Shib krijgt al een jaar of 10 kvv, laatste jaren voornamelijk Carnibest omdat hij veel andere kvv's niet goed eet. Hij doet het daar opzich prima op. Heeft wel regelmatig periodes dat hij het niet goed wil eten, maar die periodes gaan ook weer voorbij. Zijn ontlasting is opzich ook prima.
De laatste jaren heeft hij met enige regelmaat (ongeveer om de 1,5 jaar) een maagdarmontsteking. Hij kotst de hele boel onder voor een paar dagen, krijgt bij de dierenarts een antibraakmiddel, krijgt een week of 1,5 royal canin gastro intestinal en doet het daarna weer als vanouds.
Na zijn laatste ontsteking zat ik al te twijfelen of ik hem niet beter gewoon op die rc kon zetten en nu hij de afgelopen week wéér een maagdarmontsteking heeft gehad, twijfel ik nog meer.
Shib doet het prima op die brokken, hij eet ze graag en heeft er prima ontlasting mee.
Waarom zou ik hem dat dan niet gewoon geven?
Bij ieder ander die ik spreek wiens hond het goed doet op bepaalde voeding, al komt die voeding niet geheel overeen met mijn opvatting van goede voeding, zeg ik altijd dat goede voeding voeding is waar de hond het goed op doet.
En nu ervaar ik dat zelf en twijfel ik.