Paisley schreef:Ja misschien ga ik wel een foto maken van mijn ongeïnteresseerde hond met een lamskotelet op dr kopCleva schreef:Ik kan inderdaad merken dat je je vreselijk verveelt.Paisley schreef:Nouja, voor mij bevestigt het echt dat jij nog nooit een moeilijke eter heb gehad.
Dag Paisley.heb ik wat te doen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
trainen Mechel
Moderator: moderatorteam
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: trainen Mechel
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jawel hoor, Cleo. Doe kon een bak vers vlees met de voortanden in duizend delen over de hele vloer van de woonkamer neerleggen en er dan 3 stukjes van eten van 1 cm lang. Precies die uit het midden van de kvv bv. Of ze nam 1 brokje mee naar de bank, liet dat brokje 15 minuten lang over haar tanden gaan en dan legde ze het weer op haar voorpoot. Vervolgens liep ze weg en haalde een nieuw brokje. Aan het eind van zo'n dag had ze in totaal 3 gram voer binnen. Cleo at soms een paar dagen helemaal niet meer. En daarna ineens weer wel. Toch wist ze ook dat brokjes krijgen uit de hand iets heel bijzonders was. Immers, Dapper en Eva wilden die brokjes ook heel graag dus dan stond ze toch nog voorop. Al spuwde ze het brokje uit. Het kan dus wel alleen moet je net de tools vinden om je hond te motiveren. In ons geval was dat competitie met de andere honden.Paisley schreef:Nouja, voor mij bevestigt het echt dat jij nog nooit een moeilijke eter heb gehad.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Mijn hond had het heel erg als jonge hond, niet naar lopers/fietsers ,maar naar auto's en liefst zo groot mogelijk.
Voor hem was het aanvallen dat leuk was, niet het achterna jagen, ooit heeft hij eens de kans gehad van recht tegen een rijdende auto aan te springen, knal tegen de passagiersruit. Met een bek vol bloed stond hij vervolgens klaar om de volgende aan te vallen
Niets hielp, ook vanalles geprobeerd, van heel positief tot heel negatief.
De oplossing was uiteindelijk gaan lopen ermee en hem volle bak laten trekken. Die taak vond hij zo leuk en interessant dat hij auto's begon te negeren.
Gewoon wandelen was overduidelijk saai, maar met lopen had hij een taak en dat was voor hem genoeg, om zelf geen taken meer te moeten vinden.
Voor hem was het aanvallen dat leuk was, niet het achterna jagen, ooit heeft hij eens de kans gehad van recht tegen een rijdende auto aan te springen, knal tegen de passagiersruit. Met een bek vol bloed stond hij vervolgens klaar om de volgende aan te vallen
Niets hielp, ook vanalles geprobeerd, van heel positief tot heel negatief.
De oplossing was uiteindelijk gaan lopen ermee en hem volle bak laten trekken. Die taak vond hij zo leuk en interessant dat hij auto's begon te negeren.
Gewoon wandelen was overduidelijk saai, maar met lopen had hij een taak en dat was voor hem genoeg, om zelf geen taken meer te moeten vinden.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Welke aanpak is dat dan?ralblas schreef:Ik ga dit probleem nog eens heel nadrukkelijk op mijn vereniging aankaarten. Bij mij in de buurt zit ook PHDC waar wij weleens zijn wezen kijken, daar weten ze het wel, maar ik moet er nog eens goed over praten of ik achter die aanpak wil staan.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
klinkt niet zo best in elk geval.blondie schreef:Welke aanpak is dat dan?ralblas schreef:Ik ga dit probleem nog eens heel nadrukkelijk op mijn vereniging aankaarten. Bij mij in de buurt zit ook PHDC waar wij weleens zijn wezen kijken, daar weten ze het wel, maar ik moet er nog eens goed over praten of ik achter die aanpak wil staan.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Gok fysiek en kort door de bocht. Moet het hondje wel tegen kunnen anders gaat er meer kapot dan dat het oplevert. Zo even een snelle oplossing is er gewoon niet. Tijd en energie investeren dat werkt.blondie schreef:Welke aanpak is dat dan?ralblas schreef:Ik ga dit probleem nog eens heel nadrukkelijk op mijn vereniging aankaarten. Bij mij in de buurt zit ook PHDC waar wij weleens zijn wezen kijken, daar weten ze het wel, maar ik moet er nog eens goed over praten of ik achter die aanpak wil staan.
-
blondie
- Zeer actief
Het kan, maar goed dat is een keuze die je maakt. Maar het is wel lastig als je niet weet hoe dit gedrag aan te pakken. En sommige mensen op clubs reageren dan inderdaad met "ik zou het wel weten hoor!, 1x en nooit weer!".crutz schreef:Gok fysiek en kort door de bocht. Moet het hondje wel tegen kunnen anders gaat er meer kapot dan dat het oplevert. Zo even een snelle oplossing is er gewoon niet. Tijd en energie investeren dat werkt.blondie schreef:Welke aanpak is dat dan?ralblas schreef:Ik ga dit probleem nog eens heel nadrukkelijk op mijn vereniging aankaarten. Bij mij in de buurt zit ook PHDC waar wij weleens zijn wezen kijken, daar weten ze het wel, maar ik moet er nog eens goed over praten of ik achter die aanpak wil staan.
Maar gelukkig is volgens mij TS daar nog niet op in gegaan.
Ik heb overigens een pb gestuurd met mijn aanpak destijds met een wat oudere hond die dan wel geen fietsers najoeg, maar wel veel andere dingen. Ik hoop dat TS er wat uit kan halen.
-
blondie
- Zeer actief
Als ze eenmaal al gaan kun je ze niet meer bereiken. Het is bij dit soort reacties van honden echt noodzakelijk dat je voordat ze beslissen te gaan dit te doorbreken.Cleva schreef:Dat is een denkfoutje.ralblas schreef:zij zit zo hoog in haar drift dat zij op een positieve manier niet is te benaderen.
Goed aangeleerde alternatieven kunnen net zo dwingend zijn als correcties.
Noem het de drift, als ze gaan zijn ze weg en heb je als baas 0 komma 0 controle. Dan kun je op de kop staan, bleeren schreeuwen maar je komt niet door, tenzij er een lange lijn aan zit, maar dan moet je die gebruiken om te corrigeren. Dan kom je door en kun je ombuigen.
Zelf blijf ik erbij dat je moet zien te voorkomen dat ze het ongewenste gedrag kunnen najagen. Op tijd zelf signaleren dat de hond iets interessants ziet. En dan inbreken op die fixatie.
Maar zoals meerderen zeggen, dat vergt gewoon concentratie en tijd om aan te leren dat om te buigen. Zeker met een hond die al wat ouder is en waar het gedrag al een beetje bij is ingesleten.