Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie poetst de tandjes weekelijks?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Re: Wie poetst de tandjes weekelijks?

Ongelezen bericht door mito »

Aanleg is echt wel een grote factor hoor. De ene hond heeft er wel last van, de ander niet met hetzelfde eetpatroon. Bij mij maakt de trimster het gelijk even schoon met een krabber als ze toch getrimd worden. Maar het is zeker handig als je pup gewend is dat er in zijn bekkie gerommeld wordt ;)
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik doe het ook wel veel en regelmatig, de honden vinden het overigens heerlijk, pesten is dat helemaal niet.

En ja, hier verse voeding en veel gebruik van de tanden door kauwen en meerdere keren mensen bijten per week. :U: waarom moet er steeds vanuit gegaan worden dat wanneer iets werkt bij eigen hond, dat meteen ook een regel is? :U:

Mijn oudste van 11 heeft nergens last van, die van 5 heeft wel aanleg voor tandsteen. Het zijn beesten he, geen gekopieerde robotten :U:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

maart schreef: Mijn oudste van 11 heeft nergens last van, die van 5 heeft wel aanleg voor tandsteen. Het zijn beesten he, geen gekopieerde robotten :U:

:mrgreen: Gelukkig niet zeg. Hier is het dus ook per hond verschillend, terwijl de basis aardig overeen komt.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Fotogravinnetje schreef:
toots schreef:Nee nog nooit gedaan, Toots zou dat denk ook niet zo snel toe laten, Tot nu toe heeft de dierenarts er ook nog nooit wat aan hoeven doen. Maar mocht het nodig zijn wordt hij natuurlijk door de dierenarts na gekeken en evt geholpen aan zijn gebit.

Laatste cheq up was voor onze vakantie afgelopen zomer.

In principe krijgen honden genoeg kauw spul en zou het niet nodig moeten zijn.
Aanleg weet ik niet hoor, Ik denk dat het een combi is van verkeerd eten net als bij mensen. Als je veel zoet etc eet en veel koffie drinkt heb je sneller klachten en tandsteen alleen wij hebben niet het gebit om echt te kauwen en te kluiven dus wij moeten poetsen.
Dus jij zegt dat barf en gedroogde snacks verkeerd voedsel zijn? Want dat is wat Elco krijgt en toch heeft hij al tandsteen, terwijl hij nog geen twee jaar is en ik regelmatig z'n tanden poets (oké, niet dagelijks, maar wel twee keer of vaker per week).

Ik zeg dat ik dat denk.
Ik kan van hier af niet zien wat iedereen voert.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

dagmar88 schreef:
maart schreef: Mijn oudste van 11 heeft nergens last van, die van 5 heeft wel aanleg voor tandsteen. Het zijn beesten he, geen gekopieerde robotten :U:

:mrgreen: Gelukkig niet zeg. Hier is het dus ook per hond verschillend, terwijl de basis aardig overeen komt.
inderdaad, van Ruun zijn zijn tanden bijna een jaar geleden nog gekuist en toch zit ook daar al weer wat zichtbaar op (ben ook wel wat lakser geworden in tandenpoetsen en hier dus wel zichtbaar dat tanden poetsen wel degelijk helpt blijkbaar :F: )
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

maart schreef:inderdaad, van Ruun zijn zijn tanden bijna een jaar geleden nog gekuist en toch zit ook daar al weer wat zichtbaar op (ben ook wel wat lakser geworden in tandenpoetsen en hier dus wel zichtbaar dat tanden poetsen wel degelijk helpt blijkbaar :F: )
Die van Aiko twee jaar geleden en er zat weer een hele laag op (hiernet een eerste deel weggehaald met de krabber, viel me nog mee eigenlijk). En die kreeg ook gewoon heel snel tandsteen van rauwvoer (drie keer per week een lap pens, volledige prooien en kauwmateriaal). Sowieso vrij gevoelig gebit, bijna elke tand is inmiddels een stuk af :schrik:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

toots schreef:
Fotogravinnetje schreef:
toots schreef:Nee nog nooit gedaan, Toots zou dat denk ook niet zo snel toe laten, Tot nu toe heeft de dierenarts er ook nog nooit wat aan hoeven doen. Maar mocht het nodig zijn wordt hij natuurlijk door de dierenarts na gekeken en evt geholpen aan zijn gebit.

Laatste cheq up was voor onze vakantie afgelopen zomer.

In principe krijgen honden genoeg kauw spul en zou het niet nodig moeten zijn.
Aanleg weet ik niet hoor, Ik denk dat het een combi is van verkeerd eten net als bij mensen. Als je veel zoet etc eet en veel koffie drinkt heb je sneller klachten en tandsteen alleen wij hebben niet het gebit om echt te kauwen en te kluiven dus wij moeten poetsen.
Dus jij zegt dat barf en gedroogde snacks verkeerd voedsel zijn? Want dat is wat Elco krijgt en toch heeft hij al tandsteen, terwijl hij nog geen twee jaar is en ik regelmatig z'n tanden poets (oké, niet dagelijks, maar wel twee keer of vaker per week).

Ik zeg dat ik dat denk.
Ik kan van hier af niet zien wat iedereen voert.
Nergens op gebaseerd dus.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nou, Sjon is de enigste hier die kvv en barf eet en die heeft me een tandsteen :schrik: die poets ik om de 2 dagen en de Bullen die hier brok met kvv eten hebben een gebit om jezelf in te spiegelen...
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”