Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nikon wil niet meer wandelen met partner
Moderator: moderatorteam
- foxalert
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 75% Puli 25% Pumi
- Aantal honden: 2
Nikon wil niet meer wandelen met partner
Beetje vreemd probleem en eentje waar ik me best zorgen om maak. In de avond wil onze hond niet meer mee wandelen met mijn partner. Hij gaat dan bij mij zitten en de staat, zover hij deze heeft, gaat omlaag.
Ga ik vervolgens mee dan gaat de staart omhoog en is er geen probleem.
Mijn partner is de hond z'n alles en ze trekken ook altijd met elkaar op. Ik doe vrij weinig met Nikon dus dat maakt zijn gedrag des te vreemder.
Gedrag is al een tijdje gaande maar begint nu extreme vormen aan te nemen. Dachten dat het te maken had met vuurwerk, maar hij wil wel mee als ik ook mee loop.
Even als extra aanvulling, in de ochtend loopt hij gewoon mee, middag sputtert hij ook soms. Maar niet zo erg als in de avond.
Iemand enig idee of tips? Dank.
Ga ik vervolgens mee dan gaat de staart omhoog en is er geen probleem.
Mijn partner is de hond z'n alles en ze trekken ook altijd met elkaar op. Ik doe vrij weinig met Nikon dus dat maakt zijn gedrag des te vreemder.
Gedrag is al een tijdje gaande maar begint nu extreme vormen aan te nemen. Dachten dat het te maken had met vuurwerk, maar hij wil wel mee als ik ook mee loop.
Even als extra aanvulling, in de ochtend loopt hij gewoon mee, middag sputtert hij ook soms. Maar niet zo erg als in de avond.
Iemand enig idee of tips? Dank.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Nikon wil niet meer wandelen met partner
Hoe ga jij er mee om als hij bij je komt zitten?
En wat gebeurd er als partner dan alleen de deur uit gaat als hij weigert?
Medisch is hij wel in orde trouwens?
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 03 jan 2016 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Is het niet zo dat hij het vuurwerk alleen buiten gehoord heeft met je man buiten? Hij kan het gekoppeld hebben als donker + buiten + man = vuurwerk. Is het dus echt iets van de laatste dagen? Wat hebben jullie geprobeerd? Hem meelokken met wat lekkers oid? Wat doet hij als je man hem gewoon aanlijnt en meeloopt?

- foxalert
- Zeer actief
Eerst genegeerd, maar dat werkt ook niet. Nu loop ik soms mee zoals ook zojuist. Maar dat is niet de oplossing. Is volgens MN vriendin begonnen sinds de klok is verzet.Apple schreef:Hoe ga jij er mee om als hij bij je komt zitten?
Medisch in orde zover we weten.
Naast dit probleem verder ook geen andere problemen.
- Hilde
- Zeer actief
Oeps, sorry, ik zeg man, maar jij kunt natuurlijk ook een man zijn en je partner een vrouw. Of allebei vrouwen
Excuus, meestal zitten hier vrouwen 

- foxalert
- Zeer actief
Ik ben de manHilde schreef:Is het niet zo dat hij het vuurwerk alleen buiten gehoord heeft met je man buiten? Hij kan het gekoppeld hebben als donker + buiten + man = vuurwerk. Is het dus echt iets van de laatste dagen? Wat hebben jullie geprobeerd? Hem meelokken met wat lekkers oid? Wat doet hij als je man hem gewoon aanlijnt en meeloopt?
Met mij gaat ie gewoon mee, maar op 31 december kreeg ik m ook niet mee hoor. Maar dat was extreme situatie natuurlijk. De dag erna met mij geen problemen.
-
RedPassion
Een andere, misschien wat rare, invalshoek: Is er bij/met jou iets gaande? Ziek of stress bv.? (Hoef je hier niet op te antwoorden natuurlijk, meer voor jezelf) Het kan ook zijn dat de hond jou wil beschermen of over jou wil waken (in het donker kan dit sterker zijn) en daarom bij jou wil blijven of wil dat je meeloopt.
- Hilde
- Zeer actief
Ja, ik herstelde me al 
En wat als ze eenmaal buiten met hem is? En als ze hem binnen dus gewoon aanlijnt en meeneemt?
En wat als ze eenmaal buiten met hem is? En als ze hem binnen dus gewoon aanlijnt en meeneemt?

- foxalert
- Zeer actief
Buiten is het gewoon omdraaien en naar huis sturen.Hilde schreef:Ja, ik herstelde me al
- foxalert
- Zeer actief
Zover ik weet ben ik niet ziek. Stress wel gehad, maar dat is al tijden een stuk minder. Toen er wel sprake van was, liep hij zonder problemen mee met mn vriendin.RedPassion schreef:Een andere, misschien wat rare, invalshoek: Is er bij/met jou iets gaande? Ziek of stress bv.? (Hoef je hier niet op te antwoorden natuurlijk, meer voor jezelf) Het kan ook zijn dat de hond jou wil beschermen of over jou wil waken (in het donker kan dit sterker zijn) en daarom bij jou wil blijven of wil dat je meeloopt.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zijn de wandelingen zelf wel leuk voor de hond? En wat als partner even uit de buurt is? Dus als je even gaat afspreken dat als er gewandeld wordt partner even zomaar een minuut of 5 eerder uit de kamer verdwijnt en vervolgens ga je buiten iets leuks doen met de hond. Of je geeft de hond wat lekkers en jodelt vrolijk met hem?
In elk geval gaat de hond bij partner zitten omdat de hond de wandeling niet ziet zitten. Hoe leuk is die wandeling? En wat doet de hond op die momenten buiten? Heeft de hond ook lol? Ik vraag dat omdat mijn hondje wandelen super leuk vindt maar plassen in de tuin ook niet altijd even denderend. Dus we commanderen dat. Hup, plasje doen! Moet! Nu! En dan sta ik in de deuropening. Als jullie hond het wandelen ziet als plasje doen en terug en het is ook nog slecht weer dan ziet de hond het misschien gewoon even niet zitten.
Mijn hond vindt wandelen met de hele roedel ook super leuk. Dus als we samen gaan wandelen is ze nog enthousiaster dan wanneer we apart gaan. Maar de grote wandeling, bij ons de enige wandeling, vindt onze hond heerlijk. Ze mag los, rennen, vrij ruiken en doen wat ze wil. Als we haar meenemen om een plas te doen aan de riem vindt ze daar ook niks aan.
In elk geval gaat de hond bij partner zitten omdat de hond de wandeling niet ziet zitten. Hoe leuk is die wandeling? En wat doet de hond op die momenten buiten? Heeft de hond ook lol? Ik vraag dat omdat mijn hondje wandelen super leuk vindt maar plassen in de tuin ook niet altijd even denderend. Dus we commanderen dat. Hup, plasje doen! Moet! Nu! En dan sta ik in de deuropening. Als jullie hond het wandelen ziet als plasje doen en terug en het is ook nog slecht weer dan ziet de hond het misschien gewoon even niet zitten.
Mijn hond vindt wandelen met de hele roedel ook super leuk. Dus als we samen gaan wandelen is ze nog enthousiaster dan wanneer we apart gaan. Maar de grote wandeling, bij ons de enige wandeling, vindt onze hond heerlijk. Ze mag los, rennen, vrij ruiken en doen wat ze wil. Als we haar meenemen om een plas te doen aan de riem vindt ze daar ook niks aan.
- foxalert
- Zeer actief
Nikon en mijn vriendin zijn 2 handen op 1 buik en Nikon volgt haar overal. Overal waar mijn vriendin gaat, gaat Nikon. Veel wandelen zowel kort als lang. Nooit problemen mee gehad. Zoals gezegd, ik loop nagenoeg nooit mee en als ik meeloop dan ligt de aandacht zeker niet bij mij.laeken schreef:Zijn de wandelingen zelf wel leuk voor de hond? En wat als partner even uit de buurt is? Dus als je even gaat afspreken dat als er gewandeld wordt partner even zomaar een minuut of 5 eerder uit de kamer verdwijnt en vervolgens ga je buiten iets leuks doen met de hond. Of je geeft de hond wat lekkers en jodelt vrolijk met hem?
Verder ook niets raars gebeurd met andere honden.
Probleem is er overigens ook als ik er niet ben. Hij wil gewoon de laatste ronde niet mee. En dat is niet omdat hij niets moet want rond die tijd is het altijd dubbel raak.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
mss geen zin meer in de laatste wandeling????
Voor Bowie hoeft die namelijk ook eigenlijk niet, van mij moet ze nog even plassen voor het slapen gaan maar voor haar kan dat wel overgeslagen worden.. ik moet haar af en toe ook echt de mand uithalen.
Voor Bowie hoeft die namelijk ook eigenlijk niet, van mij moet ze nog even plassen voor het slapen gaan maar voor haar kan dat wel overgeslagen worden.. ik moet haar af en toe ook echt de mand uithalen.