Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup plast niet.
Moderator: moderatorteam
-
adamzo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labradoodle
- Aantal honden: 2
pup plast niet.
Onze pup van nu 10,5 week nu 3 dagen achter elkaar een paar uur mee geweest naar mans werk. De 1e 2 dagen heb ik hem 11.30 en 12.30 opgehaald. Gister om 15.00 uur. Man staat op de markt op een pleintje. Pup sliep nu in de bus omdat het zo koud en nat was maar komt in een mand achter de kraam. Hij krijgt behoorlijk wat aandacht. Man loopt daar ook met hem. Op het pleintje zijn veel duiven.
Punt is dat hij niet plast daar. Vandaag haal ik hem weer een uur of 3 en volgende week kan dat ook nog maar dan ga ik weer mijn gewone dagen werken en komt hij met man mee naar huis 's avonds tegen 8 uur.
Hoe krijgen we hem daar aan het plassen? Of is het gewoon een kwestie van tijd en wennen?
Punt is dat hij niet plast daar. Vandaag haal ik hem weer een uur of 3 en volgende week kan dat ook nog maar dan ga ik weer mijn gewone dagen werken en komt hij met man mee naar huis 's avonds tegen 8 uur.
Hoe krijgen we hem daar aan het plassen? Of is het gewoon een kwestie van tijd en wennen?
I <3 my dogs 

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: pup plast niet.
Volgens mij gewoon een kwestie van tijd en wennen. Als hij gezond is zal het vanzelf wel komen.
Drinkt hij normaal? Je kunt voelen of zijn blaas opgezet is
Drinkt hij normaal? Je kunt voelen of zijn blaas opgezet is
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hij kan het niet eindeloos ophouden du het moet er een keer uit en dat kan op de juiste plek maar ook onder je kraam of in de auto zijn. Zolang hij thuis maar pist is er niets aan de hand.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Die vraag had je ook gesteld in je andere topic
Ik kopieer mijn reactie maar even:
Is daar in de buurt ook een wat rustiger plekje waar hij zou kunnen plassen?
Je hond heeft nu een vaste plek buiten waar hij plast, maar het is duidelijk dat het voor zijn gevoel alleen daar kan.
Meestal wordt dat vanzelf wel gemakkelijker.
En anders .......
Probeer een commando te verbinden aan het plassen.
geef het een naam bijv. "plassen" of "plas doen" terwijl hij plast, zodat hij leert wat het betekent.
Eventueel kan je ook nog wat plas opvangen en op de plek waar hij overdag zal zijn bij een boom of op een stukje gras uitgieten.
Dan is zijn geur er al en dat kan ook helpen.
Ik kopieer mijn reactie maar even:
Is daar in de buurt ook een wat rustiger plekje waar hij zou kunnen plassen?
Je hond heeft nu een vaste plek buiten waar hij plast, maar het is duidelijk dat het voor zijn gevoel alleen daar kan.
Meestal wordt dat vanzelf wel gemakkelijker.
En anders .......
Probeer een commando te verbinden aan het plassen.
geef het een naam bijv. "plassen" of "plas doen" terwijl hij plast, zodat hij leert wat het betekent.
Eventueel kan je ook nog wat plas opvangen en op de plek waar hij overdag zal zijn bij een boom of op een stukje gras uitgieten.
Dan is zijn geur er al en dat kan ook helpen.
-
adamzo
- Vaste gebruiker
ja dat klopt Ranetje, maar omdat er gister niemand had gereageerd dacht ik, mensen zien het misschien niet, ik doe het even apart voor de zekerheid.
en ik heb me voor niks druk gemaakt want hij heeft vandaag wel geplast op het pleintje. Hij doet het wel op meerdere plekken verder gelukkig. Ook graag achter de eettafel, dat is dan weer minder, maar ok.
en ik heb me voor niks druk gemaakt want hij heeft vandaag wel geplast op het pleintje. Hij doet het wel op meerdere plekken verder gelukkig. Ook graag achter de eettafel, dat is dan weer minder, maar ok.
I <3 my dogs 

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Goed zo, brave pup 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
adamzo schreef:ja dat klopt Ranetje, maar omdat er gister niemand had gereageerd dacht ik, mensen zien het misschien niet, ik doe het even apart voor de zekerheid.
dat achter de eettafel is lastig, maar ook dat zal op den duur wel beter gaan.
Misschien kan je die plek tijdelijk onbereikbaar maken?
-
adamzo
- Vaste gebruiker
ik heb nu door wanneer hij het doet. Als ik aan het koken ben. Op dat tijdstip, rond 6 uur,moet hij sneller weer plassen dan de rest van de dag. Vandaag ben ik met schort voor maar even naar buiten gegaan en heb ik het voorkomen. De ochtendspits is ook een tricky momentje, hij is dan meteen na het wakker worden geweest maar moet dan ook vrij snel weer. meestal doet man dat omdatik zoon naar school breng maar vanochtend was ik druk want vroeg naar puppycursus en man was al naar zijn werk, en ja hoor, het plekje weer benut.
Het lijkt er wel een beetje op dat hij een ritme heeft. Op zich best handig.
Het lijkt er wel een beetje op dat hij een ritme heeft. Op zich best handig.
I <3 my dogs