Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Volle border collie?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Aantal honden: 2

Re: Volle border collie?

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Voor 3 honden is dat best een hoop ja!
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

bouvierpoedel schreef:
Marjoleine schreef:
Cinnepin schreef:Nee die vraag heb ik niet gesteld...wel of de ouders een stamboom hadden, maar hebben ze niet.
Jammer, want dan we je dus niets.
Jawel een hond die ze graag wilde en blij mee is. :19:
Waarom vallen er aldoor woorden weg?

Ik bedoel dus: Dan wéét je dus niets.

Ze kan er reuze blij mee zijn, helemaal goed. Maar ze wéét dus niks.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Zelfs een stamboom geeft niet 100% garantie. Tegenwoordig kan het niet meer maar denk erom dat er eerder ook leuk gesjoemeld werd met ouders hoor.
Of er stiekem een ander ras werd ingemikt. Kunnen we leuk hoogdravend gaan doen over onze 'pure' hond maar voor die puurheid geef ik ook niet zo bijster veel. :mrgreen:
Laat ik er dan meteen maar bijzeggen dat ik het jammer vind dat sjoemelen niet meer kan. Nu stevenen de rashonden alleen maar nog sneller op hun uitsterven af.
Eens... door dat gerommel is de mh nog redelijk gezond imo.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cinnepin
Zeer actief

Nanna schreef:Zelfs een stamboom geeft niet 100% garantie. Tegenwoordig kan het niet meer maar denk erom dat er eerder ook leuk gesjoemeld werd met ouders hoor.
Of er stiekem een ander ras werd ingemikt. Kunnen we leuk hoogdravend gaan doen over onze 'pure' hond maar voor die puurheid geef ik ook niet zo bijster veel. :mrgreen:
Laat ik er dan meteen maar bijzeggen dat ik het jammer vind dat sjoemelen niet meer kan. Nu stevenen de rashonden alleen maar nog sneller op hun uitsterven af.
Klopt is ook waar...Of gebreken zoals bij voorbeeld het franse bulletje met de platte neus enzo :roos:
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Waar kun je zo'n test laten doen? Misschien dat ik dat voor Yara nog wel eens wil doen. Ben wel benieuwd wat daar doorheen gemixt is. Van borders heb ik geen verstand dus of dit een echte is of niet zou ik niet durven te zeggen. Hij heeft wat een lange snuit en grote oren. Verder lijkt hij wel veel op een echte border.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Je kunt ze op internet bestellen. Dan krijg je een pakketje thuisgestuurd met instructies wat je moet doen en dit stuur je weer op.
De Wisdom panel is 1 van de aanbieders http://www.hondenoutlet.nl/product/hond ... l-insights
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief

Ja grote oren heeft ze zeker hahah, maar ze gebruikt ze ook dus dan is het goed ;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Paisley schreef:Je kunt ze op internet bestellen. Dan krijg je een pakketje thuisgestuurd met instructies wat je moet doen en dit stuur je weer op.
De Wisdom panel is 1 van de aanbieders http://www.hondenoutlet.nl/product/hond ... l-insights
Welke zijn er nog meer dan dit is de enige die ik ken
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

1 op de 10 kinderen is niet van pa. Dus met honden zal het niet veel anders zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cinnepin
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
1 op de 10 kinderen is niet van pa. Dus met honden zal het niet veel anders zijn.
:LOL:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

malinois schreef:
Paisley schreef:Je kunt ze op internet bestellen. Dan krijg je een pakketje thuisgestuurd met instructies wat je moet doen en dit stuur je weer op.
Welke zijn er nog meer dan dit is de enige die ik ken
Ik kan me herinneren dat ik er meer voorbij heb zien komen maar ik kan ze niet meer vinden. Misschien vergis ik me
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik heb een Terrier met eye :mrgreen: Dus dat zegt 'm niets.

https://www.facebook.com/rrrright/video ... 840837943/
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lemuria schreef:Ik heb een Terrier met eye :mrgreen: Dus dat zegt 'm niets.

Koekkoeksjong :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Paisley
Zeer actief

Filmpje is niet te bekijken
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

echt onmogelijk! :LOL: :LOL:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Whaaaa, wat izzie eng :O: :schrik: :LOL: .
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Bal :mrgreen:

Dan gaat het (zwak brandende) lichtje uit en ziet ze alleen nog maar Bal.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik zie ook iets wat gerede twijfel over de zuiverheid van het ras te weeg kan brengen. Grote oren kan op zich, maar ze hebben ook nog iets met de stand. Maar ken een korthaar (met boompje) met hele grote oren! Voor de rest is er nog iets met de kop en de ogen. Dan de borst, maar ook nog iets stevigs in het lichaam, waar ik ook iets gek aan de voeten en gehele poten zie en ook in de buiging van het achterbeen.

Ik ken wel heel wat kruisingen met schotse collies, maar dan meestal wel in de langhaar versie. Hele fijne kruisingen overigens! En daar heeft ze in het hoofd inderdaad wel wat weg van. Iets met windhondtype zou het een lurcher maken. Dat zie je wel vaker in merle en juist met korthaar. Maar dan zou je haar veel langer verwachten eigenlijk. En dan heb je ook nog vaak met boerenfoxachtige honden gekruist en dat zou ik ook best bij jou hond kunnen verwachten. Bij papa zie ik ook iets wat die kant op wijst, al zie ik bij hem meer. Cattle dog zou je volgens mij problemen met de kleur merle gaan krijgen dus dat verwacht ik niet.

Er zit iets vreemds aan, maar ook dat kan binnen de borders. Bij de borders kan overigens de honden ook isds papieren hebben. Dat is wat eerer genoemd is. Dat is iets voor schapendrijvende honden. Die kunnen in dat stamboek ook nog aangekeurd worden en met die papieren kan het overigens ook nog weer binnen de FCI komen. Kay heeft ook een bijlage stamboom door uitstapjes met isds-bloed.

En ja borders drijven in de regel al heel snel wat los en vast zit. Zeker als het uit werklijn komt. En eigenlijk zie ik altijd wel iets ergens iets van drijven terug. Of in de manier van spelen, interactie of wat dan ook. Je ontkomt er haast niks aan en het hoeft niet vervelend gedrag te zijn.
Afbeelding
Sassy
moderator
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Machie schreef:
Cinnepin schreef:Nogmaals, ik ook niet. Het was omdat ik een opmerking kreeg en toen dacht ik, laat ik eens meer mensen ernaar kijken :)
Ik ga echt niet minden van mijn hond houden hoor ;)
Nee je doet er alleen alles aan om mensen te overtuigen dat het een raszuivere border collie is. En dat weet je gewoon niet.
Dat weet je zonder papieren inderdaad niet.
Geen idee of deze raszuiver is, ik heb een aantal korthaar borders (met papieren) en ja, die zien er anders uit als die van TS, maar er is zoveel variatie in het ras.

Ik zou zeggen...laat het eens los bij de schapen, kijk wat er gebeurt, en dan kun je misschien inschatten of het 100% border collie is :engel:
Korthaar zou immers werklijn moeten zijn.

Waarbij de blue merles bij de werklijnen enkel uit de sadghyl lijnen kan komen.
En de meesten uit die lijn zijn wel langhaar, dat weer wel.

Maakt dat ook wat uit, als jij toch maar blij bent met je hond?
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief

Sassy schreef:
Machie schreef:
Cinnepin schreef:Nogmaals, ik ook niet. Het was omdat ik een opmerking kreeg en toen dacht ik, laat ik eens meer mensen ernaar kijken :)
Nee je doet er alleen alles aan om mensen te overtuigen dat het een raszuivere border collie is. En dat weet je gewoon niet.
Geen idee of deze raszuiver is, ik heb een aantal korthaar borders (met papieren) en ja, die zien er anders uit als die van TS, maar er is zoveel variatie in het ras.

Ik zou zeggen...laat het eens los bij de schapen, kijk wat er gebeurt, en dan kun je misschien inschatten of het 100% border collie is :engel:

Ik heb contact met iemand met een border met papier die sprekend op die van mij lijkt en ook korthaar en blue merle...dus het komt toch wel voor ;)
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Cinnepin schreef:
Sassy schreef:
Machie schreef:

Ik heb contact met iemand met een border met papier die sprekend op die van mij lijkt en ook korthaar en blue merle...dus het komt toch wel voor ;)
Ik ken ook wel blue merles korthaar. Langzaam aan zie ik ze meer, alhoewel lang niet altijd met papier. Heb je een foto van die? Mensen zeggen ook heel vaak dat ze een hond ergens sprekend op vinden lijken en dan denk ik echt :piew: . Goed als ze niet eens uitelkaar kunenn houden mijn zwarte teef en mijn blue merle border collie dan snap ik vaak het niveau. Zelf mijn blue merle splitface met blauwoog met een tricolor reu met weinig wit hier uit de buurt kunnen ze niet eens uitelkaar houden. Lijkt allemaal geen meter op elkaar.... Dus heel erg lijken neem ik vaak maar met een hele vrachtwagen zout :O: :schrik: Ik ken dus ook wel korthaar merles, maar die verschillen toch echt van jou merle (juist korthaar borders zie ik dat ze typisch border collie langgerekt zijn, die van jou is net als mijn merle(welliswaar langhaar) juist heel erg kort en breed in de borst. Jou korthaar heeft iets breeds in zich wat ik juist niet van andere kortharen ken. Plus de stand van de oren (met name de ruimte tussen de oren) en iets in de stop van de snuit.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

gyanty schreef:Cattle dog zou je volgens mij problemen met de kleur merle gaan krijgen dus dat verwacht ik niet.
Nee hoor.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Cinnepin
Zeer actief

@ gyanty ik heb je een pb gestuurd :)
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Cinnepin schreef:@ gyanty ik heb je een pb gestuurd :)
:ok:
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief

:P
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

Shibby schreef:Ik zou eerder zeggen dat er iets van een Mechelaar oid in zit als ik de kop zo ziet.
Ze doet me ook aan Cena van SannePP denken.
Mij dus ook! Maar meer omdat ik bij deze "border" Cena herken, wat ik eigenlijk niet vaak heb bij Borders.
Ja wel in gedrag, heel erg zelfs, maar niet in haar uiterlijk.
gyanty
Zeer actief

Mmmm dat is misschien helemaal geen gek idee. Ik heb ooit tijdens een cursus beeldmateriaal gezien (beoordeling gedrag) van een op het oog uitziende border collie, maar wat ook een kruising met een mechelaar was. (maar dan een langhaar)
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Toevallig zag ik laatst eerst je fototopic voordat ik dit topic tegenkwam. Ik vond je hond meteen een hele leuke hond maar ik ging er eigenlijk al vanuit dat het een kruising was. BC kennen wel heel veel verschillende typen maar juist de types die qua uiterlijk heel erg afwijken zijn over het algemeen de werktypen. Bij jouw hondje zie ik juist nergens op foto's iets van een typische BC houding of drijfhouding terug. Als je een keer geld over hebt zou ik er zo'n DNA test tegenaan gooien, gewoon voor de leuk.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Cinnepin
Zeer actief

sirene schreef:Toevallig zag ik laatst eerst je fototopic voordat ik dit topic tegenkwam. Ik vond je hond meteen een hele leuke hond maar ik ging er eigenlijk al vanuit dat het een kruising was. BC kennen wel heel veel verschillende typen maar juist de types die qua uiterlijk heel erg afwijken zijn over het algemeen de werktypen. Bij jouw hondje zie ik juist nergens op foto's iets van een typische BC houding of drijfhouding terug. Als je een keer geld over hebt zou ik er zo'n DNA test tegenaan gooien, gewoon voor de leuk.

misschien doe ik dat nog wel...maar de prioriteit ligt niet zo hoog :P
Bedankt dat je haar leuk vind.
Ze kan wel heel sluipend lopen trouwens hoor :)
Misschien moet ik het eens filmen :)
Afbeelding
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.

Ongelezen bericht door ruygemoor »

sirene schreef:Toevallig zag ik laatst eerst je fototopic voordat ik dit topic tegenkwam. Ik vond je hond meteen een hele leuke hond maar ik ging er eigenlijk al vanuit dat het een kruising was. BC kennen wel heel veel verschillende typen maar juist de types die qua uiterlijk heel erg afwijken zijn over het algemeen de werktypen. Bij jouw hondje zie ik juist nergens op foto's iets van een typische BC houding of drijfhouding terug. Als je een keer geld over hebt zou ik er zo'n DNA test tegenaan gooien, gewoon voor de leuk.
dit dacht ik ook meteen. ik mis gewoon helemaal de bc houding/bouw en de uitdrukking. zeker bij werkhondenlijnen pik je die er echt zo uit.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”