Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Staren, volgen. Dominantie, onzekerheid, affectie?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Cipress
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Friese Stabij x Berner Sennen
Aantal honden: 1

Staren, volgen. Dominantie, onzekerheid, affectie?

Ongelezen bericht door Cipress »

Onze lieve Kyra hebben we nu 3 dagen. We hadden een advertentie op Marktplaats gezet, omdat wij een oudere Friese Stabij zochten. Dit omdat wij Beiden werken, allebei Parttime, maar toch werken. Er zijn ongeveer 2 dagen per week dat er overdag niemand thuis is. Vandaar de keuze op een oudere hond. Een Friese Stabij leek ons heel leuk, omdat ze jachthonden zijn. Mijn vriendin Jennifer vindt het heerlijk om cursussen en trainingen met een hond te gaan volgen. Zelf heeft ze altijd Rottweilers gehad.

Maar om weer even to the point te komen, er reageerde een vrouw op onze advertentie. Door de foto's werden we meteen verliefd. We gingen bij haar langs om te kijken. We wilde niet meteen een beslissing maken. We kwamen daar aan, in een 2 kamer appartement. De vrouw bleek drie kinderen te hebben en financieel niet heel breed. Dit zagen wij aan de hond, deze was heel mager. Ze was wel heel rustig en lief. Kwam knuffelen en al gelijk op onze voeten zitten. Dit vond ik wel gek. Vervolgens mochten we met haar wandelen
en ze luisterde wel heel goed. Naast lopen en veel commando's kent ze al. We besloten om het met haar te proberen. Ook vooral omdat ze zo mager was, maar ook omdat ze zo ongelooflijk vriendelijk en lief is.

Commando's moeten wel vaker gezegd worden dan één keer, maar we zijn consequent! Dit heeft waarschijnlijk ook te maken omdat ze er net is en wil kijken hoe ver ze kan gaan en wat ze aan ons heeft.

Waar wij ons vooral zorgen over maken is haar gedrag thuis. Ze is nog steeds lief, ze sloopt niks of iets. Het enige wat ze doet is ons de hele tijd aankijken, volgen en het liefste op je voeten liggen of zitten. We proberen haar zo veel mogelijk te negeren als ze dit doet. Als ze rustig ligt, dan geven we haar aandacht en als ze op mijn voeten gaat liggen, laat ik haar ergens anders liggen. Met volgen probeer ik haar in de woonkamer te houden, maar dan blijft ze naar de deur kijken totdat ik weer terug ben.
Ik heb vele reacties gelezen. De ene zegt dat het vertrouwen is, affectie en de ander zegt dat het wantrouwen is. Onzekerheid, dominatie etc.

Wij zijn veel bezig met te zorgen dat ze ons als de leider ziet en niet zichzelf. Met wandelen achter of naast ons lopen. Als ze haar riem om krijgt te gaan zitten, totdat wij zeggen dat ze mag staan. Pas eten wanneer wij het aangegeven etc etc. We wandelen 4x per dag met haar. Alle 4 de keren minimaal een driekwartier. In de middag gaan we vaak naar het bos of strand en mag ze gewoon loslopen, dit is meestal 1,5 uur. Ze luistert dan goed en blijft bij ons in de buurt, maar gaat wel lekker spelen en ravotten. We laten lekker haar ding doen en speelt met andere honden. Ze is echt heel lief en vriendelijk tegen de honden. Als wij verder lopen komt ze niet paniekerig achter ons aan. Ze houdt ons wel in de gaten, maar op een rustige, vertrouwde manier. Het gaat dus voor ons vooral om het kijken en volgen. We willen graag begrijpen wat het is en wat, als het negatief is, wij eraan kunnen doen. Iedereen heeft natuurlijk een eigen mening. Wij zijn van mening dat een hond geleid moet worden en niet andersom. Dit is veel natuurlijker voor de hond zelf. Maar we willen graag weten of wij dit goed doen. Want het laatste wat ik wil is dat ze ongelukkig is.

Dus wat vinden jullie ervan? Wij proberen dus vooral de aanpak van Cesar Millan. Al veel boeken gelezen etc.
"you don't always get the dog you want, you get the dog you need"
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Re: Staren, volgen. Dominantie, onzekerheid, affectie?

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik begrijp niet helemaal wat jullie probleem is.
Zo te lezen heb je een perfecte hond, of lees ik verkeerd?
Ik zou zeggen vergeet CM en leef gelukkig met je hond doe wat je het beste vind.
Ik zelf geloof niet in dominantie :wink:
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik denk dat jullie véél te veel van haar willen. Ze is er pas 3 dagen, geef haar de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie. Het is voor een hond hartstikke spannend om ineens nieuwe baasjes te hebben, een nieuw huis, een nieuwe omgeving. Het bij je willen liggen en het aankijken is denk ik eerder omdat ze steun zoekt, dus wat doet dat voor het vertrouwen als jullie haar wegsturen en daarmee eigenlijk zeggen; zoek het zelf maar uit?
Ik vind dat je pas een goede baas bent als je hond jou vertrouwt en zich veilig voelt bij je. Dat dwing je niet af met allerlei kunstgrepen als naast/achter je moeten lopen en dat soort dingen. Ze klinkt als een lieve hond, die heeft dat helemaal niet nodig joh :wink: Gewoon lekker ontspannen en go with the flow. Heb lol met haar en ga alsjeblieft niet ieder dingetje zien als baas/dominantie/uittesten enz.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Je hond zoekt fysiek contact om te bevestigen dat ze een band wil opbouwen.
Als je haar telkens wegstuurt zeg je dus dat je dat niet wilt.

Ik zou proberen me wat in de hondentaal te verdiepen en vooral te beseffen dat het geen rottweiler is.
Gooi Cesar Milan het raam uit, dat werkt bij geflipte honden misschien, maar niet bij volstrekt normale stabijs, en zo klinkt ze.
Ze wil duidelijkheid, ze zal niet proberen de baas te worden, die behoefte hebben honden niet in een normale omgeving.
De reden dat ze nog niet altijd luistert kan heel goed zijn dat ze is opgegroeid in een omgeving met kinderen en die zijn niet zo consequent meestal.

Ze klinkt als een perfecte hond. Gun haar dat fysieke contact, het is heel gebruikelijk voor dit ras namelijk.
Dat extreme strikte dat je doet: niet nodig. De enige die er moe van zal worden ben jij.
Ik denk niet dat ze ooit zal proberen de baas te worden. Een hond die tevreden is heeft daar namelijk geen reden toe.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Cipress
Vaste gebruiker

Ja, ik ben eigenlijk nogal zoekende. Haha. Vandaar ook mijn vraag. Bedankt voor alle reacties!!

Ik ben erg onzeker geworden door alle reacties die ik gelezen heb. Ik wil haar zeker de tijd geven, maar ik wil haar een goede start geven. Het is niet zo dat ze geen liefde, aandacht krijgt hoor. Maar alleen wanneer wij dat willen. Het werkt erg op mijn zenuwen dat ze steeds zo naar me kijken en mij overal achtervolgt. En omdat ik gelezen heb dat dat nominatie kan zijn en een hondengedragtherapeut dit ook beamt, zou er wel een kern van waarheid in zitten, leek mij.

Ze is zeker heeel lief! Inderdaad echt een lot uit de loterij! We zijn ook heel blij met haar. Maar is dus nog even zoeken hoe en wat.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef:Ze is er net. Geef haar tijd om te wennen, vooral aan jullie.
Als ze graag op je voeten ligt of naar je kijkt, laat haar gewoon. Zodra alles helemaal vertrouwd is houdt ze daar vanzelf mee op. Nu doet ze dat om zichzelf gerust te stellen "ze zijn er nog".
Ik zou haar dat niet ontnemen.
Ze klinkt trouwens als een lot uit de loterij :lol1:
Inderdaad. Ze is nog onwennig, en zoekt daarom steun bij jullie en probeert heel goed op te letten hoe het bij jullie in huis werkt en wat jullie van haar verwachten. Dat achterna lopen wordt meestal vanzelf minder als ze helemaal gewend is.
Ze klinkt als een fantastische hond! :ok:
Cipress
Vaste gebruiker

Jullie hebben ook gelijk. Ze is hier nog maar net. Dus wennen zal ze zeker moeten. Als ze dan eens lekker ligt en ik wil naar de wc, dan komt ze meteen achter mij aan. Het lijkt gewoon alsof ze er zo mee bezig is, dat ze zelf geen rust kan vinden...
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Nee hoor, vergeet het dominantie verhaal maar grotendeels :) Dat een GT (gedragstherapeut) het zegt, hoeft niet te betekenen dat het waar is. Er zijn ook genoeg GT's die weer wat anders zeggen. Iedereen (zelfs jij en ik) kan zichzelf een GT noemen, het is een onbeschermd beroep. Iedereen die ooit een hond heeft gehad of zelfs maar heeft gezien denkt er vaak verstand van te hebben. Ga gewoon verder lezen, kijken en zoeken, dan vind je vanzelf iets wat goed bij je past. Er is hier op het forum genoeg aan informatie te vinden, ook over Cesar Millan bijvoorbeeld. Zelf vind ik dat Cesar heel erg snel van de televisie af moet, maar er zijn op het forum ook aanhangers van hem en zijn methode. Wellicht interessant voor je om een en ander te lezen :)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik krijg de kriebels van je verhaal.. beestje is er net en er wordt gedaan of t de duivel is... ja natuurlijk bestaat dominantie maar een hond is niet dominant. Hij kan dominant gedrag vertonen in bepaalde situaties dat is iets anders...
Overigens ben ik dus wel fan van Cesar Millan maar ik hoop dat je t verschil ziet tussen deze probleemloze hond en de honden die hij op tv behandeld: probleemhonden die jaren gegroeid zijn zonder duidelijkheid
Laatst gewijzigd door malinois op 18 jan 2016 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Cipress schreef:Jullie hebben ook gelijk. Ze is hier nog maar net. Dus wennen zal ze zeker moeten. Als ze dan eens lekker ligt en ik wil naar de wc, dan komt ze meteen achter mij aan. Het lijkt gewoon alsof ze er zo mee bezig is, dat ze zelf geen rust kan vinden...
Je bent waarschijnlijk het enige in de omgeving dat ze 'herkent' en daar houdt ze aan vast. Je moet je voorstellen dat net haar hele omgeving is veranderd en ze heeft geen idee wat er gaande is. Heb je haar al eens wat te knagen of te snuffelen gegeven? Knagen en snuffelen helpt stress af te bouwen. Een gezonde kauwsnack doet al voldoende, voor snuffelen kun je naar www.hersenwerkvoorhonden.nl kijken. Als je facebook hebt, kun je ook daar zoeken naar hersenwerk groepen. Gaat ze wel slapen op een gegeven moment?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Cipress schreef:Ja, ik ben eigenlijk nogal zoekende. Haha. Vandaar ook mijn vraag. Bedankt voor alle reacties!!

Ik ben erg onzeker geworden door alle reacties die ik gelezen heb. Ik wil haar zeker de tijd geven, maar ik wil haar een goede start geven. Het is niet zo dat ze geen liefde, aandacht krijgt hoor. Maar alleen wanneer wij dat willen. Het werkt erg op mijn zenuwen dat ze steeds zo naar me kijken en mij overal achtervolgt. En omdat ik gelezen heb dat dat nominatie kan zijn en een hondengedragtherapeut dit ook beamt, zou er wel een kern van waarheid in zitten, leek mij.

Ze is zeker heeel lief! Inderdaad echt een lot uit de loterij! We zijn ook heel blij met haar. Maar is dus nog even zoeken hoe en wat.
Ze probeert je te leren kennen.

Het lijkt me een hondje dat graag iets met en voor je doet.
Dus ga lekker met haar aan de slag.
Jachttraining zou wel eens heel goed voor haar kunnen zijn.
Vergeet dat "dominantie" verhaal.
Duidelijk en consequent zijn is prima. :ok:

Probeer het kijken en achter je aan gaan te accepteren als van een hond die nog moet uitzoeken wat ze aan je heeft.
Ze is in een nieuwe omgeving gezet en ze moet uitvinden hoe het nu verder gaat (en of dit wel blijvend is).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Geniet van haar, ze is op een nieuwe vreemde plaats en wil er graag bij horen. Met de hond op je voeten krijg je nu in ieder geval geen koude voeten en geef haar een kriebel achter haar oren. En samen naar de wc?

Samen op de bank en lekker kroelen!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Oh leer mijn honden ff op mn voeten te zitten... dat zijn ijsklompjes en daar blijven ze hier ver van :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:Oh leer mijn honden ff op mn voeten te zitten... dat zijn ijsklompjes en daar blijven ze hier ver van :mrgreen:
Ik zou ook niet op een ijsklompje gaan zitten :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cipress
Vaste gebruiker

malinois schreef:Ik krijg de kriebels van je verhaal.. beestje is er net en er wordt gedaan of t de duivel is... ja natuurlijk bestaat dominantie maar een hond is niet dominant. Hij kan dominant gedrag vertonen in bepaalde situaties dat is iets anders...
Overigens ben ik dus wel fan van Cesar Millan maar ik hoop dat je t verschil ziet tussen deze probleemloze hond en de honden die hij op tv behandeld: probleemhonden die jaren gegroeid zijn zonder duidelijkheid
We zien haar helemaal niet als een duivel, jammer dat je dat zo ziet. Zoals ik al zei, we zijn zoekende. We gaan binnenkort ook naar een hondenschool, om haar lekker uit te dagen. Jacht cursus etc. We vinden onze weg wel hoor. Nogmaals, ze krijgt ook gewoon heel veel liefde en aandacht hoor...
Afbeelding
Cipress
Vaste gebruiker

Bedankt voor alle reacties! Ik vind het een goede tactiek, duidelijk en rechtvaardig. Het geeft me rust dat het staren en volgen niks is. Althans, niks negatiefs! Dan laat ik haar lekker lopen en liggen waar ze wil. Behalve als we aan het eten zijn dan. Haha. Fijn zulke reacties, hier kan ik echt iets mee! Zoekende zijn is altijd maar lastig, want je weet nooit wanneer je iets goed of fout doet...
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Er is een topic over problemen met pups en de algemene strekking daarin is dat er vaak te veel in een te kort tijdsbestek gedaan moet worden. Ondanks dat die van jullie geen pup is, is het topic denk ik ook van toepassing op jullie. Ik heb er in ieder geval een groot AHA moment uitgehaald.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=305819
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Cipress schreef:Jullie hebben ook gelijk. Ze is hier nog maar net. Dus wennen zal ze zeker moeten. Als ze dan eens lekker ligt en ik wil naar de wc, dan komt ze meteen achter mij aan. Het lijkt gewoon alsof ze er zo mee bezig is, dat ze zelf geen rust kan vinden...
Mijn hond loopt ook de hele dag achter me aan en kijk me direct aan als ik in beweging kom. Dat is echt geen dominant gedrag. Hij is gewoon altijd in voor actie en wil overal van weten wat er gebeurd. Oh? Je gaat naar de keuken? Wat is daar te doen dan? Hij wil min of meer alles zien. Gewoon omdat hij erbij wil zijn, niet omdat het dominant gedrag is.

Leider zijn doe je niet door fabeltjes als als laatste de deur door, niet voorop lopen en dat soort onzin. Stel regels in die je wilt en houd je hond daaraan. Dat maakt je een duidelijke consequente baas. Mijn hond moet ook wachten tot ik zeg dat hij mag gaan eten. Maar dat is omdat ik niet wil dat hij bovenop zijn eten stormt zodra ik het neerzet, maar geduld leert te hebben. Niet omdat ik denk dat ik dan de dominante ben omdat ik bepaal wanneer hij eten mag.

Ontspan, kijk het even aan. Zo te zien doet ze het super goed! Ga samen leuke dingen doen en bouw de vertrouwensband op. Problemen die je tegenkomt die los je op zodra je het ziet gebeuren. Het is echt niet dat je dan voor de rest der tijd met dat probleem zit opgescheept, omdat je het nu niet van meet af aan meteen strak doet omdat je de leider moet zijn.

Als je je hond als je partner gaat zien waarmee je samenwerkt, dan wordt het al een stuk relaxter dan wanneer je je hond ziet als je onderdaan die alles strak moet opvolgen.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Als ik het zo lees denk ik niet dat er dominantie of wat dan ook in het spel is. Wel een hond dat graag bij je is en een band met je wil opbouwen.

Dat ik Maylo kreeg deed hij dit ook, kon uren naar me kijken(uiteraard keek ik verliefd terug) heerlijk tegen me aan kruipen, en als het even kon aan me oren of kin sabbelen. Ook samen naar de wc hoorde erbij. Dat naar de wc heb ik langzaam aan afgebouwd door hem dan gewoon even voor de deur te parkeren en as hij dan begon te mopperen zei ik dat ik bijna klaar was. Inmiddels doet hij dit dus bijna niet meer. Maar dat staren kan hij nog steeds,knuffelen en sabbelen doet hij nog steeds.

Ik zou me er geen zorgen om maken, en lekker een band opbouwen met je hond.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Cipress schreef:Bedankt voor alle reacties! Ik vind het een goede tactiek, duidelijk en rechtvaardig. Het geeft me rust dat het staren en volgen niks is. Althans, niks negatiefs! Dan laat ik haar lekker lopen en liggen waar ze wil. Behalve als we aan het eten zijn dan. Haha. Fijn zulke reacties, hier kan ik echt iets mee! Zoekende zijn is altijd maar lastig, want je weet nooit wanneer je iets goed of fout doet...
Hier liggen ze ook onder tafel als we eten hoor, niks mis mee.
Zolang ze niet actief om eten zeuren mag dat.
Stabijs hebben graag fysiek contact.

Heeft ze trouwens papieren?
Niet dat het verder uitmaakt, maar als ze die heeft denk ik dat de fokker graag wil weten dat ze is verhuist ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik heb ook een herplaatser die in de eerste weken heel dicht bij me in de buurt bleef. Buiten struikelde ik gewoon over haar :mrgreen:
Ik heb er weinig aandacht aan besteed en hoe zekerder ze werd hoe vrijer ze bewoog. Gewoon de tijd geven.
Cipress
Vaste gebruiker

Shiloh86 schreef: Als je je hond als je partner gaat zien waarmee je samenwerkt, dan wordt het al een stuk relaxter dan wanneer je je hond ziet als je onderdaan die alles strak moet opvolgen.
Dat is het niet zo zeer hoor. Het is niet zo zeer dat ik de hond zo zie. Maar meer dat ik meteen duidelijk wil zijn met alles en misschien wel een beetje door ben geslagen door alle reacties van mensen, instanties etc.
We doen heel veel leuke dingen. Lekker naar buiten, loslopen, wandelen, doe ook zoekspelletjes met haar. Vindt ze helemaal leuk. Haha. Ik wil gewoon duidelijkheid en structuur geven en ik dacht echt dat het achterna lopen en het staren dominant gedrag was. Aangezien ik dat gelezen had. Vandaar dat ik daar dus mee aan de gang ben gegaan. Maar nu hoor ik dus dat het helemaal niet zo is. Dus kan ik dat lekker loslaten. :D

Nogmaals dank!
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Gefeliciteerd met jullie hond ! Klinkt als een heel leuk beestje. Stabijs kunnen heel aanwezige honden zijn in huis. Ze zijn graag betrokken bij alles wat je doet. Samen met de verhuizing, nieuwe baas, alles nieuw, kan het ervoor zorgen dat ze nogal plakkerig overkomt :)
Ze klinkt als een heel zacht hondje, en ik denk ook zeker niet dat je moet denken dat ze dominant wil zijn.

Als ze de bank met een hoop bombarie verdedigt tegen iedereen die er langs loopt, dát is dominantie :)
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Super! Gewoon lekker gaan genieten. Dan komt het helemaal goed.
Afbeelding
Cipress
Vaste gebruiker

Marjoleine schreef:Hier liggen ze ook onder tafel als we eten hoor, niks mis mee.
Zolang ze niet actief om eten zeuren mag dat.
Stabijs hebben graag fysiek contact.

Heeft ze trouwens papieren?
Niet dat het verder uitmaakt, maar als ze die heeft denk ik dat de fokker graag wil weten dat ze is verhuist ;)
Ze bedelt als een mallen, dus vandaar dat ze op haar plek moet liggen. Dat gaat heel goed. Als we klaar zijn mag ze er meteen weer af.

Nee, ze is een kruising en niet van een fokker. Anders had ik dat inderdaad gedaan. Haha. We hebben 2 ragdolls van een fokker, dus weet hoe belangrijk het is. Ze is van een boerderij, voor zover ik weet.
Afbeelding
Cipress
Vaste gebruiker

Paisley schreef: Als ze de bank met een hoop bombarie verdedigt tegen iedereen die er langs loopt, dát is dominantie :)
Haha. Dat is zeker duidelijk! Bedankt voor je fijne bericht!
Afbeelding
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Wat fijn dat ze een mooie 2 kans krijgt!
Ze klinkt als een heerlijk beest! Tuurlijk moeten jullie elkaar nog leren kennen en wennen aan het andere leven maar ik denk dat ze haar gouden mandje gevonden heeft.
Geniet er lekker van!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mensen vergeten nog wel eens dat het voor de hond niet hetzelfde is als voor hen.
de mensen zijn -normaal gesproken- al tijden bezig met de hond die er komen gaat, opzoeken wat voor hond het moet worden, waar ie vandaan moet komen en wanneer en dat soort dingen.

honden worden van het ene moment op het andere weggehaald uit hun vertrouwde omgeving, begrijpen niet waarom dat is, begrijpen niet of het tijdelijk of blijvend is en ze kennen de mensen waar ze bij terecht komen niet, het zijn volslagen vreemden voor ze.
het is geen wonder dat ze onzeker zijn en iets of iemand uitkiezen als houvast.

laat ze dat gewoon doen, het is hun manier van omgaan met een gruwelijk onzekere situatie en zal vanzelf wel minder worden als de hond gewend is.
leg ook niet teveel druk op een nieuwe hond, dat heeft geen nut en maakt hem alleen nog maar onzekerder en dat is nou net wat je niet wil.

ik heb het al zo vaak gezegd, maar verplaats je eens in je hond.
hoe zou je het zelf vinden in eenzelfde situatie, onwetend van wat en waarom iets gebeurt, in een onbekende omgeving met alleen onbekende mensen en vreemde, onbekende regels waar je je maar aan te houden hebt?
niet leuk, doodeng en retespannend?
nou dat vindt je hond dus net zo ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Precies wat Renee zegt. Ze is er nog maar 3! dagen. Jullie hond is helemaal zichzelf (nog) niet. Andere omgeving, andere baasjes, andere gewoontes. Gun haar de tijd.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Helemaal eens met de meerderheid. Wil ik nog aan toevoegen dat het gemakkelijk 3 tot 6 maanden kan duren voordat ze echt helemaal laat zien wie ze is.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”