Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Juiste hondenvoer voor Langharige Weimaraner
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Re: Juiste hondenvoer voor Langharige Weimaraner
Elke dag Smuldier is wel veel makkelijker en voldoet ook prima 

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Compleet is compleet. Als er niet compleet op staat, zul je moeten afwisselen of aanvullen.
Zelf heb ik er voor gekozen om Elco Lotgering te voeren. Dat is niet compleet, dus moet je meerdere smaken van geven. Daarnaast voer ik barf (heb momenteel kip, konijn, eend, lam, vis, paard, rund, hert in de vriezer). Op dit moment is het twee dagen Lotgering, twee dagen barf. Waarbij ik met de dagen barf al probeer aan de vier of meer diersoorten te komen. Dus door de afwisseling voer ik compleet.
Daarnaast krijgt Elco nog af en toe van ons eten (ongezouten, ongekruid). En als beloning gebruik ik een goede kwaliteit brok.
Elco's vacht glimt, hij is levendig, actief en vrolijk, zit op een goed gewicht, heeft goede ontlasting, dus dit is goed voer voor Elco
Zelf heb ik er voor gekozen om Elco Lotgering te voeren. Dat is niet compleet, dus moet je meerdere smaken van geven. Daarnaast voer ik barf (heb momenteel kip, konijn, eend, lam, vis, paard, rund, hert in de vriezer). Op dit moment is het twee dagen Lotgering, twee dagen barf. Waarbij ik met de dagen barf al probeer aan de vier of meer diersoorten te komen. Dus door de afwisseling voer ik compleet.
Daarnaast krijgt Elco nog af en toe van ons eten (ongezouten, ongekruid). En als beloning gebruik ik een goede kwaliteit brok.
Elco's vacht glimt, hij is levendig, actief en vrolijk, zit op een goed gewicht, heeft goede ontlasting, dus dit is goed voer voor Elco

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee maar de kvv's zijn nou niet echt erg duidelijk met welke onderdelen ze gebruiken. Ik (voer kvv en 1 dag barf) wissel dus zeker wel af met kvv merken. Zet niet al mn geld op 1 merk. De 1 gebruikt dit, de ander dat... een mix van dat alles is t beste. Ik voer 4 merken minimaal en daarin zowel compleet als enkelvoudig.Maeve schreef:Afwisselen kan geen kwaad, maar smuldier elke keer kan ook prima hoor. Je wisselt toch ook niet perse tussen verschillende merken brok?sasvdpasch schreef:Oke!
Danku!
Maar smuldier elke keer is ook niet alles denk ik he..
Beetje afwisselen met bijvoorbeeld carnibest ofzo?Ik zou vooral wat gaan proberen, sommige honden doen het super op smuldier, voor anderen zal het te vet zijn etc.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- sasvdpasch
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Langharige Weimaraner
- Aantal honden: 1
We willen overstappen op KVV voor bijvoorbeeld 4 dagen in de week en 3 dagen brok (soms erg handig als we op bezoek zijn bij anderen of weekend weg). Nu is dit voor ons vrij nieuw, we hebben al best wat gelezen op dit forum en voerwijzer.com maar toch zijn we erg zoekende welke KVV nu goed is..
Prijs speelt ook een rol voor ons en meteen voor bijvoorbeeld 100 euro bestellen (Herby) is ook veel als we niet zeker weten of hij dat merk lekker vindt.
Daarnaast begrijpen we dat mixen en compleet niet goed. Ze zeggen dat het beste is minimaal 4 diersoorten maar hoe dan? Paard compleet, geit compleet, rund compleet, kip compleet, eend compleet mixen? Moet dit per dag of over 1 week verdeeld? Zijn er ook merken die al 4 diersoorten in 1 worst hebben zitten?
Wat zouden jullie mij adviseren?
Prijs speelt ook een rol voor ons en meteen voor bijvoorbeeld 100 euro bestellen (Herby) is ook veel als we niet zeker weten of hij dat merk lekker vindt.
Daarnaast begrijpen we dat mixen en compleet niet goed. Ze zeggen dat het beste is minimaal 4 diersoorten maar hoe dan? Paard compleet, geit compleet, rund compleet, kip compleet, eend compleet mixen? Moet dit per dag of over 1 week verdeeld? Zijn er ook merken die al 4 diersoorten in 1 worst hebben zitten?
Wat zouden jullie mij adviseren?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Mijn honden hebben vanaf 8 weken kvv gekregen en nooit brok.
Ik wissel nu af met tammenga en tamro. Alle smaken heb ik.
Let je op als je kvv gaat geven volgens jouw schema dat je dan steeds vlees van zo'n dag over hebt.
Als je kilo verpakkingen koopt, dan heb je over. Hoe ga je dat doen? (pondsverpakkingen zijn veel duurder).
Ik wissel nu af met tammenga en tamro. Alle smaken heb ik.
Let je op als je kvv gaat geven volgens jouw schema dat je dan steeds vlees van zo'n dag over hebt.
Als je kilo verpakkingen koopt, dan heb je over. Hoe ga je dat doen? (pondsverpakkingen zijn veel duurder).
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geef ook mix en compleet (heb ook een pup en ik wil die dus ook regelmatig een complete kvv geven) maar ook enkelvoudig. Van alles wat dus. Sterker nog s ochtends merk a en s avonds merk b.
4 diersoorten per 2 weken in principe. Pak je lotgering wildmix heb je er al 5 in 1 pakje
Maar bijv dogmeat heeft enkelvoudige varianten: 100% geit bijv, 100% kalkoen en 100% fazant etc.
4 diersoorten per 2 weken in principe. Pak je lotgering wildmix heb je er al 5 in 1 pakje

Maar bijv dogmeat heeft enkelvoudige varianten: 100% geit bijv, 100% kalkoen en 100% fazant etc.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- sasvdpasch
- Vaste gebruiker
Oke dankje. Dus van dogmeat geef je elke dag een ander dier of moet je ze zelf mixen en dus alsnog in stukken snijden?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor gewoon een ander dier per dag. Als je er 4 verschillende hebt in weken is t goed.sasvdpasch schreef:Oke dankje. Dus van dogmeat geef je elke dag een ander dier of moet je ze zelf mixen en dus alsnog in stukken snijden?

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Als ik jou was zou ik eerst van 1 merk een zo'n proefpakket of mixpakket bestellen en daarnaast smuldier geven om te kijken of je hond het lekker vindt, het verdraagt en hoe hij er erop doet voordat je bij allerlei merken hele pakketten gaat bestellen
. Sommige honden vinden bepaalde diersoorten niet lekker. Hoewel KVV over het algemeen door de meeste honden wel wordt gegeten.
Ik heb KVV gevoerd, BARF gevoerd en ben toch weer terug bij brok. Van KVV en Barf moesten ze zulke grote hoeveeleten eten om op gewicht te blijven, dat was niet normaal meer. En Hippo eet geen barf
.
Nu voer ik weer sportbrok en regelmatig KVV erbij (want mengen in 1 maaltijd, dat kan prima). Dus kies iets, maak het niet gelijk te ingewikkeld en kijk hoe je hond het erop doet, succes

Ik heb KVV gevoerd, BARF gevoerd en ben toch weer terug bij brok. Van KVV en Barf moesten ze zulke grote hoeveeleten eten om op gewicht te blijven, dat was niet normaal meer. En Hippo eet geen barf

Nu voer ik weer sportbrok en regelmatig KVV erbij (want mengen in 1 maaltijd, dat kan prima). Dus kies iets, maak het niet gelijk te ingewikkeld en kijk hoe je hond het erop doet, succes

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Misschien doe ik het niet goed hoor, maar ik heb me nooit zo heel druk om het voer gemaakt.
Dexter krijgt Smuldier compleet als basisvoer. Daarnaast hebben we brokken van Taste of the Wild en Lukullus (Lukullusbrokken zijn vrij groot, en dat vind ik handig om zoekspelletjes mee te doen). Hij krijgt ook tafelrestjes, soms vers kluifwerk, en af en toe een andere KVV-variant. Ik ben eerlijk gezegd helemaal niet bezig met verschillende diersoorten en alle types KVV uitproberen om 'het beste' te vinden. Hij heeft geen jeuk of andere klachten, poept goed, zijn vacht ziet er goed uit, eet met smaak. Volgens mij is 't dan wel in orde. Hij krijgt het ook allemaal op één dag trouwens, ik gooi gerust Smuldier met wat brokjes in z'n bak. Geen probleem.
Voordat we Dexter hadden zat ik me ook suf te zoeken naar alle informatie over voer en wat het allerbeste was en waar ik op moest letten en
En toen was ik dat helemaal zat en besloot ik dat 'ie Smuldier ging krijgen en een fatsoenlijke brok ernaast en eerst maar eens kijken hoe dat bevalt. Dus misschien moet je ook gewoon stoppen met twijfelen en 't internet afspeuren, een paar pakken Smuldier of Carnibest compleet kopen, en gewoon gaan voeren. 

Dexter krijgt Smuldier compleet als basisvoer. Daarnaast hebben we brokken van Taste of the Wild en Lukullus (Lukullusbrokken zijn vrij groot, en dat vind ik handig om zoekspelletjes mee te doen). Hij krijgt ook tafelrestjes, soms vers kluifwerk, en af en toe een andere KVV-variant. Ik ben eerlijk gezegd helemaal niet bezig met verschillende diersoorten en alle types KVV uitproberen om 'het beste' te vinden. Hij heeft geen jeuk of andere klachten, poept goed, zijn vacht ziet er goed uit, eet met smaak. Volgens mij is 't dan wel in orde. Hij krijgt het ook allemaal op één dag trouwens, ik gooi gerust Smuldier met wat brokjes in z'n bak. Geen probleem.
Voordat we Dexter hadden zat ik me ook suf te zoeken naar alle informatie over voer en wat het allerbeste was en waar ik op moest letten en

- sasvdpasch
- Vaste gebruiker
Eigenlijk hen je gelijk haha! Maar omdat hij al 3 operaties heeft gehad en onze eerste hond is wil ik het graag goed doen.. Smuldier en carnibest al een week gevoerd en hij is helemaal gelukkig! Dus we blijven lekker doorvoeren en kopen een goede brok ernaast zoals Acana.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar smuldier is compleet. Als je enkelvoudig niet afwisseld krijg je tekorten dat is simpel. Daar komt oa de weerstand van da ook tegen vers, weet wat je doet en waarom.DaniBanani schreef:Misschien doe ik het niet goed hoor, maar ik heb me nooit zo heel druk om het voer gemaakt.![]()
Voordat we Dexter hadden zat ik me ook suf te zoeken naar alle informatie over voer en wat het allerbeste was en waar ik op moest letten enEn toen was ik dat helemaal zat en besloot ik dat 'ie Smuldier ging krijgen en een fatsoenlijke brok ernaast en eerst maar eens kijken hoe dat bevalt. Dus misschien moet je ook gewoon stoppen met twijfelen en 't internet afspeuren, een paar pakken Smuldier of Carnibest compleet kopen, en gewoon gaan voeren.
Ik wissel merken af omdat merk a bijv alleen maar nier als orgaan gebruikt en b alleen maar hart. Dan heb ik van alles wat en krijgen ze alles binnen wat nodig is. Bij compleet is t dus in principe niet nodig maar ik geef ze liever wat afwisseling in hun eten.