Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
High Energy
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: High Energy
Vooral veel...
Mijn hond krijgt uitsluitend rauw voer, vooral KVV. Ze krijgt dusdanig veel dat ze mooi op gewicht blijft.
Als pup was dat 10% van haar lichaamsgewicht, inmiddels is ze ouder en iets rustiger en zit ze gemiddeld op 3 a 4% van haar gewicht, afhankelijk van de hoeveelheid beweging e.d.
Mijn hond krijgt uitsluitend rauw voer, vooral KVV. Ze krijgt dusdanig veel dat ze mooi op gewicht blijft.
Als pup was dat 10% van haar lichaamsgewicht, inmiddels is ze ouder en iets rustiger en zit ze gemiddeld op 3 a 4% van haar gewicht, afhankelijk van de hoeveelheid beweging e.d.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Iris-Marie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
- Aantal honden: 1
Wij gaven Bodi Greenheart Premiums. Daar deed hij het hartstikke goed op. Wij gaven deze: http://www.greenheart-premiums.com/voed ... ne-30-20//
Hij kreeg eerst andere van GP, maar op deze deed hij het beter.
Hij kreeg eerst andere van GP, maar op deze deed hij het beter.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Vooral veel inderdaad. Hier ook uitsluitend KVV, hond van bijna 3 jaar, waar ik erg veel mee train, (hoewel het maar korte trainingen zijn, maar goed) maar thuis is hij heel rustig. Hij krijgt 5% van zijn lichaamsgewicht per dag, met uitschieters naar boven en daarnaast nog snacks en extra's. Hij zou in principe nog wat extra mogen, maar ik vind dit wel het maximum per dag voor hem. Hij is niet meer mager in ieder geval en zou nu vooral meer spier mogen.Pets_Passion schreef:Vooral veel...
Maar ik ben dus niet zo van de high energy brokken of KVV's, geef liever meer van een normale tot ze daar absoluut niet van op gewicht blijven(of de hoeveelheid niet eten), dan geef ik normaal en high energy.
- dagmar88
- Zeer actief
Mellow schreef: Vraagje voor de eigenaars die ook high energy honden hebben, wat voeren jullie ze?

Niko kan niet op hetzelfde voer blijven omdat hij er na verloop van tijd niet meer tegen kan, dus ik wissel steeds af.
Tot nu toe vond ik wolfsblut white cloud en nutrivet energetic & nutritional het best.
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nu gewoon KVV en dat gaat goed. Nilo had in z'n jonge jaren ook bizar veel nodig. Hij bleef op gewicht van Cavom, vergelijkbaar met Farmfood.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik had met mijn mechel Oscar hetzelfde als jou. Van KVV vrat hij minstens 1,5 kilo per dag en bleef nog mager. Alleen van Cavom bleef hij keurig op gewicht zonder veel te poepen. Van sportbrokken van andere merken moest hij ook minstens het dubbele van de aanbevolen hoeveelheid en scheet 3-4x per dag zo op het oog nog bijna meer dan dat hij at
(Doglovers Gold, Taste of the wild, Bosch Active, Brit Active enz)
Alleen Cavom vind hij niet zo lekker(ook geen toegevoegde geur, kleur- en smaakstoffen). Ik wisselde dus de lam & rijs af met de gewone versie en dan even de brokken weken in warm water voor ik het gaf (geeft meer geur).
Op advies van een mechelfokker nu overgestapt op Royal Canin High Energy(ik koop het bij www.zoofast.nl tegen een schappelijke prijs), dit is het eerste merk waar hij de brokken echt van naar binnen schrokt
, hij heeft bergen energie, poept weinig en hoeft er niet veel van te eten. Ik voer het pas 4 maanden, dus over de lange termijn durf ik nog geen uitspraak te doen. Hij glanst nu nog steeds als een spiegel, weinig verharen en geen vette vacht oid.
Veel succes met je zoektocht, ik ben blij dat de mijne er nu eindelijk keurig gespierd uit ziet.

Alleen Cavom vind hij niet zo lekker(ook geen toegevoegde geur, kleur- en smaakstoffen). Ik wisselde dus de lam & rijs af met de gewone versie en dan even de brokken weken in warm water voor ik het gaf (geeft meer geur).
Op advies van een mechelfokker nu overgestapt op Royal Canin High Energy(ik koop het bij www.zoofast.nl tegen een schappelijke prijs), dit is het eerste merk waar hij de brokken echt van naar binnen schrokt

Veel succes met je zoektocht, ik ben blij dat de mijne er nu eindelijk keurig gespierd uit ziet.
-
- Zeer actief
Ik gaf Prins Super Active, er zit meer vet in en de ontlasting bleef mooi.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Heel veel geven (kvv) hielp hier bij Mila in haar jonge jaren niet; dan poepte ze gewoon veel meer maar bleef even schraal. Wat hier wel werkte, was koolhydraten (rijst of havermout) bij geven en deels brokken voeren; Acana Adult bevalt hier het beste. Nu is ze daarmee al een paar jaar goed en stabiel op gewicht.
Voor Amy geldt eigenlijk hetzelfde. Die krijgt een kleine kilo kvv per dag met ook rijst of havermout erbij en een paar handen brokken.
Voor Amy geldt eigenlijk hetzelfde. Die krijgt een kleine kilo kvv per dag met ook rijst of havermout erbij en een paar handen brokken.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Gewoon KVV en dan meer dan de richtlijn
Kenji at in haar jonge jaren 2 kg per dag weg , ze at nog meer dan de rei van 45 kg die ik toen had
Nu is ze 8.5 jaar en volstaat 450 gram per dag ( anders kan ik d'r rollen )
Kenji at in haar jonge jaren 2 kg per dag weg , ze at nog meer dan de rei van 45 kg die ik toen had
Nu is ze 8.5 jaar en volstaat 450 gram per dag ( anders kan ik d'r rollen )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Alleen kvv... standaard.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
DeDiana schreef:Heel veel geven (kvv) hielp hier bij Mila in haar jonge jaren niet; dan poepte ze gewoon veel meer maar bleef even schraal. Wat hier wel werkte, was koolhydraten (rijst of havermout) bij geven en deels brokken voeren; Acana Adult bevalt hier het beste. Nu is ze daarmee al een paar jaar goed en stabiel op gewicht.
Ja, hier gaan de aardappels voor Niko zo weer op.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Cavom. Hogere caloriewaarde dan Orijen en ze eten het alledrie probleemloos op. Samen met wat etensresten af en toe.
Ingrediënten zijn niet je van het maar zodra er weer een vriezer komt gaan ze opnieuw op rauw.
Ingrediënten zijn niet je van het maar zodra er weer een vriezer komt gaan ze opnieuw op rauw.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Op vers bleef in de groei en in het werk m'n laatste sporthond niet op gewicht. Ja op 3 kilo + en dat vond ik voor wen hond van uitgegroeid 30 kilo erg extreem.
Toen terug gegaan op brok, de geijkte sportbrok geprobeerd, Cavom, Barca, over niks tevreden. Op de RC super. Die bewuste reu dan wel op de echte high energy, de 4800, de rest op een gewone brok hoog in energie, Sensible, qua energie en vet/eiwit goed voor een zeer actieve hond.
Toen terug gegaan op brok, de geijkte sportbrok geprobeerd, Cavom, Barca, over niks tevreden. Op de RC super. Die bewuste reu dan wel op de echte high energy, de 4800, de rest op een gewone brok hoog in energie, Sensible, qua energie en vet/eiwit goed voor een zeer actieve hond.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb dit tot kort geleden ook met veel tevredenheid gevoerd. Mijn honden aten het graag, de ontlasting is goed en ik houd mijn honden er heel mooi mee op gewicht. Het vleespercentage is laag, net als alle brokken uit die prijsklasse, maar ik vind dat geen enkel probleem.Manuma schreef:Ik gaf Prins Super Active, er zit meer vet in en de ontlasting bleef mooi.
Toen ik ben verhuisd, moesten de zakken Prins ineens van ver komen en voor het gemak heb ik een keer Cavom mee genomen van de plaatselijke fourage handel. Het is een stuk goedkoper en de analyse is vergelijkbaar met Prins Super Active dus ik blijf hierbij denk ik.

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Freek (nu 2,5 jaar en ideaal gewicht 20kg) krijgt een kilo vers vlees. Meestal Barf en soms KVV. Ook veel wat vettere soorten. Daarnaast krijgt hij op de drukke/sport dagen tussen de middag een portie acana adult. Dit is de enige wijze om hem op gewicht te houden. Al moet ik zeggen dat het de laatste tijd wat makkelijker gaat nu hij wat ouder wordt. Eerder kreeg hij elke dag tussen de middag brokken
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
waarom laat je die tussendoortjes dan niet weg en dan wat meer normaal eten?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi