hoe ze er volwassen uit zien. Zo zien ze er ongeveer uit:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”