Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rimpel is vandaag weeeer gegrepen door een andere hond! Tips
Moderator: moderatorteam
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Rimpel is vandaag weeeer gegrepen door een andere hond! Tips
Ik vroeg de DA al of hij ook abonnementen had...nee, had ie niet zei hij! hihihihih!
Niet om te lachen natuurlijk...maar die lui zien ons aankomen iedere keer!
En jullie net zo goed! Het is net of ons leven bestaat uit Rimpel die naar de DA moet! nou, de laatste tijd wel idd. nou maar hopen dat het gedonder een keer afgelopen is!
Ik zit me dus echt af te vragen of ik hem nog steeds kennis moet laten maken met andere honden...dit gaat dus iedere keer zo!
Kunnen jullie je voorstellen dat ik en mijn vriend hem na deze zoveelste keer gewooon liever bij andere honden weghouden?
TIPS!
Ik weet wel dat de sharpei zijn uiterlijk niet mee heeft, maar ja,daar is niets aan te doen...zo ziet hij er nou eenmaal uit!
Ik had namelijk al een keer een topic geopend over dat hij zat te happen naar andere honden en kreeg toen veel reactie's over hem bij andere honden te laten...nou...liever niet dus!
En jullie net zo goed! Het is net of ons leven bestaat uit Rimpel die naar de DA moet! nou, de laatste tijd wel idd. nou maar hopen dat het gedonder een keer afgelopen is!
Ik zit me dus echt af te vragen of ik hem nog steeds kennis moet laten maken met andere honden...dit gaat dus iedere keer zo!
Kunnen jullie je voorstellen dat ik en mijn vriend hem na deze zoveelste keer gewooon liever bij andere honden weghouden?
TIPS!
Ik weet wel dat de sharpei zijn uiterlijk niet mee heeft, maar ja,daar is niets aan te doen...zo ziet hij er nou eenmaal uit!
Ik had namelijk al een keer een topic geopend over dat hij zat te happen naar andere honden en kreeg toen veel reactie's over hem bij andere honden te laten...nou...liever niet dus!
- mercedes2803
- Zeer actief
Saar ging iets niet goed...eerst dit berichtje lezen en dan die hierboven! hihihiih
Nou, kort verslagje...
Mijn vriend liet Rimpel dus uit en die kwam dus een herder tegen die losliep...we kennen de hond en de eigenaresse want Rimpel heeft al een keer eerder een knauw van hem gehad, toen had ie een klein gaatje in zijn bil...niets ernstigs dus...
Nu ging het iets minder goed!
Hij heeft dus achterop zijn kop, bij de overgang naar de nek een glup van een centimeter of drie...
De dierenarts heeft hem er twee krammetjes ingezet en een langwerkende antibiotica spuit gegeven.
We hadden het telefoonnummer van die mevrouw, maar we kennen haar zowieso wel, ze werkt hier in een juwelierszaak.
We hebben haar eventjes gebeld en ze vond het vreselijk rot!
Ze wou morgen een bloemetje deze kant op sturen...lief he!? En als we de rekening hebben kunnen we zo even langs, dan betaalt ze het ons terug!
Kijk, dat is dan mooi geregeld...
Toen hij 1 keer eerder gegrepen is...en het echt mis was (8 hechtingen op zijn kop, aan zijn wang en aan zijn oog) toen deden die lui zoooo moeilijk,,,ze vroegen nog niet hoe het met Rimpel ging terwijl dat echt een drama was! De wond is ook nog gaan ontsteken en zo...totaal plaatje kwam op 150 euro!
Uiteindelijk hebben we ze wel zover gekregen dat ze de WA verzekring hebben gebeld,,,maar dat heeft wel even geduurd!
Gelukkig is het weer goed...wel weeeer geschrokken natuurlijk!
En tja...iedere keer weer wat...ik vind het niet zo vreemd dat hij van zich af knauwt, maar ook dat is niet leuk natuuurlijk!
Ik hou jullie op de hoogte! Hopen dat de plek niet gaat ontsteken!
Die andere hond lieten we er niet bij hoor hihihihihi! In het kader van Rimpel kennis laten maken met andere honden in de hoop dat het wat beter zal gaan met andere honden, waren we dat wat aan het oefenen...maar We kennen die herder...en mijn vriend zag hem op de hoek van de flat staan, wilde weglopen..maar toen had ie Rimpel al in de gaten en stierde erop af....die vrouw heeft hem geslagen met de paraplu (ook niet echt geweldig) om hem eraf te krijgen en Robin (mijn vriend dus) slingerde Rimpel in het rond om hem erbij weg te houden...
Ik hoorde hier al geblaf en keek wel naar buiten maar zag niets....je kunt de hoek vanaf hier niet meer zien!
Die herder heeft van de 1 op de andere dag een hekele aan Rimpel gekregen!
Ze zijn ongeveer net zo oud en allebei reu..jajaja!
Eerder snuffelden ze wat en ging dat prima...tot voor een dik jaar terug...toen ging die hond helemaal over de zeik toen mijn vriend hem tegenkwam...toen had rimpel dus een gaatje in zijn bil....later kwam ik haar ook weleens tegen en deed ze hem direct vast...hij zag dan RImpel en ging helemaal over de rooie...het touw knapte een keer toen ze hem een correctie gaf maar gelukkig had ze hem zo te pakken! Ze heeft daarnet aan de telefoon beloofd dat ze hem nu vast zal doen als ze hier loopt. "s avonds loopt ze een andere route dus dat scheelt weer.
Maar iedere keer dat ik haar tegenkwam en Rimpel keek die hond maar aan op een afstand van 20 meter dan ging ie helemaal door het lint...raar.! want er is dus nooit wat gebeurd!
Nou ja...het komt wel weer goed...maar ja...daar gaat het vertrouwen in andere honden weer he? En wij maar hopen dat hij niet meer zou grijpen naar andere honden...nou, op deze manier gaat dat natuurlijk niet gebeuren he!
SNIF SNIF!!
Nou, kort verslagje...
Mijn vriend liet Rimpel dus uit en die kwam dus een herder tegen die losliep...we kennen de hond en de eigenaresse want Rimpel heeft al een keer eerder een knauw van hem gehad, toen had ie een klein gaatje in zijn bil...niets ernstigs dus...
Nu ging het iets minder goed!
Hij heeft dus achterop zijn kop, bij de overgang naar de nek een glup van een centimeter of drie...
De dierenarts heeft hem er twee krammetjes ingezet en een langwerkende antibiotica spuit gegeven.
We hadden het telefoonnummer van die mevrouw, maar we kennen haar zowieso wel, ze werkt hier in een juwelierszaak.
We hebben haar eventjes gebeld en ze vond het vreselijk rot!
Ze wou morgen een bloemetje deze kant op sturen...lief he!? En als we de rekening hebben kunnen we zo even langs, dan betaalt ze het ons terug!
Kijk, dat is dan mooi geregeld...
Toen hij 1 keer eerder gegrepen is...en het echt mis was (8 hechtingen op zijn kop, aan zijn wang en aan zijn oog) toen deden die lui zoooo moeilijk,,,ze vroegen nog niet hoe het met Rimpel ging terwijl dat echt een drama was! De wond is ook nog gaan ontsteken en zo...totaal plaatje kwam op 150 euro!
Uiteindelijk hebben we ze wel zover gekregen dat ze de WA verzekring hebben gebeld,,,maar dat heeft wel even geduurd!
Gelukkig is het weer goed...wel weeeer geschrokken natuurlijk!
En tja...iedere keer weer wat...ik vind het niet zo vreemd dat hij van zich af knauwt, maar ook dat is niet leuk natuuurlijk!
Ik hou jullie op de hoogte! Hopen dat de plek niet gaat ontsteken!
Die andere hond lieten we er niet bij hoor hihihihihi! In het kader van Rimpel kennis laten maken met andere honden in de hoop dat het wat beter zal gaan met andere honden, waren we dat wat aan het oefenen...maar We kennen die herder...en mijn vriend zag hem op de hoek van de flat staan, wilde weglopen..maar toen had ie Rimpel al in de gaten en stierde erop af....die vrouw heeft hem geslagen met de paraplu (ook niet echt geweldig) om hem eraf te krijgen en Robin (mijn vriend dus) slingerde Rimpel in het rond om hem erbij weg te houden...
Ik hoorde hier al geblaf en keek wel naar buiten maar zag niets....je kunt de hoek vanaf hier niet meer zien!
Die herder heeft van de 1 op de andere dag een hekele aan Rimpel gekregen!
Ze zijn ongeveer net zo oud en allebei reu..jajaja!
Eerder snuffelden ze wat en ging dat prima...tot voor een dik jaar terug...toen ging die hond helemaal over de zeik toen mijn vriend hem tegenkwam...toen had rimpel dus een gaatje in zijn bil....later kwam ik haar ook weleens tegen en deed ze hem direct vast...hij zag dan RImpel en ging helemaal over de rooie...het touw knapte een keer toen ze hem een correctie gaf maar gelukkig had ze hem zo te pakken! Ze heeft daarnet aan de telefoon beloofd dat ze hem nu vast zal doen als ze hier loopt. "s avonds loopt ze een andere route dus dat scheelt weer.
Maar iedere keer dat ik haar tegenkwam en Rimpel keek die hond maar aan op een afstand van 20 meter dan ging ie helemaal door het lint...raar.! want er is dus nooit wat gebeurd!
Nou ja...het komt wel weer goed...maar ja...daar gaat het vertrouwen in andere honden weer he? En wij maar hopen dat hij niet meer zou grijpen naar andere honden...nou, op deze manier gaat dat natuurlijk niet gebeuren he!
SNIF SNIF!!
-
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
Ze heeft beloofd dat ze hem voortaan aan de riem zal doen...deed ze zowieso wel als ze ons aan zag komen lopen, maar dit keer was het te laat...zat er ook eeen keer aan te komen natuurlijk..
maar als ze hier in de buurt loopt zal ze hem vast doen! gelukkig maar!
Er loopt hier nog zo´n eigenwijze trien rond....we hebben politie al een paar keer gebeld...maar ik zie haariedere keer nog weer los lopen met die hond, de tuttehola heeft niet eens een riem bij zich...
als het nou een JAck russel was...alla...maar het is een opgefokte Ridgeback die grijpt op alles wat beweegt! Ik krijg zowat een hartinfarct als ik de trut aan zie komen lopen...kollossaal beest...niet onder controle, en zij loopt er 30 -40 meter vanaf! LEKKER!
Hij heeft al meerder honden te pakken gehad....zelf gezien vanaf de flat...maar ja.,als niemand melding maakt kun je erop wachten dat de volgende keer een kind aan de beurt is1
Ik blijf dus bellen als ik haar zie!
maar als ze hier in de buurt loopt zal ze hem vast doen! gelukkig maar!
Er loopt hier nog zo´n eigenwijze trien rond....we hebben politie al een paar keer gebeld...maar ik zie haariedere keer nog weer los lopen met die hond, de tuttehola heeft niet eens een riem bij zich...
als het nou een JAck russel was...alla...maar het is een opgefokte Ridgeback die grijpt op alles wat beweegt! Ik krijg zowat een hartinfarct als ik de trut aan zie komen lopen...kollossaal beest...niet onder controle, en zij loopt er 30 -40 meter vanaf! LEKKER!
Hij heeft al meerder honden te pakken gehad....zelf gezien vanaf de flat...maar ja.,als niemand melding maakt kun je erop wachten dat de volgende keer een kind aan de beurt is1
Ik blijf dus bellen als ik haar zie!
als die herder hem vast had op het moment dat jou vriend rimpel wegslingerde dan heb je de wonden aan jullie eigen te danken.
als het meezit heeft de herder vast, als je dan zijn bek open kan breken of hem los kan laten had ie alleen wat gaatjes gehad, of alleen wat schrammen, van langsschurende tanden.
juist dat trekken e.d. is uit den boze, ik weet je wel je bent in paniek, maar echt het is niet goed, ten eerste jut je de andere hond op, hij heeft dan 2 tegenstanders in plaats van 1 dus het wordt nog heftiger, het beste is proberen rustig te blijven, eventueel proberen de herder te verjagen door hard en zwaar nee te roepen, eventueel proberen om je hond een andere kan op te laten gaan.
mijn man had een keer onze lab beet en pakte een van de herders aan waar ie altijd mot mee heeft, met als gevolg dat die herder de lab aanviel, omdat mijn man probeerde de lab onder de herder vandaan te trekken en de herder had hem vast in zijn nek, scheurde zijn nek open, het spek wel te verstaan, want er was geen vlees, zelfs geen bloed.
het heeft zeker 4 weken geduurd voordat het een beetje dicht was, hechten had geen zin, doordat het echt vet was scheurde de hechting er zo weer uit, en was er alleen meer schade, hij heeft 4 weken met tape een kraag omgeplakt gekregen om de boel bijelkaar te houden zodat het kon genezen. het was heel wat minder geweest als ie de lab niet probeerde weg te trekken.
wel aardig van die mensen dat ze de rekening willen betalen en vinden dat ze schuldig zijn, dat kom je niet vaak meer tegen.
als het meezit heeft de herder vast, als je dan zijn bek open kan breken of hem los kan laten had ie alleen wat gaatjes gehad, of alleen wat schrammen, van langsschurende tanden.
juist dat trekken e.d. is uit den boze, ik weet je wel je bent in paniek, maar echt het is niet goed, ten eerste jut je de andere hond op, hij heeft dan 2 tegenstanders in plaats van 1 dus het wordt nog heftiger, het beste is proberen rustig te blijven, eventueel proberen de herder te verjagen door hard en zwaar nee te roepen, eventueel proberen om je hond een andere kan op te laten gaan.
mijn man had een keer onze lab beet en pakte een van de herders aan waar ie altijd mot mee heeft, met als gevolg dat die herder de lab aanviel, omdat mijn man probeerde de lab onder de herder vandaan te trekken en de herder had hem vast in zijn nek, scheurde zijn nek open, het spek wel te verstaan, want er was geen vlees, zelfs geen bloed.
het heeft zeker 4 weken geduurd voordat het een beetje dicht was, hechten had geen zin, doordat het echt vet was scheurde de hechting er zo weer uit, en was er alleen meer schade, hij heeft 4 weken met tape een kraag omgeplakt gekregen om de boel bijelkaar te houden zodat het kon genezen. het was heel wat minder geweest als ie de lab niet probeerde weg te trekken.
wel aardig van die mensen dat ze de rekening willen betalen en vinden dat ze schuldig zijn, dat kom je niet vaak meer tegen.
Re: Rimpel is vandaag weeeer gegrepen door een andere hond!
hoe oud is Rimpel?mercedes2803 schreef:Ik vroeg de DA al of hij ook abonnementen had...nee, had ie niet zei hij! hihihihih!
TIPS!
ik vindt het ook niet zo belangrijk dat qyan met honden omgaat, maar wat ik wel belangrijk vindt is dat qyan sociaal is naar honden en ermee om kan gaan als die situatie zich voordoet en de hondentaal begrijpt.
juist door je hond weg te gaan houden bij andere honden, kan je ervoor zorgen dat je hond asociaal wordt naar andere honden en zelf ook nog eens uit gaat vallen.
je hond moet leren dat niet alle honden eng zijn en dat ze zelfs leuk kunnen zijn.
je hond moet de hondentaal gaan leren zodat je hond kan onderscheiden die hond bedoelt het goed en die hond blijf ik vandaan.
qyan is als pup zijnde, de eerste keer op een leeftijd van 7 weken, 4x gegrepen door ene volwassen hond.
er zijn heel wat maanden overheen gegaan om hem niet meer bang te zien zijn voor honden.
met pijn en moiete en veel geduld en het uitzoeken van de juiste honden is het uiteindelijk gelukt.
hadden we dat niet gedaan, hadden we met een hond gezeten die nooit los kan, bang en dus agressief wordt naar elke hond die hij tegen komt.
is voor de hond geestelijk doodzielig!
waarom wordt je hond iedere keer anagevallen?
zou het echt door het sharpei uiterlijk komen, of hebben jullie de hond niet goed genoeg gesocilaiseerd met honden, waardoor de hond de hondentaal niet kent.
laten jullie je angst misschien merken, doordat het al vaker is gebeurd?
je kan je hond wel weg gaan houden bij honden, maar jullie zullen altijd wel ergens een hond tegen komen die los loopt en niet luistert naar de baas!
zou het dan niet prettiger zijn om zelf niet meer bang te zijn voor voorvallen, dat je hond de taal kent en niet bang hoeft te zijn, maar ook niet agressief terug hoeft te doen en hoeft te gaan happen?
mijn mening, maar dat is gewoon hoe ik het zie, is dat als je de hond angstvallig weg gata houden bij andere honden, je op ene gegeven moment met ene hond ziet die ook uit gata vallen, of het nu los is of aan de lijn. een angstbijter, agressie door angst, noem maar op.
weten jullie niemand met ene paar vriendelijke honden, waarmee jullie af kunnen spreken???
-
- Zeer actief
Ik ben het met Carola eens dat je waarschijnlijk niet het goede op dat moment hebt gedaan?Je doet het in paniek dat is logisch,maar trekken aan je hond dan lever je hem aan de wolven op dat moment,hij zal zich niet kunnen verdedigen of vluchten.
Ik heb het ook vaker dat een ongelijnde hond naar mijn hond komt,zodra er maar enige agressie is van die andere hond is het raak,meneer slikt geen gegrom.Ik hou mijn riem ook nooit strak dat geeft ook een verkeerde reactie!Ik laat hem gelijk los,hij moet zich ook kunnen verdedigen tenslotte,en vaak is het dan zo opgelost.In demeeste gevallen wordt het niet een echt bijtgevecht,maar door je hond vast te houden wordt het wel een gemeen en oneerlijk gevecht.
Ik heb ook eeuwig last met herders,ik laat hem gewoon los als ze willen knokken en dan merken ze het wel,maar vasthouden en trekken aan je hond is zelfs vragen om problemen.
In je paniek wil je het beste voor je hond,maar je hond blijven vasthouden is dus niet het beste.
Maar ik zou niet het probleem bij jouw hond zoeken,het is het probleem van die andere hond/eigenaar.Zoek lekker mensen met andere honden op die het wel met jou Sharpei goed voor hebben,en ik weet niet of het in het ras zit,maar de meeste Sharpei's in mijn buurt zijn ook niet echt ''vol'' van andere honden.
Misschien dan maar een voorzichtiger contact met ''zekere'' honden.
Ik heb het ook vaker dat een ongelijnde hond naar mijn hond komt,zodra er maar enige agressie is van die andere hond is het raak,meneer slikt geen gegrom.Ik hou mijn riem ook nooit strak dat geeft ook een verkeerde reactie!Ik laat hem gelijk los,hij moet zich ook kunnen verdedigen tenslotte,en vaak is het dan zo opgelost.In demeeste gevallen wordt het niet een echt bijtgevecht,maar door je hond vast te houden wordt het wel een gemeen en oneerlijk gevecht.
Ik heb ook eeuwig last met herders,ik laat hem gewoon los als ze willen knokken en dan merken ze het wel,maar vasthouden en trekken aan je hond is zelfs vragen om problemen.
In je paniek wil je het beste voor je hond,maar je hond blijven vasthouden is dus niet het beste.
Maar ik zou niet het probleem bij jouw hond zoeken,het is het probleem van die andere hond/eigenaar.Zoek lekker mensen met andere honden op die het wel met jou Sharpei goed voor hebben,en ik weet niet of het in het ras zit,maar de meeste Sharpei's in mijn buurt zijn ook niet echt ''vol'' van andere honden.
Misschien dan maar een voorzichtiger contact met ''zekere'' honden.
- mercedes2803
- Zeer actief
In een ander topic had ik al aangegeven dat Rimpel wel degelijk contact heeft met andere honden...het is dus niet zo dat hij geen honden gewent is. We hebben twee cursussen met hem gelopen en met die honden ging het altijd prima.
Rimpel heeft een paar vriendjes, waaronder 2 border collie's een kleine kruising, een gehandicapt frans buldogje en een friese stabij.
Dus hij is wel honden gewend...deze honden kent hij al vanaf pup af aan dus dat scheelt enorm...Dit gaat allemaal prima!
Ik hou hemweg bij honden in het park die loslopen...dat is niet alleen omdat ik vooraf angst heb, maar omdat het werkelijk van de 10 keer 9 keer mis gaat. Ik til hem dan niet op en bescherm hem ook niet, maar het gaat altijd mis...(zie de berichtjes over de sharpei zijn uiterlijk). Dus losse honden in het park mijd ik.
Rimpel begrijpt de hondentaal dus wel, hij heeft gauw in de gaten als het niet pluis is en jammergenoeg is dat vaak zo.
Het is natuurlijk een reutje en hij laat zich nu ook niet meer op zijn kop zitten he? Gelukkig is hij niet bang voor andere honden,ondanks dat hij nu al een paar keer flink gegrepen is...hij is nu net twee jaar oud...
Groetjes Hilje
Rimpel heeft een paar vriendjes, waaronder 2 border collie's een kleine kruising, een gehandicapt frans buldogje en een friese stabij.
Dus hij is wel honden gewend...deze honden kent hij al vanaf pup af aan dus dat scheelt enorm...Dit gaat allemaal prima!
Ik hou hemweg bij honden in het park die loslopen...dat is niet alleen omdat ik vooraf angst heb, maar omdat het werkelijk van de 10 keer 9 keer mis gaat. Ik til hem dan niet op en bescherm hem ook niet, maar het gaat altijd mis...(zie de berichtjes over de sharpei zijn uiterlijk). Dus losse honden in het park mijd ik.
Rimpel begrijpt de hondentaal dus wel, hij heeft gauw in de gaten als het niet pluis is en jammergenoeg is dat vaak zo.
Het is natuurlijk een reutje en hij laat zich nu ook niet meer op zijn kop zitten he? Gelukkig is hij niet bang voor andere honden,ondanks dat hij nu al een paar keer flink gegrepen is...hij is nu net twee jaar oud...
Groetjes Hilje
- mercedes2803
- Zeer actief
Het wegtrekken is gebeurd nadat de herder gebeten heeft. Hij bleef toehappen bleef het proberen, toen heeft mijn vriend hem weggetrokken!speurneus carola schreef:als die herder hem vast had op het moment dat jou vriend rimpel wegslingerde dan heb je de wonden aan jullie eigen te danken.
De vrouw probeerde ook van alles, maar de herder was compleet over de zeik..ik sprak net met het uitlaten de overbuurvrouw die alles heeft gezien vannochtend en ze was wel geschrokken...
ze zei dat die herder maar door bleef gaan en dat mijn vriend hem er telkens bij weg probeerder te houden, die herder was gewoon niet te houden...echt een probleem van die hond dus...
hij heeft het ook alleen bij Rimpel zegt de eigenaresse...
eris nooit wat gebeurd en hij hoeft RImpel maar vanaf een afstand te zien en hij gaat volledig over de zeik...helemaal gek...grommen, blaffen, trekken aan de riem, etc...terwijl ze hem normaal altijd prima onder controle heeft...het is voor haar ook een compleet raadsel...erg vervelend allemaal!
Gelukkig gaat het met Rimpel goed...hij ligt lekker te snurken op de bank en is niet echt anders dan normaal. vannochtend was hij wel erg trillerig maar nu is alles prima! hihihii!
Groetjes en bedankt voor jullie tips!
Hilje en een poot van Rimpel
ah ok, sorry, lees niet alle topics!mercedes2803 schreef:In een ander topic had ik al aangegeven dat Rimpel wel degelijk contact heeft met andere honden...het is dus niet zo dat hij geen honden gewent is. We hebben twee cursussen met hem gelopen en met die honden ging het altijd prima.
Groetjes Hilje
maar dan is het probleem natuurlijk, jij kan rimpel weg houden bij loslopende honden, maar in hoeverre lukt het om die loslopende honden bij rimpel weg te houden?!
niet alle honden staan even goed onder appel en veel eigenaren zijn ervan overtuigd helaas dat het vast allemaal goed gaat.
zo'n geval loopt hier ook in de wijk.
tja, moelijk idd.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja je hebt nogal wat dingen die niet meewerken aan het gewennen aan andere honden. Een sharpei is voor een andere hond nogal moeilijk in te schatten. Dat is nummer 1 zijn uiterlijk werkt niet echt mee.
Dan heb je een reu bij een andere reu allebei rond de twee jaar dus die willen zich nogal eens bewijzen.
Een sharpei is niet enorm gesteld op andere honden.
Zijn rimpels werken ook niet mee als er eenmaal gevochten als een hond jouw hond vast heeft trek niet aan je hond. De ander hond heeft vast en het enige wat je bereikt is dat het vel van je hond scheurt. Dus stel ik de klassieke manier voor: beiden honden aan de achterpoten vast. Met medewerking van andere baas natuurlijk
Tegelijkertijd achteruit lopen. Zelf loop je zo de minste kans om gewond te raken, timing is het sleutelwoord.
Daarnaast geef je al aan dat je zelf niet staat te popelen om een andere hond tegen te komen. Reken maar dat dat uitwerking heeft op je hond. Baasje vind het eng dan moet het wel eng zijn. De aanval is de beste verdediging.
Ik denk dat je het mooi voor moet leggen aan de trainer die je pas hebt ingeschakeld. Die heeft jou en de hond gezien enkan je het beste advies geven.
Succes en beterschap
Dan heb je een reu bij een andere reu allebei rond de twee jaar dus die willen zich nogal eens bewijzen.
Een sharpei is niet enorm gesteld op andere honden.
Zijn rimpels werken ook niet mee als er eenmaal gevochten als een hond jouw hond vast heeft trek niet aan je hond. De ander hond heeft vast en het enige wat je bereikt is dat het vel van je hond scheurt. Dus stel ik de klassieke manier voor: beiden honden aan de achterpoten vast. Met medewerking van andere baas natuurlijk

Daarnaast geef je al aan dat je zelf niet staat te popelen om een andere hond tegen te komen. Reken maar dat dat uitwerking heeft op je hond. Baasje vind het eng dan moet het wel eng zijn. De aanval is de beste verdediging.
Ik denk dat je het mooi voor moet leggen aan de trainer die je pas hebt ingeschakeld. Die heeft jou en de hond gezien enkan je het beste advies geven.

Succes en beterschap
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- mercedes2803
- Zeer actief
Ja, we hebben het er ook over gehad met Mark Wibier, de gedrags en honden therapeut...we gaan werken aan zijn angst, het gesjor aan de riem etc.
We zullen ook eens kijken wat voor tips hij heeft...anders ga ik voortaan wel met een water pistooltje de straat op...schiet ik al die honden die Rimpel aan willen vallen van me af hihihihihi!
Vrijdag de eerste keer dat ik heenga, dus ik ben benieuwd!
We zullen ook eens kijken wat voor tips hij heeft...anders ga ik voortaan wel met een water pistooltje de straat op...schiet ik al die honden die Rimpel aan willen vallen van me af hihihihihi!
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Primamercedes2803 schreef:Ja, we hebben het er ook over gehad met Mark Wibier, de gedrags en honden therapeut...we gaan werken aan zijn angst, het gesjor aan de riem etc.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
het kan wel zijn dat rimpel geen goede signalen afgeeft, maar signalen afgeeft die andere honden juist verkeerd inschatten, en dat zal mede door zijn uiterlijk komen.
ik heb wel eens gehoord dat b.v. in het wild geen witte honden voorkomen, veel grotere rassen hebben inderdaad een hekel aan witte honden zeker als ze klein zijn en te keer gaan, dat wekt een bepaalde agressie op.
rimpels is niet wit, neem ik aan maar de gewone pei kleur, dus dat is het niet, dan kan het iets zijn in zijn houding. plus dat ie natuurlijk al een paar keer is gepakt en jij hebt dan ook nog een beetje een houding van daar komt er weer een, dus jij geeft rimpel weer onbewust signalen dat er wat gaat gebeuren.
meer dan wat je nu doet kun je denk ik niet doen, werken aan het sociale contact en het tegenkomen van andere honden. zo veel mogelijk andere honden tot die tijd vermijden, mits dat ze jou dan ook vermijden natuurlijk.
maar honden mogen niet los, alleen in toegestane gebieden, als iedereen in nederland zich daar nou eens aan zouden houden, vielen dit soort dingen wel mee. dan hoefde je alleen de losloopgebieden te vermijden.
ik heb wel eens gehoord dat b.v. in het wild geen witte honden voorkomen, veel grotere rassen hebben inderdaad een hekel aan witte honden zeker als ze klein zijn en te keer gaan, dat wekt een bepaalde agressie op.
rimpels is niet wit, neem ik aan maar de gewone pei kleur, dus dat is het niet, dan kan het iets zijn in zijn houding. plus dat ie natuurlijk al een paar keer is gepakt en jij hebt dan ook nog een beetje een houding van daar komt er weer een, dus jij geeft rimpel weer onbewust signalen dat er wat gaat gebeuren.
meer dan wat je nu doet kun je denk ik niet doen, werken aan het sociale contact en het tegenkomen van andere honden. zo veel mogelijk andere honden tot die tijd vermijden, mits dat ze jou dan ook vermijden natuurlijk.
maar honden mogen niet los, alleen in toegestane gebieden, als iedereen in nederland zich daar nou eens aan zouden houden, vielen dit soort dingen wel mee. dan hoefde je alleen de losloopgebieden te vermijden.
- mercedes2803
- Zeer actief
Dank je wel voor jullie tips! Rimpel is idd niet wit,maar die verkeerde signalen dat klopt wel..dat komt ook mede door zijn uiterlijk!
Honden mogen idd niet los hier!
Maar, als het goed is is het gedonder binnenkort afgelopen, tenminste zo goed als...ik ben vannochtend naar het politiebureau geweest en heb daar mijn hele relaas van de afgelopen twee jaar nog maar eens gedaan (vorig jaar zomer heb ik ook al melding gemaakt van veell overlast van loslopende honden). De vrouw die ik sprak was het helemaal met me eens
en ze gaan er werk van maken! ze vond het erg zielig voor Rimpel en vond het inderdaad vervelend. Hij aan de riem en de rest los, dat is voor zo'n dier natuurlijk frustrerend zei ze...dus eindelijk eens iemand met verstand en gevoel!
Ze heeft alles opgescreven inclusief de naam van dat mens met die ridgeback...die naam had ik eerder ook al doorgegeven...ik zag die trut gister nog weer lopen met haar moordwapen! :stoom
Het is in twee jaar tijd ook behoorlijk de spuitgaten uitgelopen hierzo...er lopen steeds meer honden en de meesten lopen dus los, wat hier NIET mag! sOmmige wijken hebben deze problemen bijna niet...maar zolang de politie geen meldingen krijgt kunnen ze natuurljk niet ruiken dat het hier uit de hand loopt met al die loslopende honden! Maar die melding is er nu dus wel (2 keer) en ze gaat de parkeerwacht en de surveilancedienst inlichten zodat ze het nu aan gaan pakken!Ze gaan ook proberen achter die trut met die ridgeback te komen ...ik weet waar ze ongeveer woont en ze wil dat toch uit gaan zoeken (na al mijn verhalen over die losgeslagen knol) en haar persoonlijk er op aan te spreken!
HEHE Eindelijk!
Maar oke de wond ziet er goed uit....de vorige keer ging het ontsteken en dat was echt niet leuk...het is al mooi dicht en ziet er goed uit! pffff!
Ik hou jullie op de hoogte! hihihiihhih!
Groetjes Hilje
Honden mogen idd niet los hier!
Maar, als het goed is is het gedonder binnenkort afgelopen, tenminste zo goed als...ik ben vannochtend naar het politiebureau geweest en heb daar mijn hele relaas van de afgelopen twee jaar nog maar eens gedaan (vorig jaar zomer heb ik ook al melding gemaakt van veell overlast van loslopende honden). De vrouw die ik sprak was het helemaal met me eens

Het is in twee jaar tijd ook behoorlijk de spuitgaten uitgelopen hierzo...er lopen steeds meer honden en de meesten lopen dus los, wat hier NIET mag! sOmmige wijken hebben deze problemen bijna niet...maar zolang de politie geen meldingen krijgt kunnen ze natuurljk niet ruiken dat het hier uit de hand loopt met al die loslopende honden! Maar die melding is er nu dus wel (2 keer) en ze gaat de parkeerwacht en de surveilancedienst inlichten zodat ze het nu aan gaan pakken!Ze gaan ook proberen achter die trut met die ridgeback te komen ...ik weet waar ze ongeveer woont en ze wil dat toch uit gaan zoeken (na al mijn verhalen over die losgeslagen knol) en haar persoonlijk er op aan te spreken!
HEHE Eindelijk!

Maar oke de wond ziet er goed uit....de vorige keer ging het ontsteken en dat was echt niet leuk...het is al mooi dicht en ziet er goed uit! pffff!

Ik hou jullie op de hoogte! hihihiihhih!
Groetjes Hilje
-
- Zeer actief
- Simone62
- Actief
mercedes2803 schreef: Ik weet wel dat de sharpei zijn uiterlijk niet mee heeft, maar ja,daar is niets aan te doen...zo ziet hij er nou eenmaal uit!
Er loopt bij mijn moeder in de buurt ook een sharpei, een schat van een beest, maar ook hij wordt elke keer gegrepen door andere honden, terwijl hij niks doet, ook de hond van mijn moeder moet er niks van hebben, terwijl ze met elke hond kan opschieten??
vreemd eigenlijk?
groetjes
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik ken een Sharpeiteefje dat behalve dat rimpelgezicht ook nog eens vreselijk loopt te grommen als ze aan het spelen is, en het heeft echt heeeel lang geduurd voordat Jack haar niet eng meer vond. Ze geeft op de een of andere manier zoveel foute signalen af, dat Jack alsmaar wegrende of ging lopen negeren terwijl zij gewoon lekker wilde spelen.Simone62 schreef:mercedes2803 schreef: Ik weet wel dat de sharpei zijn uiterlijk niet mee heeft, maar ja,daar is niets aan te doen...zo ziet hij er nou eenmaal uit!
Er loopt bij mijn moeder in de buurt ook een sharpei, een schat van een beest, maar ook hij wordt elke keer gegrepen door andere honden, terwijl hij niks doet, ook de hond van mijn moeder moet er niks van hebben, terwijl ze met elke hond kan opschieten??
vreemd eigenlijk?
Maar na maanden snapt hij dus dat ze het niet zo bedoelt, en nou kunnen ze lekker samen stoeien en rennen. Verder heeft ze nog 1 ander speelkameraadje, en voor de rest blijft het moeilijk. Heel eerlijk gezegd vind ik het doodzielig, en wat mij betreft mogen ze fokkers verplichten om op z'n minst die rimpels eruit te fokken.
Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, mensen kopen de Sharpei toch juist om hun rimpels/uiterlijk!Hanneke2 schreef: Heel eerlijk gezegd vind ik het doodzielig, en wat mij betreft mogen ze fokkers verplichten om op z'n minst die rimpels eruit te fokken.
Hanneke
Ben het wel met je eens hoor, dat het zielig is. Want het geeft gewoon heel vaak problemen.
Volgens mij worden de rimpels ook vaak nog eens sterk overdreven en wordt dit toch extra gewaardeerd. De Peis van zo'n 10-15 jaar geleden waren vaak toch minder gerimpeld dan nu, of heb ik dit fout ?
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb helemaal geen verstand van Sharpei's, maar dat zou me niet verbazen. Je ziet bij heel veel rassen dat bepaalde uiterlijke kenmerken tot in het absurde zijn doorgefokt.sirene schreef:Haha, mensen kopen de Sharpei toch juist om hun rimpels/uiterlijk!Hanneke2 schreef: Heel eerlijk gezegd vind ik het doodzielig, en wat mij betreft mogen ze fokkers verplichten om op z'n minst die rimpels eruit te fokken.
Hanneke
Ben het wel met je eens hoor, dat het zielig is. Want het geeft gewoon heel vaak problemen.
Volgens mij worden de rimpels ook vaak nog eens sterk overdreven en wordt dit toch extra gewaardeerd. De Peis van zo'n 10-15 jaar geleden waren vaak toch minder gerimpeld dan nu, of heb ik dit fout ?

En in mijn ogen zouden het zonder die overdreven rimpels nog steeds leuke honden zijn voor de liefhebber. Lekker stoer en stevig zonder agressief te zijn, lekker actief zonder hyper te worden, nou nog het uiterlijk waardoor ze lekker probleemloos sociaal met andere honden kunnen zijn.
Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- mercedes2803
- Zeer actief
Hallo allemaal,
In de Sharpei heb je 2 lijnen op het moment,
dat is de Europese lijn en de Amerikaanse lijn!
De Amerikaanse lijn is inderdaad super gerimpeld, ze blijven ook gerimpeld naarmate ze ouder worden.
Deze hondne hebben vaak te maken met gezondheidsproblemen doordat het overige vel allemaal heel zwaar is voor de gewrichten!
De Europese lijn is dus minder gerimpeld. Ik zie de laatste tijd heel wat peitjes lopen waar geen rimpel meer aan zit...dat vind ik ook jammer.
Onze Rimpel is een horsecoat, dat is het korste haartype, Hierdoor zie je zijn rimpels heel duidlijk.
Rimpel heeft alleen nog rimpels op zijn kop, in zijn nek en bij zijn kontje...als hij ligt zijn de pootjes ook ietwat rimpelig...
Dat is ook de bedoeling. Naarmate ze ouder worden en een jaar of 2 zijn moeten de meeste rimpels toch echt weg zijn.
Het gekke is dat pups bijna niet gegrepen worden. alhoewel het Rimpel wel een paar keer gebeurd is.
Maar nu hij ouder wordt en dus ook dominanter (het is en blijft een sharpei reu) is het helemaal mis!
snif!
Ik ben het met jullie eens dat er niet gefokt moet worden op de rimpels...als ik advertentie';s zie staan als; "veel rimpels, strakke ogen" gaan mij de nekharen overeind staan...die combinatie kan gewoon niet!
Die fokken dus op de rimpels en laten het hele gezondheidsaspect voorbij gaan...dit zijn ook geen erkende fokkers trouwens, maar zielig is het idd wel!
Groetjes Hilje en Rimpel
In de Sharpei heb je 2 lijnen op het moment,
dat is de Europese lijn en de Amerikaanse lijn!
De Amerikaanse lijn is inderdaad super gerimpeld, ze blijven ook gerimpeld naarmate ze ouder worden.
Deze hondne hebben vaak te maken met gezondheidsproblemen doordat het overige vel allemaal heel zwaar is voor de gewrichten!
De Europese lijn is dus minder gerimpeld. Ik zie de laatste tijd heel wat peitjes lopen waar geen rimpel meer aan zit...dat vind ik ook jammer.
Onze Rimpel is een horsecoat, dat is het korste haartype, Hierdoor zie je zijn rimpels heel duidlijk.
Rimpel heeft alleen nog rimpels op zijn kop, in zijn nek en bij zijn kontje...als hij ligt zijn de pootjes ook ietwat rimpelig...
Dat is ook de bedoeling. Naarmate ze ouder worden en een jaar of 2 zijn moeten de meeste rimpels toch echt weg zijn.
Het gekke is dat pups bijna niet gegrepen worden. alhoewel het Rimpel wel een paar keer gebeurd is.
Maar nu hij ouder wordt en dus ook dominanter (het is en blijft een sharpei reu) is het helemaal mis!
snif!
Ik ben het met jullie eens dat er niet gefokt moet worden op de rimpels...als ik advertentie';s zie staan als; "veel rimpels, strakke ogen" gaan mij de nekharen overeind staan...die combinatie kan gewoon niet!
Die fokken dus op de rimpels en laten het hele gezondheidsaspect voorbij gaan...dit zijn ook geen erkende fokkers trouwens, maar zielig is het idd wel!
Groetjes Hilje en Rimpel
- barbara+pepe
- Vaste gebruiker
Hier liep ook een sharpei reu rond, toen hij ging puberen probeerde hij alles en iedereen uit, terwijl die vrouw met kinderwagen erbij liep. Later was hij alleen nog maar aan de riem te zien en lijnde ik Pepe (ook in het losloopgebied) maar aan, anders vind ik het niet eerlijk natuurlijk. Maar nu zie ik die hond nooit meer!! Vraag me toch af wat daarmee is gebeurd dan
Jammer dat dat gebeurt...
Het lijkt me vreselijk voor je, want er lopen genoeg mensen rond met honden (zo ook hier) die al eerder mijn hond hebben gepakt en zelfs kleine hondjes doodgebeten en die lopen nog steeds los en niet onder appel.... Dus je kunt wel je eigen hond bij je houden, maar ja die andere.... Maar dit is al gezegd.
Ik ga trouwens vaak weg van de uitlaatzone en fiets naar een bos. Die mensen met die asociale honden komen daar niet daar zijn ze te lui voor!! Ook een oplossing van mijn probleem!

Jammer dat dat gebeurt...
Het lijkt me vreselijk voor je, want er lopen genoeg mensen rond met honden (zo ook hier) die al eerder mijn hond hebben gepakt en zelfs kleine hondjes doodgebeten en die lopen nog steeds los en niet onder appel.... Dus je kunt wel je eigen hond bij je houden, maar ja die andere.... Maar dit is al gezegd.
Ik ga trouwens vaak weg van de uitlaatzone en fiets naar een bos. Die mensen met die asociale honden komen daar niet daar zijn ze te lui voor!! Ook een oplossing van mijn probleem!
Groetjes, Barbara, Pepe en Mika

-
- Zeer actief
Ik laat mijn honden ook niet met andere honden spelen die ze niet kennen,een mens wilt zo graag zijn honden met elkander opgedrongen laten spelen zonder ook maar iets voor te kunnen stellen hoe een andere hond kan reageren,nou zijn wij mensen maar ik word ook niet graag zomaar met iemand ergens neergezet om te verplicht te gaan spelen ofzo!Ik merk het bij mij vaak,we hebben een hondenstrand,hartstikke leuk,alleen komen er weleens van die individuen waarvan ik dan denk,ja wat denk ik dan??Iets wat minder prettig is hahaha.Ze laten de honden direct los,ik hou mijn hond vaak effe wat bij me om te zien hoe hij reageerd op de andere hond,nee hoor die droplullen laten gelijk de hond schieten!Gelukkig zijn er meer die het daar snappen,maar die ene hond verziekt een hele sfeer tussen de honden die wel kunnen spelen.Martijn schreef:Dapper is ook altijd de lul als ik hem zijn gang laat gaan.
Hij weet dat hij niet mag vechten en hij begint daar ook niet meer mee maar het gaat te veel tegen zijn aard in om zich af te keren als een andere hond zich laat gelden.
Ik vind het sowieso niet geweldig om honden altijd en overal met elkaar te laten spelen. Niet nodig en het is vragen om ellende.
Honden zijn niet gemaakt om constant met vreemde honden in aanraking te komen. Ze hebben hun eigen roedel en een hond in zijn eentje mijdt een vreemd roedel als de pest. Anders moet er namelijk een gezagsverhouding vastgesteld worden en dat gaat niet altijd zonder slag of stoot.
Met veel honden gaat het goed hoor maar met een boel andere honden gaat het te vaak fout.
Ik heb Cleo genomen zodat ze met elkaar honden kunnen zijn en verder doe ik niet meer aan sociale interactie met vreemde honden.
Cleo mag trouwens wel naar andere honden toe maar dapper niet. Ik ben bang voor de schade die hij kan oplopen en ook voor de schade die hij toebrengen kan. Het is gewoon geen hond die flexibel met vreemde honden om kan gaan.
Als mensen nou eens wat meer geduld hebben en het effe aankijken dan gebeuren er minder ongelukjes die door de mensen als leuk spelen wordt aangezien!