Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarschuwing voor pit/staf eigenaren
Moderator: moderatorteam
- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
- Aantal honden: 1
Waarschuwing voor pit/staf eigenaren
Dierenkliniek Pendrecht
6 januari om 16:58 ·
LET OP!!!!!!!
Via facebook hebben wij vernomen dat er mogelijk diverse mannen in de omgeving van Ridderkerk bezig zijn met het ronselen van honden voor illegale hondengevechten. Het lijkt erop dat deze mannen mensen met een Pitbull/Stafford aanspreken en vervolgens proberen te achterhalen of de hond agressieve trekjes heeft. Er is in ieder geval door 1 mevrouw aangifte gedaan bij de politie omdat 1 van de mannen haar zelfs was gevolgd tot in haar eigen tuin. Het vermoeden is dat deze mannen op zoek zijn naar honden die kunnen worden ingezet bij illegale hondengevechten. We willen u hierom adviseren goed op te letten als iemand u aanspreekt over uw Pitbull/Stafford en verdachte zaken direct te melden bij de politie.
6 januari om 16:58 ·
LET OP!!!!!!!
Via facebook hebben wij vernomen dat er mogelijk diverse mannen in de omgeving van Ridderkerk bezig zijn met het ronselen van honden voor illegale hondengevechten. Het lijkt erop dat deze mannen mensen met een Pitbull/Stafford aanspreken en vervolgens proberen te achterhalen of de hond agressieve trekjes heeft. Er is in ieder geval door 1 mevrouw aangifte gedaan bij de politie omdat 1 van de mannen haar zelfs was gevolgd tot in haar eigen tuin. Het vermoeden is dat deze mannen op zoek zijn naar honden die kunnen worden ingezet bij illegale hondengevechten. We willen u hierom adviseren goed op te letten als iemand u aanspreekt over uw Pitbull/Stafford en verdachte zaken direct te melden bij de politie.

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Waarschuwing voor pit/staf eigenaren
Zou het .?
Dat soort berichten vind ik altijd dubbel en weet niet wat ik ervan geloven moet.
Kan maar zo hoor maar gek om zomaar mensen aan te spreken op straat of je hondje een keer mag vechten.??
MP en de dierenasielen en foute fokkerijen zat om daar je kandidaten vandaan te plukken .
Dat soort berichten vind ik altijd dubbel en weet niet wat ik ervan geloven moet.
Kan maar zo hoor maar gek om zomaar mensen aan te spreken op straat of je hondje een keer mag vechten.??
MP en de dierenasielen en foute fokkerijen zat om daar je kandidaten vandaan te plukken .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Deze hoax gaat al heel lang rond.
Er is nu een dierenartspraktijk die dit weer klakkeloos over neemt van iemand en zelfs contact heeft met het AD om hierover een verhaal te schrijven.
Zo blaas je dus een oud verhaal weer nieuw leven in terwijl er niks van waar is.
Dit lees ik namelijk al jaaaaaaaren met steeds een andere plaatsnaam.
Er is nu een dierenartspraktijk die dit weer klakkeloos over neemt van iemand en zelfs contact heeft met het AD om hierover een verhaal te schrijven.
Zo blaas je dus een oud verhaal weer nieuw leven in terwijl er niks van waar is.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
Beetje het nietjes in oren verhaal wat ieder ras onderhand wel is overkomen.Gimmick schreef:Deze hoax gaat al heel lang rond.

-
- Zeer actief
Beetje het nietjes in oren verhaal wat ieder ras onderhand wel is overkomen.Gimmick schreef:Deze hoax gaat al heel lang rond.

-
- Zeer actief

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Dat staat er niet BP. Ze checken waarschijnlijk op straat via een leuk gesprekje of je hond geschikt is en volgen je dan dus naar huis. Waarschijnlijk om je hond op later tijdstip te jatten. Ik vermoed dat ze niet vragen, 'Goh, mevrouw, vraagje hoor. Zou ik uw hond misschien even mogen lenen voor hondengevechten? Ik kan niet verzekeren dat hij terug komt maar u zou me er heel erg blij mee maken. Scheelt ons inbreken en u weer een ingetikt ruitje. Win-win, nietwaar?'.

-
- Zeer actief
Waar zijn dan al die verhalen over gejatte pitjes en aanverwant.?Hilde schreef:Dat staat er niet BP. Ze checken waarschijnlijk op straat via een leuk gesprekje of je hond geschikt is en volgen je dan dus naar huis. Waarschijnlijk om je hond op later tijdstip te jatten. Ik vermoed dat ze niet vragen, 'Goh, mevrouw, vraagje hoor. Zou ik uw hond misschien even mogen lenen voor hondengevechten? Ik kan niet verzekeren dat hij terug komt maar u zou me er heel erg blij mee maken. Scheelt ons inbreken en u weer een ingetikt ruitje. Win-win, nietwaar?'.

- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Ok sorry ik dacht dat het serieus was

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dit lijkt toch wel serieus te zijn. Originele bericht:
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 08 jan 2016 10:39, 3 keer totaal gewijzigd.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Oh, crisis. Ik reageerde toen alleen het eerste bericht van BP er nog stond, jullie gaan weer te snel voor mij
Hoax dus, oké. Als zou het me echt weinig verbazen als het wel echt was geweest 

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Vraag is natuurlijk wel of het inderdaad om het ronselen van honden gaat, of om te kijken hoe gemakkelijk ze bij iemand kunnen inbreken, of nog iets anders
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat mij het meest verbaasd is dat de mensen die met honden vechten helemaal niet geïnteresseerd zijn in huishonden normaal gesproken. Een hond die vechten moet is van een totaal ander slag. Dan is de gemiddelde huis- tuin- en keukenhond een dweil. Waardeloos.
Wat evt wel kan is dat ze honden nodig hebben om hun honden op te trainen. Maar ik kan je zo vertellen dat niemand in het vechthonden circuit met een Amstaff komt aanzetten die ze net bij Truus en Kees gejat hebben. Kijk, mijn nieuwe hond.
Wat dus wel kan is dat die honden verhandeld worden als bv waakhonden of oefenhonden. Dat is prima mogelijk. Of dat ermee gefokt wordt om wat centen te verdienen in het buitenland? Voor hondengevechten worden in elk geval hele andere honden ingezet dan breedkoppige rednose sier-pitbullen. Daarvoor heb je zwarte en bruine honden die slank, licht van gewicht en speciaal hiervoor gefokt zijn. De gemiddelde breedbek uit Amsterdam West houdt het nog geen 5 minuten vol in de ring met de echte vechtersbazen
Zolang er geen honden ontvreemd worden is het sowieso allemaal aannames.
Wat ik me helaas ook kan voorstellen is dat het klootzakjes zijn die hun honden gaan loslaten op deze honden. Dat heb ik in Amsterdam ook wel eens gemerkt. Dapper kon brullen als een leeuw en zag er in de verte ook uit als een pitbull. Dat trekt lui aan die dan met hun honden in je buurt gaan lopen. Soort van uitlokken. Beetje testen. Vriend van mij heeft 3 pitbulls en als ik met hem loop is het helemaal erg. Heel veel jonge gasten komen dan echt met hun pitbulls naar je toe. Hoi, en dan de honden wat laten happen in de lucht. Net niet raak zeg maar.
Hij vindt dat prima overigens en gezellig. Gaan ze over pitbulls praten terwijl de honden met satanische gezichten tegenover elkaar staan, Riem net kort genoeg zodat ze elkaar niet aan de snuit pakken

Wat evt wel kan is dat ze honden nodig hebben om hun honden op te trainen. Maar ik kan je zo vertellen dat niemand in het vechthonden circuit met een Amstaff komt aanzetten die ze net bij Truus en Kees gejat hebben. Kijk, mijn nieuwe hond.
Wat dus wel kan is dat die honden verhandeld worden als bv waakhonden of oefenhonden. Dat is prima mogelijk. Of dat ermee gefokt wordt om wat centen te verdienen in het buitenland? Voor hondengevechten worden in elk geval hele andere honden ingezet dan breedkoppige rednose sier-pitbullen. Daarvoor heb je zwarte en bruine honden die slank, licht van gewicht en speciaal hiervoor gefokt zijn. De gemiddelde breedbek uit Amsterdam West houdt het nog geen 5 minuten vol in de ring met de echte vechtersbazen

Zolang er geen honden ontvreemd worden is het sowieso allemaal aannames.
Wat ik me helaas ook kan voorstellen is dat het klootzakjes zijn die hun honden gaan loslaten op deze honden. Dat heb ik in Amsterdam ook wel eens gemerkt. Dapper kon brullen als een leeuw en zag er in de verte ook uit als een pitbull. Dat trekt lui aan die dan met hun honden in je buurt gaan lopen. Soort van uitlokken. Beetje testen. Vriend van mij heeft 3 pitbulls en als ik met hem loop is het helemaal erg. Heel veel jonge gasten komen dan echt met hun pitbulls naar je toe. Hoi, en dan de honden wat laten happen in de lucht. Net niet raak zeg maar.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Fotogravinnetje schreef:Vraag is natuurlijk wel of het inderdaad om het ronselen van honden gaat, of om te kijken hoe gemakkelijk ze bij iemand kunnen inbreken, of nog iets anders
Dat ook.
Mevrouw is uw hond vals?
Wat doet hij als er s'nachts iemand in uw huis rond loopt? Zit hij mogelijk in een bench s'nachts? dan hebben wij vrij toegang.
Zo zullen ze het natuurlijk niet zeggen maar dat kan ook nog de gedachte er achter zijn.
Als er zo,n hond in huis zit ergens haal je het niet zo snel in je hoofd om in te breken lijkt mij.
Maar het is een enge gedachte op zich dat iemand er alleen al vraag naar doet en vervolgens iemand tot aan huis volgt daar zit dan sowieso een luchtje aan.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 08 jan 2016 09:25, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Zal best iets van hondengevechten zijn maar dat is zo kleinschalig lijkt mij dat ze geen honden op straat gaan ronselen.
De kans om gepakt te worden in NL is groot natuurlijk en daarnaast lijkt mij dat er naast een stelletje look a like gangmembers die er prat op gaan niet zoveel animo is om zoiets bij te wonen of om op te gokken.
De kans om gepakt te worden in NL is groot natuurlijk en daarnaast lijkt mij dat er naast een stelletje look a like gangmembers die er prat op gaan niet zoveel animo is om zoiets bij te wonen of om op te gokken.

-
- Zeer actief
Zal best iets van hondengevechten zijn maar dat is zo kleinschalig lijkt mij dat ze geen honden op straat gaan ronselen.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hiervoor wordt ook door 144 gewaarschuwd op internet. Die zullen toch wel eerst checken voor ze iets op internet zetten

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef: Wat dus wel kan is dat die honden verhandeld worden als bv waakhonden of oefenhonden. Dat is prima mogelijk. Of dat ermee gefokt wordt om wat centen te verdienen in het buitenland? Voor hondengevechten worden in elk geval hele andere honden ingezet dan breedkoppige rednose sier-pitbullen. Daarvoor heb je zwarte en bruine honden die slank, licht van gewicht en speciaal hiervoor gefokt zijn. De gemiddelde breedbek uit Amsterdam West houdt het nog geen 5 minuten vol in de ring met de echte vechtersbazen![]()
Ik heb dus zo'n rat en ben al een paar keer benaderd door groepjes buitenlandse mannen met te veel interesse.
Of ze intact is, waar we wonen etc etc.
Wilden zelfs foto's maken. Nou, doe maar niet.
Kan net zo goed dat ze er een pup van willen hoor, maar heb geen zin in rare dingen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Fotogravinnetje schreef:Dit lijkt toch wel serieus te zijn. Originele bericht:
Pagina kan niet gevonden worden.
Hier staat het ook plus een verhaal van iemand die het ook meegemaakt heeft:

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
- Gimmick
- Zeer actief
Ja er zijn ook nog steeds mensen die sleutelhangers met zendertje krijgen bij benzine pompen zodat de "Bulgaren" precies weten dat ze thuis zijn...
Dit verhaal met de honden lees ik al vanaf zo'n 8 jaar geleden.
Er zijn nergens berichten van massaal gestolen honden.
Dit zijn eerder verhalen van mensen die ergens willen inbreken en willen weten hoe vals je hond is. Dat lijkt me nog logischer.
Ze gaan echt geen gejatte hond inzetten van jan drie hoog achter in Ridderkerk (of all places)
en ja tuurlijk mag je aangifte doen. Maar waarvan dan precies?
Ik ben door vreemden benaderd op straat met vragen over mijn hond. Ik ben nog even op zoek naar het strafbare feit daar in...
Dit verhaal met de honden lees ik al vanaf zo'n 8 jaar geleden.
Er zijn nergens berichten van massaal gestolen honden.
Dit zijn eerder verhalen van mensen die ergens willen inbreken en willen weten hoe vals je hond is. Dat lijkt me nog logischer.
Ze gaan echt geen gejatte hond inzetten van jan drie hoog achter in Ridderkerk (of all places)
en ja tuurlijk mag je aangifte doen. Maar waarvan dan precies?
Ik ben door vreemden benaderd op straat met vragen over mijn hond. Ik ben nog even op zoek naar het strafbare feit daar in...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Ik ken dit verhaal ook. Met daarbij de tip, geen honden op mp gratis aan te bieden omdat die ook nog wel eens in een gevecht gezet kunnen worden.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat neem ik inderdaad ook maar aan.malinois schreef:Hiervoor wordt ook door 144 gewaarschuwd op internet. Die zullen toch wel eerst checken voor ze iets op internet zetten
Die berichten van privé personen deel ik niet, maar het politiebericht heb ik wel gedeeld.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Dat iemand dit gevraagd heeft geloof ik wel. Ik vroeg van de week nog aan iemand bij zijn huis of zijn hond een pitje of een stafford was en met of zonder stamboom. Kreeg vriendelijk antwoord. Was puur voor nieuwschierigheid omdat ik naar mijn idee de enige met een echt pitje ben in mijn woonplaats. Een hond om op te trainen zullen ze niet snel doen. Het zit namelijk in de genen. Een hond hoeft daar voor niet getraind te worden. Wel kun je je hond in betere conditie zetten door veel met hem te lopen en meer. Maar zeker niet met vechten. En een beetje goede vechthond haal je echt niet zomaar van de straat af.. Ik ga pas in dit bericht geloven als er bewijzen zijn.

- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Nou toch een eng idee als zo'n vent dan ineens in je tuin staat. Wat de reden dan ook is
Ben op straat ook vaker aangesproken wat de hond moest kosten, of dat zomaar van uit het niets geld geboden werd voor de hond...
Ben op straat ook vaker aangesproken wat de hond moest kosten, of dat zomaar van uit het niets geld geboden werd voor de hond...