Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zemelen toevoegen aan kvv?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

zemelen toevoegen aan kvv?

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gimmick zit erg snel verstopt nu vraag ik me af of het een mogelijkheid is en van toegevoegde waarde om extra zemelen toe te voegen zodat haar darmen wat extra stimulans krijgen.
Of is dat onzin?

Ze krijgt nu smuldier met extra water erover omdat ze anders te weinig drinkt.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: zemelen toevoegen aan kvv?

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

In principe hoor je niets toe te moeten voegen aan een KVV. Als je hond het niet lekker doet op een bepaald merk KVV zou ik eerder andere merken uit proberen dan dingen toe te voegen.

Als je al toe wilt voegen zou ik ook eerder voor rauwe (gemalen) groente gaan. (wel opletten welke, niet alle groentes zijn gezond voor honden)

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ze heeft toch ook erg gevoelige darmen? dan zou ik een betere kvv gaan geven.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Pets_Passion schreef:In principe hoor je niets toe te moeten voegen aan een KVV. Als je hond het niet lekker doet op een bepaald merk KVV zou ik eerder andere merken uit proberen dan dingen toe te voegen.

Als je al toe wilt voegen zou ik ook eerder voor rauwe (gemalen) groente gaan. (wel opletten welke, niet alle groentes zijn gezond voor honden)

Karen

Dat gaat lang niet voor iedere hond op. Pjotr en Niko kunnen bijvoorbeeld niet zonder toegevoegde koolhydraten.
Maar er zijn ook genoeg honden waarvoor de verhoudingen gewoon niet ideaal zijn.
Met zelf samenstellen bepaal je ook per hond wat het beste werkt.

Als ze al weinig drinkt zou ik geen zemelen oid toevoegen, die onttrekken vocht.
Drinkt ze niet beter uit zo'n kattenfonteintje?
Heb je al geprobeerd wat extra spiervlees of hart te geven?
Bij haar ras denk ik trouwens meteen aan allergie. Bij Niko merkte je dat in het begin ook alleen aan z'n gevoelige darmen, pas jaren later kwamen daar uitslag/jeuk/korsten/kale plekken bij.
Zou eens kijken naar de enkelvoudige versies zonder premix van bv dogmeat (voorheen naturis/degomeat) en een tijd geen kip of rund voeren.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zou dan ook eerder groentes toevoegen denk ik, zijn ook voornamelijk vezels met vocht :wink:
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Als hier de darmen aan de hobbel zijn geef ik ook wat psyllium (of Puur Spijsvertering, daar zit dat ook in), dat helpt perfect. Als ze diarree heeft geef ik de psyllium zonder extra water en als ze verstopt zit met.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Gimmick
Zeer actief

Hutsje schreef:ze heeft toch ook erg gevoelige darmen? dan zou ik een betere kvv gaan geven.

Wat vind jij een betere kvv dan?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gimmick
Zeer actief

Tallie schreef:Als hier de darmen aan de hobbel zijn geef ik ook wat psyllium (of Puur Spijsvertering, daar zit dat ook in), dat helpt perfect. Als ze diarree heeft geef ik de psyllium zonder extra water en als ze verstopt zit met.

Waar is dat te koop?
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Gimmick schreef:
Hutsje schreef:ze heeft toch ook erg gevoelige darmen? dan zou ik een betere kvv gaan geven.

Mijn honden krijgen tammenga en tamro.
En regelmatig een lepetje kokosolie erbij.

Verder krijgen ze bijna elke morgen een schepje diatomeeënaarde over/door hun eten
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xena heeft nu op dr oude dag met natuurlijk minder beweging op alle merken kvv keiharde ontlasting. Dat valt dan echt in stukjes/poeder uit elkaar op de grond. Sinds ik haar 3x per week Bio Bokashi geef door haar eten heeft ze nergens meer last van...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Gimmick schreef:

eigenlijk alles? althans, om dagelijks te voeren. ik voer het incidenteel ook wel eens tussendoor maar ik zou het echt niet regelmatig geven. er zit bijna geen spiervlees in, alleen flintertjes long etc. daar hebben ze niet zoveel aan, maar het is compleet dus komen ze niets te kort. ik zou in ieder geval een kvv zoeken met een natuurlijke calciumbron. energique, carnibest, etc.
ik stel zelf samen (ik wil weten wat ze precies krijgen en hoe de kwaliteit is, plus de andere voordelen (knaagwerk etc.) maar voer in keer per week een mix van lotgering erbij. omdat het makkelijk is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”