Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
brokken of/en kvv?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labradoodle
- Aantal honden: 2
brokken of/en kvv?
Overmorgen krijgen we een pup. Bij de fokker zit hij op kvv. Nu lijkt het me nogal een gedoe om eerlijk te zijn. Van die grote bevroren worsten die je dan moet verdelen. Hij moet ook 3 dagen mee naar werk. Brokken lijkt me makkelijker. Maar ik wil mijn hond wel goede voeding geven en ik lees toch wel veel voordelen van kvv. Het is hier niet zo makkelijk te vinden trouwens hoewel ik de supermarkt (Jumbo) nog niet gecheckt heb. En bij bezorgen moet je daar weer voor thuis blijven. Brokken lijken me makkelijker maar van kvv lees ik meer voordelen voor de hond.
Wat adviseren jullie? Kan ik ook brokken en kvv geven?
Ik heb van alles gelezen maar zie door de bomen het bos niet meer.
I <3 my dogs 

- Iris-Marie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
- Aantal honden: 1
Re: brokken of/en kvv?
Ik wil Finna eigenlijk ook KVV geven, en dan op vakantie e.d. brokken. Ik zie de voordelen van KVV en barf wel in. Ik zou het dan zelf laten bezorgen (Lotgering). Maar dan moet 't wel in de vriezer passen, en dat gaat niet lukken.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Mijn honden krijgen KVV (Bandit) en als ik vergeet uit te halen brok. Canagan dan.
Ik zou voor een goede kwaliteit vlees gaan (ik zou geen vlees van de supermarkt willen voeren) dat kan je trouwens halen in vele dierenwinkels. En op de werk dagen een goede brok.
Google eens op Meikes voerwijzer.
Ik zou voor een goede kwaliteit vlees gaan (ik zou geen vlees van de supermarkt willen voeren) dat kan je trouwens halen in vele dierenwinkels. En op de werk dagen een goede brok.
Google eens op Meikes voerwijzer.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
De shop waar ik Lotgering bestel, komt bij ons op woensdagavond de boel afleveren. Wat mij betreft kon het ook gerust overdag, maar voor de meeste mensen is 's avonds prettiger. Voordeel is ook dat ik veel minder grote hoeveelheden tegelijk hoef te bestellen dan bij Lotgering zelf om een beetje normale bezorgkosten te hebben. Elco doet ongeveer een half jaar met 1 bestelling. En dat portioneren vind ik geen enkel probleem.adamzo schreef:Overmorgen krijgen we een pup. Bij de fokker zit hij op kvv. Nu lijkt het me nogal een gedoe om eerlijk te zijn. Van die grote bevroren worsten die je dan moet verdelen. Hij moet ook 3 dagen mee naar werk. Brokken lijkt me makkelijker. Maar ik wil mijn hond wel goede voeding geven en ik lees toch wel veel voordelen van kvv. Het is hier niet zo makkelijk te vinden trouwens hoewel ik de supermarkt (Jumbo) nog niet gecheckt heb. En bij bezorgen moet je daar weer voor thuis blijven. Brokken lijken me makkelijker maar van kvv lees ik meer voordelen voor de hond.
Vergeet ook niet dat het vlees gerust een paar dagen ontdooid in de koelkast bewaard mag worden!
Je krijgt een labradoodle-pup, toch? Dat is een stuk makkelijker met Lotgering dan zo'n klein hondje als mijn Markiesje (7 kg)

-
- Vaste gebruiker
Ja een labradoodle pup inderdaad. Medium dus niet een hele grote. Als het op avond bezorgd wordt dan heb ik geen probleem. Ik zit niet in de regio die jij hebt maar ik zal eens zoeken.
Desi waarom geen vlees uit de supermarkt?
I <3 my dogs 

- dagmar88
- Zeer actief
adamzo schreef:Ja een labradoodle pup inderdaad. Medium dus niet een hele grote. Als het op avond bezorgd wordt dan heb ik geen probleem. Ik zit niet in de regio die jij hebt maar ik zal eens zoeken.
Ach, is net wat je zelf wilt en waar je hond het goed op doet. Smuldier is echt geen verkeerd voer.
Je kunt brok en vers gewoon combineren.
En gedoe zie ik eigenlijk niet.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Je kunt het makkelijk afwisselen. Lou krijgt vlees wanneer het mij uitkomt en (goede) brok op de andere dagen. De afwisseling vindt hij zelf ook fijn; hij eet dan beter. Het leuke van brok is dat je de brokjes in een voerbal kunt stoppen, of kunt verstoppen in huis of in de tuin.
Als je bijvoorbeeld zulk soort worstjes van Farmfood neemt hoef je waarschijnlijk ook niet te snijden/verdelen, want ze zijn er in 110 gram.

Als je bijvoorbeeld zulk soort worstjes van Farmfood neemt hoef je waarschijnlijk ook niet te snijden/verdelen, want ze zijn er in 110 gram.

-
- Vaste gebruiker
Bevroren kopen dus koelbox mee of meteen snel huis laten bezorgen verplicht thuis zijn grote bevroren dingen moeten snijden om te verdelen dat moet weer in zakjes of bakjes dat vind ik allemaal gedoe. De dierenwinkel bij mij in de buurt verkoopt geen kvv dat heb ik gevraagd.
Maar als bezorging op avond kan en ik ook brokken erbij kan geven scheelt dat al veel.
Brokken erbij dat moet dan geperste brok zijn toch? Dan bv kvv in de ochtend brok mee en later weer kvv en uiteindelijk 1x brok en 1x kvv.
Je leest er zoveel verschillende dingen over.
Maar als bezorging op avond kan en ik ook brokken erbij kan geven scheelt dat al veel.
Brokken erbij dat moet dan geperste brok zijn toch? Dan bv kvv in de ochtend brok mee en later weer kvv en uiteindelijk 1x brok en 1x kvv.
I <3 my dogs 

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Je kunt het best kopen en een uur of twee later pas in de vriezer doen hoor. En zoals ik hierboven schreef: je kunt ook klein verpakt KVV kopen.adamzo schreef:Bevroren kopen dus koelbox mee of meteen snel huis laten bezorgen verplicht thuis zijn grote bevroren dingen moeten snijden om te verdelen dat moet weer in zakjes of bakjes dat vind ik allemaal gedoe.
- frank13
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Hier krijgt de pup s'morgens en s'middags brokken van RC en s'avonds kvv van naturis.
Leg het s'morgens in de ijskast en tegen s'avonds is het ontdooid.
Heb hier geperste brok geprobeerd maar bleef er van spugen
Leg het s'morgens in de ijskast en tegen s'avonds is het ontdooid.
Heb hier geperste brok geprobeerd maar bleef er van spugen

- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Bij mij bezorgen ze ook 's avonds, maar meestal haal ik het gewoon zelf op. Dat is 45 minuten in de auto, en ik heb echt geen aparte koelbox mee. Eens in de 2 weken leg ik 's ochtends een paar rollen vlees uit de vriezer, die snijdt ik dan aan het begin van de middag als ze wat ontdooit zijn. Dat verdeel ik en vries ik weer in. De rest van de tijd haal ik dan een zakje uit de vriezer.
Als je het echt te veel moeite vindt kan je gewoon brok voeren.. Ik vind kvv niet zo'n probleem, het kost me misschien 10 minuten in de maand om al het vlees te verdelen, voor de rest hoeft het alleen maar te ontdooien. En ik vries het gewoon weer in in boterhamzakjes, dus heel veel ruimte neemt het niet in.
Als je het echt te veel moeite vindt kan je gewoon brok voeren.. Ik vind kvv niet zo'n probleem, het kost me misschien 10 minuten in de maand om al het vlees te verdelen, voor de rest hoeft het alleen maar te ontdooien. En ik vries het gewoon weer in in boterhamzakjes, dus heel veel ruimte neemt het niet in.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Omdat ik die goedkope rommel (lotgering en smuldier) niet vertrouw. Ik wil zeker zijn van goede kwaliteit.adamzo schreef:Ja een labradoodle pup inderdaad. Medium dus niet een hele grote. Als het op avond bezorgd wordt dan heb ik geen probleem. Ik zit niet in de regio die jij hebt maar ik zal eens zoeken.
Heb ook wel eens Carnibest/Farmfood of Naturis. Maar vooral Bandit, dat is wel prijzig overigens maar voor 2 kleine hondjes goed te doen.
- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Het is ook een kwestie van uitproberen. Mijn hond doet het super op smuldier, dus dan ben ik tevreden. Als we een weekendje met de hond weg gaan of ik vergeten ben vlees te ontdooien, krijgt hij gewoon brok (Acana) en dat hoeft niet persé geperste brok te zijn. Gewoon kijken wat jou en je hond goed bevalt en dan komt het wel goed! 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar als je pakweg 100 kilo hond hebt is dat weer een ander verhaal.Desi&Bibi schreef:Omdat ik die goedkope rommel (lotgering en smuldier) niet vertrouw. Ik wil zeker zijn van goede kwaliteit.
Heb ook wel eens Carnibest/Farmfood of Naturis. Maar vooral Bandit, dat is wel prijzig overigens maar voor 2 kleine hondjes goed te doen.
Ik voer diverse merken door elkaar trouwens maar ook Lotgering en soms ook Smuldier, en ik heb er uitstekende ervaringen mee.
Ik denk dat afwisseling van merken beter is dan je ophangen aan één merk omdat de rest rotzooi zou zijn.
- dagmar88
- Zeer actief
Welnee. Paar pakjes smuldier of weet ik wat de dierenwinkel heeft meenemen (hoeft helemaal niet gekoeld).adamzo schreef:Bevroren kopen dus koelbox mee of meteen snel huis laten bezorgen verplicht thuis zijn grote bevroren dingen moeten snijden om te verdelen dat moet weer in zakjes of bakjes dat vind ik allemaal gedoe. De dierenwinkel bij mij in de buurt verkoopt geen kvv dat heb ik gevraagd.
Je kunt vers gewoon (gedeeltelijk) laten ontdooien en weer invriezen.
Hoe lang kan zo'n beestje over een bakje smuldier doen? Kun je gerust een paar dagen afgesloten in de koelkast laten staan.
Tuincentra verkopen tegenwoordig vaak vers, pet's place ook en er zijn afhaalpunten.
En nee, dat hoeft helemaal geen geperste brok te zijn. Je kunt gewoon combineren wat je maar wilt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Er zal vast wel een verkooppunt ergens in de buurt zitten van een merk waar je kleinere hoeveelheden kunt halen. Staan op voerwijzer.com. En ja hier alles op kvv incl pup die dit ook bij de fokker kreeg.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom is iets rommel als t betaalbaar is? Ik voer al jaren lotgering, smuldier naast kivo, dogmeat en tamro. Ook pups op groot geworden... mn sporthonden krijgen t. Niks mis mee. Ik ga echt geen vlees voeren wat duurder is dan mn eigen vlees. Je betaald voor de marketing en t verpakkinkje... dat geef ik liever aan voer uit.Desi&Bibi schreef:Omdat ik die goedkope rommel (lotgering en smuldier) niet vertrouw. Ik wil zeker zijn van goede kwaliteit.adamzo schreef:Ja een labradoodle pup inderdaad. Medium dus niet een hele grote. Als het op avond bezorgd wordt dan heb ik geen probleem. Ik zit niet in de regio die jij hebt maar ik zal eens zoeken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
bedankt voor jullie reacties. Het is erg wisselend geloof ik, ik heb ook nog andere topics doorgelezen.De een zweert bij kvv, de ander bij brok, de volgende combineert kvv met geperste brok en weer een ander doet het met gewone brok. Ik kijk wel. We krijgen 12 dagen voer mee dus ik heb nog even.
I <3 my dogs 

- dagmar88
- Zeer actief
Omdat geen hond hetzelfde is.adamzo schreef:bedankt voor jullie reacties. Het is erg wisselend geloof ik, ik heb ook nog andere topics doorgelezen.De een zweert bij kvv, de ander bij brok, de volgende combineert kvv met geperste brok en weer een ander doet het met gewone brok. Ik kijk wel. We krijgen 12 dagen voer mee dus ik heb nog even.
- Linda van Veen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): teckel en grote poedel
Dat vers per se samen moet met geperst is een fabeltje van een fabrikant die beide op de markt brengt (ik noem geen namen
). Wel loopt de vertering anders en is het dus aan te raden het ene een aantal dagen aansluitend te voeren en dan het ander. Liever niet beiden op 1 dag blijkt uit recent onderzoek. Mengen zou wel weer kunnen wanneer je het in dezelfde verhoudingen doet. Maar goed, die meningen lopen uiteen 
Goedkoper vlees bevat vaak meer orgaanvlees/vet en is ook vaker wisselend van samenstelling en niet compleet. Je betaald dus wel degelijk voor een stukje kwaliteit. Wat niet automatisch wil zeggen dat prijs alles zegt (kijk maar naar Royal Canin). Rodi en Smuldier zijn beiden ook in de DSZ te krijgen, zij het dat Smuldier dan in rollen zitten. Beiden zijn daar een heel stuk duurder doordat het een ander kanaal betreft. Als ze beiden niet in de supermarkt zouden liggen zou de kwaliteit dat als hoger worden beschouwd? Farmfood vind ik persoonlijk veel weg hebben van Smuldier en wordt dacht ik ook bij hetzelfde bedrijf geproduceerd. Over precieze samenstelling wilden ze toen niks kwijt. Het is echter wel vele malen duurder....
Ik geef de voorkeur aan merken met enig vertrouwen zoals idd Bandit of Carnivoer, maar ook daar staat niet precies op wat erin zit. Sinds kort voer ik Raw4Dogs, volgens mij het enige kvv merk wat open declareert, hopelijk neemt de rest dit als voorbeeld en gaat de consument dit als eis stellen (net als bij droogvoeders). Wel wissel ik zo nu en dan af met Rodi uit de supermarkt (afhankelijk van hoe het er die maand voor staat
....) of ik combineer het in 1 maaltijd. Rodi is ook puur vlees en in de supermarkt (of in groot verpakking) goed betaalbaar en naar mijn idee prima/prijs kwaliteit.

Goedkoper vlees bevat vaak meer orgaanvlees/vet en is ook vaker wisselend van samenstelling en niet compleet. Je betaald dus wel degelijk voor een stukje kwaliteit. Wat niet automatisch wil zeggen dat prijs alles zegt (kijk maar naar Royal Canin). Rodi en Smuldier zijn beiden ook in de DSZ te krijgen, zij het dat Smuldier dan in rollen zitten. Beiden zijn daar een heel stuk duurder doordat het een ander kanaal betreft. Als ze beiden niet in de supermarkt zouden liggen zou de kwaliteit dat als hoger worden beschouwd? Farmfood vind ik persoonlijk veel weg hebben van Smuldier en wordt dacht ik ook bij hetzelfde bedrijf geproduceerd. Over precieze samenstelling wilden ze toen niks kwijt. Het is echter wel vele malen duurder....
Ik geef de voorkeur aan merken met enig vertrouwen zoals idd Bandit of Carnivoer, maar ook daar staat niet precies op wat erin zit. Sinds kort voer ik Raw4Dogs, volgens mij het enige kvv merk wat open declareert, hopelijk neemt de rest dit als voorbeeld en gaat de consument dit als eis stellen (net als bij droogvoeders). Wel wissel ik zo nu en dan af met Rodi uit de supermarkt (afhankelijk van hoe het er die maand voor staat

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Ik voer Pukie alles door elkaar heen, van pup af aan en ze is kerngezond, ziet er super uit en heeft fantastische drollen, verkoop praatjes zijn leuk voor degene die erin trappen. Kijk gewoon waar je hond het goed op doetLinda van Veen schreef:Dat vers per se samen moet met geperst is een fabeltje van een fabrikant die beide op de markt brengt (ik noem geen namen). Wel loopt de vertering anders en is het dus aan te raden het ene een aantal dagen aansluitend te voeren en dan het ander. Liever niet beiden op 1 dag blijkt uit recent onderzoek. Mengen zou wel weer kunnen wanneer je het in dezelfde verhoudingen doet. Maar goed, die meningen lopen uiteen
Ik geef de voorkeur aan merken met enig vertrouwen zoals idd Bandit of Carnivoer, maar ook daar staat niet precies op wat erin zit. Sinds kort voer ik Raw4Dogs, volgens mij het enige kvv merk wat open declareert, hopelijk neemt de rest dit als voorbeeld en gaat de consument dit als eis stellen (net als bij droogvoeders). Wel wissel ik zo nu en dan af met Rodi uit de supermarkt (afhankelijk van hoe het er die maand voor staat....) of ik combineer het in 1 maaltijd. Rodi is ook puur vlees en in de supermarkt (of in groot verpakking) goed betaalbaar en naar mijn idee prima/prijs kwaliteit.
-
- Vaste gebruiker
ik heb het al eerder gezegd, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben met Paco bij d dierenarts geweest en die vond hem wat te mager. Ook was ze niet zo dolop kvv. Maar ik merk nu aan mezelf dat ik ook weerstand heb tegen alleen maar brokken.
Ik ben bij 2 dierenwinkels geweest en die adviseerden Prins voor middelgrote pups. Dat zijn geperste brokken. Het is niet heel duur maar ook niet goedkoop. 4 euro per kilo ongeveer.
Pup is een medium labradoodle en wordt uiteindelijk tussen de 43en 53 cm en tussen de 13 en23 kilp. Hij weegt nu 4,3 kilo en dat vindt de da dus mager. Ik geef nu 3x per dag eten maar ik merk dat hij honger heeft. Ik heb de afggelopen dagen de hoeveeelheid al vergroot.
Als ik nu eens zo doe: oochtend en middag brok en dan 's avonds kvv. Het is dan rond 7 uur, rond 13 uur en rond 1900 uur.
Wat zeggen jullie ervan?
Kan ik dat meteen gaan doen?
Ik ben bij 2 dierenwinkels geweest en die adviseerden Prins voor middelgrote pups. Dat zijn geperste brokken. Het is niet heel duur maar ook niet goedkoop. 4 euro per kilo ongeveer.
Pup is een medium labradoodle en wordt uiteindelijk tussen de 43en 53 cm en tussen de 13 en23 kilp. Hij weegt nu 4,3 kilo en dat vindt de da dus mager. Ik geef nu 3x per dag eten maar ik merk dat hij honger heeft. Ik heb de afggelopen dagen de hoeveeelheid al vergroot.
Als ik nu eens zo doe: oochtend en middag brok en dan 's avonds kvv. Het is dan rond 7 uur, rond 13 uur en rond 1900 uur.
Wat zeggen jullie ervan?
I <3 my dogs 

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar de DA vind een hond al snel mager... IS ie ook mager?

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik heb mijn pups ook 2x brokken en een keer kvv gegeven toen ik ze 3x daags voerde. Dat beviel uitstekend. Doodles zijn egr wisselend qua maat, ze groeien nogal eens uit hun eigenlijke maat of blijven juist te klein. Dus aan de uiteindelijke grootte heb je niet zoveel.
Hoe oud is ze nu? Ninthe was met 7 weken 1.8kg en is nu 6.5kg (10 maanden), wordt denk ik zo'n 7.5kg. Noa was met 7 weken 2.3kg en is nu 9.5-10kg en wordt denk ik zo'n 12kg (zusjes). Met 12 weken was Noa 4.1kg en ninthe 3.2kg. Overigens zijn zij middenslag poedels (35-45cm) en wordt Ninthe zo'n 35cm en Noa zo'n 40cm.
Prins procare puppy & junior kan je veel goedkoper voeren (2.5€/kg) bij deze site: http://www.brekz.nl/prins-hondenvoer/pr ... unior.html
Dat scheelt behoorlijk.
Hoe oud is ze nu? Ninthe was met 7 weken 1.8kg en is nu 6.5kg (10 maanden), wordt denk ik zo'n 7.5kg. Noa was met 7 weken 2.3kg en is nu 9.5-10kg en wordt denk ik zo'n 12kg (zusjes). Met 12 weken was Noa 4.1kg en ninthe 3.2kg. Overigens zijn zij middenslag poedels (35-45cm) en wordt Ninthe zo'n 35cm en Noa zo'n 40cm.
Prins procare puppy & junior kan je veel goedkoper voeren (2.5€/kg) bij deze site: http://www.brekz.nl/prins-hondenvoer/pr ... unior.html
Dat scheelt behoorlijk.
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Hier krijgen ze in de ochtend brokken en in de avond een rol tamro of carnibest of wat ook maar in overleg met andere bestellers gehaald wordt. Daarnaast leren ze van pup af aan ook met de pot mee eten, zodat hun darmen en maag overal aan gewend raakt. Ze krijgen trouwens of de pot of voer niet dubbel...
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Doe maar, en als hij de brokjes niet eet gewoon de hele dag kvv voeren. Ik heb er inmiddels drie generaties kampioenswaterhonden op grootgebracht. Zal wel iets goeds inzittenadamzo schreef: Als ik nu eens zo doe: oochtend en middag brok en dan 's avonds kvv. Het is dan rond 7 uur, rond 13 uur en rond 1900 uur.
Wat zeggen jullie ervan?
-
- Vaste gebruiker
Je kunt de ribben goed voelen en de flanken waren een beetje ingevallen er waren meer mensen die zeiden dat hij mager is. Maar ik heb hem nu 3 dagen meer voer gegeven en nu zijn de flanken gevuld. Hij moest ook een kilo per week aankomen volgens de assistente maar de DA was daar iets gematigder in. Het lijkt mij overdreven veel. Maar vlgs mij dachten ze ook dat het een grote moest worden.
Het is een pup van een koningspoedel en mini labradoodle dus ze denken medium. Hij is nu morgen 10 weken en ik denk nu wel 4,5 kilo ofzo.
Ik luister naar de deskundigen maar gebruik ook eigen ogen en hersens hoor. Hij heeft honger, dat is heel duidelijk. Om 8.30 gegeten en om 12 uur alweer in de keuken zijn bakje naar het midden schuiven toen ik in de keuken was. Ik heb gewacht tot 13.30 anders komt hij vanavond tekort. Heb toch weer kvv gedaan, ik las ook ergens dat ze daar sneller zindelijk op worden. Bovendien gaat hij morgen met man mee wennen en dan moet hij maar geen last van zijn darmpjes hebben.
Ik hoor trouwens zijn buik wel hoor, 's avonds op de bank.
Het is een pup van een koningspoedel en mini labradoodle dus ze denken medium. Hij is nu morgen 10 weken en ik denk nu wel 4,5 kilo ofzo.
Ik luister naar de deskundigen maar gebruik ook eigen ogen en hersens hoor. Hij heeft honger, dat is heel duidelijk. Om 8.30 gegeten en om 12 uur alweer in de keuken zijn bakje naar het midden schuiven toen ik in de keuken was. Ik heb gewacht tot 13.30 anders komt hij vanavond tekort. Heb toch weer kvv gedaan, ik las ook ergens dat ze daar sneller zindelijk op worden. Bovendien gaat hij morgen met man mee wennen en dan moet hij maar geen last van zijn darmpjes hebben.
Ik hoor trouwens zijn buik wel hoor, 's avonds op de bank.
I <3 my dogs 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik geef alles door elkaar, in 1 maaltijd.
kvv; vers, brok, geperste en gewone.... mijn oudste hond is nog maar 11 jaar natuurlijk, geen idee wat het effect op lange termijn zal zijn
kvv; vers, brok, geperste en gewone.... mijn oudste hond is nog maar 11 jaar natuurlijk, geen idee wat het effect op lange termijn zal zijn