http://www.gelderlander.nl/regio/wijche ... -1.5605904WIJCHEN - Een rustige wandeling met hun hond Zorro liep voor Rini Derks en zijn vrouw Doritha Rossen woensdag aan het begin van de avond uit op een drama. 2 loslopende rottweilers vielen het stel en hun hond aan op de Zandweg in Wijchen.
Man en hond gewond bij aanval door loslopende honden in Wijchen
Derks wilde 1 van de honden van Zorro af trekken, viel daarbij en brak zijn rug. De groenendaeler Zorro (een Belgische herder) liep kneuzingen op door de aanval en is uit zijn doen.
Zijn vluchtende vrouw Doritha werd achterna gezeten door de 2e rottweiler, maar kon ontkomen. Bij de buurman aan de Kasteellaan werd 112 gebeld.
Ziekenhuis
Nog hevig ontdaan doen de 2 donderdag hun verhaal. Derks is 's middags weer thuis gekomen, nadat hij woensdagavond en de daaropvolgende nacht in het ziekenhuis verbleef. "Toen ik gevallen was, voelde ik meteen dat er iets niet goed zat." Ook de eigenaar van de 2 honden is flink van slag door wat er gebeurd is. Hij begrijpt niet hoe zijn rottweilers van zijn bedrijfsterrein hebben kunnen ontsnappen. "Normaal zit de poort altijd op slot."
Tranen
De man, die niet met zijn naam in de krant wil, vertelt het met tranen in zijn ogen. "De honden zijn normaal lieve beesten. Het zijn niet echt waakhonden. Natuurlijk voel ik me verantwoordelijk. Ik heb die mensen nog niet eens gebeld. Dit is te gek voor woorden."
Onderzoek
De politie onderzoekt het incident en maakt een bijtrapportage, zegt een woordvoerder. "Naar aanleiding daarvan kunnen er maatregelen genomen worden."
Zag dit net op Facebook. Zo, dan schrik je je wel even de tandjes denk.. Wel sneu, dat die man ook zo verkeerd terecht is gekomen en zijn rug gebroken heeft.
Gelukkig is de hond er redelijk goed vanaf gekomen en neemt de eigenaar zo te lezen zijn verantwoordelijkheid

Tijdje terug las ik ook al in de metro dat er een hond ontsnapt was en kinderen had gebeten toen hij op een schoolplein liep ( http://www.ad.nl/ad/nl/31848/Amersfoort ... lege.dhtml )
Ook zo bizar.. Ik hoop elk geval nooit losgebroken honden zonder eigenaar tegen te komen, lijkt mij eerlijk gezegd doodeng zoiets.
Ik vraag mij dan wel af in zo'n situatie, is maatregel dan een boete voor de eigenaar, of zullen de honden weer de dupe zijn? Hoop toch het eerste..