Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen behoefte doen ivm vuurwerk. Kan dat kwaad?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

63673J

Re: Geen behoefte doen ivm vuurwerk. Kan dat kwaad?

Ongelezen bericht door 63673J »

Zamunda schreef:
jvanringen schreef:@ Zamunda,

Er is tegenwoordig ook dit: http://www.gehoorbeschermingshop.nl/c-1 ... scherming/
Ja, daar zat ik ook nog aan te denken :ok: . Alleen lijkt me dat die dingen niet echt geschikt zijn om echt dagelijks uren achtereen op te houden, plus dat de hond ze (denk ik?) ook zelf af kan doen. Alhoewel het natuurlijk altijd te proberen valt.
Ik heb er eentje besteld voor Polly, maar die vond het helemaal niks, zat net zo lang te klieren en te doen tot-ie afging en wou 'm toen doodmaken. Dus die is weer terug gegaan. Uren achtereen op gaat zeer doen aan je oren of in elk geval enorm irriteren, ook al is het nog zo zacht, dat weet ik zeker.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Wolfsblut schreef:Zolang ophouden lijkt me niet gezond.
Als tijdelijke noodoplossing zou ik een stuk zeil op de vloer leggen met daar over heen ca een vierkante meter dik afgestoken graszoden.
Luna kennende, gaat zij echt niks binnen doen. Al leg ik over mijn hele huis gras..

En nee, het lijkt mij ook niet gezond. :ugh:
Sulluna
Zeer actief

Cindy52 schreef:
Sulluna schreef:
Nanna schreef:Ik zou 's avonds met haar naar een rustige plek rijden en haar daar uitlaten.
Aangelijnd wel, voor het geval dat.
Ja, dat deed ik eergisteren inderdaad.. Al had dat toen geen effect. Ik zal het straks weer doen.

En inderdaad, aangelijnd. Al vlucht zij niet.. Ze kruipt helemaal tegen mij aan bij iedere knal en zakt letterlijk door elkaar.
Valium verslapt dus je hebt kans dat ze het op valium wel doet
Dat Valium wat wel doet? Het ontspannen en dus plassen of het door elkaar zakken?
63673J

Sulluna schreef: Nou ja, ik gaf die opmerking meer.. Omdat ik geen tips als vuurwerkcd, thundershirts, druppels, trainingen etc hoef. Die stappen hebben wij de afgelopen 7 jaar al doorlopen. Luna heeft haar eigen vuurwerkplekje. Wanneer zij bang is, gaat zij boven in de badkamer liggen. Die heeft geen ramen en is klein. Je ziet vanuit die hoek ook geen lichtflitsen. Daar slaapt zij de 31ste dan ook. Maar op zich is het extra isoleren van die ruimte nog best een goed idee! Daar was ik nog niet opgekomen.
Ons bange oudje werd op een gegeven moment behoorlijk doof, dat was een zegen voor haar. Maar ja, dat kun je niet regelen.
63673J

Kells schreef:
Sulluna schreef:
Als tijdelijke noodoplossing zou ik een stuk zeil op de vloer leggen met daar over heen ca een vierkante meter dik afgestoken graszoden.
Luna kennende, gaat zij echt niks binnen doen. Al leg ik over mijn hele huis gras..

Herkenbaar! Die van mij weigeren het zelfs om in de tuin te plassen. Hoe komt het dat Luna zo bang is voor vuurwerk? Een Pointer zou toch niet bang moeten zijn voor knallen. Die 3 van mij schrikken hooguit even en lopen een paar passen sneller. Met Valium/Diazepam zou ik voorzichtig zijn/liever helemaal niet geven. Dat spul is binnen een uur uitgewerkt dus je moet er nogal wat van geven voor langer effect.
Alprazolam heeft een halfwaardetijd van 12 tot 15 uur, diazepam nog veel langer. Misschien ben je in de war met de tijd die het duurt dat het in het bloed is opgenomen? Die is nl. maar 1 tot 2 uur, maar dat betekent niet dat het dan niet meer werkt.
Sulluna
Zeer actief

Kells schreef: Herkenbaar! Die van mij weigeren het zelfs om in de tuin te plassen. Hoe komt het dat Luna zo bang is voor vuurwerk? Een Pointer zou toch niet bang moeten zijn voor knallen. Die 3 van mij schrikken hooguit even en lopen een paar passen sneller. Met Valium/Diazepam zou ik voorzichtig zijn/liever helemaal niet geven. Dat spul is binnen een uur uitgewerkt dus je moet er nogal wat van geven voor langer effect.
Luna is geen pointer, maar ( na dna test) boxer X engelse setter.
Ik heb Luna zelf mee genomen uit een spaans asiel waar ik werkte en zij was zwaar getraumatiseerd. Ik kom met haar van héél ver. Haar enige angsten zijn nog onweer en vuurwerk. 7 jaar geleden was alles eng, kon je haar niet benaderen of aanraken en was zij een angstbijter.
Zij was al 7 toen ik haar mee nam, dus alle redenen van haar angsten weet ik niet.
Sulluna
Zeer actief

Wat wel jammer is, is dat Sultan geen effect op haar heeft. Die kijkt niet op of om naar vuurwerk.. Boeit hem helemaal niks. ( en anderzijds, ben ik blij dat Luna haar gedrag geen effect op hem heeft)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Je zou ook eens kijken hoe ze het doet op een (paar) theelepetje(s) advocaat. Niet per sé voor overdag, maar dat je dat een half uur (?) voor de avondwandeling geeft. Wie weet ontspant ze daar net genoeg mee om toch te durven plassen (beetje uitproberen met de hoeveelheid en het tijdstip van toedienen). Het lijkt me minder schadelijk dan elke dag diazepam geven.
Sulluna
Zeer actief

Zamunda schreef:Je zou ook eens kijken hoe ze het doet op een (paar) theelepetje(s) advocaat. Niet per sé voor overdag, maar dat je dat een half uur (?) voor de avondwandeling geeft. Wie weet ontspant ze daar net genoeg mee om toch te durven plassen (beetje uitproberen met de hoeveelheid en het tijdstip van toedienen). Het lijkt me minder schadelijk dan elke dag diazepam geven.
Das ook nog een idee.. Voor de 31ste was dit niet genoeg.. Maar misschien voor nu wel! Dat ga ik morgen gelijk even in huis halen en proberen :D
Sulluna
Zeer actief

Zo, ik heb gewoon een heel lijstje gemaakt van al jullie tips en adviezen! Super bedankt! :I:

Ik bel morgen nog even mijn dierenarts voor wat advies en dan ben ik weer blij als het 4 januari is :F:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Sulluna schreef: Dat Valium wat wel doet? Het ontspannen en dus plassen of het door elkaar zakken?
ontspannen en plassen, natuurlijk niet zoveel geven dat ze knock out gaat
Sulluna
Zeer actief

Kells schreef: Jammer dat je niet meer van haar weet. Engelse setter zou ook schotvast moeten zijn. Ben je zelf bang voor vuurwerk?
Nee, en hiervoor ook nooit eerder een hond gehad die wel bang was. Ook sultan is niet bang.

Maar Luna is ook erg bang voor onweer en harde storm. Altijd al geweest, in het asiel was zij dat ook.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Kells schreef:
Sulluna schreef:
Kells schreef: Herkenbaar! Die van mij weigeren het zelfs om in de tuin te plassen. Hoe komt het dat Luna zo bang is voor vuurwerk? Een Pointer zou toch niet bang moeten zijn voor knallen. Die 3 van mij schrikken hooguit even en lopen een paar passen sneller. Met Valium/Diazepam zou ik voorzichtig zijn/liever helemaal niet geven. Dat spul is binnen een uur uitgewerkt dus je moet er nogal wat van geven voor langer effect.
Luna is geen pointer, maar ( na dna test) boxer X engelse setter.
Ik heb Luna zelf mee genomen uit een spaans asiel waar ik werkte en zij was zwaar getraumatiseerd. Ik kom met haar van héél ver. Haar enige angsten zijn nog onweer en vuurwerk. 7 jaar geleden was alles eng, kon je haar niet benaderen of aanraken en was zij een angstbijter.
Zij was al 7 toen ik haar mee nam, dus alle redenen van haar angsten weet ik niet.
Jammer dat je niet meer van haar weet. Engelse setter zou ook schotvast moeten zijn. Ben je zelf bang voor vuurwerk?
Onder optimale omstandigheden misschien. Maar dat kun je natuurlijk niet in z'n algemeenheid stellen. Zelfs de meest in potentie schotvaste setter of welke hond ook zal onder extreme omstandigheden (wat die ook mogen zijn) bang voor knallen worden. Daarbij is Luna ook nog een mix van meerdere rassen. Maar dat een hond met een 'verleden' bang voor harde geluiden is, is vrij logisch, dat voorop.
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Ouwe sok hier had er ook last van, nu hij stokdoof is hoort hij niks meer. Ik heb hem een keer valium gegeven nooit weer…
Bij hem was het ook aan de lijn naar buiten direct poepen en plassen en weer naar binnen. Wat ik dan de dagen vooraf deed was vaak in de nacht met hem lopen. Ietwat gebroken nachten maar beter dan ophouden. En nu… ja hij hoort vrijwel niks meer en ligt in de gang waar geen ramen zijn dus hij krijgt er niks van mee. Voorheen deed ik hem vaak in de badkamer of daar waar eigenlijk geen ramen waren. Radio aan op klassieke muziek en ik liet hem mooi zitten want ik raakte gestressed van zijn gedrag als ik hem los had in huis..

Ik zou ook niet goed weten wat je nog anders kan doen dan wat je nu doet eigenlijk..
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Jorla heeft er ook erg last van.
Plassen doet ze wel in de tuin, maar poepen niet, tenzij buikloop.
Dus als ik met haar naar buiten ga probeert ze om de paar meter te blokken om me zodoende te dwingen terug naar huis te gaan. Gelukkig nog nooit meegemaakt dat ze het drie dagen lang ophield, zou me geen raad weten. Ja om vijf, zes uur 's morgens dan maar gaan... :U:
63673J

Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door 63673J op 24 dec 2015 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
63673J

Kells schreef:
jvanringen schreef:Alprazolam heeft een halfwaardetijd van 12 tot 15 uur, diazepam nog veel langer. Misschien ben je in de war met de tijd die het duurt dat het in het bloed is opgenomen? Die is nl. maar 1 tot 2 uur, maar dat betekent niet dat het dan niet meer werkt.
Is dat zo? Mijn epilepsie lijder gaf ik regelmatig tijdens een aanval rectaal meerdere tubes. Toch kreeg zij na een paar uur weer een aanval. Hoe verklaar je dit?
Dat zal met de sterkte van de epileptische aanval te maken hebben, die zijn dan sterker dan de werking van de alprazolam of diazepam. Maar dat wil niet zeggen dat de medicatie dan ook uit je bloed is. En voor zover ik weet heeft Luna geen epilepsie, maar is ze bang voor vuurwerkgeknal.
Laatst gewijzigd door 63673J op 24 dec 2015 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
63673J

Sulluna schreef:
Kells schreef: Jammer dat je niet meer van haar weet. Engelse setter zou ook schotvast moeten zijn. Ben je zelf bang voor vuurwerk?
Nee, en hiervoor ook nooit eerder een hond gehad die wel bang was. Ook sultan is niet bang.

Maar Luna is ook erg bang voor onweer en harde storm. Altijd al geweest, in het asiel was zij dat ook.
Polly ook.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Cleva schreef:
Kells schreef: Tsja, in zo'n situatie zou ik geen honden hebben.
Als je in december weleens vroege afspraken hebt?

Oke.
Foei cleva, hoe durf je te werken en een hond te hebben! Belachelijk.

Poept ze 's morgens dan wel gewoon? Dan zou ik er niet zo'n probleem van maken.
Is het geen idee haar volgend jaar uit logeren te sturen naar een rustige plek?
Onze golden was vroeger altijd bij de fokker rond feestdagen, daar was in tussen het weiland geen knal te horen.
63673J

Sulluna schreef:

Je hebt Luna natuurlijk ook pas gekregen toen ze al ruim volwassen was, dat maakt het toch een stuk lastiger. Wij hebben onze honden van jongs af aan geleerd om in geval van nood op het balkon en daarna in de tuin hun behoefte te doen, alleen al omdat dat heel makkelijk is als je zelf een keer ziek wordt en er niet uit kan, en in deze periode is het met name voor Polly heel fijn dat ze dat geleerd heeft.
63673J

Kells schreef:
Cleva schreef:
Kells schreef: Tsja, in zo'n situatie zou ik geen honden hebben.
Als je in december weleens vroege afspraken hebt?

Oke.
Euhm min of meer ja! Ik verkeer in de gelukkige omstandigheden dat ik niet hoef te werken. Mijn wederhelft voorziet in ons dagelijks brood. Als ik daarnaast ook fulltime zou moeten werken dan zouden wij geen honden hebben.
Toen wij onze vorige honden kregen, werkte ik - tijdelijk - niet. Toen ze ongeveer anderhalf waren ben ik weer gaan werken, eerst parttime, maar al vrij snel fulltime. Maar ook toen ik nog thuis was gingen ze regelmatig met mijn man mee naar het werk, gewoon voor de gezelligheid. Toen ik fulltime werkte ging ik eerst 's ochtends vroeg een stuk met ze lopen en dan nam mijn man ze mee naar zijn werk. Tussen de middag bracht hij ze naar mijn ouders, mijn vader liep dan ruim anderhalf uur met ze en als man uit zijn werk kwam haalde hij ze weer op en liep nog een dik half uur met ze. Als dit niet had gekund, hadden we een andere goede oplossing gezocht. Er lopen hier heel veel honden die in de oppas zijn bij buurhonden als hun baasjes werken en die komen niks tekort. Het is maar hoe je het regelt. Een hond een hele dag alleen laten vind ik niet kunnen, maar dat is wat anders.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila is ook heel bang voor vuurwerk en plaste op de dagen vlak voor oud & nieuw ook maar tijdens één wandeling (ze plast dan wel meerdere keren en markeert ook nog eens flink). Ik maak op die dagen altijd lange wandelingen overdag van + 2 uur op een plek waar geen vuurwerk te horen is en dan was er niets aan de hand en kon ze de stress ook echt van zich af rennen. Maar meer hier in de buurt, waar het wel heel veel knalt, doet ze niets en loopt ze net als Luna alleen maar aan mijn been geplakt.
Voor een dag of drie vind ik dat nooit zo'n probleem, Mila plast sowieso vaak maar twee keer per dag. Maar ik snap dat het lastig is als dat een week of zelfs langer duurt. Gelukkig plast en poept Luna 's ochtends nog wel. :ok: 's Nachts gaan wandelen als het echt heel rustig is, is inderdaad misschien best een goede optie.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Niet elke hond die je van jongsaf aan hebt zal zo dicht bij huis willen poepen. Elco stopte met 4 maanden met poepen in de tuin, terwijl hij dat van ons toch echt gewoon mocht. Helemaal uit zichzelf dus. Vanochtend moest hij ook echt heel erg nodig. Dus is hij, tegen z'n gewoonte in, op het veldje gaan poepen waar hij gewoonlijk alleen maar plast. Poepen moet minimaal 1 veld verder eigenlijk... (volgens Elco dan)
Overigens ben ik dolblij, als ik dit zo lees, dat Elco geen last van vuurwerkstress heeft. Ik zou het ook niet prettig vinden als Elco de boel 24 uur blijft ophouden, ook al zou hij dat best aankunnen. Ik hoop dus dat je manieren vindt om Luna voldoende ontspannen te krijgen op andere momenten
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu doet ook niets in de tuin, op een balkon of vlakbij huis. Dat is thuis :pffff:
En die heb ik daar nooit iets over geleerd, die is gewoon belachelijk zindelijk.
Uma heeft letterlijk schijt.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb je een pb gestuurd :wink:
Sulluna
Zeer actief

Ik ga vanavond even alles lezen, druk vanwege feestdagen.

Maar super bedankt voor alle tips en Brigitte heb hem gelezen, helemaal top!
Sulluna
Zeer actief

Cleva, inderdaad.. Het is een autist die persé binnen moet..
Apple, Ja, in de ochtend komt alles er gewoon uit. Maar, dus wel echt een bol buikje.. zoveel plas zit er dan in.
jvanringen, bedankt voor jouw ervaringen! Boeiend om te lezen hoe jij er mee omgaat en ik ben blij met je tips!
Heavy, pfff dat is ook niet leuk.. Ellende.. Nog een weekje!
alinelaila, Ja, het is bos is denk beter dan strand. Zat ik ook al aan te denken. Dankje!
DeDiana, Wel grappig.. Met heel veel dingen zijn Mila en Luna hetzelfde. Ik zie het steeds vaker haha. Jij ook veel succes straks met oud en nieuw!

Zo even snel bijgelezen. Super bedankt allemaal. :D
Afgelopen nacht heb ik dus Luna uitgelaten.. En jawel hoor! Mevrouw heeft een lange plas gedaan. Ik ga dus gewoon in de nacht even gauw naar buiten om haar te laten plassen. Ik slaap toch wel door daarna, dus dat komt wel goed.
En dan hopen dat zij dit blijft doen deze week. De dierenarts had liever niet, dat ik al zou beginnen met Valium. Die denkt dat het wel losloopt met iets van een blaasonsteking oid. Maar goed, als Luna in de nacht elke keer blijft plassen, dan is het voor dat weekje verder wel opgelost.

Ik hoop alleen niet dat het vanaf nu elk jaar iets erger wordt. Maar goed, we gaan het zien.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Wat fijn dat ze vannacht gewoon heeft geplast, hopelijk blijft ze dit doen :ok:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Sulluna schreef:De dierenarts had liever niet, dat ik al zou beginnen met Valium. Die denkt dat het wel losloopt met iets van een blaasonsteking oid.
Dat denk ik inderdaad ook. Maar een blaas kán scheuren. Ik heb van mijn HA eens vreselijk op mijn lazer gekregen omdat ik hem vertelde dat ik twee dagen niet had kunnen plassen (en ja, dat doet héél zeer, ook als je eindelijk wel kunt).
Ik had na een dag al aan de noodbel moeten trekken omdat een te volle blaas uiteindelijk scheurt.

Ik zou hem vragen of hij je voor wil doen hoe je die blaas moet legen. Doen ze bij blaasverlamming ook, is helemaal niet moeilijk.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Sulluna schreef:Cleva, inderdaad.. Het is een autist die persé binnen moet..
Apple, Ja, in de ochtend komt alles er gewoon uit. Maar, dus wel echt een bol buikje.. zoveel plas zit er dan in.
jvanringen, bedankt voor jouw ervaringen! Boeiend om te lezen hoe jij er mee omgaat en ik ben blij met je tips!
Heavy, pfff dat is ook niet leuk.. Ellende.. Nog een weekje!
alinelaila, Ja, het is bos is denk beter dan strand. Zat ik ook al aan te denken. Dankje!
DeDiana, Wel grappig.. Met heel veel dingen zijn Mila en Luna hetzelfde. Ik zie het steeds vaker haha. Jij ook veel succes straks met oud en nieuw!

Zo even snel bijgelezen. Super bedankt allemaal. :D
Afgelopen nacht heb ik dus Luna uitgelaten.. En jawel hoor! Mevrouw heeft een lange plas gedaan. Ik ga dus gewoon in de nacht even gauw naar buiten om haar te laten plassen. Ik slaap toch wel door daarna, dus dat komt wel goed.
En dan hopen dat zij dit blijft doen deze week. De dierenarts had liever niet, dat ik al zou beginnen met Valium. Die denkt dat het wel losloopt met iets van een blaasonsteking oid. Maar goed, als Luna in de nacht elke keer blijft plassen, dan is het voor dat weekje verder wel opgelost.

Ik hoop alleen niet dat het vanaf nu elk jaar iets erger wordt. Maar goed, we gaan het zien.
In de nacht uitlaten was hier dus voor oude sokkie echt de oplossing.. Fijn dat ze nu wel geplast heeft..
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”