Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dode pup gevonden politie zoekt getuigen
Moderator: moderatorteam
- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
- Aantal honden: 1
Dode pup gevonden politie zoekt getuigen
Politie Leeuwarden e.o.
12 uur ·
Getuigen gezocht ivm dode pup
Kregen de collega's vanmiddag, dinsdag 12 januari, omstreeks 13.30 uur de melding dat er een mogelijk een dood dier was aangetroffen in de Potmarge.
Bleek dat het een dode pup was welke was gedumpt. De kop was van de romp gescheiden, de ribben waren open gezaagd. Het hart en longen waren er uit gehaald. Tevens was er geen chip meer te vinden in het lichaam.
Volgens een dierenarts welke autopsie deed, was het ras waarschijnlijk een Pitbull/Stafford en was de pup ongeveer 14 weken jong.
De vindplaats was de Potmarge tussen de snackcorner en de Intratuin.
Wie weet van wie deze pup was of heeft u mogelijk andere informatie, dan wordt u verzocht contact op te nemen met de politie op het telefoonnummer 0900-8844.
Zaaknummer 2016011991
12 uur ·
Getuigen gezocht ivm dode pup
Kregen de collega's vanmiddag, dinsdag 12 januari, omstreeks 13.30 uur de melding dat er een mogelijk een dood dier was aangetroffen in de Potmarge.
Bleek dat het een dode pup was welke was gedumpt. De kop was van de romp gescheiden, de ribben waren open gezaagd. Het hart en longen waren er uit gehaald. Tevens was er geen chip meer te vinden in het lichaam.
Volgens een dierenarts welke autopsie deed, was het ras waarschijnlijk een Pitbull/Stafford en was de pup ongeveer 14 weken jong.
De vindplaats was de Potmarge tussen de snackcorner en de Intratuin.
Wie weet van wie deze pup was of heeft u mogelijk andere informatie, dan wordt u verzocht contact op te nemen met de politie op het telefoonnummer 0900-8844.
Zaaknummer 2016011991

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Dode pup gevonden politie zoekt getuigen
Tjonge, wat doen mensen toch achterlijke dingen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Zal wel binnen geplast hebben...
Echt, wat een randdebielen lopen er toch rond.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Het wordt met de dag erger
In wat voor een wereld leven wij toch .

In wat voor een wereld leven wij toch .
- dagmar88
- Zeer actief

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Nou inderdaad.dagmar88 schreef:Heb te doen met de vinder.
Dit geloof je toch niet

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Geloof dat een plasje binnen hier niets mee te maken heeft.Lemuria schreef:Zal wel binnen geplast hebben...![]()
Diegeen is als een soort van "chirurg , slager "aan de gang geweest. Kop eraf ribben doorgezaagd en inhoud verwijderd.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zo beginnen psychopaten en seriemoordenaars toch ook vaak, eerst oefenen op dieren en dan mensen...bouvierpoedel schreef:Geloof dat een plasje binnen hier niets mee te maken heeft.Lemuria schreef:Zal wel binnen geplast hebben...![]()
Diegeen is als een soort van "chirurg , slager "aan de gang geweest. Kop eraf ribben doorgezaagd en inhoud verwijderd.
-
- Zeer actief
Daar dacht ik ook aan, dat er iemand aan het oefenen is om een mens zo toe te takelen.LongFields schreef:Zo beginnen psychopaten en seriemoordenaars toch ook vaak, eerst oefenen op dieren en dan mensen...bouvierpoedel schreef:Geloof dat een plasje binnen hier niets mee te maken heeft.Lemuria schreef:Zal wel binnen geplast hebben...![]()
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Kans is aanwezig maar hoeft niet.LongFields schreef:Zo beginnen psychopaten en seriemoordenaars toch ook vaak, eerst oefenen op dieren en dan mensen...bouvierpoedel schreef:Geloof dat een plasje binnen hier niets mee te maken heeft.Lemuria schreef:Zal wel binnen geplast hebben...![]()
Weet ook niet wat erachter zit .

- Hylos
- Zeer actief
Aangezien dit vlakbij is, kwam dit gister steeds op FB en Twitter voorbij.
Maar wat had de politie nou gedaan.. die had er een foto van dat pupje bij gezet. Alleen het (onthoofde)hoofd in een visnet of zo.
Nou, dat krijg ik ook niet meer uit mijn hoofd dus. Ik snap dat niet hoor, waarom moeten die foto's er zo mega groot bij. Je hoeft er niet eens voor op het artikel te klikken, je ziet eerst de foto en dan het onderwerp waar het om gaat.
Arme frummel.
Ik begrijp niet hoe iemand dit over zijn hart kan verkrijgen. Bah bah bah, walgelijk gewoon!
Maar wat had de politie nou gedaan.. die had er een foto van dat pupje bij gezet. Alleen het (onthoofde)hoofd in een visnet of zo.

Nou, dat krijg ik ook niet meer uit mijn hoofd dus. Ik snap dat niet hoor, waarom moeten die foto's er zo mega groot bij. Je hoeft er niet eens voor op het artikel te klikken, je ziet eerst de foto en dan het onderwerp waar het om gaat.
Arme frummel.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Die heb ik op iemands tijdlijn op FB ook voorbij zien komen. Wist niet hoe snel ik hem weg moest klikken.Hylos schreef: Maar wat had de politie nou gedaan.. die had er een foto van dat pupje bij gezet. Alleen het (onthoofde)hoofd in een visnet of zo.![]()
![]()
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Gedver.... Dat mensen dat zo delen. Nu is het natuurlijknwelndat als je deelt op Facebook dat er automatisch een foto bij komt, maar bah...
Kan me voorstellen dat je dat beeld niet meer kwijt raakt.
Klinkt inderdaad als een psychopaat die aan het oefenen is. Maar ik moest zelf ook denken aan 1 of ander alternatief geneeswijze shit waarbij iemand verzonnen heeft dat daar zon ritueel bij moet of zo. Je hebt rare mensen in de wereld, zou zomaar kunnen. Bah, wordt je toch naar van!
Klinkt inderdaad als een psychopaat die aan het oefenen is. Maar ik moest zelf ook denken aan 1 of ander alternatief geneeswijze shit waarbij iemand verzonnen heeft dat daar zon ritueel bij moet of zo. Je hebt rare mensen in de wereld, zou zomaar kunnen. Bah, wordt je toch naar van!

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Als je slim bent kopieer je alleen de tekst en plaatst dat op je tijdlijn, als je een dergelijk bericht wilt delen. Zo heb ik hem ook voorbij zien komen gelukkig.Shiloh86 schreef:Gedver.... Dat mensen dat zo delen. Nu is het natuurlijknwelndat als je deelt op Facebook dat er automatisch een foto bij komt, maar bah...
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ja dat is inderdaad slimmer. Maar snap ook niet dat er zon gruwelijke bij zon bericht moet. Het percentage dat dat echt wil zien is heel klein denk en die kunnen daar dan best zelf naar gaan googlen. Of plaats ze in een link of zo. Brrrr.

-
- Zeer actief
Nou ja, als ze willen dat iemand de pup herkent zal een foto wel nodig zijn.
Groetjes Gonnie.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ja ik ook.LongFields schreef:Die heb ik op iemands tijdlijn op FB ook voorbij zien komen. Wist niet hoe snel ik hem weg moest klikken.Hylos schreef: Maar wat had de politie nou gedaan.. die had er een foto van dat pupje bij gezet. Alleen het (onthoofde)hoofd in een visnet of zo.![]()
![]()
Ik heb hem ook direct weggeklikt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Hylos
- Zeer actief
Tsja, dat mensen dat klakkeloos delen gaat nu eenmaal zo op FB. Alleen in dit is dus geplaatst door de politie. Zo ff een foto net nadat ze dat kopje uit het water gevist hebben. Ik snap dat niet van de politie, wat moeten wij nu met zo'n foto? Afschuwelijk is het.Shiloh86 schreef:Gedver.... Dat mensen dat zo delen. Nu is het natuurlijknwelndat als je deelt op Facebook dat er automatisch een foto bij komt, maar bah...

-
- Zeer actief
Ongelooflijk

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Misschien denken ze dat je dan zo boos wordt dat je fanatieker gaat zoeken en/of melden?Hylos schreef:Tsja, dat mensen dat klakkeloos delen gaat nu eenmaal zo op FB. Alleen in dit is dus geplaatst door de politie. Zo ff een foto net nadat ze dat kopje uit het water gevist hebben. Ik snap dat niet van de politie, wat moeten wij nu met zo'n foto? Afschuwelijk is het.Shiloh86 schreef:Gedver.... Dat mensen dat zo delen. Nu is het natuurlijknwelndat als je deelt op Facebook dat er automatisch een foto bij komt, maar bah...

-
- Zeer actief
Ik kreeg hem ook meteen in beeld jaranetje schreef:Misschien denken ze dat je dan zo boos wordt dat je fanatieker gaat zoeken en/of melden?Hylos schreef:Tsja, dat mensen dat klakkeloos delen gaat nu eenmaal zo op FB. Alleen in dit is dus geplaatst door de politie. Zo ff een foto net nadat ze dat kopje uit het water gevist hebben. Ik snap dat niet van de politie, wat moeten wij nu met zo'n foto? Afschuwelijk is het.Shiloh86 schreef:Gedver.... Dat mensen dat zo delen. Nu is het natuurlijknwelndat als je deelt op Facebook dat er automatisch een foto bij komt, maar bah...

Aan de reacties onder het bericht te zien zijn de mensen wel fanatiek genoeg. Wat een teksten kwamen er weer voorbij. Daar zitten ook wel wat psychopaten tussen

Maakt het natuurlijk niet minder erg wat er met de pup gebeurt is. Afschuwelijk.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
wie doet zoiets nou he.. je gaat toch geen pup openzagen. Dan ben je echt een engerd hoor :S
-
- Zeer actief
Zo'n foto heeft nog een doel natuurlijk of het beest moet totaal onherkenbaar zijn.

-
- Zeer actief
Zo'n foto heeft nog een doel natuurlijk of het beest moet totaal onherkenbaar zijn.

- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Ik heb het bericht hier express zonder foto gedeeld
Ik heb de foto wel gezien en in eerlijkheid moet ik zeggen dat het een lugubere foto is, maar niet overdreven.
Ik vermoed dat het nut van de foto inderdaad is dat de pup herkent word.
Aan de andere kant is het in nederland wel "monkey see, monkey do" is.
Je moet zieke geesten niet op achterlijke ideeen brengen.
Hoe dan ook, ik hoop dat de dader snel gevonden word want dat moet een erg zieke geest zijn

Ik heb de foto wel gezien en in eerlijkheid moet ik zeggen dat het een lugubere foto is, maar niet overdreven.
Ik vermoed dat het nut van de foto inderdaad is dat de pup herkent word.
Aan de andere kant is het in nederland wel "monkey see, monkey do" is.
Je moet zieke geesten niet op achterlijke ideeen brengen.

Hoe dan ook, ik hoop dat de dader snel gevonden word want dat moet een erg zieke geest zijn

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Met een beetje moeite hadden ze ook een kopfoto kunnen maken zonder dat direct zichtbaar was dat het lijfje eronder ontbrak.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zo ook op de online versie van de Leeuwarden courant.Hylos schreef:Maar wat had de politie nou gedaan.. die had er een foto van dat pupje bij gezet. Alleen het (onthoofde)hoofd in een visnet of zo.![]()
![]()
Zodra je dat artikel opent heb je gelijk dat koppie op je netvlies

Dat had wat mij betreft nou ook weer niet gehoeven.
- Hakuna Matata
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Komt waarschijnlijk met een taakstraf weg.\Want zo is Nederland, en zolang ze de dierenpolitie de caviapolitie noemen heb ik er niet zoveel hoop in. 

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik heb de foto ook gezien. Arm pupje
. Wat lopen er toch idiote mensen rond. Wie zaagt nu een pup in stukken?
Ik ben benieuwd of iemand het diertje herkent en of de dader bekent wordt.