Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Angst voor rare mensen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Angst voor rare mensen

Ongelezen bericht door renee-uk »

en die verdomde standbeelden verdwenen ook al niet als sneeuw voor de zon toen rita daar zo bang voor was :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

laeken schreef:Ik vind veel reacties hier een typisch voorbeeld van verharding van de maatschappij. Als je last van me hebt dan loop je toch om? Ik heb het recht om dit te doen. Gadver! :kotz:
Ik ben toch mooi blij dat als ik zie dat iemand ergens last van heeft ik gewoon rekening met diegene ga houden binnen alle redelijkheid. Als ik dus op de stoep mijn pezen sta te strekken en ik zie dat een mevrouw met een hond daar last van heeft omdat de hond me eng vindt dan stop ik even. Bedankt! Graag gedaan, geen punt. Veel plezier, U ook! Wat is daar in hemelsnaam mis mee?

Loop maar om trut, wat kan mij je hond schelen. Ik sta in mijn recht dus ik doe wat ik doe en ik stop voor niemand die last van me heeft. Voor mij een soort gedrag dat me echt enorm tegen staat. Het gaat niet over motoren en prullenbakken. Het gaat om mensen met oordoppen in die je gewoon negeren. Ik heb daar ook een hekel aan. Dat is de hele reden dat ik zo blij ben om in Duitsland te wonen. Geloof het of niet maar daar houden mensen graag en beleefd rekening met elkaar. Je doet geen dingen die een ander lastig vindt als je ze zo makkelijk kan laten. Gewoon sociaal. Vele malen prettiger dan dat Nederland met hun grote waffel en hun egoïstische instelling.

Over een paar jaar mag ik Duitser worden. Ik overweeg het. Ik voel soms gewoon veel meer sympathie voor Duitsland dan het huidige schreeuwerige Nederland.
Ik snap wel wat je zegt. Maar er is natuurlijk ook grijs. Asociaal gedrag is vreselijk. Net zoals denken dat jij alles mag, maar de ander niet (want dat komt er meestal wel achteraan). Harriet Hardloopster in dit verhaal was er vast niet op uit een hond over de zeik te helpen. De meeste mensen zien het eenvoudigweg niet en gaan gewoon op in hun eigen ding. Intentie is voor mij wel een belangrijke.
Ik heb een voorzichtige hond (angstig vind ik het goede woord niet meer, hoera!) en ik zie het als mijn taak haar daarin te begeleiden. Ik ben ook meer bezig met het vuurwerkseizoen dan eerder hoewel het goddank hier nog mee valt. Ik ga alleen niemand de huid volschelden als ze toch met rotjes rondlopen.
Wat ik maar wil zeggen is dat er een hele wereld zit tussen asociaal gedrag en je eigen ruimte in willen nemen. Als ik danspasjes doe op straat omdat ik net een leuke drummer heb gezoend :oeps: dan wil ik dat kunnen doen zonder me iets aan te trekken van Jan Fatsoen. Zeker omdat ik nergens de intentie heb om iemand tegen het hoofd te stoten.
Je eigen gedrag heb je in de hand, dat van de ander niet. Ik probeer de oplossing dan ook meestal bij mezelf te zoeken, dat maakt het leven voor mij eenvoudiger. Ook al vervloek ik mensen die gewoon hun eigen leven met oogkleppen op leiden ook wel eens :mrgreen:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Cleva schreef:Ik bèn dus de hardloper met de oordoppen.
Ik ga er oprecht vanuit dat je rustig de casuïstiek wil doornemen met je hond dus ik *blijf* stretchen.

Sorry. Ik bedoel het echt heel helpend.

Zeg ik, intentie :mrgreen:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Mijn overbuurman heeft 1 been en zal alvast zeggen dat hij vanaf nu binnen moet blijven want er kan wel iets bang van hem zijn :wink:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik snap het ergens ook wel. Het is zo lekker makkelijk.

"Verdomme die rotkatten. Stomme mensen die ze gewoon de straat oppleuren en dan moet ík, ja ííík die kutkat weer voor mijn voeten krijgen?!"
"Ging Uma weer uit haar stekker?"
"Imbeciele rotzak".
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

laeken schreef:
Apple schreef:
laeken schreef:Ik heb ook een aversie tegen hardlopers hoor. En tegen wielrenners nog meer. Dat laatste is echt asociaal volk. :pffff: Toen Bas nog bang was had ze ook iets tegen hardlopers. Dat waren mensen die op haar af kwamen rennen. Foute boel volgens Bas die dan ook liefst weg ging rennen voor de hardlopers uit. :schrik: Als ik haar dan wilde vangen en dus ging rennen was ik ineens de hondenvanger. Dat was niet zo best. Maar tegenwoordig loopt ze bij alles naast. Tractoren, hardlopers, honden en noem het maar op. Dat heeft hier alles opgelost. Ik zeg gewoon werkelijk bij elke passant of wat dan ook "mooi rechts en naast!" Sindsdien nergens meer problemen mee en Bas vertrouwd ons in alles. :ok:
En je hebt ook een hekel aan alle marrokanen zeker?
Beetje jammer hoor om alle wielrenners asociaal te noemen.
Ik loop toevallig hard en doe aan wielrennen. Er zijn genoeg mensen die wel ook gewoon rekening houden met hun omgeving. En ja er zitten zeker luie types tussen die de moeite niet nemen met anderen rekening te houden, want ja ze willen wel een tijdsrecord. Maar zo zit dus niet iedereen in elkaar.
Als je hond niet ergens mee samen kan moet je dat als baas toch voorkomen? Ben kan ook niet met paarden, dan is het niet een stom paard en een stomme ruiter. Nee het is jammer, maar kom voortaan maar even hier hondje als vrouwtje een paard ziet. :19: mijn hond kan er niet mee samen, dan is dat mijn verantwoordelijkheid. Lekker makkelijk om andere mensen dan als schuldige aan te wijzen.

Hekel aan Marokkanen? Wat is dat nou weer voor een idiote opmerking? Ik heb een hekel aan hardlopers en wielrenners omdat ze niet de moeite nemen een bel op hun fiets te doen of licht of welke andere basis verantwoordelijkheid dan ook. En hardlopers lijken inderdaad geen enkele vorm van rekening met je te willen houden en menen ook nog eens te moeten schreeuwen naar mij of Bas dat de hond niet los mag en wat dan ook voor larie. Wielrenners hebben dus gewoon zelden of nooit een bel en als ze die wel hebben gebruiken ze hem niet. Maw ze schieten ineens van achter langs je en dat is behoorlijk griezelig als Bas los loopt bv of zelfs als ze aan de riem zit. Immers, die hond schrikt zich net zo lam als ik. Ik heb verder aan geen enkel mens een hekel dus je opmerking van Marokkanen is behoorlijk ongepast. Ik heb ook geen hekel aan mensen die aan wielrennen of hardlopen doen. Alleen als ze het doen wil ik ze liever niet tegen komen want in die hoedanigheid heb ik er wel een hekel aan. Ik ben al minstens 20 keer uitgescholden door wielrenners. PAS OP!!!! ZOEFFFF, klootzak! Ipv dat ze een bel gebruiken moet het zo.

Verder vind ik het behoorlijk aso als je in een neonpakje bezig bent met zaken die je net zo goed even kan staken als iemand daar last van heeft. Ik zou zelf nooit gewoon lekker doorgaan als ik zie dat iemand last van me heeft. Of er nu een hond de zenuwen krijgt door mij of een mevrouw in een rolstoel niet langs kan omdat ik op de stoep sta te stretchen als een fetisjistische gek maakt mij weinig uit. Last is last, of ik nu wel of niet volledig in mijn recht sta. Ik ben nl gewoon sociaal. Ik wil geen mensen tot last zijn als dat nergens voor nodig is. Wat is daar in hemelsnaam mis mee?

En als mensen dus door de polder racen in strakke broekjes en flitse brillen zouden ze ook even af kunnen remmen of bellen als ze iemand passeren die daar ook wandelt. Dat heet sociaal gedrag. Beter dan krijsen dat ik aan de kant moet springen en dat ik Bas moet inhalen alsof ze een gevangen tonijn is. En als ik dan zeg, heb je geen bel!?! Dan krijg ik me toch een grote bek van het gros van de wielrenners dat wil je niet weten. Ik heb nooit met iemand problemen op straat maar met wielrenners aan de lopende band. Soms stoppen ze ook nog en gaan ze me intimideren. Dan loop ik toch mooi recht op ze af en als het moet mep ik ze van hun carbonfietsjes zo de sloot in. Mafkezen. Alsof op hun zondagsuitje ineens de hele wereld voor ze moet wijken en wegspringen.

Heb jij eigenlijk een bel op je wielrenfietsje? Ik ken nl vrijwel niemand die een bel heeft. Dus hoe aso is dat eigenlijk?
Waarom ik het heb over Marokkanen? Dat komt omdat jij alle hardlopers en wielrenners als aso bestempeld.
Je generaliseert over een groep, iets wat mensen ook vaak doen met buitenlanders. Uiteraard is dat niet zo letterlijk bedoelt, en ga ik er van uit dat de felheid die je hier hebt tegen sporters, niet gericht is tegen marrokanen.
Na dat gezegd te hebben, sorry maar je hele verhaal is erg jammer om te lezen... Prima hoor dat je nare ervaring hebt en die graag wilt uiten, maar het is spijtig dat je daar een hele groep voor veroordeeld.
Er is een vrij simpele reden waarom veel wielrenners geen bel hebben, er is namelijk niet echt een logische plek voor.
Maar met je stem, en vooral met inhouden in drukke situaties, is de situatie prima veilig.
Ik rijd niet met 35km/h langs een loslopende hond, niet voor de hond, en niet voor mijn eigen veiligheid. Dat anderen dat wel doen vind ik jammer en vervelend, maar dat maakt mij nog geen aso.
Daarnaast was de mevrouw van TS niet eens aan het hardlopen! Nog even en we moeten rennende kinderen ook maar aan een lijntje doen, want wie weet, maakt dat een hond wel bang.

Als iedereen zich gewoon een klein beetje aan elkaar aanpast, is er helemaal niks aan de hand.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Maeve schreef:De hond zeggen dat ie normaal moet doen. Waarom moet een hardloper haar oefeningen aanpassen omdat jouw hond daarvan over de zeik gaat? :scratch:
Omdat ze zag dat ik er langs wilde maar mijn hond heel bang was? Het waren trouwens geen 'normale' gangbare oefeningen die ze deed, om dat nog even heel duidelijk te maken. Hier in het park loopt vaak een groep van het nabijgelegen sportcentrum, en die stoppen ook af en toe om wat te rekken en te strekken, daar heb ik nooit problemen mee. Toto is zelfs geneigd om eens even kennis te gaan maken met al die mensen. Met hardlopers trouwens ook niet, die worden genegeerd door mijn honden.

Deze mevrouw stond hele langzame vage bewegingen te maken als een soort slow-motion dans, in een pakje dat zo ongeveer licht gaf. Ze zag mij en de honden, ze zag dat Toto er niet langs durfde, ze zag dat ik tegen haar praatte en ze ging gewoon stug door.

Als ik over straat loop en ik zie bijvoorbeeld een kind dat panisch reageert op mijn honden, dan hou ik even halt, maak een praatje met de ouder en/of het kind, en zorg dat we elkaar kunnen passeren zonder de angst verder aan te wakkeren. Als ik een stel knullen tegenkom die rotjes aan het afsteken zijn, vraag ik of ze even willen stoppen zodat mijn honden niet schrikken. Als er in het losloopgebied iemand op de fiets aankomt, zorg ik dat mijn honden even stilstaan. Zo makkelijk is het om gewoon op een normale manier rekening met elkaar te houden. En wat mij betreft mogen mevrouwen in neonpakjes of poedelnaakt met een stel veren in hun reet al zingend naar de bomen regendansen uitvoeren, maar als dat nou persé op een smal pad mot gebeuren kan je even stoppen met je bezigheden als iemand overduidelijk moeite heeft met passeren.

(En dit is niet specifiek naar jou hoor, maar ik zag zo in de gauwigheid wat antwoorden en ik bedacht me dat ik het misschien wat moest verduidelijken. :wink: )
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ik ga er oprecht vanuit dat je rustig de casuïstiek wil doornemen met je hond dus ik *blijf* stretchen.

Daarnaast heb ik dat uurtje training in mijn agenda al twee weken bewaakt en ga je echt met een knuppel moeten komen om me dan nog te storen.
Als je imbeciele hondje het niet trekt dat ik mijn voet op een paal leg en voorover buig is dat lekker jouw probleem.
Hee, ten eerste is Toto een hartstikke leuke hond, en als hij de kans krijgt komt hij nieuwsgierig kijken of je misschien een koekie hebt gevonden dat je zo naar voren buigt. En daarna gaat hij ongegeneerd aan je kruis staan ruiken. :mrgreen:

Dat soort dingen mag niet van mij, dus in het losloopgebied roep ik de honden effe bij me. Ik heb ook werkelijk nog nooit eerder een probleem gehad met joggers of hardlopers of zo, behalve een keer iemand die KUTHONDEN riep terwijl mijn honden niets, maar dan ook niets deden behalve op hetzelfde pad lopen waar die idioot aan het rennen was. En een keer iemand op de fiets die ook iets van 'tyfushond' zei terwijl ik met aangelijnde Lilo pal naast me over een wandelpad liep. :piew:

(Ik heb wel een keer een 'probleem' gehad met een zwakbegaafde meneer die in de buurt van het park woont en af en toe door het park ging lopen zwaaien met enorme overmaatse handschoenen aan. Voor Jack (die bij wijze van spreken zo sociaal en makkelijk was dat hij kwispelend op Nikkele Nelis af zou stappen) was dat een tandje te erg en die ging hem vrij dreigend aan staan blaffen. Daarna heb ik uiteraard direct aangelijnd als die meneer weer in het park liep, en tegenwoordig loopt hij er niet meer.)
Hanneke2
Zeer actief

lucie schreef:en hoeveel moeite is het voor zo'n vrouw om heel even haar bewegingen te stoppen als je ziet dat een ander daardoor in de problemen komt? Tenzij ze dat echt niet doorhad natuurlijk.
Ik maak heel vaak mee, zeg maar 90% van de tijd, dat mensen ongelofelijk welwillend zijn om hun activiteiten te staken als ik te paard aankom, soms op het overdrevene af. Mijn paarden zijn totaal niet bang voor auto's of motoren maar soms gaan ze zelfs in de berm staan met motor uit tot ik gepasseerd ben :ok: Niet nodig, wel heel lief!
Dus als jij met een hond aankomt die duidelijk overstuur is, kan een ander zich toch ook wel even aanpassen?

Daarna is het natuurlijk aan jou om de hond meer comfortabel te maken met dit soort situaties, dat is dan jouw verantwoordelijkheid.
Oh dat laatste absoluut. Toto is een superhond maar wel een lulletje, en het is wel de bedoeling dat hij naarmate hij ouder wordt wat meer zelfvertrouwen gaat krijgen en wat minder gaat pieperen om niks. Maar dat komt wel goed.

En wat goed dat mensen zo fijn reageren als jij met je paard aan komt! Ik lijn bij paarden in de verte altijd direct aan, hoewel Lilo er wel redelijk relaxed bij is. Toto vindt ze nog wel erg eng, en Jack vond ze bere-interessant, die wilde aan hun kont ruiken en zo. :roll: Ik heb diverse leuke ruiters ontmoet met makkelijke paarden waardoor Jack en Lilo alsmaar makkelijker werden met paarden. Ik vind dat echt wel een hoop waard, want je wilt geen honden die er blaffend op af rennen. Met Toto heb ik helaas nog geen gecontroleerde ontmoeting met snuffelen en alles kunnen doen, dus nou ja, wat ik al zei, direct aanlijnen.
Hanneke2
Zeer actief

laeken schreef:
Apple schreef:
laeken schreef:Ik heb ook een aversie tegen hardlopers hoor. En tegen wielrenners nog meer. Dat laatste is echt asociaal volk. :pffff: Toen Bas nog bang was had ze ook iets tegen hardlopers. Dat waren mensen die op haar af kwamen rennen. Foute boel volgens Bas die dan ook liefst weg ging rennen voor de hardlopers uit. :schrik: Als ik haar dan wilde vangen en dus ging rennen was ik ineens de hondenvanger. Dat was niet zo best. Maar tegenwoordig loopt ze bij alles naast. Tractoren, hardlopers, honden en noem het maar op. Dat heeft hier alles opgelost. Ik zeg gewoon werkelijk bij elke passant of wat dan ook "mooi rechts en naast!" Sindsdien nergens meer problemen mee en Bas vertrouwd ons in alles. :ok:
En je hebt ook een hekel aan alle marrokanen zeker?
Beetje jammer hoor om alle wielrenners asociaal te noemen.
Ik loop toevallig hard en doe aan wielrennen. Er zijn genoeg mensen die wel ook gewoon rekening houden met hun omgeving. En ja er zitten zeker luie types tussen die de moeite niet nemen met anderen rekening te houden, want ja ze willen wel een tijdsrecord. Maar zo zit dus niet iedereen in elkaar.
Als je hond niet ergens mee samen kan moet je dat als baas toch voorkomen? Ben kan ook niet met paarden, dan is het niet een stom paard en een stomme ruiter. Nee het is jammer, maar kom voortaan maar even hier hondje als vrouwtje een paard ziet. :19: mijn hond kan er niet mee samen, dan is dat mijn verantwoordelijkheid. Lekker makkelijk om andere mensen dan als schuldige aan te wijzen.

Hekel aan Marokkanen? Wat is dat nou weer voor een idiote opmerking? Ik heb een hekel aan hardlopers en wielrenners omdat ze niet de moeite nemen een bel op hun fiets te doen of licht of welke andere basis verantwoordelijkheid dan ook. En hardlopers lijken inderdaad geen enkele vorm van rekening met je te willen houden en menen ook nog eens te moeten schreeuwen naar mij of Bas dat de hond niet los mag en wat dan ook voor larie. Wielrenners hebben dus gewoon zelden of nooit een bel en als ze die wel hebben gebruiken ze hem niet. Maw ze schieten ineens van achter langs je en dat is behoorlijk griezelig als Bas los loopt bv of zelfs als ze aan de riem zit. Immers, die hond schrikt zich net zo lam als ik. Ik heb verder aan geen enkel mens een hekel dus je opmerking van Marokkanen is behoorlijk ongepast. Ik heb ook geen hekel aan mensen die aan wielrennen of hardlopen doen. Alleen als ze het doen wil ik ze liever niet tegen komen want in die hoedanigheid heb ik er wel een hekel aan. Ik ben al minstens 20 keer uitgescholden door wielrenners. PAS OP!!!! ZOEFFFF, klootzak! Ipv dat ze een bel gebruiken moet het zo.

Verder vind ik het behoorlijk aso als je in een neonpakje bezig bent met zaken die je net zo goed even kan staken als iemand daar last van heeft. Ik zou zelf nooit gewoon lekker doorgaan als ik zie dat iemand last van me heeft. Of er nu een hond de zenuwen krijgt door mij of een mevrouw in een rolstoel niet langs kan omdat ik op de stoep sta te stretchen als een fetisjistische gek maakt mij weinig uit. Last is last, of ik nu wel of niet volledig in mijn recht sta. Ik ben nl gewoon sociaal. Ik wil geen mensen tot last zijn als dat nergens voor nodig is. Wat is daar in hemelsnaam mis mee?

En als mensen dus door de polder racen in strakke broekjes en flitse brillen zouden ze ook even af kunnen remmen of bellen als ze iemand passeren die daar ook wandelt. Dat heet sociaal gedrag. Beter dan krijsen dat ik aan de kant moet springen en dat ik Bas moet inhalen alsof ze een gevangen tonijn is. En als ik dan zeg, heb je geen bel!?! Dan krijg ik me toch een grote bek van het gros van de wielrenners dat wil je niet weten. Ik heb nooit met iemand problemen op straat maar met wielrenners aan de lopende band. Soms stoppen ze ook nog en gaan ze me intimideren. Dan loop ik toch mooi recht op ze af en als het moet mep ik ze van hun carbonfietsjes zo de sloot in. Mafkezen. Alsof op hun zondagsuitje ineens de hele wereld voor ze moet wijken en wegspringen.

Heb jij eigenlijk een bel op je wielrenfietsje? Ik ken nl vrijwel niemand die een bel heeft. Dus hoe aso is dat eigenlijk?
:D

En alles wat jij zegt. Het leven is zo simpel en gezellig als je gewoon rekening met elkaar houdt.
ikbeneenmens
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ikbeneenmens »

Wat reageren mensen hier heftig op elkaar :P

Soms was mijn hond bang voor wat vollere mensen, en dan schaamde ik me zo erg, maar dat gebeurde niet heel vaak.
Mijn moeder had hem wel is een keer voor de winkel gelaten en toen kwam er een grote politieman in een pak naar Mitchell toe gelopen, hij bang, mijn moeder bang, iedereen is weer bang, blijkt dat hij even wilde zeggen dat hij ook zo een hond had.

Overigens de discussie dat alle hardlopers en wielrenners over een kam worden geschoren, tja, heel veel mensen denken ook dat hondenbaasjes alle poep laten liggen :x grrr alsof ik een schoen onder poep zelf leuk vind

Dat was mijn geweldige toevoeging aan dit topic
honden stinken vaak, pas op
Jo-Ellen
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder x Friese Stabij

Ongelezen bericht door Jo-Ellen »

Aversie jegens hardlopers, waarom!? (ik heb niet alles uitgebreid gelezen, mijn excuses)
Zelf ben ik hardloper SAMEN met mijn hond, of is het dan ineens wel oke. xD

Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten wanneer ik een hond passeer die angstig is tijdens het hardlopen. Dat lijkt me toch ook een stukje socialisatie.
Ik heb zelf mijn hond immers ook van alles geleerd, om zich te gedragen bij fietsers, hardlopers, skaters, paarden, auto's, koeien, schapen, tractoren (en zo kan ik nog wel even doorgaan).
Mijn hond heeft ook angst gehad voor bijvoorbeeld collies (ze is als pup gebeten), moet dan iedereen met een collie die mij ziet aankomen met mijn hond die in paniek raakt van zo'n collie dan maar voor mij wijken!? Nee! Ik was juist blij als ik een collie tegemoet kwam en ging er expres langs, liep er zelfverzekerd langs en wanneer zij toch erlangs durfde of in het beste geval zelfs durfde stil te staan of te snuffelen was ik super trots. Ze was ook vrij snel weer over die angst heen gelukkig.
De fiets heeft ze ook eventjes eng gevonden. Gewoon blijven oefenen, nu vindt ze fietsen hartstikke leuk.

Die vrouw deed gewoon haar ding, niets mis mee. Zij kan er niets aan doen dat jouw hond daar bang voor is. En als je eraan wil werken kan je vreemden onderweg vast wel vragen of ze mee willen werken. Menig mens wil dat vast wel. :)

Laatst was mijn uitlaathond Wammes ook doodsbang voor een afgezaagde boom. Ja, een boom.
Ik heb de boom nog vriendelijk gevraagd even aan de kant te gaan want mijn hond durfde er AB-SO-LUUT niet langs!
Ik werd helaas staalhard genegeerd, dus ben ik maar van mijn fiets gestapt en gaan hurken. Dat nodigde Wammes gelukkig uit om al zijn moed bij elkaar te rapen en als een razende langs die enge boom te scheuren! Ik was uiteraard wel super trots op hem dat-ie dat durfde! :E:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Heavy schreef:
laeken schreef:Ik vind veel reacties hier een typisch voorbeeld van verharding van de maatschappij. Als je last van me hebt dan loop je toch om? Ik heb het recht om dit te doen. Gadver! :kotz:
Ik ben toch mooi blij dat als ik zie dat iemand ergens last van heeft ik gewoon rekening met diegene ga houden binnen alle redelijkheid. Als ik dus op de stoep mijn pezen sta te strekken en ik zie dat een mevrouw met een hond daar last van heeft omdat de hond me eng vindt dan stop ik even. Bedankt! Graag gedaan, geen punt. Veel plezier, U ook! Wat is daar in hemelsnaam mis mee?

Loop maar om trut, wat kan mij je hond schelen. Ik sta in mijn recht dus ik doe wat ik doe en ik stop voor niemand die last van me heeft. Voor mij een soort gedrag dat me echt enorm tegen staat. Het gaat niet over motoren en prullenbakken. Het gaat om mensen met oordoppen in die je gewoon negeren. Ik heb daar ook een hekel aan. Dat is de hele reden dat ik zo blij ben om in Duitsland te wonen. Geloof het of niet maar daar houden mensen graag en beleefd rekening met elkaar. Je doet geen dingen die een ander lastig vindt als je ze zo makkelijk kan laten. Gewoon sociaal. Vele malen prettiger dan dat Nederland met hun grote waffel en hun egoïstische instelling.

Over een paar jaar mag ik Duitser worden. Ik overweeg het. Ik voel soms gewoon veel meer sympathie voor Duitsland dan het huidige schreeuwerige Nederland.
Overdrijf je nu niet een beetje? Die mevrouw was zich misschien van geen kwaad bewust . Als ik raar sta te doen en iemand laat een hond langs me lopen en komt dan met nog een hond langs me lopen die wat bang lijkt dan zou het zomaar kunnen dat ik denk dat die hond weer een goede oefening heeft gehad in het niet bang hoeven zijn van mensen die bewegen?Niet alle mensen zien dat honden bang zijn en als ik echt wil dat die mevrouw even stilstaat omdat ik er langs moet met mijn bange hond dan had ik haar aandacht wel getrokken door te gaan staan zwaaien en wijzen dat ze die oordopjes uit moet doen omdat ik wat wil vragen , ohnee dat kan natuurlijk niet want dan wordt mijn hond nog banger :roll:
Ik zag in eerste instantie helemaal niet dat ze oordopjes in had. En Toetje 'leek niet wat bang', want dan had ik hem er zo langs kunnen loodsen, hij schoot echt de paniek in, haren overeind, staart tegen zijn buik en proberen zich uit zijn halsband te wurmen. Ik stond daar echt te kloten met die hond en dat zag ze. En dat was dus mijn probleem met die mevrouw, want als je dat ziet ga je overeind, je haalt die doppen uit je oren en je gaat communiceren, en dan is er niks aan de hand, dan had Toto misschien even aan dat neon kunnen snuffelen en had hij er iets van geleerd.
ikbeneenmens
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ikbeneenmens »

Misschien wist ze niet zoveel van honden, vindt ze honden niet zo leuk of snapte ze niet dat de hond bang was voor haar. Misschien dacht ze alleen maar, wát een rare hond.
honden stinken vaak, pas op
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Daarnaast heb ik dat uurtje training in mijn agenda al twee weken bewaakt en ga je echt met een knuppel moeten komen om me dan nog te storen.
Als je imbeciele hondje het niet trekt dat ik mijn voet op een paal leg en voorover buig is dat lekker jouw probleem.
Toevallig weet ik dat jij een hekel hebt aan wielrenners.... :LOL: :F:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Maar goed, even voor de nuance. Natuurlijk heb ik geen hekel aan hardlopers en wielrenners. Ik heb notabene zelf een wielrenfiets gehad en hard gelopen. En natuurlijk zijn Nederlanders niet per definitie asociaal. Wel denk ik meer asociaal dan veel andere landen maar ik denk dat dat wereldwijd ook wel gewoon bekend is. Nederlanders zijn direct, vrij hard en vooral heel luid. Met voetbal, met hun honden (nergens zoveel pitbulls en aanverwanten als in Nederland in Europa), met hun politiehonden, met hun feesten, hun drugs en hun grote mond tegen andere mensen.

En als ik dan reacties lees als "als je hond dat niet trekt is dat jouw probleem". Dan lees ik in feite een weigering om iemand een lol te doen. Een weigering om rekening te houden met. En dat stoorde me enorm. Ik denk dat als we geen rekening meer met elkaar willen houden we in een nare maatschappij terecht komen. En daar sta ik wel voor, dat is echt typisch van de tegenwoordige Nederlander. Ik heb gewoon recht op wat ik doe dus als je er last van hebt is dat jouw probleem. Die houding is jammer. Maakt alles minder gezellig. Hond aanlijnen? Waarom? Omdat jij het vriendelijk vraagt? Echt niet. :piew:

Voor mij is het gewoon onbegrijpelijk om niet mee te werken als iemand iets vriendelijk aan je vraagt. Als ik iemand vraag om even langs te mogen, of om bv de hond even aan te lijnen dan vind ik het eigenlijk vanzelfsprekend dat dat gedaan wordt. Als mensen dat aan mij vragen komt het niet in me op om het niet te doen. Ik zou misschien wel vragen wat de reden is en uitleggen dat Bas heel vriendelijk is maar ondertussen zat ze al aangelijnd.

Dus nee, nogmaals, ik heb niks tegen hardlopers en wielrenners als mens. Ik zou het zo zelf gaan doen. Maar als ik op een wielrenfiets zit zit daar wel een bel op. Ik zal wel afremmen als ik mensen passeer met honden aan de riem op de dijk. En die zal ik dan waarschuwen. Sorry, mag ik er even langs? En als ik hardloop en ik zie iemand die een hond heeft die in de weigering schiet dan zal ik ook even stoppen en vragen wat er is. En wat ik kan doen om die hond wel rustig te laten passeren. Dat kan nl ook. Ik zie geen enkel prettig iets in stug op mijn rechten gaan staan en mensen negeren die iets van mij vragen.

Natuurlijk kan de dame in kwestie hier iets niet gehoord hebben. Ik heb het ook niet over dit geval. Ik heb het over de mensen die reageren als in jouw hond jouw probleem. Ik heb recht om te stretchen en als je hond dat niet trekt loop je maar om. Ik heb liever, mevrouw, mag ik even langs, mijn hond is heel bang. Sorry hoor, hartstikke bedankt... Dat is toch tien keer prettiger? :19:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik zou het nooit vragen als er ruimte genoeg is en het asociaal vinden om een ander te vragen te stoppen met een normale bezigheid omdat mijn hondje toevallig bang is. Ga thuis ook niet de bezem pakken omdat Fief bang is van de stofzuiger en haal ook mensen binnen die mijn hond niet mag of niets van moet weten. Kom zeg niet alles draaidt om mijn hond en Fief moet er maar aan wennen ..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hanneke2 schreef:[...]

Omdat ze zag dat ik er langs wilde maar mijn hond heel bang was? Het waren trouwens geen 'normale' gangbare oefeningen die ze deed, om dat nog even heel duidelijk te maken. Hier in het park loopt vaak een groep van het nabijgelegen sportcentrum, en die stoppen ook af en toe om wat te rekken en te strekken, daar heb ik nooit problemen mee. Toto is zelfs geneigd om eens even kennis te gaan maken met al die mensen. Met hardlopers trouwens ook niet, die worden genegeerd door mijn honden.

Deze mevrouw stond hele langzame vage bewegingen te maken als een soort slow-motion dans, in een pakje dat zo ongeveer licht gaf. Ze zag mij en de honden, ze zag dat Toto er niet langs durfde, ze zag dat ik tegen haar praatte en ze ging gewoon stug door.
Zag ze dat je hond heel bang was? Zag ze dat jij er langs wilde? Ze is bezig met oefeningen. En dan ook nog van die trage oefeningen waarbij ze waarschijnlijk heel erg aan het focussen is op haar eigen lijf. Dan kan ze in jouw richting gekeken hebben en niets opgemerkt hebben. Daarbij zijn er genoeg mensen die echt niet zien of een hond bang is. Zien ze geen verschil in gewoon lopen en trainen, zelfs niet als ze zelf wel een hond hebben. En jij verwacht van een willekeurige hardloopster dat zij dat soort verschillen wel ziet?
Als ik over straat loop en ik zie bijvoorbeeld een kind dat panisch reageert op mijn honden, dan hou ik even halt, maak een praatje met de ouder en/of het kind, en zorg dat we elkaar kunnen passeren zonder de angst verder aan te wakkeren. Als ik een stel knullen tegenkom die rotjes aan het afsteken zijn, vraag ik of ze even willen stoppen zodat mijn honden niet schrikken. Als er in het losloopgebied iemand op de fiets aankomt, zorg ik dat mijn honden even stilstaan. Zo makkelijk is het om gewoon op een normale manier rekening met elkaar te houden. En wat mij betreft mogen mevrouwen in neonpakjes of poedelnaakt met een stel veren in hun reet al zingend naar de bomen regendansen uitvoeren, maar als dat nou persé op een smal pad mot gebeuren kan je even stoppen met je bezigheden als iemand overduidelijk moeite heeft met passeren.

(En dit is niet specifiek naar jou hoor, maar ik zag zo in de gauwigheid wat antwoorden en ik bedacht me dat ik het misschien wat moest verduidelijken. :wink: )
Hier ga je weer uit van jezelf. Maar dat een ander op een andere manier tegen de wereld aankijkt, vanuit een ander referentiekader de boel interpreteert en dus anders reageert, daar ga je aan voorbij. Eerste stap is altijd communicatie. Het kan voor haar helemaal niet zo overduidelijk geweest zijn dat jullie moeite hadden met passeren. Mogelijk heeft ze zich lopen verbazen dat je niet gewoon langs liep, zich niet realiserend dat jij een hond hebt die daar moeite mee had. Laat staan dat ze zich realiseert dat het door haar oefeningen (en uiterlijk) komt. Dus moet je of op de een of andere manier haar aandacht trekken zodat je verbaal kunt communiceren dat je hond er een probleem mee heeft en je toch graag zou willen passeren, of je neemt meer afstand of een andere route.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hanneke2 schreef:[...]

Ik zag in eerste instantie helemaal niet dat ze oordopjes in had. En Toetje 'leek niet wat bang', want dan had ik hem er zo langs kunnen loodsen, hij schoot echt de paniek in, haren overeind, staart tegen zijn buik en proberen zich uit zijn halsband te wurmen. Ik stond daar echt te kloten met die hond en dat zag ze. En dat was dus mijn probleem met die mevrouw, want als je dat ziet ga je overeind, je haalt die doppen uit je oren en je gaat communiceren, en dan is er niks aan de hand, dan had Toto misschien even aan dat neon kunnen snuffelen en had hij er iets van geleerd.
Hier ga je dus opnieuw uit van het feit dat anderen honden kunnen lezen. Geloof me: het gros van de mensen kan dat gewoon niet. Plus je gaat er vanuit dat ze, tijdens haar oefeningen, heeft kunnen opmerken dat jullie daar stonden en de kans bestaat dat ze zo gefocust was op waar ze mee bezig was, dat haar hersenen de visuele informatie niet (goed) verwerkten. En dus moet je dan op een andere manier de aandacht trekken dan hoe je het nu geprobeerd hebt
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Misschien dacht die mevr. dat je interesse had in haar bezigheden, omdat je het apart vond en deed ze nog extra haar best voor een goede voorstelling. Vandaar ook dat groeten, ze vond je belangstelling leuk.
Je bleef ook nog mooi op afstand met de hond, zodat die haar niet kon storen, dat was ook positief vanuit haar beleven.
Ik fantaseer er ook even op los.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tara schreef:
Hanneke2 schreef:
Maeve schreef:De hond zeggen dat ie normaal moet doen. Waarom moet een hardloper haar oefeningen aanpassen omdat jouw hond daarvan over de zeik gaat? :scratch:
Omdat ze zag dat ik er langs wilde maar mijn hond heel bang was?
Wie zegt dat ze het zag? Je kunt ergens naar kijken, ergens de blik op richten zonder iets te zien hoor.
Misschien moet je wat minder voor een ander invullen, daar wil het leven ook nogal eens wat gemakkelijker van worden. :wink:
Hanneke2 schreef:Het waren trouwens geen 'normale' gangbare oefeningen die ze deed, om dat nog even heel duidelijk te maken. Deze mevrouw stond hele langzame vage bewegingen te maken als een soort slow-motion dans, in een pakje dat zo ongeveer licht gaf. Ze zag mij en de honden, ze zag dat Toto er niet langs durfde, ze zag dat ik tegen haar praatte en ze ging gewoon stug door.
Dan nog steeds blijft staan dat ze dat gewoon mag doen. Het is jouw probleem als jouw hond daar moeite mee heeft.
En ook hier weer, wie zegt dat ze je werkelijk gezien heeft? Als ze volledig geconcentreerd was op de brain damage sessie van Ad Visser in haar oren zal de focus waarschijnlijk meer op haar oefeningen gericht zijn geweest. :U:
Ad Visser :80: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Apple schreef:Er is een vrij simpele reden waarom veel wielrenners geen bel hebben, er is namelijk niet echt een logische plek vooran.
Hoezo? Ik ken niks van wielrenfietsen hoor, maar zo'n ding heeft toch gewoon een stuur, kan daar geen bel op gemonteerd worden dan? :denken:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Een bel en verlichting hoor je gewoon op je fiets te hebben. Als je geen bel hebt op een wielrenfiets dan is dat gewoon gevaarlijk. Je fietst snoeihard en iedereen die in de weg loopt ga je wegbrullen. Dat vind ik dus echt irritant. Als mensen nu gewoon een bel nemen scheelt dat een hoop irritant gedrag.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Lynnepien schreef:
Apple schreef:Er is een vrij simpele reden waarom veel wielrenners geen bel hebben, er is namelijk niet echt een logische plek vooran.
Hoezo? Ik ken niks van wielrenfietsen hoor, maar zo'n ding heeft toch gewoon een stuur, kan daar geen bel op gemonteerd worden dan? :denken:
Ja dat kan, maar het verschil is dat je je stuur meestal laag vast hebt.
En als je dus ergens een bel wilt zetten, zal je moeten overpakken en je rem los laten. Op zo'n moment heb je dus even niet de volledige macht over je stuur. Je kunt je dus afvragen wat gevaarlijker is.
Overigens zijn er ook wielrenners die gewoon inhouden als er andere weggebruikers dichtbij zijn (ik dus). En dan ben je niets anders dan een gewone fietser. En die gebruiken hun bel ook zelden trouwens.
Niet iedere wielrenner rijdt op drukke tijden op smalle fietspaden, mensen met arme honden overhoop.
Dat is alles wat ik zeg, idem met hardlopers.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Zo zie je maar dat het enorm afhangt van waar je woont.
Ik had ooit vreselijk de schurft aan wielrenners. Ik woonde in NH, waar ze in meutes voorkomen en niet van zins zijn de rangorde op welke wijze dan ook te wijzigen omdat je toevallig ook bestaat en er bent. Er kwamen dus onverstaanbare kreten uit en vervolgens werd je met honden en al de berm in gereden.
O, ik háátte ze!

Tegenwoordig kom ik alleen allene wielrenners tegen, hier in de polder. Die groeten, gaan opzij en remmen ook als er onverhoopt iets over de weg schiet.
Ze zeggen ook dank je wel trouwens, als ik de boel aan de kant dirigeer. En goeiemiddag. Soms heb je er een die "tringtring" roept, dat heeft ook wel wat.
Ik was het totaal vergeten, van die groepen.
Wat moet je daar, Cleef? Kom lekker hier wonen! Hier heb je die flauwekul gewoon niet ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Marjoleine schreef: Tegenwoordig kom ik alleen allene wielrenners tegen, hier in de polder. Die groeten, gaan opzij en remmen ook als er onverhoopt iets over de weg schiet.
Ze zeggen ook dank je wel trouwens, als ik de boel aan de kant dirigeer. En goeiemiddag. Soms heb je er een die "tringtring" roept, dat heeft ook wel wat.
Wat moet je daar, Cleef? Kom lekker hier wonen! Hier heb je die flauwekul gewoon niet ;)
Nou ik woon in Noord-Holland , goed op de grens, maar dat is hier ook.
In Zandvoort loopt een wandelpad annex fietspad en dat gaat gewoon goed, wij gaan even aan de kant en zij houden in en zeggen vaak nog even bedankt of goedemorgen.
Op een enkele keer na dan tenminste.
Eenmaal een aanvaring gehad met een mountainbiker die door de duinen zelf reed al krijsend aan de kant of ik rijd ze overhoop maar dat is op de hoeveelheid die we tegenkomen een incident te noemen.
Laatst gewijzigd door Tineke op 19 dec 2015 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief

Marjoleine schreef:Zo zie je maar dat het enorm afhangt van waar je woont.
Ik had ooit vreselijk de schurft aan wielrenners. Ik woonde in NH, waar ze in meutes voorkomen en niet van zins zijn de rangorde op welke wijze dan ook te wijzigen omdat je toevallig ook bestaat en er bent. Er kwamen dus onverstaanbare kreten uit en vervolgens werd je met honden en al de berm in gereden.
O, ik háátte ze!

Tegenwoordig kom ik alleen allene wielrenners tegen, hier in de polder. Die groeten, gaan opzij en remmen ook als er onverhoopt iets over de weg schiet.
Het dorp waar ik woon grenst aan het bos en de polder. Er zijn heuvels en velden en je kan ook door het bos wielrennen over verharde paden. Gevolg is dat er op zondag en soms ook zaterdag zonder overdrijven ik schat wel 500 wielrenners rondrijden. Soms in zulke grote groepen dat je dus bv met de auto vanaf Nederland tot thuis ( 5 km ) gedwongen wordt om achter zo'n groep te blijven. Ze gaan gewoon niet aan de kant. Ze nemen bochten in de groep waarbij ze ruimte nemen zo breed als de weg. Soms is zo'n groep wel 40 man sterk.

Hier noemen ze het echt de wielerterreur. Er zit geen cafe dat geen wielrennerslunch of arrangement aanbiedt de hele zomer en daarom denk ik dat ik inderdaad wel meer last heb dan de gemiddelde Nederlander. In Zuid Limburg waar familie woont is het precies hetzelfde. Daar zijn nu zones verboden of dagen verboden. Zoiets. Om de mensen rust te geven op straat.

Wat ze hier doen is vooral heel veel schreeuwen. Op zondag vanaf een uur of 7 smorgens komen ze. AAN DE KANT! AUTO! FIETSERS! HOOOOND! PAS OP! PASSEREN! RECHTS! LINKS! niet normaal. Je hoort dan overal dat geschreeuw van die voormannetjes die het hele peleton moeten waarschuwen.

En ik overdrijf niet hoor. Met die 500 per dag in de zomer. Zouden er ook zomaar veel meer kunnen zijn. Het gaat aan een stuk door. :19: Minder zijn het er sowieso niet.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Kijk, ze hebben in het dorp hiernaast ook de nodige problemen met wielrenners... :schrik: Van overlast tot geweld. Dat merk ik dus ook. Dat die wielrenners SOMS heel agressief zijn tegen andere weggebruikers.

http://www.gelderlander.nl/regio/nijmeg ... -1.2936206

http://www.gelderlander.nl/regio/nijmeg ... -1.2976063

:LOL:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tineke schreef:
O, ik háátte ze!

In Zandvoort loopt een wandelpad annex fietspad en dat gaat gewoon goed, wij gaan even aan de kant en zij houden in en zeggen vaak nog even bedankt of goedemorgen.
Eenmaal een aanvaring gehad met een mountainbiker die door de duinen zelf reed al krijsend aan de kant of ik rijd ze overhoop maar dat is op de hoeveelheid die we tegenkomen een incident te noemen.
Nou ik zie de zelfde types voorbij komen die Marjoleine bedoelt, mijn zoon is 2 keer omver gereden door zo`n onverlaat 1 keer zelfs zo hard dat de nekwervels rechtgezet moesten worden :gvd: de eerste de beste die zoiets nog een keer flikt trap ik van de dijk af, ik ben eigenlijk tegen geweld maar de wielrenners hier dat zijn geen mensen :S:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

S@ndr@ schreef:
Tineke schreef:
O, ik háátte ze!

Nou ik zie de zelfde types voorbij komen die Marjoleine bedoelt, mijn zoon is 2 keer omver gereden door zo`n onverlaat 1 keer zelfs zo hard dat de nekwervels rechtgezet moesten worden :gvd: de eerste de beste die zoiets nog een keer flikt trap ik van de dijk af, ik ben eigenlijk tegen geweld maar de wielrenners hier dat zijn geen mensen :S:
Ja het verschil zit hem denk ik dat waar wij lopen het meer fietsers zijn geen echte wielrenners omdat het ook een wandelpad is.
Er zijn ook wel wat wielrenners maar die gedragen zich alleszins redelijk alwaar wij lopen dus echt last ervan hebben wij niet.
Op die mountainbiker na die was echt heel vervelend , maar goed ik ook weer naar hem na zijn grote muil tegen notabene Micron om daar overheen te rijden :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”