Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geen behoefte doen ivm vuurwerk. Kan dat kwaad?
Moderator: moderatorteam
-
*Wolf*
- Zeer actief
Re: Geen behoefte doen ivm vuurwerk. Kan dat kwaad?
Blaas legen heb ik ook heel lang gedaan bij een vorige hond. Moet wel zeggen dat ze dat ook zelf kunnen tegenhouden door de blaasspieren aan te spannen. Maar goed, misschien dat als de blaas heel erg vol zit, dat het dan sowieso lukt. Al druk je er dan maar een beetje uit, dat scheelt alweer. Mocht het nog nodig zijn.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Jeetje.. wat bizar, hier heeft hij niks over gezegd ( dat er een kans op scheuren is) bedankt voor de tip.. Ik ga daar inderdaad even achter aan nog dan!Miranda schreef:Dat denk ik inderdaad ook. Maar een blaas kán scheuren. Ik heb van mijn HA eens vreselijk op mijn lazer gekregen omdat ik hem vertelde dat ik twee dagen niet had kunnen plassen (en ja, dat doet héél zeer, ook als je eindelijk wel kunt).Sulluna schreef:De dierenarts had liever niet, dat ik al zou beginnen met Valium. Die denkt dat het wel losloopt met iets van een blaasonsteking oid.
Ik had na een dag al aan de noodbel moeten trekken omdat een te volle blaas uiteindelijk scheurt.
Ik zou hem vragen of hij je voor wil doen hoe je die blaas moet legen. Doen ze bij blaasverlamming ook, is helemaal niet moeilijk.
- Sekreetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): geen
Ik heb geleerd dat een volle blaas, zonder medische oorzaak, niet scheurt maar leeg loopt. Dus is dat opzicht zou het niet veel kwaad moeten kunnen voor zo'n korte periode. Maar het blijft natuurlijk ontzettend vervelend. 
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gaat het nog steeds een beetje met Luna?
Hier is de schrik sinds vandaag weer flink, dus komende dagen ook aangepaste uitlaattijden.
Hier is de schrik sinds vandaag weer flink, dus komende dagen ook aangepaste uitlaattijden.
-
sjm
- Zeer actief
Arme Luna. Isa is ook ineens, sinds vorig jaar, bang.
Begint begin december al, als de knallen beginnen. Durft ze steeds minder naar buiten, gaat meteen weer bij de deur zitten piepen als ze ff in de tuin zijn. Nu wil ze dus zelfs niet even in de tuin plassen oid. Terwijl het geknal nog wel redelijk mee valt.
We woonden tot vorig jaar heel erg afgelegen dus ze heeft t eigenlijk nooit echt meegemaakt denk ik, dat ze daarom nu ineens bang is. Nja, maar even afzien. Binnen is er overigens niks aan de hand gelukkig. 't Is wel heel erg zielig om te zien, dat ze niet buiten durft.
Begint begin december al, als de knallen beginnen. Durft ze steeds minder naar buiten, gaat meteen weer bij de deur zitten piepen als ze ff in de tuin zijn. Nu wil ze dus zelfs niet even in de tuin plassen oid. Terwijl het geknal nog wel redelijk mee valt.
We woonden tot vorig jaar heel erg afgelegen dus ze heeft t eigenlijk nooit echt meegemaakt denk ik, dat ze daarom nu ineens bang is. Nja, maar even afzien. Binnen is er overigens niks aan de hand gelukkig. 't Is wel heel erg zielig om te zien, dat ze niet buiten durft.