Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk blikvoer is van redelijke kwaliteit??
Moderator: moderatorteam
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Welk blikvoer is van redelijke kwaliteit??
Ken me daar dus helemaal niet mee uit, noodgedwongen moet ik me daarin verdiepen omdat een van mijn honden vandaag geopereerd is in zijn mond mag hij ruim een week alleen maar zacht voer tot het gat genezen is.
(waarschijnlijk ontstaan door het spelen met een stok/stuk boom vlgs de DA, ofschoon wij al geen takken/stokken gooien, maar als ie hout vindt dan sleept ie dat ook mee)
Ik heb al voor de eerste dagen bozita met rendiervlees, almo nature (bio) en hills meegepakt, zodat we in ieder geval al iets hebben. Maar eigenlijk vind ik vlees in blik allemaal maar troep.
Is er iets wat aan te bevelen is, of is het beter zelf vlees te koken, al dan niet met pasta en dat door de blender te doen?
Vers rauw vlees mag ook even niet, ivm bacteriën.
(waarschijnlijk ontstaan door het spelen met een stok/stuk boom vlgs de DA, ofschoon wij al geen takken/stokken gooien, maar als ie hout vindt dan sleept ie dat ook mee)
Ik heb al voor de eerste dagen bozita met rendiervlees, almo nature (bio) en hills meegepakt, zodat we in ieder geval al iets hebben. Maar eigenlijk vind ik vlees in blik allemaal maar troep.
Is er iets wat aan te bevelen is, of is het beter zelf vlees te koken, al dan niet met pasta en dat door de blender te doen?
Vers rauw vlees mag ook even niet, ivm bacteriën.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Welk blikvoer is van redelijke kwaliteit??
Mag gestoomd vlees wel?
Er zijn tegenwoordig veel merken die mooie vleesproducten verkopen die gestoomd worden en daardoor niet in de koeling hoeven.
Dat is dus ook niet meer rauw, maar zijn in mijn ogen beter dan de commerciële echte blikvoeding.
Renske heeft daarvoor bakjes vers vlees wat lijkt op paté, Ecostyle heeft het dan wel in een blikje zitten tegenwoordig en je hebt ook worsten van o.a. Carnis (en nog meer merken maar die ken ik inhoudelijk minder goed).
Persoonlijk zou ik liever daarvoor gaan, mits dat kan met zijn verwonding uiteraard.
Er zijn tegenwoordig veel merken die mooie vleesproducten verkopen die gestoomd worden en daardoor niet in de koeling hoeven.
Dat is dus ook niet meer rauw, maar zijn in mijn ogen beter dan de commerciële echte blikvoeding.
Renske heeft daarvoor bakjes vers vlees wat lijkt op paté, Ecostyle heeft het dan wel in een blikje zitten tegenwoordig en je hebt ook worsten van o.a. Carnis (en nog meer merken maar die ken ik inhoudelijk minder goed).
Persoonlijk zou ik liever daarvoor gaan, mits dat kan met zijn verwonding uiteraard.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
- Zeer actief
Ik vind Animonda GranCarno fijn om te geven als vervanger voor rauw.
- Hakuna Matata
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Sassy
- moderator
Renske ken ik wel, heb daar eens de puppyvariant van gehad.
Vond ik niet heel geweldig er uit zien.
Animonda GranCarno schrijft dat er stukken vlees inzitten, is dat heel zacht?
Anders zou ik dat nog moeten pureren.
Samenstelling klinkt niet verkeerd in ieder geval.
Ik ga nog even verder info opzoeken, zover al bedankt voor het meedenken!
Vond ik niet heel geweldig er uit zien.
Animonda GranCarno schrijft dat er stukken vlees inzitten, is dat heel zacht?
Anders zou ik dat nog moeten pureren.
Samenstelling klinkt niet verkeerd in ieder geval.
Ik ga nog even verder info opzoeken, zover al bedankt voor het meedenken!
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Geef je normaal brokken? Want dan kan je toch ook gewoon de brokken weken en dan goed klutsen? De meeste brokken kan je weken tot ze helemaal een zachte brei zijn. Dan krijgt hij in elk geval hetzelfde als wat hij normaal krijgt.
Hoewel ik voor een weekje niet echt moeilijk zou doen, dat overleeft hij zelfs op Pedigree pal nog wel
.
Hoewel ik voor een weekje niet echt moeilijk zou doen, dat overleeft hij zelfs op Pedigree pal nog wel

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Nou, ik zou ook geen Hills of Pedigree willen geven. Ik zou even naar Kennels Favorite kijken 

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Boris staat al jaren op renske, is een zeer goed natvoer.
Rocco is op zich prima maar vond ik iets minder.
Lukullus vond ik vergelijkbaar met Renske.
Als richtlijn voor qualiteit is het handig om de hoeveelheid per10kg in de gaten te houden. Goede zitten tissen de300-400g en slechte tussen de 800-1200g.
Overigens is matvoer niet per se slechter dan brok of kvv. Er gaan dezelfde ingredienten in alleen dan resp nat of gekookt.
Rocco is op zich prima maar vond ik iets minder.
Lukullus vond ik vergelijkbaar met Renske.
Als richtlijn voor qualiteit is het handig om de hoeveelheid per10kg in de gaten te houden. Goede zitten tissen de300-400g en slechte tussen de 800-1200g.
Overigens is matvoer niet per se slechter dan brok of kvv. Er gaan dezelfde ingredienten in alleen dan resp nat of gekookt.
- krullie
- Zeer actief
ik heb de zakjes lukullus gegeven.
vond het prima voer.
vond het prima voer.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Nou daarvan gaan die van mij grandioos aan de schijterijHippo schreef: Hoewel ik voor een weekje niet echt moeilijk zou doen, dat overleeft hij zelfs op Pedigree pal nog wel.

Dan laat ik ze echt veel liever met de pot mee eten.
Pasta met kaas, tomaat, pesto, gember en olijven, dat zou t vandaag zijn geworden

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Meadowfields of de eigen verpakking van Excellent zijn ook prima
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Dog lovers gold
- Sassy
- moderator
Dat ie iets niet lust ben ik niet zo bang voor, en ja normaal gezien denk ik ook overleven ze wel als het maar voor een weekje is.
Maar dat is nu nog niet in te schatten of het echt een weekje gaat zijn, het was een rottig groot gat wat niet simpel dicht te krijgen was.
Donderdag mag ie terug op een eerste controle...nu maar hopen dat de hechtingen houden.
Daarbovenop hadden ze wat moeite hem uit de narcose en terug op gang te krijgen, ze hebben hem langer als gebruikelijk is aan de beademing moeten laten.
Tja, dan geef ik toch liever iets wat kwalitatief gewoon goed is, en ik ken me echt niet uit met blikvoer.
Hier krijgen ze normaal gezien barf, of als we op vakantie zijn tijdelijk brok.
Maar ook dan niks waar chemische troep in zit.
Maar dat is nu nog niet in te schatten of het echt een weekje gaat zijn, het was een rottig groot gat wat niet simpel dicht te krijgen was.
Donderdag mag ie terug op een eerste controle...nu maar hopen dat de hechtingen houden.
Daarbovenop hadden ze wat moeite hem uit de narcose en terug op gang te krijgen, ze hebben hem langer als gebruikelijk is aan de beademing moeten laten.
Tja, dan geef ik toch liever iets wat kwalitatief gewoon goed is, en ik ken me echt niet uit met blikvoer.
Hier krijgen ze normaal gezien barf, of als we op vakantie zijn tijdelijk brok.
Maar ook dan niks waar chemische troep in zit.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Yarrah, mijn honden vinden het heerlijk en kwalitatief is dat een prima merk.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
maar kvv is toch ook gewoon zacht? zeker als je een wat fijner gemalen soort kiest...
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
En rauw en dat mag dus even niet zegt tsYvetteJ schreef:maar kvv is toch ook gewoon zacht? zeker als je een wat fijner gemalen soort kiest...
Ik heb geen idee van blikvoer, ik neig vanuit gevoel naar hills, maar dat wordt wel een duur grapje als het lang duurt.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ah idd, daar had ik ff overheen gelezen, sorry!-Lilo- schreef:En rauw en dat mag dus even niet zegt tsYvetteJ schreef:maar kvv is toch ook gewoon zacht? zeker als je een wat fijner gemalen soort kiest...
Ik heb geen idee van blikvoer, ik neig vanuit gevoel naar hills, maar dat wordt wel een duur grapje als het lang duurt.
Mijn collega neemt op vakantie ook vaak Meadowfield mee, haar honden reageren daar erg goed op.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Sassy
- moderator
Meadowfield heb ik ooit eens brok van gevoerd meen ik, maar was moeilijk aan te komen.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
DogLoversGold heeft echt een goed blikvoer.
Goede kwaliteit en de honden eten het graag. Aantal honden in omgeving krijgen het alleen maar en doen het er super op.
Goede kwaliteit en de honden eten het graag. Aantal honden in omgeving krijgen het alleen maar en doen het er super op.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Sassy
- moderator
In verhouding goedkoper als Hills.Kells schreef: http://www.alsa-nature.nl/puur Het is wel erg duur spul.
Tel daarbij op dat in Hills maar 15 procent vlees zit (bij de kipvariant, de andere diersoorten nog minder, je moet er meer van voeren ook), en in Alsa Nature 60 procent vlees.
Waarbij zelfs de goedkopere Animonda GranCarno veel meer vlees bevat.
Duurder is niet altijd beter, blijkt dus ook bij blikvoer.
Alvast weer iets geleerd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Off topic: Als je plaskater nu vrij van problemen is kan ik je van harte Ecostyle Care aanraden. Doet mijn plaskater het al jaren super op en nooit geen problemen meer met gruis gehad sinds hij dat kreeg.Kells schreef: Dat klopt. Recent moest ik mijn plaskater dwangvoeren en die staat op Hills dieetvoer. Dat voer is duur en qua samenstelling vind ik het 3x niks! Die pouches dieetvoer dus ook niet. Een beter alternatief heb ik nog niet gevonden voor mijn plaskater.
Zijn wel brokken en geen blik, maar mijn ervaring is dat deze brokken goed geaccepteerd worden.
Voor TS hoop ik vooral dat de hond weer snel genezen is.
Mijn hond krijgt Renske of Carnis vleesworsten op vakanties als ik geen koeling heb voor het rauwe menu. Ben ik zelf zeer over te spreken maar er zijn tegenwoordig best wat goede merken gelukkig.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn