Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wraak

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

wraak

Ongelezen bericht door joe »

Onze hond is vaak gebeten geweest, omdat hij de "gedragscodes"niet goed geleerd heeft. Hij is absoluut niet vechtachtig of dominant.
Nu is er sinds kort een nieuwe hond hier in de buurt, waar hij erg boos tegen doet. Nu heeft hij hem vanmiddag aangevallen en gebeten ( niet ernstig hoor). Hij leek er wel van te genieten, dat hij nu eens degene was die aanviel......
Wat moet ik doen?
Ik vind het van de ene kant wel lachwekkend...en het baasje doet er ook niet echt moeilijk over....moet ik ze maar laten partijen?
Hoe kan het dat hij zich zo gedraagt? Wraak, komt de frustratie eruit???
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Dingo is een aantal keren gebeten geweest door een groenendaeler, waardoor hij nu zwarte honden, langharig, bij voorbaat al op de korrel heeft, en dat als ik hem niet strak bij me houdt, hij ze pakt.
Toch zijn er ook wel zwarte honden waar hij nu nog mee speelt, maar die kende hij al van voor het voorval.
Het enige wat ik doe, is hem laten volgen als we een soortgelijke hond passeren, en de aandacht ervan afleiden door bv een koekje.
Misschien doet jou hond alleen bij deze hond, en kun je hem afleiden als je deze hond tegenkomt.
Grappig is het allerminst, zeker als je hond dit gedrag doorzet, en zometeen meerdere honden gaat aanvallen... ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Zou ze niet aan laten partijen.... wordt alleen maar erger dan.... en je koopt er toch niets voor????
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

henny schreef:Zou ze niet aan laten partijen.... wordt alleen maar erger dan.... en je koopt er toch niets voor????
Ja...het is zeker niet te bedoeling dat het nog een keer voorkomt en dat hij steeds agressiever wordt. Ik was meer verbaasd, ik heb onze hond nog nooit zo gezien...het kwam ook stuntelig over.....het past hem gewoon niet. Net of hij is een talkshow is geweest en tips heeft gekregen hoe hij van zijn watjes imago af moet komen. Dat vond ik wel lachwekkend. Als mens snap ik zijn reactie wel, maar als hond???
Ik kan er geen touw aan vast knopen........
Het enige wat ik kan bedenken is aan de hand van het verhaal van Dingo, dat hij misschien vroeger iets heeft meegemaakt met dat ras.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mijn reu heeft in het verleden als pup geen leuke ervaringen gehad met een aantal herders,als pup is hij een paar keer gebeten door een herder(duitse,mechelaars,schotse),de laatste keer is alweer 2,5 jaar geleden alleen toen beet hij keihard van zich af al was hij maar 1 jaar,die herder heeft het al geweten.
Nu heeft hij nog dat gedrag in zich om alvast zo'n herder te pakken(terwijl dit niet de herders van toen zijn),alleen nu zijn er meerdere...ahum..neusachtigen bij gekomen waar hij ook maar op reageerd.Ik denk dat het echt uit een oude slechte ervaring komt,je ziet het met meerdere dingen die pups meemaken en dat meenemen als ze ouder worden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”