Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reu of teef?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: reu of teef?

Ongelezen bericht door malinois »

*Wolf* schreef:
Nanna schreef:
*Wolf* schreef:
Nanna schreef:Hangt totaal van het ras af. En bij makkelijke rassen maakt het me geen hol uit.
Teven zijn imo ook helemaal niet makkelijker dan reuen. Wel iets dat veel mensen denken ' een teefje is aanhankelijker'. Vergeet het maar. Mijn reuen zijn veel aanhankelijker dan een Topsi.
Wel makkelijker in de zin van geen gedoe met andere honden (reuen). En geen gedoe met overal plassen/aan plasjes likken/van de kaart zijn bij loopse teven. Dat stuk vind ik zeker wel meespelen. Gemiddeld genomen dan en bij een ongecastreerde reu. Verder hangt het helemaal af van het ras en van de individuele hond.
De reuen die ik nu heb zijn helemaal niet overstuur van loopse teven. En ze zijn toch echt alledrie ongecastreerd. O, ik merk het wel. Ze snuffelen en likken wat meer, maar hé, dat is in hun eigen tijd dus ze zoeken het maar uit. Weglopen doen ze iig nooit, mamma is te belangrijk :engel:
Hoe makkelijk een reu is hangt ook wel van de woonsituatie af denk ik. Als je een heel stuk door een woonwijk moet om bij een park te komen, merk je wel goed het verschil tussen teef en (ongecastreerde) reu qua plassen. En heb je een vrij klein buurtpark dat al snel door de hondse bezoekers wordt geclaimd als eigen, dan merk je ook eerder verschil tussen reu en teef dan als het bos je achtertuin is. Maar nogmaals: gemiddeld genomen.
Oh ik woon 10 meter van t uitlaatbos midden in een woonwijk...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

malinois schreef:
*Wolf* schreef:
Nanna schreef:Hangt totaal van het ras af. En bij makkelijke rassen maakt het me geen hol uit.
Teven zijn imo ook helemaal niet makkelijker dan reuen. Wel iets dat veel mensen denken ' een teefje is aanhankelijker'. Vergeet het maar. Mijn reuen zijn veel aanhankelijker dan een Topsi.
Wel makkelijker in de zin van geen gedoe met andere honden (reuen). En geen gedoe met overal plassen/aan plasjes likken/van de kaart zijn bij loopse teven. Dat stuk vind ik zeker wel meespelen. Gemiddeld genomen dan en bij een ongecastreerde reu. Verder hangt het helemaal af van het ras en van de individuele hond.
Nou dan ken je Xena niet... die staat meer likkend en schuimend bij een loopsetevenplas dan mn reuen... in dr jonge jaren was ze ook niet erg makkelijk met andere teven trouwens
Ik zeg toch ook gemiddeld genomen :roll:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Reuen. En ik weet niet eens waarom, want ik heb nog nooit een teef gehad en de teven die ik van dichtbij ken zijn echt hartstikke leuk. Toch zie ik hier echt niet snel een teef komen. En de enige reden dat die er dan zou kunnen komen is omdat ik tegen de tijd dat ik vind dat ik genoeg kennis heb ik heel misschien wel eens (ooooooooit) een nestje zou willen fokken. Voorlopig houd ik het lekker bij reuen :P

Een teef is hier trouwens ook nooit ter sprake gekomen, op de een of andere manier. Stond gewoon vast dat er een reu moest komen :+ Maar ik heb het met paarden ook. Geef mij maar een hengst met of zonder ballen, merries heb ik gewoon helemaal niks mee :LOL:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

allebei heeft het zijn charme. Mijn reu is aanhankelijker en makkelijker in een troep vreemde honden te gooien dan mijn teef.
markeren doen ze allebei vrij veel.
Mijn teef luistert beter en is stukken intelligenter dan mijn reu.
Die is lief, maar heeft het concentratievermogen van een visstick.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik heb alleen ervaring met een teefje maar mijn vriendin heeft een reu.
Bo is een echte bitch en kan lang niet met iedere hond goed overweg maar zolang die andere hond niet in haar persoonlijke zone komt is er geen vuiltje aan de lucht. Terwijl die reu is in feite een watje is maar wát een gezeur vind ik dat met reuen onder elkaar, ze moeten allemaal even een puntje maken of zo. Dus geef mij volgende keer maar weer een teef. Dan weet je tenminste precies waar je aan toe bent.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mijn (beperkte) ervaring is dat teven vele malen makkelijker buitenshuis zijn, maar reuen binnenshuis juist weer
grote kroelkonten zijn. 'Beperkt' omdat ik weliswaar mijn hele leven honden heb, maar uiteindelijk zijn dat er opgeteld
ook maar 6 geweest, waarvan 3 teven en 3 reuen.

Het grote nadeel van een reu vind ik het 'reuen gedoe' buitenshuis. Dit is niet altijd zo, want 2 van mijn reuen hadden dit
probleem niet, maar mijn huidige reu (Puchu dus) is een complete ramp met andere reuen.
Oké, teven zijn ook bitchen, maar die gaan niet door het lint bij een ander tevenplasje of als er 5 minuten eerder een
teef heeft gelopen.

Maar ja, binnenshuis is mijn ervaring weer dat reuen zo ontzettend lief zijn :I: Ze zijn ook wat dommer :mrgreen:
of wellicht juist wel slimmer, doordat ze gewoon hun gangetje gaan.

Ik denk dat ik bij een volgende hond weer voor een teef zou gaan, puur omdat ik buiten relaxter wil kunnen gaan lopen,
maar goed, ook dat is vaak ook weer afhankelijk van het ras. Voor hetzelfde geld loop ik tegen een geweldige reu aan die
wel heel sociaal is met andere reuen, ook goed dus.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tara schreef:Mijn reu is geen slachtoffertje by nature, integendeel zelfs. Maar ik vind het gewoon weinig plezant dat zoveel reuen zo ontzettend onverdraagzaam en aftasterig willen zijn met seksegenoten. Oervervelend.
Nou ja, dat dus precies en mijn reu doet hier nog een flink schepje bovenop. Oervervelend inderdaad.
Zijn er geen andere reuen, dan is het de braafste en liefste hond ter wereld. Hij loop los in rustig gebied, loopt nooit weg,
luistert best behoorlijk, is niet lastig, enz. enz. Je kan dan heerlijk met hem wandelen en ook thuis is hij een hele fijne
en lieve hond.
Maar ziet hij een andere reu, dan wordt hij een draak, een monster op 4 poten :schrik: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Ik heb nog nooit een bewuste keuze hierin gemaakt. Ze kwamen altijd gewoon op mijn pad en als de klik er was was het goed :F:

Ooit wil ik een havanezerpupje van een fokker. Lijkt me supedmoeilijk om er een uit te kiezen dus hoop dat de fokker me daar tegen die tijd mee kan helpen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Tot nog toe overigens met geen enkele reu problemen gehad dat die niet met andere reuen kon. Weleens dat andere reuen een probleem met mijn reu hadden, maar daar hadden we zelf niet echt last van (op die ene keer na dat iemand dacht dat de zwarte labradorteef uit de buurt er aan kwam, maar het was de nieuwe reu en zijn hond kon wel goed met teven, niet met reuen... Geen gaten gevallen gelukkig). Dus ja, ik weet dat er reuen zijn die niet met andere reuen kunnen, maar zelf heb ik daar nooit last van gehad
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik wel maar bij mijn ras is niet overweg kunnen met sexegenoten niet erg vreemd. Dus ik weet wat ik neem als ik een reu neem. Gaat t goed ook prima gaat t niet goed ook. Dat weet je vooraf.
Ga van t ergste uit kan t alleen maar meevallen. Overigens is dat niet voorbehouden aan reuen ...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Fotogravinnetje schreef:Dus ja, ik weet dat er reuen zijn die niet met andere reuen kunnen, maar zelf heb ik daar nooit last van gehad
Ik heb een reu die niet met lompe of drukke honden kan (of dat nu reu, teef of pup is) en eigenlijk totaal geen last van.
Maar hier kan je urenlang wandelen zonder ooit een hond te zien en als ik ze wel tegenkom lopen ze zelden los.
Dus ik woon vrij ideaal, ook op de hondenschool wordt er prima rekening mee gehouden tijdens bepaalde oefeningen.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Bij Bish kwamen zelden honden op een vervelende manier buurten. In 11 jaar heb ik maar 2 reuen weg hoeven sturen (elke keer als ik die reuen tegen kwam).
Dexter is pas 1,5 jaar en zou nu al niet meer weten hoeveel honden ik weg heb gestuurd. Het lijkt wel of elke reu of teef even kennis wil komen maken. :roll:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik heb teven omdat ik de mogelijkheid tot fokken open wil houden, maar vind reuen eigenlijk makkelijker. Mijn ouders hebben 2 reuen en dat gaat gewoon soepel, mijn dames zijn niet gezellig naar elkaar, tolereren elkaar maar dat is het wel ongeveer. Soms zijn ze met vlagen wel gezellig naar elkaar hoor, maar meestal niet en dat vind ik jammer.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Geen voorkeur. Ik heb reuen en teven gehad, en allemaal gouden honden. Teven vind ik wat gewiekster, maar ik hou van een uitdaging. Reuen zijn, net als mannen, over het algemeen lekker simpel. Je weet wat je er aan hebt.
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Ik wil altijd teven en heb nu dus ook 2 teefjes.
Mij is altijd als kind verteld dat reuen overal tegenaan piesen ( nu weet ik dat het opvoeding is ) maar toch is die voorkeur blijven hangen :)
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

alinelaila schreef:
Domor schreef:Ik heb teven omdat ik de mogelijkheid tot fokken open wil houden, maar vind reuen eigenlijk makkelijker. Mijn ouders hebben 2 reuen en dat gaat gewoon soepel, mijn dames zijn niet gezellig naar elkaar, tolereren elkaar maar dat is het wel ongeveer. Soms zijn ze met vlagen wel gezellig naar elkaar hoor, maar meestal niet en dat vind ik jammer.
Maar ze zijn nu nog piepjong, ben je dan niet bang dat dat op gegeven moment fout gaat en ze mekaar wel in de haren gaan vliegen? Lijkt mij best een risico, 2 nestzussen?
Ik laat ze om die reden bij mindere dagen of wat voor twijfel dan ook niet samen alleen, dan gaat er één in de (120x80) bench. Gelukkig heb ik mijn ouders als achtervang, mocht het om wat voor reden dan toch niet langer samen gaan. Dus ja, ik ben daar wel bang voor en ik had eigenlijk gehoopt dat ze qua karakter veel gelijker zouden zijn, nu zijn ze elkaars tegenpolen met zo ongeveer alles, inclusief spelgedrag.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Ik vind reuen persoonlijk ook gemakkelijker.
Heb een teef, en de rest van de borders zijn reuen.

De teef heeft een aangenaam karakter, super fijne werkhond ook, maar die claimt toch al wat sneller haar persoonlijke ruimte, als een andere hond erg opdringerig is zegt die al sneller "opzouten".
De reuen zijn verdraagzamer vind ik zelf.

Tel daarbij op dat je voor wat het werken betreft toch echt geen hoogloopse teef tijdens het werk aan de kudde mee de weg op neemt.
Ik zal dus niet snel voor een teef kiezen.

De ene die we hebben is bewust gekozen vanwege haar bloedlijnen, met het idee als ze zich ontwikkelt tot een goeie werkhond, en gezond opgroeit dat we er graag een nest van willen fokken.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Heb 27 jaar teven gehad, zo'n 3 jaar een reu en nu hebben we sinds 2 jaar weer een reu (Ari), een echte voorker heb ik niet, maar tot nog toe lijken reuen toch iets gemakkelijker.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik vond Kita makkelijker dan mijn eerste reu, maar idd wel gewiekster. De reu was op een paar punten niet makkelijk, maar wel voorspelbaar daarin.
Pol heeft ook een paar minder makkelijke trekjes, ook weer voorspelbaar en Aura noemen we liefkozend ons 'schizofreentje' maar het is de vraag of dat geslacht of vooral achtergrond is
Bellaatje
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Bellaatje »

Hier ook een reu.
Toen Dorus zou komen en in het nest alleen een reu beschikbaar was, voelde dat heel natuurlijk.
Ik had ook eigenlijk geen voorkeur. Heb goed nagedacht over het ras en alle voors en tegens en of het echt kon. Maar over het geslacht niet.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Voorkeur voor reuen hier. In huis nu 3 reuen (2 intact) en 1 teef. Alle reuen zijn een beetje sulletjes met een mamacomplex, echte mannen dus :engel: Buiten wel wat meer werk omdat ze dan nogal eens zich willen ontpoppen tot ware hooligans :gvd: :mep: :boos: maar ook dat is eigenlijk meestal wel prima te managen. Teefje daarentegen... :schrik: zo gehaaid als de neten, duidelijke eigen mening en die regeert met een ijzeren poot. Echt, takketeef is de perfecte bijnaam.

Dus nee, doe mij maar reuen. Al sluit ik niet uit dat er ooit wel een teefje komt hoor :)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Duidelijke voorkeur voor reuen. Heb nu 3 reuen, hiervoor ook voornamelijk reuen gehad. Totaal 3 teven (tijdelijk) gehad. Naar ons best fijne honden die teven, maar inderdaad veel complexer en dan dat gedoe met loopsheid.

Nee geef mij maar een reu, gedrag is altijd hetzelfde, met een beetje opvoeding kunnen ze prima met andere honden. Prettig in/om huis en ook voor de training.
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Mijn eerste hondje was een Teckel teefje beste vriendin die je kan wensen maar buiten een behoorlijke bitch.

Nu twee reuen en die zijn eigenlijk zo op mijn pad gekomen omdat ik verliefd op ze werd op de foto. Al zou ik voortaan wel voor een reu gaan. Mannen liggen mij toch beter. :engel:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Hippo schreef:Duidelijke voorkeur voor reuen. Heb nu 3 reuen, hiervoor ook voornamelijk reuen gehad. Totaal 3 teven (tijdelijk) gehad. Naar ons best fijne honden die teven, maar inderdaad veel complexer en dan dat gedoe met loopsheid.

Nee geef mij maar een reu, gedrag is altijd hetzelfde, met een beetje opvoeding kunnen ze prima met andere honden. Prettig in/om huis en ook voor de training.
tis heel offtopic maar waar is Axel heen?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Duidelijk reuen. Tot nu toe heb ik met geen enkele teef echt iets gehad. :schrik: Ze zijn/waren allemaal lief en leuk hoor, maar ik heb gewoon veel meer met reuen. :LOL:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Ik wil teven. Met reuen heb ik altijd een 'relatie' band. Tja weet eigenlijk niet hoe ik het anders moet omschrijven. Voor mijn reuen was ik de meest geweldige persoon op aarde. En daar kwam niemand echt tussen. Teven zijn makkelijker daarin. Als ik morgen voor de meiden een ander huis zoek vinden ze het ook wel best :jank: :mrgreen: Reuen vind ik veelste serieus. Zo'n band wil ik eigenlijk niet meer. Van al mijn honden waren mijn reuen echt mijn :love: en die hebben echt een stempel gedrukt en mijn hart gebroken. Dus nee (voorlopig) ben ik niet toe aan een serieuze 'relatie', voor mij even lang leven de lol :cheer:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

monky555 schreef:Ik wil teven. Met reuen heb ik altijd een 'relatie' band. Tja weet eigenlijk niet hoe ik het anders moet omschrijven. Voor mijn reuen was ik de meest geweldige persoon op aarde. En daar kwam niemand echt tussen. Teven zijn makkelijker daarin. Als ik morgen voor de meiden een ander huis zoek vinden ze het ook wel best :jank: :mrgreen: Reuen vind ik veelste serieus. Zo'n band wil ik eigenlijk niet meer. Van al mijn honden waren mijn reuen echt mijn :love: en die hebben echt een stempel gedrukt en mijn hart gebroken. Dus nee (voorlopig) ben ik niet toe aan een serieuze 'relatie', voor mij even lang leven de lol :cheer:
oh dat heeft Charlie ook wel een beetje ja. Hij is natuurlijk wel een Labrador dus andere mensen vindt ie ook wel okee, maa rhij is wel echt een plakkertje. Terwijl Pom, die ligt graag op schoot of tegen me aan maar die kan ik gerust afzetten bij wie dan ook en die mist me volgens mij nog geen moment :D
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Haha, heel herkenbaar! Zowel Thom als Tay waren echt mijn vriendjes en de rest van de wereld kon ze gestolen worden. Tessa gooi je ergens anders neer en die vindt het daar ook leuk. Tay niet, die vindt het thuis al niet leuk als ik er niet ben.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

TessaThomas schreef:Haha, heel herkenbaar! Zowel Thom als Tay waren echt mijn vriendjes en de rest van de wereld kon ze gestolen worden. Tessa gooi je ergens anders neer en die vindt het daar ook leuk. Tay niet, die vindt het thuis al niet leuk als ik er niet ben.
Dat herken ik ook wel... Xena moest bij dr fokker bevallen, gebracht mevr springt op de bank draait en gaat liggen slapen. Geen sec me gemist... Voor Xavi en Xygan (en ook Xito had dat) ben ik de enige. Ze hebben ook geen 'bekenden', naast mij (en de puppyoppas) is iedereen vreemd.
Afbeelding
Riromi
Actief

Ongelezen bericht door Riromi »

Na mij eerste reu helemaal van reuen genezen.
Hij kon niet ergens snuffelen, zonder er tegenaan te moeten piesen. Het was een echt haantje, een dikke macho. Altijd maar naar buiten willen om geurtjes van loopse teven op te snuffelen. Hij had geen ballen meer, maar was niets van te merken. Heel erg vaak fluiten in huis.
En ja, nog nooit een hond gehad die ik zoveel moest entertainen (door middel van hersenwerkjes, fietsen of wandelingen) om hem maar enigszins ook weer rustig te krijgen thuis. Het was of slapen of onrustig zijn en neusfluiten etc....

Sindsdien alleen maar teven en ik zou niet meer anders willen. Ik kan ten minste rustig door de wijk wandelen, zonder bang te zijn dat er een pootje wordt gelicht tegen bijvoorbeeld iemand zijn mooi gesnoeide haag. Om de een of andere reden heb ik ook meer band met teven, ik begrijp het bitchy gedrag beter dan het macho gedrag van een reu. Hij was echt een allemansvriend en hechtte zich an niemand in het bijzonder. Vond alles wel best, zo lang hij kon snuiven en piesen haha.

Ik realiseer me dat er ook echt wel leuke reuen zijn, maar helaas was de eerste voor mij echt een afknapper.... En hij was wel echt lieft hoor, hartstikke lief voor mens en kind. Dus niet dat ik hem negatief af wil schilderen. Maar een reu... Nee, niet meer....
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”