Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plukperikelen
Moderator: moderatorteam
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Re: Plukperikelen
kan je niet zo nu en dan de scheermachine erover halen? Lekker kort en geen gepluk 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Cleva schreef:Ingrid48 schreef:kan je niet zo nu en dan de scheermachine erover halen? Lekker kort en geen gepluk
Dat zou ik wel willen.
Ik heb het ook weleens geopperd maar mensen gaan meteen bekschuimen en roepen dat het leidt tot jeuk en gedoe en nooit meer herstelbaar is.
Ik vind het allebei prima. Het gaat me eigenlijk vooral om zijn eigen comfort en gebruiksgemak.
Mijn ouwe sokkie heeft dezelfde vacht, nu met 15 jr laat ik hem ook niet plukken hij wordt vanaf zijn 8e nl al geschoren. En als ik het had geweten had ik het nog veel eerder gedaan. Binnen 60 min klaar, even door de tobbe en de föhn en ik heb een blij ei weer terug ipv een mega gefrustreerde hond die tot een week lang last heeft van het plukken incl irritaties . Want bij hem bleef de huid tot een week aan toe rood geïrriteerd en was hij gewoon echt kribbig ervan.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Ik zou hem ook zo laten als hij er geen last van heeft, en Madam is ook jaren geschoren en alleen haar rug heb ik weer een mooi trimvachtje op kunnen zetten de rest niet, dus daar gaat ook 2 keer per jaar de tondeuze over en dat ziet er ook niet verkeerd uit hoor, na een week of wat 

Laatst gewijzigd door billy op 29 dec 2015 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
ik zou er gewoon eens mee naar de trimsalon gaan, die kan daar het beste advies over geven denk ik.
Ik heb er ook 1 die het plukken vreselijk vind,superdikke ondervacht, enorm veel bovenvacht en zelfs als ie rijp is is het drama.Idd met snappen en hijgen en al.
Ik pluk hem toch nog 2x per jaar, helemaal tot zijn hemd kaal. die ondervacht is dik zat dus koud zal hij het niet krijgen.Ik heb hem een maand geleden voor het laatst geplukt, dat was waarschijnlijk de laatste keer voor hem en anders laat ik hem volgende keer scheren. mocht het nog zover komen.
Ik heb er ook 1 die het plukken vreselijk vind,superdikke ondervacht, enorm veel bovenvacht en zelfs als ie rijp is is het drama.Idd met snappen en hijgen en al.
Ik pluk hem toch nog 2x per jaar, helemaal tot zijn hemd kaal. die ondervacht is dik zat dus koud zal hij het niet krijgen.Ik heb hem een maand geleden voor het laatst geplukt, dat was waarschijnlijk de laatste keer voor hem en anders laat ik hem volgende keer scheren. mocht het nog zover komen.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Kom er maar naast zitten hoor
't Vachtje zou er het meest bij gebaat zijn als er iedere drie maanden de langste laag afgeplukt werd. In je ondergoed lopen is voor geeneen hond fijn.
Van knippen wordt hij lelijk (jeuk en ander ongemak is geklets), dus het alternatief is dan laten hangen en flink borstelen. Maar ik denk toch dat 'wat meer' ervaring wel handig is, alhoewel dat voor jou moeilijk te aanvaarden zal zijn
't Vachtje zou er het meest bij gebaat zijn als er iedere drie maanden de langste laag afgeplukt werd. In je ondergoed lopen is voor geeneen hond fijn.
Van knippen wordt hij lelijk (jeuk en ander ongemak is geklets), dus het alternatief is dan laten hangen en flink borstelen. Maar ik denk toch dat 'wat meer' ervaring wel handig is, alhoewel dat voor jou moeilijk te aanvaarden zal zijn

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
gewoon lekker scheren! De hond van mijn vriendin, soort Friese stabij, scheert ze ook altijd ivm lange haren en dikke ondervacht en het ziet er lekker fris uitCleva schreef:Ingrid48 schreef:kan je niet zo nu en dan de scheermachine erover halen? Lekker kort en geen gepluk
Dat zou ik wel willen.
Ik heb het ook weleens geopperd maar mensen gaan meteen bekschuimen en roepen dat het leidt tot jeuk en gedoe en nooit meer herstelbaar is.
Ik vind het allebei prima. Het gaat me eigenlijk vooral om zijn eigen comfort en gebruiksgemak.

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat weet ik welKells schreef:Zo dacht men er 20 jaar geleden wel over, maar verder ben ik het met je eens.Rosita Compagner schreef:Kom er maar naast zitten hoor

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, want dan zouden ze in Amerika (en veel andere landen) allemaal en altijd jeuk hebben, die ruwharen. In de meeste landen, behalve Nederland en België volgens mij, is plukken voor de happy few die op shows moeten presteren. Huishonden en fokdieren worden doodgewoon geschoren. Lelijk hoor... maar ze krijgen er lichamelijk niks van. De weersbestendige functie is natuurlijk weg daarna, maar daar hebben ze jasjes voor uitgevonden en dat de ruwharen een onbestemd vlassig kleurtje krijgen maakt ook niet uit voor de gezondheid.Cleva schreef:Het is gewoon niet waar, he? Dat ze jeuk krijgen van knippen.
Oh. Zie je nou wel?
't Blijft dus een keuze
Na de eerste twee scheerbeurten kunnen ze wel wat meer verharen, maar daarna is de onder- en bovenvacht weg en is het één egale, vrij dunne, laag geworden.
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Egan is precies het zelfde type jack pukkel.
Als jonge hond is hij oneindig vaak bij de trimmer geweest om maar een fatsoenlijke vacht te kweken. Verschrikkelijk vond hij het. Nadat hij een keer zo rood terug kwam dat hij AB moest om zijn huid te laten herstellen, was ik er klaar mee. Eerst heb ik hem nog een poosje in model geknipt, maar al snel besloot ik gewoon de tondeuse er over te halen.
Zijn snuit pluk ik, de rest wordt geschoren.
Ik doe hem elke maand, niet te kort, zodat hij een beetje in balans blijft qua vacht.
Mooi is het niet, maar dat maakt Egan niet uit.
Als jonge hond is hij oneindig vaak bij de trimmer geweest om maar een fatsoenlijke vacht te kweken. Verschrikkelijk vond hij het. Nadat hij een keer zo rood terug kwam dat hij AB moest om zijn huid te laten herstellen, was ik er klaar mee. Eerst heb ik hem nog een poosje in model geknipt, maar al snel besloot ik gewoon de tondeuse er over te halen.
Zijn snuit pluk ik, de rest wordt geschoren.
Ik doe hem elke maand, niet te kort, zodat hij een beetje in balans blijft qua vacht.
Mooi is het niet, maar dat maakt Egan niet uit.