Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Terug in de bench
Moderator: moderatorteam
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Re: Terug in de bench
Ik heb Noa ook in de bench als ik er niet ben, zowel 's nachts als overdag. 's nachts omdat ze anders haar rust niet pakt (en daardoor overdag niet te genieten is) en overdag omdat ik haar met Ninthe niet altijd vertrouw en als ik Ninthe in de bench doet ze voor de deur gaat uitdagen. Met een 120x80 bench gaat dat prima. Er is tegenwoordig bij witjes zelfs nog een maat groter maar die was er eerder niet.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kennel?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ik begrijp je beslissing, maar ik hoop van harte dat je snel een andere oplossing kunt vinden. Kun je misschien wel een kong geven of zoiets, wat veilig is, en waar hij zich toch een beetje mee kan vermaken?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Heavy schreef:Wat ook nog wel eens wil helpen is een doos maken . Je neemt een kartonnen doos en stop daar brokjes in verpakt in proppen papier bijvoorbeeld . Of eet hij dat ook op denk je?
Voor sommige honden een prima oplossing, maar ik heb het 1 keer voor Kiwi geprobeerd en doe dat nooit weer
Gevalletje 'doet ze anders nooit'.

-
RedPassion
Ik snap de keuze voor de bench als bescherming voor de hond zelf, maar het is natuurlijk wel symptoombestrijding. Zo lang alleen thuis (en zeker in een bench) vind ik persoonlijk voor alle honden te lang, maar zeker voor een energieke jonge hond. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt, maar dan is het aan jezelf om daarvoor offers te brengen, niet aan de hond die daar niks aan kan doen. Ik zou toch oppas zoeken of een betrouwbare particulier die tussen de middag met hem gaat wandelen. En anders inderdaad een sloopproof ruimte inrichten met genoeg veilig kluifmateriaal en voor en na je werk de hond goed geestelijk en lichamelijk aan het werk zetten.
-
Stapper
- Zeer actief
Een hond in de nacht alleen laten 8 uur is natuurlijk.... maar de dag erna nog eens 3 keer in de week 8 uur alleen laten is dus 16 uur op een dag. DRIE keer per week...dat is duidelijk een geval een hond willen voor je eigen genot.kloesje schreef:Ik zeg ook niet dat ik 8 uur in de bench prima vindAlleen dat veel honden dat 's nachts ook zijn.
En dat honden overdag actief moeten zijn, ben ik het niet mee eens, als ze voor en na op die dag voldoende beweging krijgen en de dagen ernaast voldoende uitdaging, dan denk ik niet dat deze hond zal lijden.
Uiteraard zou een kennel met uitloop, een sloopproof kamer of een uitlaatservice een stuk idealer zijn dan opgesloten zijn in een kleine ruimte
Ik vind alleen dierenleed echt zwaar overtrokken.
En waarom ze in vredesnaam een hond heeft... omdat ze drie dagen per week moet werken en nu tegen een probleem aan loopt???
Toen mij leven er zo uit zag was het heel duidelijk Geen hond, ik kan het wel fijn vinden maar mijn leven is niet geschikt voor een hond.
Dit is zo sneu voor de hond. Een hond moet al zoveel vrijheid inleveren om te leven in een mensen wereld..Aan de lijn lopen, alleen kunnen snuffelen als hun baas dat wil. Want buiten werk heeft het baasje natuurlijk ook een sociaal leven waar niet altijd een hond bij kan. Op bzoek gaan bij mensen die een hond niet willen, hup weer in de bench, boodschappen doen, nee niet mee de supermarkt in, schoonmaken "rotbeest niet spelen met de stofzuiger/bezem, oei ik ben moe ven een kort rondje, oei het regent we gaan maar een korte wandeling. Oei, ik ben ziek, korte wandeling. Kortom dierenmishandeling
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
De hond zit 's nachts NIET in de bench....Stapper schreef: Een hond in de nacht alleen laten 8 uur is natuurlijk.... maar de dag erna nog eens 3 keer in de week 8 uur alleen laten is dus 16 uur op een dag. DRIE keer per week...dat is duidelijk een geval een hond willen voor je eigen genot.![]()
En de situatie was niet zo, die is nu zo ontstaan en er wordt een oplossing gezocht.
Er worden mooie opties aangedragen en ik denk dat een deel afzetten met kenneldelen een hele mooie oplossing is, die ook haalbaar is voor TS.