Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jagen proberen in goede banen te leiden,.... tips?
Moderator: moderatorteam
- Scarlett
- Actief
Jagen proberen in goede banen te leiden,.... tips?
Onze Charley, van nu 6 maanden, blijkt idd een jachtinstinct te hebben. Vermoeden hadden we al maar is nu toch wel zeker. Gaat idd achter alles aan wat beweegt en ondertussen luid blaffen. Sjouwt met dode dieren en vreet ze soms ook op en brengt ze voor mijn voeten.
Om problemen te voorkomen, bijv. hond zoek in bos, wil ik, nu hij nog jong is, proberen dat jachtgedrag enigzins te controleren.
Ik weet dat je het er nooit uitkrijgt, maar mogelijk met wat tips is het hanteerbaar voor ons!
Om problemen te voorkomen, bijv. hond zoek in bos, wil ik, nu hij nog jong is, proberen dat jachtgedrag enigzins te controleren.
Ik weet dat je het er nooit uitkrijgt, maar mogelijk met wat tips is het hanteerbaar voor ons!
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
als je ze aan probeert te leren wanneer ze WEL mogen jagen, kan je ze ook leren wanneer ze NIET mogen jagen.
vrij laten op een knollenveldje vol met muizen (die zich onmiddelijk diep onder de grond verschansen, kan allemaal geen kwaad) en dan oefenen met terugkomen. de jaszakken vol met rodiworst. bovendien kan je ze op een veld goed in de smiezen houden. je ziet ze op honderd meter afstand nog sjouwen.
dummies met lekkere luchtjes verstoppen in het bos en ze laten zoeken.
mag allemaal. als jij het zegt. maar dus niet als jij niks zegt.
en toch gaat het natuurlijk geregeld mis. een konijntje dat over het pad hupt, daar valt niet tegenop te oefenen
. ik vermijd dus de plekjes waar veel konijntjes zitten. zeker sinds ik ursula een keer uit een hol moest plukken. kon er nog net met de arm bij en ze zat vast met haar tuigje
.
de wandeling vol ritueeltjes stoppen. knollenveldje-bolderen, frolic want vlakbij de konijntjes, braaf op het krentje zitten want de weg oversteken, hard met ballen gooien want mooi recht zandpad, lekker graven want mooie modderpoel. volledige structuur aanbrengen, allemaal dingetjes die 'horen'. en ervoor zorgen dat ze zich niet vervelen. want dan gaan ze zichzelf vermaken. dus jagen.
in de buurt aan de riem, voor de poesjes en de konijntjes in de buitenren.
en, nogmaals, mijn ervaring is dat je het er nooit uitkrijgt. hoeft ook niet. ze zijn geregeld volledig verdwenen. maar je kan het wel begrenzen, zodat we het allemaal nog leuk vinden.
vrij laten op een knollenveldje vol met muizen (die zich onmiddelijk diep onder de grond verschansen, kan allemaal geen kwaad) en dan oefenen met terugkomen. de jaszakken vol met rodiworst. bovendien kan je ze op een veld goed in de smiezen houden. je ziet ze op honderd meter afstand nog sjouwen.
dummies met lekkere luchtjes verstoppen in het bos en ze laten zoeken.
mag allemaal. als jij het zegt. maar dus niet als jij niks zegt.
en toch gaat het natuurlijk geregeld mis. een konijntje dat over het pad hupt, daar valt niet tegenop te oefenen

de wandeling vol ritueeltjes stoppen. knollenveldje-bolderen, frolic want vlakbij de konijntjes, braaf op het krentje zitten want de weg oversteken, hard met ballen gooien want mooi recht zandpad, lekker graven want mooie modderpoel. volledige structuur aanbrengen, allemaal dingetjes die 'horen'. en ervoor zorgen dat ze zich niet vervelen. want dan gaan ze zichzelf vermaken. dus jagen.
in de buurt aan de riem, voor de poesjes en de konijntjes in de buitenren.
en, nogmaals, mijn ervaring is dat je het er nooit uitkrijgt. hoeft ook niet. ze zijn geregeld volledig verdwenen. maar je kan het wel begrenzen, zodat we het allemaal nog leuk vinden.
-
- Zeer actief
laten apporteren en ruilen.
Ga de fluit in brengen, ik bedoel d jachtfluit.
Daar begien je thuis ermee, als je je hond eten wilt geven dan fluitje bv tut-tut, dat wordt dan een nieuwe comando voor hem dat is het niuwe kom hier, dat zal je helpen om hem weer terug te krijgen als hij op jacht is, een stem zal hij niet horen omdat hij in trans is maar en fluit zal hij horen.Hij leert op dit moment jou te negeren, want ik neem aan dat je hem roept als hij weg gaat en daarom moet je even iets niuwes in de strid gooien.
Als hij bij je komt is het natuurlijk giga feest.
begin thuis met het eten, daarna als je de keine wandeling doet, en zo steeds verder.
een jachtinstint kun je nooit weg krijgen je kan wel voor zorgen dat je de geweldigste en leukste en spannenste baasje ter wereld bent en dan zal hij niet zo een behoefte hebben om te gaan jagen.
Jagen doe je alleen samen met je roedel leider en niet alleen, dus probeer met hem bv met dummys te werken waar je bv geur erop gedaan is.
Bel anders een school waar ze jacht training doen.
Daar begien je thuis ermee, als je je hond eten wilt geven dan fluitje bv tut-tut, dat wordt dan een nieuwe comando voor hem dat is het niuwe kom hier, dat zal je helpen om hem weer terug te krijgen als hij op jacht is, een stem zal hij niet horen omdat hij in trans is maar en fluit zal hij horen.Hij leert op dit moment jou te negeren, want ik neem aan dat je hem roept als hij weg gaat en daarom moet je even iets niuwes in de strid gooien.
begin thuis met het eten, daarna als je de keine wandeling doet, en zo steeds verder.
een jachtinstint kun je nooit weg krijgen je kan wel voor zorgen dat je de geweldigste en leukste en spannenste baasje ter wereld bent en dan zal hij niet zo een behoefte hebben om te gaan jagen.
Jagen doe je alleen samen met je roedel leider en niet alleen, dus probeer met hem bv met dummys te werken waar je bv geur erop gedaan is.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Doe jij soms KNJVlupa schreef:laten apporteren en ruilen.

:V :V :V :V :V
Maar als ik het zo hoor gaat het hier om een drijver en dat is denk ik toch wel wat moeilijker.
Weet het verder niet heb er geen ervaring mee met een drijver

Groetjes Sylvia

maar je kan van een drijver ook een apporteur van maken
iedere drijver heeft wel een knjv proefje gedaan, welke richting daarna wordt er gekozen dat is een latere zorg.
maar je moet dat drijven van de hond in goeie banen leiden, iedere hond is eigelijk een drijver als het niet getraint is.
Mijn hond zou ook een drijver zijn(dnk ik)

iedere drijver heeft wel een knjv proefje gedaan, welke richting daarna wordt er gekozen dat is een latere zorg.
maar je moet dat drijven van de hond in goeie banen leiden, iedere hond is eigelijk een drijver als het niet getraint is.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk kun je van een drijver ook een apporteur maken, maar het 1 staat los van het ander.lupa schreef:maar je kan van een drijver ook een apporteur van maken![]()
Je komt uit op wat Marjolijn zegt, je krijgt er wat meer grip op, op die manier, maar eruit krijgen helemaal lukt niet.
En de rassen zijn natuurlijk al niet met elkaar te vergelijken, drijvers, staande honden, retrievers.
Ook mijn honden kun luid blaffend achter een haas aan gaan, maar apporteren kunnen ze ook, staat los van elkaar.
Als de hond het als zelf belonend ziet, moet je heel wat verzetten wil je dat eruit krijgen.
Groetjes Sylvia

maar jou honden kunnen apporteren omdat je ze dat gestimuleert hebt en dus in goeie banen geleid hebt, als je nooit iets aan gedan zou hebben had je nu geen apportuurs maar wie weet wat.
dat zie je vaak bv goldens die achter konijnen aangaan en verdwijnen en terug komen met nieks en toch zijn het apportuers.
tuurlijk krijgje het niet echt uit maar je kan het wel af laten zwakken
dat zie je vaak bv goldens die achter konijnen aangaan en verdwijnen en terug komen met nieks en toch zijn het apportuers.
tuurlijk krijgje het niet echt uit maar je kan het wel af laten zwakken