Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oeps...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Oeps...

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Schreef ik gisteren nog over hoe goed Elco luisterde (*klik*), vandaag ging het even heel anders...

Bijna perfect opgevoede hond? Vanochtend ging hij achter een andere hond aan, ver uit mijn zicht. Kwam vervolgens terug naar het pad, ziet mij niet en begint richting huis te rennen. Andere kant op dan waar ik was :shock: Dus ik achter hem aan, af en toe z'n naam roepend. Gelukkig had hij na een paar honderd meter door dat IK hem riep en achter hem was. Pfieuw!
Ik weet nu wel wat hij doet als hij mij echt kwijt is. Had het eigenlijk liever niet geweten. Heb er nu wel een paar grijze haren bij gekregen ;) Maar het is ergens wel geruststellend dat hij dan naar huis wil. Alleen die ene doorgaande weg die hij dan over moet... :shock: (Waren we nu nog een kilometer bij vandaan toen hij me hoorde en zich omdraaide.) Gelukkig zit daar wel net een wegversmalling met drempel, dus echt hard rijdt men er niet
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Oeps...

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

En als hij dan komt dan is het inwendig ... :gvd: :tong: :L: :boos: :mep: .... Uitwendig: goede braaaaave Elco :I:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Nee hoor. Was veel te opgelucht dat hij me hoorde en zich omdraaide. Heb hem niet extra beloond, maar de normale beloning voor terugkomen gegeven. Niet te veel van gemaakt dus. Hij was al genoeg geschrokken van z'n eigen daad, had ik het idee. Tenminste, hij leek echt wel wat in paniek en werd pas bereikbaar nadat hij langs iemand met hond gegaan was. Had het idee dat dat hem uit de paniek haalde.
Nou ja, ik was allang blij dat hij richting huis probeerde te gaan in z'n paniek. En dan nog via de meest veilige route ook.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Snap precies wat je bedoelt. Toen ik met Izzy-puppy de eerste week naar het bos ging, heb ik d'r gelijk los gelaten. Niks aan de hand, half uurtje rondgestruind en op een gegeven moment me verstopt achter een struik om te kijken of ze op me lette. Nou, PANIEK. Dat vloog zo hard als die mollige pootjes d'r dragen konden terug het bos in, ik kon roepen wat ik wou :LOL: Na een minuutje hoorde ze toch 'iets', draaide zich om en kwam in absolute waanzinnige vreugde mijn kant opgerend om me in de armen te vliegen.

Ze let nu wel écht goed op waar ik ben :mrgreen: Als ik me nu verstop vindt ze het prachtig, ze weet altijd precies achter welke struik ik zit.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lemuria schreef:Snap precies wat je bedoelt. Toen ik met Izzy-puppy de eerste week naar het bos ging, heb ik d'r gelijk los gelaten. Niks aan de hand, half uurtje rondgestruind en op een gegeven moment me verstopt achter een struik om te kijken of ze op me lette. Nou, PANIEK. Dat vloog zo hard als die mollige pootjes d'r dragen konden terug het bos in, ik kon roepen wat ik wou :LOL: Na een minuutje hoorde ze toch 'iets', draaide zich om en kwam in absolute waanzinnige vreugde mijn kant opgerend om me in de armen te vliegen.

Ze let nu wel écht goed op waar ik ben :mrgreen: Als ik me nu verstop vindt ze het prachtig, ze weet altijd precies achter welke struik ik zit.
Beest heeft een trauma , gewoon hartstikke bang dat leip weer achter haar aan gaat hollen en schreeuwen.Beter 10 gekken voor mij in de struiken dan 1 achter mij aan denkt ze . :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”