Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blijkbaar wil ik het maar niet snappen...
Moderator: moderatorteam
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Re: Blijkbaar wil ik het maar niet snappen...
ik vraag mij iets af: loop jij nog wel ontspannen met je hond of constant om je heen te kijken of er een andere hond op je af komt? honden snauwen nu eenmaal naar elkaar en als het daarbij blijft is het prima. ik scheld ook weleens op andere mensen. wil niet zeggen dat ik ze gelijk een stoot voor hun kop wil geven.
ellen
ellen
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Moet zeggen dat het eigenlijk wel weer een stuk beter gaat de laatste tijd en dat veel (eigenlijk alle op zo nu en dan 1 met wat gesnauwd na) ontmoetingen met honden eigenlijk heel goed gaan. Er wordt wat gespeeld of we passeren gewoon zonder dat er iets gebeurt.ellen en de birmanen schreef:ik vraag mij iets af: loop jij nog wel ontspannen met je hond of constant om je heen te kijken of er een andere hond op je af komt? honden snauwen nu eenmaal naar elkaar en als het daarbij blijft is het prima. ik scheld ook weleens op andere mensen. wil niet zeggen dat ik ze gelijk een stoot voor hun kop wil geven.
ellen
Maar zodra er wat gespannen om elkaar heen gedraaid wordt en ik ken de hond niet goed ben ik inderdaad niet meer ontspannen en weet ik niet zo goed wat ik er mee moet.
Bij bekende honden raak ik niet zo snel van de wijs en daar wordt ook echt wel eens gesnauwd en gecorrigeerd en dat vind ik prima. Bij vreemde honden weet ik niet wat er gaat gebeuren en daar krijg ik de zenuwen van.
Ook omdat ik weet dat ondanks dat Skye het niet begint, hij wel vrij heftig kan reageren als er eenmaal een hond onterecht gaat snauwen of uitvallen.
Ik het geval van de beagle was ik niet gespannen om de hond en was ik ook niet degene die met de honden bezig was maar mijn man.
Laatst gewijzigd door *Skye* op 26 dec 2015 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Nouja, ik loop hartstikke ontspannen maar ik wil gewoon geen gesnauw naar mijn hondellen en de birmanen schreef:ik vraag mij iets af: loop jij nog wel ontspannen met je hond of constant om je heen te kijken of er een andere hond op je af komt? honden snauwen nu eenmaal naar elkaar en als het daarbij blijft is het prima. ik scheld ook weleens op andere mensen. wil niet zeggen dat ik ze gelijk een stoot voor hun kop wil geven.
ellen

- dagmar88
- Zeer actief
Ik vind alles wat niet leuk bedoeld is niet prima. Tijdens het spelen wat aftasten en grenzen aangeven is geen probleem natuurlijk.Hilde schreef:Nouja, ik loop hartstikke ontspannen maar ik wil gewoon geen gesnauw naar mijn hondellen en de birmanen schreef:ik vraag mij iets af: loop jij nog wel ontspannen met je hond of constant om je heen te kijken of er een andere hond op je af komt? honden snauwen nu eenmaal naar elkaar en als het daarbij blijft is het prima. ik scheld ook weleens op andere mensen. wil niet zeggen dat ik ze gelijk een stoot voor hun kop wil geven.
ellenAls ik elke dag uitgescholden zou worden, zou ik me ook niet meer tof voelen. Dus mijn hond hoeft niet dagelijks afgesnauwd te worden. Afsnauwen is niet prima.
Maar verder blijven patsers, uitvallers, beukers en rijders (op pjotrs vriendelijke lovertjes na) maar gewoon van m'n jongens af.
Buiten de roedel is er wat mij betreft héél weinig ruimte voor dat soort ongein.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
dat heb ik ook, maar als Xygan z'n brutale snuffert weer eens bij een hondendame onder haar staart drukt en de dame geeft duidelijk aan dat ze daar niet van gediend is, mag dat van mij hoor, graag zelfs. Dan leert hij op zijn honds wat manieren bij... een betere leermethode is er niet imo.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Daar heb ik ook totaal geen moeite mee. Ook omdat ik weet dat het werkt en dat Skye het goed opvat. Maar patsende volle reutjes zit ik gewoon niet op te wachten. In de meeste gevallen is Skye ontwijkend. Als een teef, kleine hond, stabiele reu hem corrigeert neemt hij afstand. Als een reu komt patsen om te patsen kan je ze uit elkaar plukken.
Nu doe ik er gewoon alles aan om ze te ontlopen of weg te sturen. Moeite heb ik met het ingrijpen als het contact er al is. Maar ik heb hier weer veel tips gekregen dus we gaan het weer meemaken.
Nu doe ik er gewoon alles aan om ze te ontlopen of weg te sturen. Moeite heb ik met het ingrijpen als het contact er al is. Maar ik heb hier weer veel tips gekregen dus we gaan het weer meemaken.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Mwuh vergeet niet dat de meeste mensen met honden geen idee hebben wat hondengedrag inhoudt*Skye* schreef:Dankjewel allemaal voor jullie reacties.
Als met al komt het er zoals altijd op neer dat ik naar mijn gevoel moet luisteren. Ik wil me niet aanstellen en niet moeilijk doen, hoewel ik het gewoon eigenlijk altijd goed inschat. Een ander zou zeggen dat ze gewoon aan het kennismaken zijn, ik zie er al iets aan. Wil me niet laten kennen en dan krijg je dit. Dus voortaan loop ik lekker door in zo een situatie en wacht ik niet af (en in dit geval negeer ik mijn man en doe wat me goed lijkt)
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Haha, een tijd geleden ben ik met Coda en Bizzy gaan wandelen met Coda's zoon Bush. Meneer had net het gedrag ontwikkeld om opdringerig te doen naar teven en op ze te rijden. Dus afgesproken met de eigenaar dat we hem en Coda gewoon hun gang laten gaan. We weten dat Coda enorm kan corrigeren maar zonder gaten te maken, het maakt alleen wel erg veel indruk. En jawel, na een uurtje wandelen voelde hij zich zo zeker dat hij z'n moeder probeerde te bestijgen. En werd daarvoor meteen flink gecorrigeerd waardoor hij binnen een halve seconde tussen de benen van z'n baasje stondKruimel53 schreef:Dat vind ik ook. Als de dame dat trekt, graag zelfs, dáár leren onbehouwen pubers het meeste van. Als het de dame veel stress oplevert kom ik er wel tussen en haal de onverlaat weg.malinois schreef:dat heb ik ook, maar als Xygan z'n brutale snuffert weer eens bij een hondendame onder haar staart drukt en de dame geeft duidelijk aan dat ze daar niet van gediend is, mag dat van mij hoor, graag zelfs. Dan leert hij op zijn honds wat manieren bij... een betere leermethode is er niet imo.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco heeft vandaag ook op z'n donder gehad. Hij negeerde de opgetrokken lip van een hussel. Toen vond een border collie het nodig even in te grijpen. Was niet de eerste keer, en de bazin van die bc had al eens ingegrepen vanwege het snauwen van haar hond. Ik was blij dat Elco even een lesje kreeg. Bij die laatste keer ingrijpen was er dus al nauwelijks sprake meer van een snauw, want de bemoeienis van die bc was genoeg om Elco te laten aftaaien
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Eerlijk gezegd zouden mijn honden iedere hond die erop probeert te kruipen ook een lel verkopen. Dat voorkom je toch nooit helemaal. Ik loop eigenlijk altijd direct weg van honden die opdringerig contact zoeken; ervaring leert dat de honden hier nooit op gecorrigeerd worden door de betreffende eigenaar, en ik heb geen zin in gezeur. Wat ik zelf altijd probeer te voorkomen is direct hond-hond contact onder mijn eigen auto. Als je eigen auto in bereik is, voelen veel honden de noodzaak ook uit bezitsdrang wat sneller uit te vallen; net zoals op een gespannen moment je eigen hond vastpakken; hier worden ze vaak nog verder door opgefokt.