Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het afleren van eten stelen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Aantal honden: 2

Re: Het afleren van eten stelen.

Ongelezen bericht door Mina2006 »

Mina pakt nu echt alle tasjes/tassen/mogelijk-eten-bevattende-voorwerpen dat wij beneden hebben staan en maakt ze open. :oohja:
Ook al zit er niks van eten in.

Zucht..Blijkbaar kan echt NIKS op tafel staan en NIKS op de grond.
Iemand tips daarvoor? Een grote krat voor onze tassen wellicht? En een hekje om onze kerstboom voor de kerstcadeautjes? :denken: :roll:

Is het sneu om Mina nu nog in een bench te doen, wanneer wij weg zijn? :O:
Dit lijkt, buiten echt de vloer en tafel ontruimen van alle voorwerpen, de enige oplossing.

Overigens heeft ze net weer flink overgegeven, dus morgen weer de dierenarts bellen denk ik..
Afbeelding

9,5 jaar
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou sowieso maar eens met de DA gaan praten om te kijken of er geen medisch probleempje zit achter dat fanatieke gevreet.
Mogelijk dat dat overgeven ook een aanwijzing is.
Misselijk?
Maagprobleem?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tassen aan de kapstok :idea:
Bij mij ligt er ook niets op de grond of op tafel. Hier jatten ze geen eten, maar als ze eenmaal één keer iets gevonden hebben in een tas op de grond, is voortaan alles niet meer veilig en zouden die van mij er zeker weten ook naar gaan zoeken (want ze hebben er dan ooit succes mee gehad). Dus gewoon goed opruimen.
Mina2006
Zeer actief

ranetje schreef:Ik zou sowieso maar eens met de DA gaan praten om te kijken of er geen medisch probleempje zit achter dat fanatieke gevreet.
Misselijk?
Maagprobleem?
Ja dat ga ik toch maar eens bespreken, nu ik er zo over nadenk heeft ze wel altijd een eet-obsessie gehad en heeft ze wel vaker de prullenbak (toen we nog een kleinere hadden) geplunderd, maar nooit zo erg als tegenwoordig.
Ik was 2 weken geleden (geloof ik) ook al naar de dierenarts geweest toen ze zo overgaf, verder was er weinig te zien, geen diarree ook. De dierenarts zei dat het hoogstwaarschijnlijk komt door een irritatie van de maag en dat de maag het eten niet goed kan doorsturen naar de darmen. Ze kreeg rond 18.30 uur eten en dit kwam er net (22.45 uur) weer uit.

Ze loopt nu wel weer rond, maar ze krijgt ook medicatie voor haar hart en lever, wat ze nu dus niet binnenkrijgt.
Het zal geen haast hebben voor nu toch? Omdat ze niet sloom is of diarree heeft verder?

Bedankt!
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

DeDiana schreef:Tassen aan de kapstok :idea:
Bij mij ligt er ook niets op de grond of op tafel. Hier jatten ze geen eten, maar als ze eenmaal één keer iets gevonden hebben in een tas op de grond, is voortaan alles niet meer veilig en zouden die van mij er zeker weten ook naar gaan zoeken (want ze hebben er dan ooit succes mee gehad). Dus gewoon goed opruimen.
Die hangt al vol met jassen :oohja:
Zolang er niks te eten in de tassen zit, vind ik het geen probleem (het zijn niet mijn tassen namelijk), maar als er wel eten in zit dan wel vanwege Mina zelf.
Helaas denk ik er niet elke avond aan om de hele vloer en alles af te zoeken naar tassen etc en dit ergens op te bergen waar ze niet bij kan. Bij eten doe ik dit wel, maar voor alsnog laat niemand meer eten ergens liggen (ook niet in de tassen).
Afbeelding

9,5 jaar
ranetje
Zeer actief

Mina2006 schreef:
ranetje schreef:Ik zou sowieso maar eens met de DA gaan praten om te kijken of er geen medisch probleempje zit achter dat fanatieke gevreet.
Misselijk?
Maagprobleem?
Ja dat ga ik toch maar eens bespreken, nu ik er zo over nadenk heeft ze wel altijd een eet-obsessie gehad en heeft ze wel vaker de prullenbak (toen we nog een kleinere hadden) geplunderd, maar nooit zo erg als tegenwoordig.
Ik was 2 weken geleden (geloof ik) ook al naar de dierenarts geweest toen ze zo overgaf, verder was er weinig te zien, geen diarree ook. De dierenarts zei dat het hoogstwaarschijnlijk komt door een irritatie van de maag en dat de maag het eten niet goed kan doorsturen naar de darmen. Ze kreeg rond 18.30 uur eten en dit kwam er net (22.45 uur) weer uit.

Ze loopt nu wel weer rond, maar ze krijgt ook medicatie voor haar hart en lever, wat ze nu dus niet binnenkrijgt.
Het zal geen haast hebben voor nu toch? Omdat ze niet sloom is of diarree heeft verder?

Bedankt!
Het is wel vervelend dat ze haar medicatie nu niet binnen krijgt.
Dat zal ze toch ook nodig hebben neem ik aan.

Overleg eens met de DA (telefonisch?).
En informeer hoe die medicatie van haar op de maag werkt.
Misschien moet je er een maagbeschermer bij gebruiken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Mina2006
Zeer actief

ranetje schreef:
Mina2006 schreef:
Misselijk?
Maagprobleem?

Bedankt!
Het is wel vervelend dat ze haar medicatie nu niet binnen krijgt.

Ze krijgt al een tijdje de pillen, sinds maart geloof ik, zou het dan nu ineens wel irriterend (bijvoorbeeld) kunnen werken?
Het gekke is dat het eten haast onverteerd eruit komt na (gisteren getimed) 4:15 uur. Ze schrokt niet meer dan normaal, haar eetgedrag met haar voeding is hetzelfde gebleven.

Goed idee om ook dat even mee te nemen, ik zal zo even bellen en vragen of het mogelijk is om het telefonisch te doen.
Bedankt!
Afbeelding

9,5 jaar
ranetje
Zeer actief

Mina2006 schreef:
ranetje schreef:Het is wel vervelend dat ze haar medicatie nu niet binnen krijgt.

Ze krijgt al een tijdje de pillen, sinds maart geloof ik, zou het dan nu ineens wel irriterend (bijvoorbeeld) kunnen werken?
Het gekke is dat het eten haast onverteerd eruit komt na (gisteren getimed) 4:15 uur. Ze schrokt niet meer dan normaal, haar eetgedrag met haar voeding is hetzelfde gebleven.

Goed idee om ook dat even mee te nemen, ik zal zo even bellen en vragen of het mogelijk is om het telefonisch te doen.
Bedankt!
Medicatie kan op den duur gaan irriteren.
Of dat hier ook het geval is weet ik niet uiteraard, maar dat is iets dat je kan vragen.

Dat het eten er na uren onveranderd weer uit komt is iets wat je het beste ook even kan melden.
Hopelijk kan de DA wat met die info :ok:
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Tiba heeft er ook tijdje een handje van gehad.
Opruimen is een optie, maar wij zijn nu eenmaal slordig.

We hebben een boobytrap gezet:
Een boterham op het aanrecht met daar achter allemaal pannendeksels op scherp. Dat werkte. Voor een tijdje.
Toen hebben we een tijdje een traphekje voor de keuken gehad.
Later gingen we verbouwen en is het traphekje niet teruggekeerd, maar toen was het gedrag al uitgedoofd.
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Gekke vraag misschien, maar maakt ze ook kokhalsgeluiden voor ze overgeeft? Mijn vorige hond had een verwijde slokdarm, waardoor het eten daarin bleef staan en niet doorstroomde naar de maag. Dan kon het er maar zo uuuren laten zonder enige vooraankondiging (smakken, kokhalzen e.d.) weer uitkomen. Dat was echter geen braken, maar regurgiteren.
Mina2006
Zeer actief

ranetje schreef:
Mina2006 schreef:
ranetje schreef:Het is wel vervelend dat ze haar medicatie nu niet binnen krijgt.

Bedankt!
Medicatie kan op den duur gaan irriteren.
Of dat hier ook het geval is weet ik niet uiteraard, maar dat is iets dat je kan vragen.

Dat het eten er na uren onveranderd weer uit komt is iets wat je het beste ook even kan melden.
Hopelijk kan de DA wat met die info :ok:
Ik heb het op mijn ''te vragen lijstje'' gezet..
(verergerd plundergedrag sinds 3-4 weken,overgeven sinds 2-3 weken, sinds gisteren weer na 2 weken niet, 4 uur na eten grotendeels onverteerd (wel veelal zacht) brok overgegeven, vraag of dit door de medicatie kan komen)
..en zal zometeen bellen, erg bedankt voor de tips :ok:
Floortje schreef:Tiba heeft er ook tijdje een handje van gehad.
Opruimen is een optie, maar wij zijn nu eenmaal slordig.

We hebben een boobytrap gezet:
Een boterham op het aanrecht met daar achter allemaal pannendeksels op scherp. Dat werkte. Voor een tijdje.
Toen hebben we een tijdje een traphekje voor de keuken gehad.
Later gingen we verbouwen en is het traphekje niet teruggekeerd, maar toen was het gedrag al uitgedoofd.
Wel slim zeg! Helaas zal dat voor Mina weinig uithalen nu, aangezien ze álles uitzoekt (gisteren had ze nog een pakje vloeitjes naar haar mand gebracht.. :piew: )
Wij zijn ook slordig helaas, maar met Mina is het opruimen geblazen. Wellicht dat het plundergedrag toch een soort kenmerk is van iets onderliggends (zie bovenstaande teksten).
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Lieske1977 schreef:Gekke vraag misschien, maar maakt ze ook kokhalsgeluiden voor ze overgeeft? Mijn vorige hond had een verwijde slokdarm, waardoor het eten daarin bleef staan en niet doorstroomde naar de maag. Dan kon het er maar zo uuuren laten zonder enige vooraankondiging (smakken, kokhalzen e.d.) weer uitkomen. Dat was echter geen braken, maar regurgiteren.
Hmm, niet echt luide kokhalsgeluiden, maar ik hoor het wel als ze moet gaan overgeven. Ze gaat wel in een positie staan en zoekt naar een plekje (op het kleed) en je hoort dan wel wat geluidjes.
Dit klinkt anders dan bij Bella als zij overgeeft, maar zij is groter, dus wellicht daardoor.

Komt dat regurgiteren altijd door een verwijde slokdarm? Zo ja, hoe kunnen ze dit vaststellen? Dit komt ook op mijn lijstje, voor de zekerheid. Dankje!

Edit: er is overigens wel duidelijk gal aanwezig, kan dit ook bij regurgiteren?
Afbeelding

9,5 jaar
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Een verwijde slokdarm is in elk geval wel de meest voorkomende oorzaak van regurgiteren. Bij Bo, mijn hond, kwam het er echt in een golf uit zonder dat je die typische samentrekkingen van de buik/het middenrif zag.
Sterkte, hopelijk vind je de oorzaak van het exteme jatgedrag en het overgeven - en een oplossing natuurlijk :wink:
Mina2006
Zeer actief

Lieske1977 schreef:Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Een verwijde slokdarm is in elk geval wel de meest voorkomende oorzaak van regurgiteren. Bij Bo, mijn hond, kwam het er echt in een golf uit zonder dat je die typische samentrekkingen van de buik/het middenrif zag.
Sterkte, hopelijk vind je de oorzaak van het exteme jatgedrag en het overgeven - en een oplossing natuurlijk :wink:
Bedankt, ik hoop het ook! Ik zal hier even laten weten wat de DA zegt ervan.
Ik laat het niet zo snel meer zitten bij nog meer spuitjes en tabletjes tegen de misselijkheid. (welke wel hielpen, maar niet voor lang).

Edit: om half 3 een bel afspraak.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

alinelaila schreef:Je moet toch echt proberen om jezelf (en liefst ook je huisgenoten) aan te leren direct alles op te ruimen en 10 keer te checken voor je weg gaat of naar bed gaat.
Want dit gaat nog een keer fout. Stel dat er een keer een doosje ibuprofen in een tas zit en ze dat op eet? Dat overleeft ze niet.

Ja, een bench kun je doen, maar als ze dat niet gewend is vind ik dat wel sneu. Want ze is toch ook niet meer de jongste dacht ik?

Als je huisdieren hebt, moet je gewoon wat meer opletten vind ik.
Ook je huisgenoten/ouders. Het is toch een kleine moeite gelijk je spullen op te bergen? Zeker als het gaat over de veiligheid en gezondheid van de honden?
Ik berg alles op, altijd, alleen ik kan niet eisen van mijn ouders, broer en zus dat zij hetzelfde doen. Ik heb ze dit wel gevraagd en ze doen dit ook, maar ik weet niet voor hoe lang. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk hoor, alleen we moeten hier ook aan wennen omdat dit een nieuw probleem is nu. Als je als persoon al jaren je tas op één dezelfde plek zit, dan vergeet je het wel eens om deze ergens anders neer te zetten als je hem niet meer op diezelfde plek kunt zetten. Dit moeten we wel echt doen en nu gebeurt dat ook wel.
Ze is nu 9 jaar, inderdaad niet meer de jongste haha.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Gesproken met de dierenarts.
Braken komt in zeldzame gevallen voor bij de medicijnen die ze krijgt, maar omdat ze deze al sinds maart krijgt, is de kans vrij minimaal dat het daardoor komt, ook omdat de medicijnen niet 'maagbeschadigend' zijn.

Hij was niet heel prettig om mee te praten, maar maandag ga ik langs een andere dierenarts (een beetje de vaste dierenarts van Mina), zij is weer terug van zwangerschapsverlof. Zij kijkt naar hoe Mina eruit ziet en voelt en Mina blijft dan daar voor bloedonderzoek.
Als daar niks uit komt, maken ze een echo van de buik/maag. Dat is althans het plan.

Maandag zal ik meer ingaan op het gedrag van Mina en het sporadisch braken, bij de al bekende dierenarts.
Afbeelding

9,5 jaar
ranetje
Zeer actief

Mina2006 schreef:Gesproken met de dierenarts.
Braken komt in zeldzame gevallen voor bij de medicijnen die ze krijgt, maar omdat ze deze al sinds maart krijgt, is de kans vrij minimaal dat het daardoor komt, ook omdat de medicijnen niet 'maagbeschadigend' zijn.

Hij was niet heel prettig om mee te praten, maar maandag ga ik langs een andere dierenarts (een beetje de vaste dierenarts van Mina), zij is weer terug van zwangerschapsverlof. Zij kijkt naar hoe Mina eruit ziet en voelt en Mina blijft dan daar voor bloedonderzoek.
Als daar niks uit komt, maken ze een echo van de buik/maag. Dat is althans het plan.

Maandag zal ik meer ingaan op het gedrag van Mina en het sporadisch braken, bij de al bekende dierenarts.
Goed zo :ok:

Galbraken lijkt me niet erg waarschijnlijk bij regurgiteren, omdat de gal niet in de slokdarm zit (normaal gesproken) en daar ook niet zou moeten zitten.
Het zou kunnen dat de maag meedoet en de gal vanuit de maag achter de voeding in de slokdarm aankomt.
Maar bespreek dat maar met je DA :ok:
Afbeelding
Mina2006
Zeer actief

Ik heb het allemaal besproken en ze hebben het bloed onderzocht, maar konden niks vinden.
De dierenarts denkt dat het simpelweg een geval is van een malteser kwaaltje icm een al wat oudere leeftijd, wat resulteert in maagklachten. Ze krijgt de komende 30 dagen maagzuurremmers en dan kijken we hoe het gaat met het overgeven.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Even een tijdje niet meer online geweest :schrik:
Het ging een hele tijd echt goed (op een aanval op de tafel bij oud en nieuw na..wat erg dom van mij was, ik had eraan moeten denken dat als wij met z'n allen naar het vuurwerk gaan kijken, Mina het brood van tafel zou gaan plukken), maar vandaag is het weer helemaal fout gegaan. :oohja:
En dan bedoel ik bij het gezin, want Mina doet wat ze doet en dat krijg ik niet afgeleerd, het is het gezin dat ik moet afleren om dingen op de grond te zetten.
Er is een tas kapot gemaakt, want daar zat eten in en dat heeft Mina er dan ook uit gekregen. :lekkerpuh:

Hopelijk is dit weer een les dat ze hun spullen moeten opruimen :O:

Gelukkig is Mina niet ziek, ze ligt nu op de bank de luieren na wat gespeeld te hebben met haar, je reageerde goed en ik zag niet aan haar dat ze pijn of zo had.
Inmiddels heeft ze al zo veel dingen gegeten, dat ze er nu wel grotendeels tegen kan. Natuurlijk hou ik haar goed in de gaten. :mann:
Afbeelding

9,5 jaar
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Jeetje-Mina.... :mep:
Een varkentje in hondeklaartjes :I:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”