Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welke tijden
Moderator: moderatorteam
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Aantal honden: 2
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
welke tijden
hoihoi, welke tijden houden jullie nou aan als jullie twee keer per dag voeren?
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Re: welke tijden
Ik doe maar wat. Ik houd mij niet aan specifieke tijden.
Ergens tussen 7.00 en 12.00 voor de ochtend en ergens tussen 19.00 en 23.30 voor de avond.
Ergens tussen 7.00 en 12.00 voor de ochtend en ergens tussen 19.00 en 23.30 voor de avond.

- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
geen vaste tijden hier. 's morgens tussen 8 en 10 en 's avonds tussen 6 en 7.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
6:03 en 17:32. Als ik me niet hieraan houd, wordt m'n hond gek.
En serieus o.t.: 's Morgens en 's avonds.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
- krullie
- Zeer actief
ik hou het alsnog op 3x daags voeren.
makkelijk ik eten, hond ook eten, rustmomentje.
makkelijk ik eten, hond ook eten, rustmomentje.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
's avonds meestal rond 9u. Als ik 's ochtends laat ben soms wat later. In de ochtend als ik op ben en ze zijn uitgelaten 

- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Hier wel vaste tijden, 's morgens 8.30 en 's middags om 16.00 u. Als ik maar even later ben gaat hij blaffen of met z'n bal gooien. Bang dat hij vergeten wordt 

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ligt er maar net aan wat voor dienst ik heb of dat ik vrij ben etc. Ze zijn gelukkig erg flexibel daarin.
ontbijt is tussen 06.30 en 12.00 uur, avond eten tussen 16.30 en 19.30 uur en dan nog voor het slapen gaan een klein beetje dit is tussen 22.45 en 02.00 uur. En dit geld ook zo'n beetje voor het naar buiten gaan.
ontbijt is tussen 06.30 en 12.00 uur, avond eten tussen 16.30 en 19.30 uur en dan nog voor het slapen gaan een klein beetje dit is tussen 22.45 en 02.00 uur. En dit geld ook zo'n beetje voor het naar buiten gaan.
- tibetaantje
- Zeer actief
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
whoehahahahahahahahaahahahahaa...hij is goeoeoedLemuria schreef:6:03 en 17:32. Als ik me niet hieraan houd, wordt m'n hond gek.
Allway's in my heart

- tibetaantje
- Zeer actief
bedankt allemaal, dan weet ik genoeg.... 

Allway's in my heart

- dagmar88
- Zeer actief
Judith schreef:Ik doe maar wat. Ik houd mij niet aan specifieke tijden.
Ja, hier hetzelfde. Van vaste tijden worden ze nogal op de minuut

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ze worden onrustig rond 8 en 20 uur, maar ik laat mij niks dwingen hoor. Ooit een interessante lezing over juist niet op vaste tijden eten (honger hebben op bepaalde tijden is Pavlov, niet alleen voor honden maar ook mensen die 3 tot 6 keer per dag zouden moeten eten). Ik heb zelf ook zo'n maag waar ik overigens de klok op gelijk zetten hoor. Maar daarom geef ik daar ook nog niet altijd aan toe.
's ochtends is het uiteindelijk tussen 6 uur en 11 uur. Honden krijgen 's ochtends niet altijd een maaltijd, kan ook een snack zijn of een keertje niks (als ze die dag trainen waarbij ik voer gebruik). Meer maatgevend is de wandeling. In principe na de wandeling. Voor een wandeling wil Kay niet eten, maar als het heel lekker is wil hij wel een uitzondering maken. En tja 's avonds in principe na 20 uur. Maar goed ik ben geen kluizenaar en we trainden voorheen 3 avonden per week rond etenstijd, dus tja dan werd het wat later. Heb ik een feestje 's avonds of een etentje, geef ik ze ook gerust om 17.00. Dus ergens tussen 17.00 en 0.00 met meeste verloop tussen 20.00 en 22.00 uur.
's ochtends is het uiteindelijk tussen 6 uur en 11 uur. Honden krijgen 's ochtends niet altijd een maaltijd, kan ook een snack zijn of een keertje niks (als ze die dag trainen waarbij ik voer gebruik). Meer maatgevend is de wandeling. In principe na de wandeling. Voor een wandeling wil Kay niet eten, maar als het heel lekker is wil hij wel een uitzondering maken. En tja 's avonds in principe na 20 uur. Maar goed ik ben geen kluizenaar en we trainden voorheen 3 avonden per week rond etenstijd, dus tja dan werd het wat later. Heb ik een feestje 's avonds of een etentje, geef ik ze ook gerust om 17.00. Dus ergens tussen 17.00 en 0.00 met meeste verloop tussen 20.00 en 22.00 uur.

-
- Zeer actief
Ik voer als ik het niet vergeet 
Ze zijn hier niet zo op eten, soms vergeet ik het zelfs 's avonds
Nu ik Cody erbij heb ben ik strikter. Die eet rond 7:30u, 14:00u en rond 23:00u. De andere 2 eten alleen 's ochtends en 's avonds. Als ze trek hebben dan.
Vooral Manu wil soms een paar dagen niet eten.

Nu ik Cody erbij heb ben ik strikter. Die eet rond 7:30u, 14:00u en rond 23:00u. De andere 2 eten alleen 's ochtends en 's avonds. Als ze trek hebben dan.
- Iris-Marie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
Ik had toen ik twee maal daags voerde geen vaste tijden, maar sowieso 's ochtends en 's avonds. Meestal tussen 8 en 10 's ochtends, en tussen 6 en 8 's avonds.

-
- Zeer actief
Oh, wat fijn ik ben niet de enigeManuma schreef:Ik voer als ik het niet vergeet

Morris krijgt in principe maar 1x per dag eten. Dat krijgt hij dan 's avonds. Meestal als ik zelf ook ga eten. Dan denk ik er tenminste aan. Maar kan ook eerder zijn en kan ook zijn dat ik om tien uur 's avonds nog bedenk dat hij nog geen eten heeft gehad.
Probeer hem nu iets zwaarder te krijgen door 's ochtends wat brok bij te voeren. Dat krijgt hij dan ergens in de ochtend. En soms ook niet

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Ze komt er zelf om vragen, als ze honger heeft loopt ze naar de koelkast, soms een keer per dag, soms twee keer, ze is heel gemakkelijk en ook niet dwingerig met eten dus ik vind het prima
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Net wat uitkomt. Soms ook wel eens helemaal niet :+ 's Morgens mééstal rond een uur of 8, maar net als vandaag, heb ik avonddienst en werk ik thuis, dan is het 11 uur eer dat ik er iets te eten in stop. En 's avonds is bij ons helemáál een bende, dan varieert het van 10 uur tot 1 uur :')
En af en toe vergeet ik het ook wel hoor, gebiedt eerlijkheid mij te zeggen
En af en toe vergeet ik het ook wel hoor, gebiedt eerlijkheid mij te zeggen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hier ook geen specifieke tijd. Rond 07:00 - 10:00 en 22:00 - 24:00
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Als ik wakker word en voor ik ga slapen. Ze weten het precies. Als ik opsta om naar bed te gaan, heb ik gelijk de hond en katten aan mijn benen geplakt. Het maakt niet uit of ik om 9 uur of 1 uur 's nachts naar bed ga. Met uitzondering van 1 kat hoor ik ze ook niet eerder dan het momenten dat ik aanstalten maak om naar boven te gaan. Dus ondanks geen vaste tijden, zijn ze toch redelijk 'van de klok'.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Na de eerste park/boswandeling. En dan 's avonds, of zeg maar ergens tussen 16:00 en 22:00.
-
- Zeer actief
nomo schreef:Oh, wat fijn ik ben niet de enigeManuma schreef:Ik voer als ik het niet vergeet
Vooral Manu wil soms een paar dagen niet eten.![]()
Morris krijgt in principe maar 1x per dag eten. Dat krijgt hij dan 's avonds. Meestal als ik zelf ook ga eten. Dan denk ik er tenminste aan. Maar kan ook eerder zijn en kan ook zijn dat ik om tien uur 's avonds nog bedenk dat hij nog geen eten heeft gehad.
Probeer hem nu iets zwaarder te krijgen door 's ochtends wat brok bij te voeren. Dat krijgt hij dan ergens in de ochtend. En soms ook niet

Ik heb ook geen honden die me vragend aan gaan kijken. Wel als ík wat te eten heb, maar hun eigen eten hoeven ze niet.
Uma staat tegenwoordig op als ik de voerbakken op het aanrecht zet, maar de rest blijft liggen en kijkt niet eens. Manu moet ik roepen en bij zijn voerbak zetten. Heel zelden wil hij eten.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
sinds deze week krijgt ze als we opstaan een hand gemalen pens tegen het galspugen, na de grote wandeling 's morgens haar eerste maaltijd en rond vijf uur 's middags haar tweede.
voor we naar bed gaan krijgt ze een kippendij met nog een handje gemalen pens, ook weer tegen het galspugen.
voor we naar bed gaan krijgt ze een kippendij met nog een handje gemalen pens, ook weer tegen het galspugen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hier krijgen ze ook 2x per dag. 's Ochtends tussen 7.30u-9.30u en 's avonds ergens tussen 17.30-19u. Op de dinsdagavond train ik met Oscar, die krijg dan pas na de training eten(ergens tussen 22-22.30u.
Hier geen dwingers voor eten.
Hier geen dwingers voor eten.
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
'S morgens na de wandeling, dus ligt eraan hoe laat we opstaan
'S avonds nadat wij gegeten hebben en gewandeld/getraind, dus verschilt ook
'S avonds nadat wij gegeten hebben en gewandeld/getraind, dus verschilt ook
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Altijd na een wandeling, de tijd maakt daarbij niet uit.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Hier hetzelfde.runninggirl schreef:Altijd na een wandeling, de tijd maakt daarbij niet uit.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Hier alleen 's ochtends na de wandeling en de ochtendspits met zoonlief.
Ik zou vooral tijden nemen die voor jou handig zijn en waar je hond het lekker op doet. (qua tijden dat het er weer uit wil..)
Als het even kan is het juist heel fijn om geen vaste tijden te hebben, als je altijd op dezelfde tijd voert dan gaat de hond rond die tijd gal produceren en kan hij dus gal gaan braken mocht het eten toch een keertje later komen of als hij moet vasten voor een DA onderzoek of zo..
Hoe meer afwisseling hoe makkelijker het hondenlichaam daarmee omgaat.
Ik zou vooral tijden nemen die voor jou handig zijn en waar je hond het lekker op doet. (qua tijden dat het er weer uit wil..)
Als het even kan is het juist heel fijn om geen vaste tijden te hebben, als je altijd op dezelfde tijd voert dan gaat de hond rond die tijd gal produceren en kan hij dus gal gaan braken mocht het eten toch een keertje later komen of als hij moet vasten voor een DA onderzoek of zo..
Hoe meer afwisseling hoe makkelijker het hondenlichaam daarmee omgaat.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Na de ochtendwandeling (maar dan laat hij het vaak staan) en rond de tijd dat ik voor ons avondeten ga zorgen