Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brokkentips gezocht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Brokkentips gezocht

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Nu madam Faye hier goed meedraait wil ik eens nader gaan kijken naar het voer voor haar. In de kattenvoeding ben ik wel thuis. Maar in de hondenvoeding niet, dus laat me graag adviseren!

Het gaat om voer voor Faye. Ze is een klein hondje van pakweg 7kg en geschat rond de 8 jaar oud maar toont en gedraagt zich echt wel al senior. Ze loopt nog gerust lekker mee, ook een langere wandeling, maar verder is ze heel rustig en slaapt vooral veel. Laag energieniveau dus. Ze is geen grote eter en schrokt niet. Zelf denk ik dat een seniorbrok misschien wel meerwaarde voor haar kan hebben, maar weet dus niet zo hoe dat zit met hondenvoeding. Zelf hou ik wel van een redelijk vleespercentage. Mijn katten krijgen graanvrij voer met aardig wat natvoer en kvv daarnaast. Faye krijgt ook natvoer/kvv naast de brokken.

Wat heel belangrijk is bij Faye is dat ze vrijwel geen tanden meer heeft! Haar gebit was dramatisch dus al haar kiezen zijn eruit gehaald. Ze miste al een hoektand dus ze heeft enkel nog drie hoektanden en haar snijtanden. De brokjes moeten dan ook van klein formaat zijn. Groot formaat eet ze ook niet graag en als ze iets groters probeert te eten (zacht kauwstaafje die ze te groot inslikt bv) dan wil ze niet meer eten of braakt ze het weer uit. Het moet echt van hap-slik-weg formaat zijn. Omdat ze een klein hondje is komt het er dus op neer dat het echt kleinere brokjes moeten zijn.

Voor ze bij mij kwam kreeg ze Beneful, dus dat heb ik gelijk veranderd. Voor nu heb ik een zakje More, deze:
Afbeelding
Dit lijkt me eigenlijk prima voer, het zijn mooie kleine brokjes en Faye eet het goed. Alleen is deze alleen te krijgen in een 2kg verpakking en kost het daardoor €6,00 per kilo. Dus ik denk dat er vast wel vergelijkbaar voer moet zijn voor misschien een kleinere prijs. Bestellen op internet vind ik geen probleem, al is het natuurlijk wel gunstig als ik eerst een kleinere verpakking kan halen om te zien of ze het wel lust.

Samengevat zoek ik: kleine brokjes voor een klein tandloos hondje met laag energieniveau die zich als echte senior gedraagt :)

Iemand tips en adviezen?
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Brokkentips gezocht

Ongelezen bericht door veertje »

Naar mijn beleving zijn geperste brokken iets zachter dan geëxtrudeerde brokken. Ik geef Cavom compleet en ben daar erg tevreden over. Het zijn wel grote brokken, maar ze vallen makkelijk uit elkaar. Er is ook een senior variant, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Eventueel, als het nog te hard is, kan je ze even weken in water.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik vind die brokken van Cavom anders behoorlijk hard. De Senior heeft volgens mij kleinere brokjes.
Mijn oudste mechel is een moeilijke eter. Hij krijgt nu Royal Canin High Energy, die brokken zijn makkelijk te weken in warm water. Mocht je een geschikt voer vinden maar je vindt de brokken te groot, dan kan weken ook nog een optie zijn.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik gaf altijd Applaws. Deze: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ult/354569 Beviel heel goed.
Is een goede brok en de mini's konden 't goed eten.

Nu geef ik Dog Lover Gold en die gaat ook heel goed. Denk als mini's het goed kunnen eten dat die van jou het ook goed kan eten.
Beide goede soorten voer, graanvrij etc.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

De kleine variant van Farmfood, echt formaat konijnekorrel. Dat moet prima te doen zijn en geschikt voor alle leeftijden. Verkrijgbaar per 4 kilo zak en als je ze een berichtje stuurt krijg je zo een proefverpakking!
Wat ook hele kleine brokjes zijn en hier door Giz graag gegeten worden is de Forza mini maintenace met vis.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”