Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hurtta winterjas

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jo-Ellen
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder x Friese Stabij
Aantal honden: 1

Hurtta winterjas

Ongelezen bericht door Jo-Ellen »

Hallo!

Ik wil voor Charlie binnenkort een winterjas bestellen en het liefst één van Hurtta.
Nu vind ik niet echt veel Nederlandse sites waar je dit kunt bestellen en ik weet ook niet precies welke ik kan vertrouwen. Geen enkele site die dit merk aanbiedt ken ik.
Via Beslist kom ik uit op de site van http://www.huisdierzaak.nl/. Ook deze site ken ik niet, maar Beslist vertrouw ik wel (is tot nu toe nooit verkeerd gegaan). Heeft iemand hier ervaring met deze site?

Als ik dan verder op de site kijk naar de maten en prijzen kom ik wel het volgende tegen:
- Winterjas 42 cm, zwart voor 53,26,-. http://www.huisdierzaak.nl/hurtta-42-cm ... nLUGBXhChc
- Winterjas 55 cm, zwart voor 43,63,-. http://www.huisdierzaak.nl/hurtta-55-cm ... nLTyhXhChc

Waarom is de kleinere jas dan weer duurder dan de wat grotere jas, dat zet me weer aan het twijfelen over de betrouwbaarheid van de site.
De jassen zijn niet heel goedkoop, dus ik wil wel goed bestellen.

Het gaat mij dus alleen om de Hurtta winterjas. :)

Groetjes!
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hurtta winterjas

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Deze site ken ik zelf ook niet dus daar kan ik je niet veel verder mee helpen. Dat prijs verschil is wel gek idd.
Voor online bestellen kijk ik altijd naar de wet verkoop op afstand om te beoordelen of een site betrouwbaar is of niet.

Zo moet er een bezoekadres op de site te vinden zijn, hun KvK en BTW informatie moet erop staan en je moet op zijn minst binnen 7 (eigenlijk 14) dagen kunnen retourneren.
Als je de hele bestelling retour stuurt hoor je de gehele aankoopprijs inclusief eventuele verzendkosten e.d. terug te krijgen. Dus echt alles wat je hebt afgerekend.

Als ik de site zo bekijk is dat allemaal goed voorelkaar.
Hun locatie kwam me erg bekend voor, dat is het adres van Van Der Meer diertotaalgroothandel.
Die groothandel ken ik wel, daar doe ik niet heel veel zaken mee maar ze hebben altijd gewoon alles goed afgehandeld.

Groetjes Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Dat model gaat eruit, misschien dat ze daarom met die prijs lopen te klooien. Dat ze nog heel veel hebben liggen van de goedkopere maat.

Bij Alsa-nature hebben ze hem niet meer zie ik, wel andere modellen van Hurtta. En met 16% korting op een artikel naar keuze.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Dandy dog heeft ze ook wel. Ik weet niet waar je woont maar je kan bij veel speciaal zaken ook eerst gewoon even passen.
Jo-Ellen
Actief

Ik woon in omgeving Rotterdam.
Ik kan gratis reizen dus als het iets verder ligt kan ik daar ook nog wel naartoe, dus als iemand iets weet. :mrgreen:
Zolang ik maar niet naar Groningen ofzo hoef. :lol1:
Afbeelding
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Kijk anders even bij verkooppunten van Hurtta er zal vast wel wat in Rotterdam zitten.
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Ik lees ook even mee, ben ook voor dit jasje aan het rondkijken ;)
Alleen vind ik de borstomvang in verhouding tot de ruglengte zo groot?

Diesel heeft ruglengte 45 cm, dan zou hij zitten aan maat L maar de borstomvang daarvan is 64-70 cm maar dat lijkt me erg groot. Als ik bij hem meet is het 55 cm.
Jo-Ellen
Actief

Ik heb ondertussen een Hurtta jasje laten bestellen bij Rob's Dierenshop in Rotterdam. Daarvoor ben ik nog in een dierenwinkel langs geweest in Ridderkerk, maar daar konden ze kennelijk niet groter bestellen dan maat 45cm (ruglengte). Bij Rob's Dierenshop hebben ze 2 maten besteld, 60cm en 65cm. Woensdag komen ze binnen dus kunnen we gaan passen! :D

Ik heb wel een ander jasje dan het bovenstaand model. Omdat deze er inderdaad uitgaat kan ik er nog moeilijk aan komen. Ik krijg de Summit Parka uit de nieuwe lijn.

Afbeelding
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Mooi is die!
MirjamV
Zeer actief

Jo-Ellen schreef:Ik heb ondertussen een Hurtta jasje laten bestellen bij Rob's Dierenshop in Rotterdam. Daarvoor ben ik nog in een dierenwinkel langs geweest in Ridderkerk, maar daar konden ze kennelijk niet groter bestellen dan maat 45cm (ruglengte). Bij Rob's Dierenshop hebben ze 2 maten besteld, 60cm en 65cm. Woensdag komen ze binnen dus kunnen we gaan passen! :D

Ik heb wel een ander jasje dan het bovenstaand model. Omdat deze er inderdaad uitgaat kan ik er nog moeilijk aan komen. Ik krijg de Summit Parka uit de nieuwe lijn.

Afbeelding
Ik ben vandaag in een winkel geweest waar ze hurtta jasjes verkochten, om te kunnen passen. Ging eigenlijk voor de winterjas, maar de summit parka hing er ook. Die vond ik veel mooier vallen als de winterjas en sloot veel mooier aan. Dus wij zijn ook met deze naar huis gegaan!
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Ik ken het merk Hurtta alleen van naam, zelf nog nooit in handen gehad. Wel andere merken.
Vroeg me af of jullie me willen vertellen waarom je voor het merk Hurtta kiest?
Afbeelding

Jo-Ellen
Actief

Ik ben op zoek gegaan op het internet naar winterjassen voor honden. Het wordt mijn eerste jas voor mijn hond dus ik ben met nog geen enkel merk bekend. Zelf vind ik de producten van Hurtta mooi ogen en ook bieden ze waar ik naar op zoek ben. Ik lees er verder ook positieve dingen over op het internet. Uit eigen ervaring kan er natuurlijk nog niets over zeggen.
Er is zo veel keuze op het internet wat betreft kleding voor honden. Nu is het meeste wel gericht op de kleine hondjes en hen ik geen klein hondje dus een groot deel valt al af. Ik zit niet echt te wachten op een roze of camouflage jasje inclusief capuchon met bontje. XD
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik heb een regenjas van Hurtta, ik ben altijd erg te spreken over de kwaliteit van hun producten en de pasvorm van deze jassen is beter dan veel andere. Mocht ik ooit een winterjas moeten aanschaffen dan zou ik kijken voor een Hurtta of eentje van Ruffwear.

Afbeelding
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Mooi zijn ze zeker.

Gelukkig komen er steeds meer normale jassen die je ook een grote stoere hond aan kunt doen. ;-)

Ik ga het merk in elk geval onthouden.
Afbeelding

MirjamV
Zeer actief

Pets_Passion schreef:Ik ken het merk Hurtta alleen van naam, zelf nog nooit in handen gehad. Wel andere merken.
Jo-Ellen schreef:Ik ben op zoek gegaan op het internet naar winterjassen voor honden. Het wordt mijn eerste jas voor mijn hond dus ik ben met nog geen enkel merk bekend. Zelf vind ik de producten van Hurtta mooi ogen en ook bieden ze waar ik naar op zoek ben. Ik lees er verder ook positieve dingen over op het internet. Uit eigen ervaring kan er natuurlijk nog niets over zeggen.
Er is zo veel keuze op het internet wat betreft kleding voor honden. Nu is het meeste wel gericht op de kleine hondjes en hen ik geen klein hondje dus een groot deel valt al af. Ik zit niet echt te wachten op een roze of camouflage jasje inclusief capuchon met bontje. XD
Ik vind ook de hurtta producten er goed uit zien. Ik zocht een jasje met een dichte buik en een band die om het lichaam heen sluit zodat het allemaal goed aansluit bij zijn buik. Ik heb andere merken jasjes geprobeerd bij mijn hond, maar ze zijn dan van lengte goed en de buik is dan te wijd. Deze sluit perfect aan. En ik vind dit ook degelijk uitziende jasjes, niet tuttig zoals jasjes met capuchon inderdaad :wink:
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Het zijn inderdaad vaak wel een beetje "one size fits all" modellen met alleen keuze uit ruglengtes.

Vanmorgen zelf de knoop doorgehakt voor een back on track jasje.
Afbeelding

Jo-Ellen
Actief

Vandaag zouden de jasjes binnen komen en zouden ze me bellen, maar volgens mij zijn ze me vergeten. :denken:
maakt niet uit, ik bel morgen zelf wel eventjes en hopelijk kunnen we dan passen! :mrgreen:

Ik ben benieuwd!
Afbeelding
Jo-Ellen
Actief

Haar Hurtta jas! (de achterkant waaide op)

Afbeelding
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Zit goed :ok:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Pets_Passion schreef:Ik ken het merk Hurtta alleen van naam, zelf nog nooit in handen gehad. Wel andere merken.
ik heb toen voor Hurtta gekozen omdat dat toendertijd een van de weinigen was die ook een kraag erop had zitten en Magic had dat dan ook echt nodig.
De kwaliteit van de jas vond ik ook super...
Ze heeft `m 3 winters aangehad en ik heb `m nog steeds nu ze overleden is.
Voor Gimmick mocht het echt winter worden wat dat is me toch een kou kleum ten top.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”