laeken schreef:Ik vind veel reacties hier een typisch voorbeeld van verharding van de maatschappij. Als je last van me hebt dan loop je toch om? Ik heb het recht om dit te doen. Gadver!
Ik ben toch mooi blij dat als ik zie dat iemand ergens last van heeft ik gewoon rekening met diegene ga houden binnen alle redelijkheid. Als ik dus op de stoep mijn pezen sta te strekken en ik zie dat een mevrouw met een hond daar last van heeft omdat de hond me eng vindt dan stop ik even. Bedankt! Graag gedaan, geen punt. Veel plezier, U ook! Wat is daar in hemelsnaam mis mee?
Loop maar om trut, wat kan mij je hond schelen. Ik sta in mijn recht dus ik doe wat ik doe en ik stop voor niemand die last van me heeft. Voor mij een soort gedrag dat me echt enorm tegen staat. Het gaat niet over motoren en prullenbakken. Het gaat om mensen met oordoppen in die je gewoon negeren. Ik heb daar ook een hekel aan. Dat is de hele reden dat ik zo blij ben om in Duitsland te wonen. Geloof het of niet maar daar houden mensen graag en beleefd rekening met elkaar. Je doet geen dingen die een ander lastig vindt als je ze zo makkelijk kan laten. Gewoon sociaal. Vele malen prettiger dan dat Nederland met hun grote waffel en hun egoïstische instelling.
Over een paar jaar mag ik Duitser worden. Ik overweeg het. Ik voel soms gewoon veel meer sympathie voor Duitsland dan het huidige schreeuwerige Nederland.
Maar jij kent honden, jij weet hoe een bange hond eruit ziet.
Veel mensen hebben geen flauw idee. Voor ik een hond had hield ik er uberhaupt geen rekening mee dat een hond ergens last van kon hebben, want hij loopt aan een riempje
Het is natuurlijk onzin dat in Nederland alleen mensen wonen met grote waffels en een egoïstische instelling.
Bovendien zei de mevrouw vriendelijk goedemiddag toen Hanneke passeerde, dus ze zal heus geen kwade bedoelingen gehad hebben.
Je kunt iedereen wel tot last zijn. Lees voor de grap het ergernissen-topic eens door. Je zal het nooit goed doen voor iedereen dus je kunt maar beter doen wat je zelf het beste lijkt.
Rekening houden met elkaar, natuurlijk, maar het mag ook zijn grenzen hebben vind ik.
Ik vind het bijvoorbeeld asocialer om geen gedag terug te zeggen dan je rekoefeningen door te zetten terwijl een passerende hond angstig is.
Bijvoorbeeld: laatst kreeg ik een opmerking naar m'n hoofd van een mevrouw met snerpstem en haar hondje: "hij vreet ze heus niet op hoor".
Omdat ik mijn honden naast zette terwijl ik passeerde. Maar laat ik ze gewoon lopen bij de volgende passant zou die zich daaraan misschien wel weer ergeren