Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
behoefte doen in autokennel
Moderator: moderatorteam
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: behoefte doen in autokennel
Nee, ze zit ook in de kennel als ik rij. Ze maakt overigens geen probleem om in de kennel te gaan. Week of 3 geleden was ze het wel beu, omdat ze dan ook maar beperkt mocht bewegen maar sinds 3 januari is ze weer begonnen met om de dag fietsen, dagelijks speuren, om de dag wandelen, sinds vorige week trainingen hervat.. sinds dan gaat ze weer zonder morren erin.
-
maart
- Zeer actief
Nee, ook niet, nog steeds wat ze ook bij de Fokker kreeg.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Is het toen ook gestart toen ze weer meer mocht gaan doen?maart schreef:Nee, ze zit ook in de kennel als ik rij. Ze maakt overigens geen probleem om in de kennel te gaan. Week of 3 geleden was ze het wel beu, omdat ze dan ook maar beperkt mocht bewegen maar sinds 3 januari is ze weer begonnen met om de dag fietsen, dagelijks speuren, om de dag wandelen, sinds vorige week trainingen hervat.. sinds dan gaat ze weer zonder morren erin.
-
maart
- Zeer actief
De week ervoor
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus net voor oudjaar?
Vuurwerk in de buurt van je auto gegooid? Ook al is ze schotvast in zo'n auto klinkt het toch heel anders
Vuurwerk in de buurt van je auto gegooid? Ook al is ze schotvast in zo'n auto klinkt het toch heel anders
-
maart
- Zeer actief
Nee, het is begonnen de week voor ze weer mocht trainen
afgelopen donderdag mocht ze voor de eerste keer weer trainen, de week ervoor had ze de eerste keer de kennel volgedaan.
Wij hebben geen vuurwerk in onze omgeving
Wij hebben geen vuurwerk in onze omgeving
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als ik lees dat ze constant rondjes draait en continu blaft zou ik me ook wat verder parkeren.maart schreef:Het zal inderdaad wel spanning zijn, ik kan het ook niet anders verklaren, alleen snap ik de oorzaak niet. Of het zou puur de parkeerplaats van de auto moeten zijn
De spanning om iets leuks te doen wordt haar op dat moment mss net iets teveel?
-
maart
- Zeer actief
Vandaag weer helemaal zuiver op 'propere' club. Ondanks ze er toch ook echt even veel blaft. Vreemd :/
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
behoefte doen in autokennel
maart schreef:Vandaag weer helemaal zuiver op 'propere' club. Ondanks ze er toch ook echt even veel blaft. Vreemd :/
Dan zou ik het ook niet direct linken aan een startende loopsheid.
Afstand tot veld, mogelijk langs lopende honden etc is allemaal gelijk?
Korter bij huis of juist verder rijden? Denk dan bv aan soort van wagenziekte bij club waar ze niet zuiver is als dat verder weg is of bv over minder begaanbare wegen.
-
maart
- Zeer actief
Afstanden zijn gelijk, reistijd ook ongeveer.
Beide clubs liggen gewoon langs grotere wegen, de schijtclub zelfs gewoon praktisch in het centrum, naast het voetbalstadion
Beide clubs liggen gewoon langs grotere wegen, de schijtclub zelfs gewoon praktisch in het centrum, naast het voetbalstadion
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Komt er lawaai uit het stadion?maart schreef:Afstanden zijn gelijk, reistijd ook ongeveer.
Ik roep maar wat
Voor mijn gevoel is er dan toch verschil tussen de ene club en de andere.
-
maart
- Zeer actief
Nee, de donderdagavond trainen ze er wel, maar dat is niets vergeleken met de andere club. Daar traint de hockey op het veld naast ons op dezelfde tijden en is er meestal ook zaalvoetbal of volleybal bezig...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
op donderdag en zaterdag een ander ritueel voordat je gaat trainen. Niet dat ze niet voldoende uit gelaten wordt maar denk bv dat je op de zondag op de dag ook al gaat speuren of een langere wandeling voor de training en op de donderdag en mogelijk zaterdag direct uit het werk? Alleen dan gaat dat natuurlijk niet op voor de dinsdagmaart schreef:Cleva schreef:Andere trainingstijden?
Ook niet echt, op de propere is het dinsdagavond en zondagavond. Op de vuile donderdagavond en zaterdagmiddag.
Enkel het weekend is bijgevolg verschillend.
-
maart
- Zeer actief
De zondag is het 's morgens trainen. Dinsdag en donderdag is het meteen na werk (dinsdag,rij ik rechtstreeks door na werk, de donderdag eerst thuis Toro afzetten en Ruun inladen)
Zaterdag is het in de middag training.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
oke, je schreef eerder zondagavond (wat ik al vreemd vondmaart schreef:De zondag is het 's morgens trainen. Dinsdag en donderdag is het meteen na werk (dinsdag,rij ik rechtstreeks door na werk, de donderdag eerst thuis Toro afzetten en Ruun inladen)
het enige is dus mbt de donderdag dat je Toro eerst af gaat zetten en Ruun ophaalt, benieuwd naar volgende week donderdag dan als Toro weg is het dat anders is (al zou ik niet weten hoe het daar in kan zitten)
Trouwens als ik het goed zag is Ruun er nu niet dus zou het nu donderdag al geen verschil hebben moeten maken
dinsdag en zaterdag (op de propere club) is Ruun ook mee?
-
maart
- Zeer actief
Dinsdag en zondag is propere club. Beide honden zijn steeds mee.
-
maart
- Zeer actief
Auto elders gezet en propere kennel vandaag 
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
-
maart
- Zeer actief
Helaas vandaag weer een kakwerktraining
- ranetje
- Zeer actief
Wat is precies het verschil tussen de vorige training en deze?maart schreef:Helaas vandaag weer een kakwerktraining
Kan je daar iets van nagaan?
Het zit nu dicht op elkaar het wel en niet kakken.
-
maart
- Zeer actief
Het verschil nu:
deze keer was Kjerro mee, afgelopen donderdag had ik ze alleen mee (Kjerro mankte licht dus thuisgelaten toen)
op zaterdag is het in de namiddag training, dan is het aangrenzende natuurdomein ook open. Het natuurdomein is verboden toegang in het donker, dus de donderdagavond is het in de winter al donker, wat betekent dat de parking leeg is dan; ik sta op de parking van het natuurdomein geparkeerd. Ze ziet echter wel geen voetgangers voorbijkomen aan de auto, ik sta achterwaarts tegen een afscheiding met aarde geparkeerd, daar fietsen soms wel eens mountainbikers op. (maar goed, in de zomer zit dat vol spelende kinderen)
deze keer was Kjerro mee, afgelopen donderdag had ik ze alleen mee (Kjerro mankte licht dus thuisgelaten toen)
op zaterdag is het in de namiddag training, dan is het aangrenzende natuurdomein ook open. Het natuurdomein is verboden toegang in het donker, dus de donderdagavond is het in de winter al donker, wat betekent dat de parking leeg is dan; ik sta op de parking van het natuurdomein geparkeerd. Ze ziet echter wel geen voetgangers voorbijkomen aan de auto, ik sta achterwaarts tegen een afscheiding met aarde geparkeerd, daar fietsen soms wel eens mountainbikers op. (maar goed, in de zomer zit dat vol spelende kinderen)
- ranetje
- Zeer actief
Eerder verschil gezien tussen een andere hond ook mee (zoals nu Kjerro) of de hond alleen mee?maart schreef:Het verschil nu:
Ook nog verschil welke hond er mee is?
Ze ziet geen voetgangers/fietsers maar horen kan ze ze zeker wel.......... Dus verschil in drukte bij de auto in de buurt?
Ik zit mee te puzzelen hoor, heb geen idee (nog).
-
maart
- Zeer actief
Qua hond is het al telkens gebeurd terwijl er een,andere hond mee was (runar, daar leeft ze ook mee samen) maar afgelopen donderdag was ze dus alleen mee. Overigens was kjerro dinsdag mee na de club waar ze proper is.
Vandaag ben ik er ook mee gaan wandelen bij aankomst op training, net zoals donderdag. Ze heeft tijdens de wandeling haar behoefte gedaan.
Echt luidruchtig hoort ze de wandelaars niet, ik sta aan de stille kant van de parking geparkeerd, het verst van de ingang van het natuurdomein. Maar er is wel meer volk aanwezig ja.
Ik heb ook werkelijk waar geen flauw idee, maar ze heeft dus wel ergens een link gelegd vermoed ik.Vandaag was het gelukkig niet zo rondgelopen, ze deed het netjes in haar tapijt en had het tapijt dichtgevouwen erna
Mss kan ik ze leren om poepzakjes te gebruiken
Jammer van het nieuwe kussen wel
Vandaag ben ik er ook mee gaan wandelen bij aankomst op training, net zoals donderdag. Ze heeft tijdens de wandeling haar behoefte gedaan.
Echt luidruchtig hoort ze de wandelaars niet, ik sta aan de stille kant van de parking geparkeerd, het verst van de ingang van het natuurdomein. Maar er is wel meer volk aanwezig ja.
Ik heb ook werkelijk waar geen flauw idee, maar ze heeft dus wel ergens een link gelegd vermoed ik.Vandaag was het gelukkig niet zo rondgelopen, ze deed het netjes in haar tapijt en had het tapijt dichtgevouwen erna
Mss kan ik ze leren om poepzakjes te gebruiken
Jammer van het nieuwe kussen wel
-
maart
- Zeer actief
Och, vanaf morgen kan ze ook weer in de kennel als ik thuis ben, misschien dat dat ook ergens een invloed zal hebben hopelijk
Nu zit ze nog in de auto (enkel snachts slaapt ze bij mij)
Nu zit ze nog in de auto (enkel snachts slaapt ze bij mij)
- ranetje
- Zeer actief
Ik hoop het